........... Orang Islam Bangsa Bukan Melayu TAK Wajib Ke Sokong Pas ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Orang Islam Bangsa Bukan Melayu TAK Wajib Ke Sokong Pas ?

Friday, December 21, 201215comments

Gambar yang saya print semalam, kain rentang yang digantung di Persimpangan Binjai dekat Kota Bharu bertulis - Melayu Wajib Sokong Pas, rasanya macam ada yang perlu saya komen lagi ....


Sejak bila yang Pas nak sibuk ngan Melayu ..... itu satu hal. Yang saya nak tulis adalah - Kenapa Melayu saja ? Kenapa tak tulis sekali Cina, India, Kadazan, Siam  dan lain-lain bangsa ? 

Melayu kan cuma satu nama bangsa saja, begitu juga bangsa2 lain tu .... dan Pas tidak iktiraf bangsa, tak kiralah bangsa apapun. Maknanya Pas tidak harus tumpukan kepada Melayu saja, tak adil namanya tuh ! 

Bukankah ramai juga umat Islam yang berbangsa Cina, India dan lain-lain ... mereka tak diwajibkan sokong Pas ke ?


Kenapa Pas pilih kasih dengan hanya menumpukan kepada orang Melayu Islam saja ?

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 21, 2012 at 7:06 PM

PAS Racist.....hehehe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 21, 2012 at 8:30 PM

Bro,
Maafkan diaorng terutama their leaders coz lidah diaorng ni bercabang....
Lagi satu, org kuat seks ni mudah pelupa. Itu pasal dlm harakah hari hari ada iklan ubat seks...LOL!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 21, 2012 at 8:56 PM

Trima kasih bro din penyu mngupas isu amanat tghh scara mnyeluruh. Dr pendapat tokoh mufti,ilmuan agama,tok guru pondok sehingga ke ulasan ustaz milo suam...hehe,cuma mgkin din blom baca ustazah amenoworld bhujah. Yg pelik,knapa liat sgt tarik blk??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 21, 2012 at 9:18 PM

Kacukan macam saya boleh di consider as malay? Hmm , rasanya tak kot?*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
December 21, 2012 at 9:49 PM

ntahnya dulu bukan main beria2 kata malu dilahirkan melayu. Alih2 nak undi org melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
December 21, 2012 at 9:57 PM

Errr ... nak maafkan sebab apa ya ? Lupa lak .... :)

....................
Reply To This Comment ...................
December 21, 2012 at 9:58 PM

Tarik balik ? Bakal runtuh salah satu tiang utama Pas iaitu - Tiang TAKSUB

....................
Reply To This Comment ...................
December 21, 2012 at 10:02 PM

Hmmm ... rasanya pemikiran diorang tak tercapai nak mikir masalah dilema saudari hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
December 21, 2012 at 10:02 PM

'UNDI' beb ..... boleh bikin otak kacau !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 21, 2012 at 10:31 PM

Kepada penganut-penganut PAS tu balik-balik lah ke pangkal jalan. Dah terlalu banyak kesesatan yang pemimpin PAS bawa. Sedar-sedar lah, jangan biarkan hati anda terus busuk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 12:23 AM

Kalau nak ke putrajaya tu takde masalah. Cuma, jangan main redah je. Tengoklah dulu kiri kanan, undang2 jalanraya janganlah pulak dilanggar sesuka hati. Perlu berhati2 jika melalui jalan yang berlubang2. Senang cerita, kalau kereta yang dibawak tu selalu rosak, tak usah berangan boleh sampai ke putrajaya. Entah2 mungkin terpaksa kena tarik ke workshop. Eh, apa yang aku melalut ni.....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 12:33 AM

Jika amanat hadi ditarikbalik, status syuhada ibrahim libya akan terlucut secara automatik.

Jika amanat hadi diteruskan, pas akan tetap dipersalahkan sampai bila2 pun atas perpecahan yang melanda umat islam hanya kerana berbeza fahaman politik.

Oleh itu, pas akan cuba sedaya upaya sipaya polemik pasal amanat hadi akan dihentikan serta-merta walau dengan apa cara sekalipun.

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 12:38 AM

Ya, saya setuju. Kredibiliti Pas sedang dipertaruhkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 12:56 PM

apa saja yang keluar dari mulut2 pemimpin pas, akhirnya balik semula kepada pas. kutuk umno, maki umno, ko bn dsb..akhirnya segala kutukan, segala makian, segala KOan balik semula kepada pas. masih tak sedar2 lagi ke?

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 6:29 PM

Brader Din,
Bukan Melayu wajib tidak mengundi PAS walaupun mereka Islam kerana PAS tidak menampilkan sifat Islam yang sebenar. Orang Melayu WAJIB mengundi PAS ditujukan khas kepada Melayu yang telah MURTAD!

Post a Comment