........... Kecoh Gombak - Nik Aziz Ada Jawapannya Tanpa Dia Sedari ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kecoh Gombak - Nik Aziz Ada Jawapannya Tanpa Dia Sedari !

Wednesday, December 5, 201212comments

Dari SINAR, Nik Aziz bertanyakan satu soalan yang saya sendiri sokong 100% -

"Sudah jelas dan nyata siapa yang akan buat huru hara apabila kalah pada PRU13 nanti. Ada keuntungankah menyerang ceramah Pakatan Rakyat?"

Ya, apakah keuntungannya kepada Umno jika mereka yang memulakan provokasi ? 

ATAU apakah Pkr @ PR yang sebenarnya beroleh keuntungan politik jika tercetus huru hara ?

Ia juga berkisar tentang MOTIF. 

Pihak manakah yang punya MOTIF untuk timbulkan huru hara dan pihak manakah yang beroleh keuntungan dengan huruhara ?

Bagi mereka yang pemikirannya simple dan lurus bendul serta mudah percaya apa saja yang disogokkan, mereka ini pastinya merupakan kelompok yang mudah diTIPU serta diheret kemana saja arah tuju yang dikehendaki oleh mastermind yang amat licik percaturannya.

Apatahlagi dengan campurtangan kuasa asing yang sememangnya pakar dalam bab memasang strategi melalui penipuan. 

Nah Mursyidul Am Pas sendiri boleh terpengaruh dengan taktik paling simple si manipulator, dan menanyakan kepada rakyat satu soalan dalam nada menuduh tanpa menyedari jawapan kepada soalan itulah jawapannya !


Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, "moga ALLAH berbuat apa yang sepatutnya sama ada memberi hidayah ataupun turunkan bala setimpal apa yang telah dilakukan mereka beserta dengan sekutu-sekutu mereka."

Yang saya nak tahu adalah, apakah kayuukur yang sama akan dipakai bila menterjemah sesuatu kejadian itu sebagai bala/hidayah bila menimpa diri sendiri dan lawan ?

Jangan hanya melihat kejadian buruk yang menimpa lawan saja ditakrif sebagai balasan Tuhan tapi kejadian buruk yang menimpa diri dan parti sendiri dianggap sebagai takdir.

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 5, 2012 at 7:50 PM

Entah la din..jwpn nik aziz ni selalu berbelit2..Nanti bila dh kantoi dikatanya UTUSAN DAN TV3 putar belit cerita..Pengikut pulak telan buta2..SEMUA SALAH UMNO..Mmg sah makin HAMPIR KEPADA SYIAH!

....................
Reply To This Comment ...................
December 5, 2012 at 7:53 PM

Nik Aziz MENYINDIR Umno konon buang masa saja gi serang ceramah Pkr tanpa beliau sedari yang mungkin Umno juga sedar yang ia perbuatan buang masa dan tidak akan buat.

Sebab itu saya tanya - SIAPA YANG DAPAT UNTUNG DARI SEGALA KEKECOHAN INI ? Orang itulah dalangnya !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 8:33 PM

" ......... sudah jelas dan nyata siapa yang buat huru hara......."

ada kah Nik Aziz begitu optimis bahawa perlakuan itu dimulakan oleh UMNO?

Nik Aziz telah membuat satu TUDUHAN sebelum ianya disiasat. ada kah seorang pemimpin yang bergelar Tok Guru patut berbuat demikian, tambahan lagi beliau dianggap sebagai simbol Islam kepada pengikutnya?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 9:02 PM

inilah jawapan dari nik aziz yang dipengaruhi oleh syaitan yang bersahabat dengannya untuk menghancurkan umno










....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 10:41 PM

sudah pastinya DAP yang mendapat keuntungan dari kejadian itu. DAP sememangnya suka dan terlalu mengharapkan bangsa Melayu akan bergadoh sesama sendiri. dengan cara itu bangsa Melayu akan berpecah dan sudah pastinya akan mengukuhkan lagi undi DAP. Melayu PKR dan PAS yang selalu diperalatkan untuk emncetuskan pergadohan dengan UMNO dan apa pun yang berlaku, mereka akan tetap menyalahkan UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 10:46 PM

Cakap nik ajis memang cakap orang sewel berlawanan dngan fakta, dia kata UMNO keluarkn Lesen Judi buka kilang arak tapi dia bagi lesen jual arak di kelantan boleh pulak... pening-pening...Nik Ajis ni sebenarnya ahlul tahyul, kata-katanya dibisikkan oleh syaitan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 10:55 PM

salam,

pada pandangan saya, ini adalah salah satu sifat buruk umno yg baru bermula dan dijangkiti daripada pakatan rakyat. pemimpin muda umno terlalu cepat bertindak terburu-buru dan mengikut perasaan. itu yg membezakan pemimpin lama dan baru. terlalu ingin menonjolkan diri yg terlalu menghormati pemimpin kononnya. rasanya lebih kpd peribadi sendiri.

ahli umno haruslah selari dengan pemimpin atasan walaupun ada yg tak disukai. kritikan terhadap pemimpin umno perlu dan kita harus ikut pandangan pemimpin kita yg bekerja dan bukannya berpolitik siang malam tak kira masa. kita tak perlu buat apa pun bila orang mengatakan kepada pemimpin kita kerana ikut ajaran, tak perlu buat apa pun kerana pemimpin yg perlu menjelaskan kepada rakyat. kalu dah jelas, masih lagi bercakap, biarlah rakyat yg menentukannya. rakyat atas pagar akan memandang bahawa umno dah mula melakukan perangai yg tak elok dan busuk hati. pada hal, ini merupakan sikap bodek beberapa pemimpin muda yg inginkan sesuatu daripada pemimpin mereka. nak tunjuk kuat kononnya.

amalan umno ialah berpolitik dengan matang. cari lah hujah yg baik dan berkesan. bukti dan sejarah menunjukkan jika umno dan bn bertindak balas seperti pembangkang, rakyat akan protes kerana pakatan memang dah kelihatan huduh mengapa bn dan umno nak ikut sama terjun lubang taik. orang yg dah ada dalam lubang taik dah biasa tersnyum dalam lubang taik, tetapi yg baru terjun akan nampak kekok ketika berada dalam lubang taik tu. jangan tahan berak untuk kelihatan hensem di mata orang ramai.

saya memang tak sokong jika umno mengikuti jejak langkah pas, pkr dan dap dalam melakukan kurang ajar kerana itu lah yg membezakan umno dan pembangkang.

....................
Reply To This Comment ...................
December 5, 2012 at 11:23 PM

hmmm .... saudara 'tahu' sesuatu yang kita tak tahu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 11:25 PM

Ceramah Fuckatan takde permit, hanya pandai buat huru hara je. Nik aziz tu sape??? Hanya ulama terompah je.... tu Al-Juburi yang beri gelaran k, jangan nak salahkan aku pulak..... o, celako, celako, celako....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 5, 2012 at 11:44 PM

Trend Pkr@anuwar : Baling Batu Sembunyi Tangan..Mencipta Fitnah demi Fitnah
Trend Pas@Nik Aziz : Tuduhan Melulu..Kesalahan Anuwar dan Dap semua dia 'setuju'
Setiap Masa Doa dia 'jatuh bala' 'Hancur,Musnah dsb.
Trend Dap : Api Dalam Sekam..,Merupakan tangan2 Dajjal yg tidak
kelihatan.. utk memusnahkan orang Melayu...utk menguasai
negara Malaysia..untuk merosakkan Islam.
Kalau Pas Dan Pkr se'kapal' dgn Dap..maka tanggunglah dosa2
sebagaimana dosa2 Dap...sedang Dap memang jadi kayu
pembakar di neraka kelak.apakah Pas juga turut ikut Dap?


Dap

....................
Reply To This Comment ...................
December 6, 2012 at 10:47 AM

Hmmmmm umno perlu jadi malaikat, pr boleh jadi syaitan? Begitu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2012 at 12:49 PM

kalau diperhatikan secara teliti, segala tindak-tanduk si tua kutuk n.ajis ni hanya bermotifkan politik belaka, asalkan ianya boleh memberikan keuntungan kepada dia dan parti, maka segalanya di spin...sebiji mcm pendeta yahudi...

Post a Comment