........... Kalimah Allah - Lim Guan Eng Cuba Alihkan Tumpuan Rakyat | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah Allah - Lim Guan Eng Cuba Alihkan Tumpuan Rakyat

Monday, December 24, 20127comments

Seharusnya kenyataan Lim Guan Eng ini yang membangkitkan kembali isu kalimah Allah membuatkan kita marah .

DAP menggesa Kerajaan Persekutuan yang diketuai Barisan Nasional (BN) membenarkan perkataan ALLAH digunakan dalam semua Bible berbahasa Melayu seperti yang dibenarkan di Sabah dan Sarawak. Bla bla bla ..... Sinar


Sudah terbukti tiga tahun lepas isu ini menimbulkan ketegangan dikalangan rakyat Malaysia, dan sekali pembangkang telah memainkan isu sama semasa Pilihanraya Negeri Sarawak.


Jadi sayugia kita persoalkan kenapa secara tiba-tiba Lim Guan Eng menyebutnya sekali lagi sekarang ? Tidak lain dan tidak bukan hanya bertujuan POLITIK semata2.


Pertama bagi mengalihkan segala isu semasa yang jelas tidak memihak kepada Dap maupun PR, Kedua menimbulkan ketegangan kaum. 


Saya malas nak mengulas panjang cuma saya berharap rakan2 bloggers TIDAK TERIKUT dengan cara politik kotor Lim Guan Eng @ Dap.


JANGAN LAYAN isu kalimah Allah yang cuba dimainkan oleh Tokong ini ! 


Bukan tidak penting tapi tidak kemana kalau dilayan pun. Kes masih diperingkat RAYUAN, jadi sehingga keputusan mahkamah rayuan didapati, ada baiknya semua pihak dilarang dari berdebat tentangnya. 


Cuba perhatikan kenyataan Tokong diatas .... angin takde, ribut takde, alih-alih timbulkan balik isu ni. Apasaja hujah menyokong dan menentang sudah dikeluarkan dulu. Apakah Tokong ada hujah baru ? Tidak ada kan ? Jadi apa motif Tokong ?

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2012 at 5:35 PM

Kalu dah mati mau guna istilah apa ya??
Mendiang atau Allahyarham? Bayangkan Allahyarham V.David!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2012 at 7:11 PM

Saja nak buat melayu islam bebalah sesama sendiri. Taktik si tokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2012 at 9:00 PM

kalau najib enter issue ni kita tau la sape akan dilayannya...najib xkan mampu mempertahankan islam kalau berkenaan dgn kaum lain. baik jgn dilayan. kalau layan sakit hati kita je melayu islam.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
December 24, 2012 at 9:42 PM

http://www.sinarharian.com.my/nasional/najib-sedia-dengar-harapan-komuniti-kristian-1.115175

hehehee...

....................
Reply To This Comment ...................
December 24, 2012 at 9:45 PM

Pas akan sokong, dan semua pun akan tumpukan serangan dalam isu ini ... dan barulah Haji Hadi akan muncul kembali...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 24, 2012 at 10:40 PM

Hahaha najib2....

Dh agak dh. Suara hati kita dia xnak dgr plak kan haha. Xpe la. Mmg kene undi umno. Kalau dia salah semoga Allah SWT beri petunjuk pada dia.

Jgn lacurkan agama semata2 undi kaum lain mcm pas.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
December 26, 2012 at 9:34 AM

unfortunately.. PAS x sokong.. (buat masa ni)

http://ondastreet.wordpress.com/2012/12/26/pas-bible-should-use-tuhan-dispute-over-word-allah-strikes-again/

~ OnDaStreet

Post a Comment