........... Kali Ni Saya SOKONG Ibrahim @ Perkasa ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kali Ni Saya SOKONG Ibrahim @ Perkasa !

Saturday, December 15, 20128comments

Semalam saya kritik Ibrahim @ Perkasa ( KLiK ), kali ni saya nak SOKONG Ibrahim pula ! Hehehehe .... ini kan bukti yang saya tidak melihat kepada personaliti seseorang tapi penilaian saya lebih kepada kenyataan mereka.

Kalau lembik, mengalah, tunduk kepada tuntutan kaum lain at the cost of hak dan survival Melayu.... saya akan hentam. Tapi kalau orang yang sama bangkit mempertahankan hak Melayu, saya tidak punya masalah untuk berikan sokongan. Nothing personal.

Temuramah Sinar bersama Ibrahim agak panjang tapi yang ditumpukan oleh TMI adalah perenggan dibawah -   

Hari ini Cina nampak OK, Cina pun tak cukup lagi, bagi betis nak peha, mereka nak lebih, sekarang mereka dah menguasai 40 peratus ekonomi negara ini, sekarang mereka nak kuasa politik pula, tapi apa akan jadi lepas 25 tahun akan datang? Sekarang ini ok, tapi esok bila kuasa mereka dah melebar, masa itu akan mengancam keselamatan negara, peristiwa 13 Mei akan kembali. .....

 Growing Chinese clout may cause new May 13, says Ibrahim Ali ( TMI )

“What if there is chaos? Like during the May 13 incident, they could not proceed with their trade. We, too, do not want that to happen,” 

“Today, the Chinese are okay...but it’s not enough... they want more. Now, they control 40 per cent of the country’s economy, and now, they want political power as well,” Ibrahim continued.

“But what will happen in 25 years from now? Today is okay, but tomorrow, when their power spreads, then it will threaten national security and the May 13 incident will return,”

Gambaran yang diberikan oleh TMI adalah pendirian Ibrahim @ Perkasa bahawa penguasaan cina yang berlebihan akan mengulangi 13Mei.  Simple as that ?

Saya faham apa yang dimaksudkan oleh Ibrahim adalah perlunya KESEIMBANGAN. Penguasaan melampau kaum cina dalam bidang ekonomi dan politik yang menghakis penguasaan Melayu sememangnya menjemput bencana.


Kita punya pandangan dan pendirian, 20 tahun itu hanya matlamat, kalau tak capai pada 1990, ia mesti diteruskan kerana pentingnya pencapaian 30 peratus ini untuk keselamatan negara ini, dan kita perlu merujuk kembali kepada Deklarasi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu.
Orang Cina sekarang ini mereka bermain dengan sentimen politik, mereka lupa bahawa di Malaysia mereka bagaikan syurga, kalau huru-hara macam mana? Macam peristiwa 13 Mei, mereka tak boleh teruskan perniagaan, kita pun tak nak perkara itu berlaku, kita nak supaya ia mungkin 20, 30 atau 40 tahun atau 50 usaha sasaran itu mesti dicapai, sehingga hal ini berlaku keseimbangan dalam ekonomi.



Dan ingin saya tambah - APATAH LAGI JIKA ORANG CINA KEKAL DENGAN SIKAP ULTRA KIASU SEPERTI SEKARANG !

Keadaan mungkin berbeza sekiranya orang cina mahu terima dan diterima oleh penduduk asal Tanah Melayu ini. Sebagai contoh, bandingkan orang cina dulu yang hidup dikampung2 Melayu yang tidak punya masalah untuk hidup BERSAMA orang2 Melayu dengan orang cina sekarang yang usahkan mahu bercampur, untuk fasih bertutur dalam Bahasa Kebangsaan pun dijadikan satu isu !

Orang macam ni, letaklah dimana pun negara dalam dunia ini, memang tak lama mereka mampu tinggal disitu dengan sikap kiasu bodoh sombong sebegitu. INI YANG ORANG CINA TAK FAHAM ! ( atau buat-buat tak faham .... jenis ini lagi buat  kita menyirap )


Orang Cina tetap bodoh sombong mahu HIDUP BERASINGAN.... siapa tak berbulu ! ?

Cuma satu yang saya terkilan dengan Ibrahim..... dalam beliau duk sebut semua itu, tidak pula beliau nak tegur Najib yang sedikit sebanyak turut menyumbang kepada apa yang beliau duk mengomel tu ..... Makanya saya kritik Ibrahim seperti artikel saya yang terdahulu itu .

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2012 at 9:51 PM

".... Makanya saya kritik Ibrahim seperti artikel saya yang terdahulu itu". kena bawa kehadapan kritik nampaknya.

dalam perkara ini saya tak peduli apa orang lain fikir, tetapi saya tetap mengatakan selagi Najib membodek bangsa Cina, selagi itulah keadaan akan menjadi sukar. Ibrahim Ali/PERKASA sepatutnya konsisten didalam memperjuangkan hak keistimewaan orang orang Melayu saperti SEORANG blogger PARTI MELAYU yang saya sangat minat mengikuti teramat konsisten sekali, Agama, Bangsa dan Negara tetap dijunjung.

antara_kita

....................
Reply To This Comment ...................
December 14, 2012 at 10:22 PM

bagi mereka yang MAHU baca apa yang tersirat, sebenarnya kritikan saya terhadap Ibrahim @ Perkasa lebih berupa satu luahan kekecewaan... jika anda faham maksud saya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 7:27 AM

Ada seorang penyokong PKR,semasa peristiwa 13mei1969 seumur dgn saya 17tahun,tetapi entah macammana,kerana PKR dan taksub dengan DAP sanggup dia berkata peristiwa 13mei adalah berpunca dari orang Melayu,malang sungguh melayu dimata melayu PKR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 9:00 AM

APATAH LAGI JIKA ORANG CINA KEKAL DENGAN SIKAP ULTRA KIASU SEPERTI SEKARANG !Orang Cina tetap bodoh sombong mahu HIDUP BERASINGAN.... siapa tak berbulu ! ?

ai, racist giler nampak nya abg ni. *!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 9:27 AM

Masalah kita berlembut ini dah lama berlaku. Tapi sejak akhir-akhir ini makin menjadi-jadi. Mana ada di negara lain ada sistem persekolahan selain dari sistem persekolahan nasional hatta di Amerika Syarikat. Di Malaysia sekolah Cina tumbuh macam cendawan selepas hujan. Belum lagi sekolah mubaligh. Sepatutnya papan tanda perniagaan guna bahasa Malaysia tapi bahasa Cina diguna berleluasa. Di sesetengah tempat bahasa Cina diguna di bawah bahasa Malaysia pada papan tanda jalan. Iklan pekerjaan mensyaratkan calon fasih berbahasa Mandarin. Banyak lagi. Nah, bandingkan di Indonesia, Thailand dan Phillipines. Di Indonesia, orang Cina fasih berbahasa Indonesia dan menggunakan dengan meluas. Namapun guna nama Indonesia. Begitu juga di Thailand. Shinawatra tu kaum Cina, nama Thai dan guna bahasa Thai. Di Malaysia ini pelik. Cina kekal guna apa yang dibawa dari Tanah Besar Cina. 50 tahun akan datang, saya tak hairan kalau MALAYsia bertukar menjadi CINAsia.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 11:48 AM

Kena layan orang macam tu.... tanya dan biar dia jelaskan macamana yang Melayu boleh puncanya.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 11:49 AM

Bila Najib sendiri dah sokong giler ketahap menjadi satu kebanggaan, habis yang lain pun ikut sokong sama.... Kata orang Pas taksub pada pemimpin, apa bezanya orang Umno dan Perkasa ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 11:51 AM

Saya MEMANG RASIS ! :))

Post a Comment