........... Jubor Berdarah .... Keahlian Umno DiBuka Kepada Bukan Melayu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jubor Berdarah .... Keahlian Umno DiBuka Kepada Bukan Melayu !

Friday, December 7, 201215comments

GEMPAR ! Umno akan buka keahlian kepada Bukan Melayu !

Ramai orang Melayu yang akan berdarah jubor @ Buasir BILA perkara ini berlaku tidak berapa lama lagi. 

Terkejut ? Ya... pastinya mengejutkan. 

Tidak dijangka ? Errr ... yang ini jangan nak kelentong la, saya percaya ramai yang sedikit sebanyak terlintas juga apakah Transformasi Najib akan sampai ketahap itu. Namun tetap juga berdarah jubor cuma taklah ketahap bernanah !

Umno adalah parti Melayu, semuanya berasaskan Melayu.  Apa juga usul yang mahu diperjuangkan Umno baik pendidikan, agama, ekonomi atau sosial, semuanya atas nama bangsa Melayu. 

Begitu juga parti Mca dan Mic yang mewakili kaum masing2.... Dari situ semua usul akan dibawa kepada BARISAN NASIONAL dan disinilah kompromi dan tolak ansur memainkan peranan atas nama semangat muhibbah dan perpaduan antara kaum.

BUKANKAH ITU JUGA YANG DILAUNGKAN OLEH 1MALAYSIA ? Bukankah itu yang diamalkan selama ini ?

Jika anda tidak bersetuju, sila keluar sekarang... buat sakit hati jer kalau anda teruskan pembacaan.

Jadi bila Umno mahu diUBAH oleh Najib, secara mudahnya, Umno turut memperjuangkan hak kaum bukan Melayu, tidakkah itu sudah mengubah status quo ? 

Apakah Najib perasan yang Umno sudah LENGKAP dalam melaksanakan tanggungjawabnya kepada bangsa Melayu dan mahu mencampuri urusan kaum lain pula ?

Tidakkah tindakan itu bakal membawa AIB kepada Mca dan Mic yang akan dilihat sebagai telah gagal dalam tanggungjawab mereka ?

SOLUSInya ? UBAH perlembagaan Umno dan Buka saja keahlian Umno kepada Bukan Melayu....senang cerita.

Saya nak beri satu perbandingan -

Ingat Persatuan Bahasa Malaysia zaman sekolah dulu ? OK, Presiden yang baru dilantik adalah pelajar Melayu Tingkatan 6 yang baru saja bertukar sekolah setelah kembali dari England. Dalam ucapan perlantikannya, Presiden telah membuat satu usul gempak -

Persatuan Bahasa Malaysia akan mengadakan Minggu Bahasa Lain setiap minggu, minggu pertama Minggu Bahasa Inggeris, Minggu Kedua Bahasa Cina, Minggu Ketiga Bahasa Tamil, Minggu Keempat Bahasa Perancis ( kalau takde cikgu yang mahir, Presiden akan jadi tenaga pengajarnya ) dan seterusnya .....

Alasannya, walaupun namanya Persatuan Bahasa Malaysia, tapi ahli tidak harus meminggirkan bahasa2 lain. Bukankah lebih bagus jika ahli dapat menguasai pelbagai bahasa ?

Jika anda tidak berubah, anda akan diubah ! kata Presiden. Ahli persatuan yang masih terpinga2 bertepuk tangan bila dijolok para balaci Presiden yang dari awal sudah ditempatkan dilokasi strategik dikalangan ahli2.

Alamak, ada yang dah keluar nanah ......  ok, ok...sikit lagi.

Kekalkan akronim UMNO - United Malaysian National Organisation dan taglinenya - 1Malaysia ! 

Peeerghhhh ......Cantiiiiiiik ....... !

Pasti Dap terkedu sebab Umno sudah menjadi Malaysian Malaysia, tidak lagi parti Rasis.
Pas tergagap sebab Umno tidak lagi assobiyah kepada bangsa Melayu saja....
Pkr ....errr...... ada Anwar kisah. Jubor dia dah lama bernanah !

JIKA ANDA TIDAK BERUBAH,  ANDA AKAN DIUBAH  !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2012 at 10:04 PM

Confem ke bro din.

Najib jgn cabar kami !

Kalau btul berita ni maaf la tun saya x suka dan xkan sokong umno. Kira undi rosak saja.simple kalah pn kalah la.najib jgn Melampau! Ape saya ckp b4 walaupn Ape saya buat salah tp ni limit saya

Melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 10:09 PM

Dok ehhh.... Worst case scenario yet still possible :-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2012 at 10:10 PM

kalaulah benar saperti apa yang baca, innalilla hiwaila hiraji’un buat UMNO. Ubahkan saja singkatan UMNO itu kerana ianya tidak lagi relevan. Seingat saya, dahulu Presiden PPP telah mencadangkan semua parti dibubarkan untuk diujudkan satu parti sahaja iaitulah Barisan Nasional. Semua warga Malaysia tidak mengira agama, bangsa dan budaya boleh menjadi ahli. Dengan itu tiada lagi perkataan “KEPENTINGAN” bangsa Melayu dan yang ada hanyalah bangsa Malaysia.

Najib telah mengilhamkan 1Malaysia iaitu menyatukan semua bangsa kepada bangsa Malaysia. Mungkin kah saranan Presiden PPP itu akan menjadi kenyataan?

Malas nak cerita panjang dan rasanya temperature dah pun naik. Maaf bro, belum baca habis artikel kamu. Tengoklah kalau dah tenang nanti……..

antara_kita

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2012 at 10:10 PM

umno dh sedar yg mic n mca dh tinggal tunggul dlm pru ni..maka terpaksalah umno papah kedua2 parti reput ni biarpun nyawa2 ikan.najib terpaksa pikul biawak2 ni kerana undi mereka diperlukan najib unt kerusi pm next election..umno skng terkapai2 n terpaksa berpaut pd taik yg mengalir untuk survive..ditikam dr dalam n diterajang dr luar..najib mmg suwey...

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 10:18 PM

Salam bro... Mohon linkkan blog gua yang baru dibangunkan semula setelah dihack oleh Hackers Pakatan Khawarij

www.penaminangreturn.blogspot.com.

Blog anda telah dilinkkan ke blog kami.

Jazakallah.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 7, 2012 at 10:24 PM

habislah Bro DT.....UMNO/BN dah ilang 1undi....tu la buat lagi tilikan masa depan...hahahaha

DSN takkan buat mcm tu sebelum PRU13....kalau berani buat, berani tanggung la....harap2 tak menjadi kenyataan "TILIKAN" bro ni...hehe

tapi kalau benda ni jadi saya cadangkan BUBAR sahaja parti komponen dlm BN & semuanya di1kan dlm team Barisan Nasional.....kena tukar nama Malays kepada Malaysian...asalkan bunyi sama....hehe

& kalau betul2 jadi tau la nasib depa2 tu semua...lepas kita lunyaikan pembangkang kita lunyaikan ULAT2 ni pulak....hehe

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
December 7, 2012 at 10:49 PM

Saudara Din

Siapa yang harus berubah ,siapa yang perlu diubah ?. Seperti yang pernah saya katakan ,kehendak Melayu tidak pernah berubah dari mula UMNO ditubohkan ,kehendak pemimpin yang berubah ,kesimpolanya kalau pemimpin hendak membuat perubahan yang tidak digemari ,pimpinan itu wajib diubah. Parlimen pekan akan memberi pengaran kapada yang lain-lain.

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 10:58 PM

Benda kalau jadi cuma sebagai rubber stamp, hakikatnya Umno sudah mula diubah oleh Najib dan direstui masa Pau baru ni.... APA YANG HENDAK DIUBAH ?

Kearah Liberalisasi Melayu ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 10:58 PM

Bergurau ganaz sikit jer ....:)

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 11:00 PM

cuba masuk tapi blog saudara tak wujud ? ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 11:05 PM

Tun Mahathir dikatakan BAPAK EKSTREMIS tapi kenapa semua orang termasuk pengundi cina RESPEK ?

Benarkah UBAH merupakan jalan terbaik ? Adakah Umno diberi pilihan atau terpaksa ikut ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 7, 2012 at 11:59 PM

TDM... Beliau disegani oleh kawan dan lawan, tiada dua tiada tiga, satu dlm sejuta. Kita hanya mampu menyebut kegemilangan perjuangan bangsa dizaman beliau. Beliau telah menyorong PKR rapat kedinding (cuma ada satu kerusi parlimaen-permatang pauh) tinggal cuma nyawa2 ikan. Tapi paklah telah membiakkannya sehingga menjadi seperti sekarang.
Dalam isu diatas, jika benar.. Biarlah TDM bersuara, aku akan ikut apa saja pesannya apa saja kata beliau. Jika kata A, maka A. Tiada siapa lagi yang dapat diharap selain beliau, moga Allah panjangkan umur TDM. Kita semua masih mengharapkan buah fikiran brilliant dari beliau.

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2012 at 12:01 AM

Tun tidak kata apa tentang UBAH Najib tapi Tun minta orang Melayu beri undi pada BN

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 8, 2012 at 12:11 AM

sebenarnya PEMIMPIN yg perlu berubah ke arah LEBIH TEGAS, CEKAP & PENUHI HAK RAKYAT....itu yg TM buat masa pemerintahan dia

bukan takat masuk campur urusan PDRM lepas tu bagi AMARAN, AMARAN, AMARAN....dah le tu cium keris lepas tu minta maaf.....yg lembik2 ni yg kena UBAH....baru betul

....................
Reply To This Comment ...................
December 8, 2012 at 1:13 PM

Salam, teringat kata2 dato onn pasal nak buka keahlian umno untuk semua kaum sebelum terlambat sebab dia tau apa yg org lain taktau tapi dia tak boleh cakap kepada umum...

kalau saudara DT rajin boleh tlg analyz tak apa pro n con keahlian umno dibuka kepada semua kaum...

adakah DS najib pon sudah tau apa yg Dato Onn tau...wallahualam

Post a Comment