........... Haji Hadi HIDUP Lagi La ! SATU Jam, SATU Jam ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Haji Hadi HIDUP Lagi La ! SATU Jam, SATU Jam !

Saturday, December 29, 201249comments





Saya minta supaya diberi peluang SATU JAM oleh RTM dan TV3 secara LIVE .... kerana saya percaya kalau saya jawab disini, akan diputar belit. Buat secara LIVE.

Secara LIVE .... TV3, RTM, Astro Awani terhad .. dia boleh rakam. SATU JAM beri ke saya, saya perjelas. Lepas tu baru masyarakat boleh nilai.

Kerajaan boleh beri arahan.  SATU JAM ...

Beri peluang SATU JAM ...... bercakap dengan RTM ...

Dia tu cikgu sekolah jer ...cikgu sekolah Melayu jer ... sekolah rendah. Ajar ABC jer. ( Hadi perlekehkan Cikgu Non atau SEMUA cikgu sekolah rendah ? )

SATU JAM, Cukuplah SATU JAM.

Tunggu2lah ... beri saya SATU JAM, saya jawab. 

bla bla bla, SATU JAM.. secara LIVE bukan rakaman..

bla bla bla SATU JAM .....

SATU JAM bla bla bla .....

bla bla bla SATU JAM ...


bila2 masa saya pergi, jangan pukul 3 pagi la ... ( Alamak, Hadi sindir Ustaz Pkr ke ? )

3:34 - ( soalan tentang kalimah Allah ) itu saya sudah beri penjelasan kepada IKIM. Ada kertas saya dengan IKIM ..... dan saya sudah beri ceramah pada IKIM. IKIM dah jemput saya..... secara ilmu saya dah bentang kepada IKIM.

4:33 - Secara dasarnya zaman Nabi dulu .. Perjanjian Hudaibiah antara Nabi dengan orang bukan Islam, orang bukan Islam guna kalimah Allah.

Kenapa orang Islam boleh makan sembelihan orang Yahudi dengan Kristian ? Sebab dia nak sembelih dia sebut Allah. 

6:40 - Biarlah kita Pilihanraya secara professional. Kalau negara lain, pilihanraya cara hujah ... Jangan kita BENAKKAN, BEKUKAN fikiran orang kampung. Biar diorang reti berfikir la..

Sesiapa nak komen ?

Share this article :

+ comments + 49 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 6:14 PM

alhamdulillah, hadi masih hidup lagi. cuma saya nak tegur sikit hadi. pertama, jangan perlekeh guru sekolah rendah walaupun sekadar mengeja abcd. meskipun sindirin itu ditujukan kepada cikgu non. ianya masih tidak patut diungkapkan. kedua, jika sembelihan orang yahudi terima, kenapa sembelihan orang umno direject? yahudi lebih islam dari umno ke?

soal, 1 jam yang diminta tu, saya rasa tak wajar sama sekali. kalo setakat nak 1 jam ke, 2jam ke, lebih baik hadi gunakan saluran tv pas online. kan sama je tu. saya rasa hadi cuma nak ambik kesempatan memperomosikan agenda pas semata2.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 6:21 PM

Bagi saya Hadi cuma BERMAIN POLITIK saja dengan 1Jam tu. Dia tahu yang permintaan itu tidak akan dilayan - LU SIAPA NAK MINTA LOVE COVERAGE 1 JAM ? - jadi yang perlu kita persoalkan, Kenapa jadikan perkara yang sukar ditunaikan sebagai syarat ?

1- Buying time
2- Dapat dipanjangkan isu, meleret hala ke lain

Zaman sekarang tak semestinya melalui TV jer baru rakyat dengar. Semua tu alasan BODOH je dan akan disahut oleh mereka2 yang sama BODOH dalam Pas. Yang cerdik tidak akan terikut.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 6:21 PM

opppps .... LIVE bukan LOVE .... ( hai Abby .... )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 6:35 PM

ini taichi je. dia tau org xkan layan sejam, nnt dia akan salahkan kerajaan sbb x kasi dia sejam. so dia xyah la jwb. mcm la hak dia nk minta2 baik siar pasal palestine sejam.

bende ni simple je, kalau di pihak benar simple, org boleh faham x menyusahkan dan senang.

kalau dh salah tp masih nk tegakkan benang basah, mcm2 la bende dia nk pusing dan konar. ckp je la live kt youtube org akan siar.

heran dia ni maksum sgt ke susah sgt nk minta maaf. ego dh sampai ke tahap setan bila xnak tunduk pada nabi Adam a.s.

saya saran kita x payah la dgr comment hadi pasal nama Allah. dia bukan sape2 pn. org politik je. org pas je angka dia sbg ulama/ tuk guru. nk amik sebagai pewaris nabi jauh panggang dr api. baik kita dgr ulama lain yg sebenar2 ulama yg x berkepentingan apa2 seperti majlis fatwa yg x bertanding jawatan menteri besar.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 6:47 PM

Kenapa 1 jam? 15 minit tak cukup ke?
Yg rakyat nak dengar dari mulut dia pasal amanat bodoh dia jer, bab lain dia tiada kelayakan sbb dia hanyalah org politik..
Org politik hanya reti jawap dlm konteks kepartian ajer..
Sudah la hadi. .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 6:51 PM

Pendapat saya pehak TV tak perlu layan. Dalam tempoh satu jam, macam macam dia boleh cakap, tapi kalau diadakan debat sejara “live” saya amat bersetuju. Biar masyarakat orang kampong menilaikanya.

Hadi sebenarnya pada anggapan saya saja inginkan satu slot di TV untuk beliau menghentam dan memfitnah kerajaan. Pendengar yang tidak pernah melayari alam siber akan terpengaruh dan akibatnya padah yang akan ditanggung oleh kerajaan. Tambahan pula PRU dah dekat.

انتارا_كيت

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 7:21 PM

Knp x melalui harakah jer

So...maksudnya harakah mmg x kompeten la
X cekapla...utk beri penjelasan...
Sbb harakah x laku...x byk edaran...sb org dah muak...
Presiden parti sendiri pon x pcaya & kena ambik ms 1jam jer
Selepas 20thn isu ni berlarutan...
Hadi oh hadi...
Pi sambung mancing...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 7:26 PM

Mcm ni ke pr presiden?jwb soalan wartawan mcm nk gaduh... Pjanjian dl guna nama Allah,ni dlm kitab bible,kitab yg dh diubah pon nk guna kalimah Allah? Hadis palsu pon dh byk,hadis syiah,nk tambah kliru ayat bible dgn al quran plak. Hmmm...dia suruh cari modal lain,tp pas po main modal yg sama. :p

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 7:28 PM

"Jangan bekukan fikiran orang kampung" Ish..ish.. selama ni Pas dengan menggunakan ayat2 Quran telah membekukan fikira orang kampung sejak berpuluh tahun dulu. Sebenarnya bukan susahpun, panggi tiga empat orang depan dia tu, lalu kata "saya tarik balik amanat saya 31 tahun dulu".. habis cerita.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 7:28 PM

Hadi ni mana ada integriti hatta nak perjelaskan amanatnya sendiri...

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 7:28 PM

Kita ingat bila keluar dari PERSEMBUNYIAN sekian lama, Hadi akan jawab .... malah ikut tajuk artikel pencacai2 Pas pun, mereka guna ayat - Hadi Jawab ...

MANA ADA JAWAB ?

Ia hanya mengesahkan yang Hadi cuma ULAMA POLITIK semata2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 7:30 PM

Hahaha... selepas 2 minggu bersembunyi kini Hadi dapat alasan untuk kuar semula.. 1 jam..1 jam..1 jam.. kih..kih..kih.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 7:39 PM

Mereka yang suka menggunakan cara MENGHUKUM lah yang memBEKUkan fikiran orang lain. Tidak beri ruang langsung untuk orang lain berikan pendapat. Mereka tidak mahu mendengar apatah lagi menerima pandangan orang lain padahal HUKUMAN yang mereka jatuhkan hanyalah TERJEMAHAN mereka saja.

Apakah mereka tidak terfikir yang TERJEMAHAN mereka mungkin silap ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 8:03 PM

dari duk tayang muka rosmah kat tv tu..baik rtm bagi 1 jam live kat Hadi..mesti rating rtm melonjak..tp knp umno takut sgt nak siarkan Hadi secara live...?..bukankah umno ada ulama yg dibayar gaji unt berbahas dgn Hadi...kenapa perlu takut?..RTM ditubuhkan menggunakan wang rakyat malaysia..bukan umno..hahhaah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 8:29 PM

Kalu umno menggunakan isu amanat hadi melalui media arus perdana kenapa umno tidak berani membenarkan hadi beri penjelasan melalui media perdana juga..kenapa umno perlu takut dgn Hadi ni?...hahahahaha...bila dekat mengundi je isu ini akan timbul...dh lama dah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 8:40 PM

bang, Rais dah pun berikan lampu hijau, siap mintak Hadi namakan tempat. kata Rais, pehak RTM tiada masaalah pun untuk melayani permintaan Hadi. hanya masanya saja tak dapat ditetapkan.

انتارا_كيت

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 8:53 PM

Rais cuma berikan peluang RAKAMAN bukan LIVE. Dan harus diambilkira pandangan ulama lain juga.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 8:54 PM

Masalahnya - Hadi tu ULAMA ke ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 8:55 PM

Kerana AManat 1981 la maka kerajaan perlu berhati2 dengan tuntutan LIVE Hadi ni.

Entah apa yang bakal dimerepek Hadi nanti....

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:07 PM

"Kenapa orang Islam boleh makan sembelihan orang Yahudi dengan Kristian ? Sebab dia nak sembelih dia sebut Allah."

Tu masa Nabi (saw). Le ni orang cristian "sembelah" (daging untuk mereka makan dan export) tak pakai nama Allah pun.

Satu lagi, kalau perkataan "sembelih" diistilah pakai pisau tajam aku percaya orang kafir sekarang ni tak "sembeleh", mereka bunuh aja dan ambil daging. haji hadi ni memang bebal....keras keng

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:14 PM

Salam..

1. Pada pendapat saya.. DSHA patut dibenarkan muncul di TV tapi mestilah dalam bentuk "Soal Jawab" barulah tak lari dari persoalam yang dibangkitkan... Mungkin Mufti atau pun UFB boleh jadi orang yang menyoal dan mereka juga boleh menjawab semula apa yang dijawab oleh DSHA...

2. Dia tu cikgu sekolah jer ...cikgu sekolah Melayu jer ... sekolah rendah. Ajar ABC jer. (Hadi perlekehkan Cikgu Non atau SEMUA cikgu sekolah rendah?) Apa pula status TGNA adakah dia dari guru KEMAS? - Kalau tidak silap sayalah? betulkan kalau salah......

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:15 PM

Anda pasti ada ULAMA DIBAYAR UTK BERHUJAH dgn Hadi?? Kalau setkat DENGAR ORG KATA mcm si azhar idrus ckp 2 baik senyap kerana dosa FITNAH ADALAH LEBIH BESAR DARI MEMBUNUH..

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:18 PM

Anon ni tertinggal bas ker?? Saper yg bangkitkan isu ni blk?? Bukan ker C.N Al-Afghani? Dia timbulkan cuma menggunakan sekeping buku..Bukan TV bukan Internet dll..Cara yg sgt klasik iaitu BUKU jer bang..2 pon cukup utk menggegarkan Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 9:34 PM

Habis kalau Wang rakyat boleh bazir dekat hadi ?

Utk puak2 derang boleh2 belaka. Tuduh org assabiyah tp perangai sama jgk

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:42 PM

Salam bro Din,

Jika kita amati temubual dagn Hadi 2,ia tak lebih dari retorik penafian spt yg selalu dilakukan oleh sesumpah politik nuar ibrahaim..

1)Bila ditanya Hadi tak hbs2 ulanbg berkenaan masa 1JAM,1 JAM,1 JAM,1 JAM dan 1 JAM..Padahal masa dia keluarkan AMANAT dia 2,tak perlu pon dia guna media arus perdana tetapi kesannya tersebar luas ke seluruh Semenanjung terutama sekali negeri yg majoriti Melayu spt Kedah,Kelantan & Terengganu..

2)Penghinaan dia pd Cikgu Non sebagai tidak penting hanya kerana beliau adalah CIKGU SEKOLAH MELAYU YG HANYA AJAR ABC cukup menunjukkan sifat ujub dlm diri Hadi.Cara dia jwb sama la mcm si nuar jwb bila ditanya solana dia tak jwb soalan tapi dia tnya pulak U DARI MEDIA MANA?? BERAPA UMNO BAYAR U??..

3)Berkenaan I JAM,jelas Hadi telah menjula ludah sendiri.Sebelum ni kita selalu dengar betapa angkuhnya pencacai pembangkang menyatakan bahawa media ARUS PERDANA TIDAK RELEVAN LAGI.MEDIA ARUS PERDANA HANYA DITONTON OLEH GOLONGAN KAMPUNG DAN FELDA.ANAK MUDA BERPENDIDIKAN TINGGI GOLONGAN PROFESIONAL MEMPUNYAI ACCESS KEPADA MEDIA ALTERNATIF YG LEBIH TELUS DAN ADIL SPT YOUTUBE,FB,BLOG DLL.Habis 2 kenapa hari ni TERHEGEH2 nk coverage dlm TVI DAN TV3 yg diaorg katakan penipu,pembelit dn penyebar fitnah???

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:52 PM

jawapan Hadi hanya menunjukkan cara pemikiran kampong Pas.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 9:52 PM

adeeeh ...... good point :)

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 10:06 PM

Bgus sangat Hadi diberi peluang jawab kat tv......selain jawab soal amanat......kita mntak hadi umum ahli pas semuanya ada ijazah.....cikgu sekolah rendah tak layak berada dalam pas.......kalau bab hina orang pemimpin pas memang berkepakaran.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 10:25 PM

Woi guru2 sekolah rendah di malaysia yg sokong pas..nampak tak? Korang amatlah low class di mata presiden pas. Nasib korang lah..

Haji hadi ooooi..encik mafuz launch anak buah anda tu pulak lulusan apa? Jadi guru sekolah rendah pun tak layak kan? Hehe

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 10:25 PM

Jap lagi HJ Hadi akan dapat Pingat Tok Guru 1 Jam.. Hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 10:32 PM

RTM boleh buka tender iklan. Iklan mana yang harga paling mahal boleh disiarkan semasa penerangan Haji Hadi. Agak-agak iklan ubat kuat masuk tender tak?

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 10:41 PM

artikel terbaru saya selepas yang ini adalah mengenai penghinaan Hadi ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 10:47 PM

xpyahla duk bagi peluang,mengarut jer...org terdesak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 10:48 PM

mengarut jer hadi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 10:54 PM

mengarut jer hadi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:52 PM

Dulu org islam boleh makan sembelihan org yahudi dn nasrani adalah kerana mereka adalah ahli kitab iaitu mereka beramal dengam kitab injil dan taurat yg asal yg sebelum ditokok tambah...ttpi sekarang ni mana ada lagi ahli kitab...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:52 PM

Dia nk tiru style Anwar bagitau keterangan tp takut soal balas

Mmg kalau tgk org pembangkang semua penakut dgn bayang2 sendiri.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:53 PM

setuju...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 12:48 AM

Naik menyampah aku baca komen bingai org2 PR yg mengatakan umno melalui utusan bangkitkan isu lapuk yg dh lebih 30 tahun... Woiii mangkuk!.. Yg bangkitkan tu bekas ahli PAS laaaa..utusan kembali kpd isu tu setelah keluar buku tulisan bekas ahli pas tu.... Mmg patut dibongkar semula sebab kesan amanat puaka tu mmg teruk sungguh...berpecah belah keluarga dan masyarakat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 1:42 AM

Cikgu yg ajar abcd pn tau bende ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 7:24 AM

klu takut putar belit, kenapa hj hadi tak siar penjelasan dlm harakahdaily dulu?? skrg ni yg bermslh dan keliru ialah orang pas. lepas tu blh la utusan petik je. dasar pengecut...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 10:07 AM

CANTEEK DIN... CAYALAH.

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 10:12 AM

Nak buat macamana bro... itu je alasan yang diaorang boleh bagi, kalau cara ilmiah, diaorang mesti fail.
Katanya amanat tu adalah kupasan dan ianya dari alquran, maka kalau alQuran, mana ada tarikh luput, kalau ada maka hanya ajaran sesat saja ada tarikh luput. Kini PAS telah menghampiri tarikh luputnya.. insyaAllah.

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 10:57 AM

Isu ni sama la mcm isu PINJAM JET bang nuar dulu.Bila timbul isu ni semua pencacai pembangkang baik dlm blog,wall FB,Youtube dll senyap sunyi seolah2 TAKDER MENDE yg berlaku.Tapi bila nuar tampil mengatakan yg jet itu adalah diPINJAM dari kawan dia seperti mana dia pinjam BAJU KOT,gegak gempita pencacai pembangkang timbulkan isu ni konon NUAR DH JWB ISU JET.ISU DH SELESAI DN TAK ADA APA PERLU DIKECOHKAN.

Sama la mcm isu Amanat ni Din.Mula2 keluar semua snyap.Kalau ada yg jwb pon semuanya nk divert isu.Tapi bila kuar isu 1 JAM,gegak gempita la pencacai pembangkang ni berebut2 post dlm wall FB masing2 konon Hadi dh jwb.Jwb tengkorang ekau!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 1:24 PM

Dudok satu sudut dan perhatikan (read) semua ulasan2 yang telah di tulis.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 4:55 PM

Setuju! Debat! Hadi or Niki memang takda ilmu, fakta atau professionalisma. Let the real tulen ulama question them. Mesti terkulai orang tua pas ni. Mu kalu bukan ulamak palsu, debatlah Hadi & Niki. Lain kali bila nak mengata cikgu sekolah rendah, tengok cermin dulu lah, otak HamPas!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 5:05 PM

Takut? Kita lagi teruja nak dengar penjelasan Hadi nyanyuk ni. Tapi mesti boleh dibahas secara live lah. Kalau kasi Hadi syok sendiri sorang2, keluar pula amanat Hadi part 2 ... "undi Joseph Komunis Lim, masyuk syurga pintu kiri, undi Anuwar gay, masyuk syurga pintu belakang, undi Pas masyuk syurga naik bas". Takbiiirr!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 6:18 PM

Kalau dulu disiarkan secara live amanat hadi ni habis umat islam kat negara ni sesat.. Tak payah bagi dan tak usah dilayan hadi ni.. Rakyat malaysia sekarang sudah bijak dan ramai dah sedar. Tunggulah semasa pilihan raya nanti wakil dari pas pasti akan dihukum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2012 at 1:10 AM

Bro Din, mereka bukan silap tetapi penipu sebenarnya.

Post a Comment