........... Hadi Yang Bersembunyi, Tapi Media Umno Pula Yang Nik Aziz Tuduh Penakut ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hadi Yang Bersembunyi, Tapi Media Umno Pula Yang Nik Aziz Tuduh Penakut ?

Thursday, December 27, 20128comments

Dibawah saya copy dari FB Nik Aziz -


 '.......... panggil beliau dan minta untuk berikan penjelasan '  ? ?

Masalahnya Tuan Guru Nik Aziz, Haji Hadi MENGHILANGKAN DIRI ! Zaman sekarang ni tak kiralah dimana anda berada, walau diMauritius sekalipun atau diTasik Kenyir memancing ikan ( contohnya ), anda masih mampu berhubung dengan dunia luar dan mengikuti perkembangan semasa.

Jadi MUSTAHIL Haji Hadi tidak tahu menahu tentang isu Amanatnya yang panas kembali ekoran terbitnya buku Kafirkah Aku hampir 2 minggu lepas. Bukannya susah untuk Hadi keluarkan kenyataan atau komen.

Malah gesaan untuk bertemu dan berbincang isu Amanat ini telah berulangkali dibuat dimana kali terakhir adalah pada bulan April semasa sidang DUN Terengganu ( KLiK ) tapi apa alasan Hadi menolak pelawaan berbincang itu ?

“Pas sudah sedia hadir muzakarah, Ngo Islam juga bersedia menjadi orang tengah tetapi Umno tidak hadir. Tahun 1984, kita sanggup hadir tapi dibatalkan,” 

Tahun 1984 ? Saya tidak pasti apa yang berlaku tahun 1984 tapi adakah kerana Hadi percaya yang Umno tidak hadir 28 tahun lalu untuk berbincang maka sebarang usaha untuk berbincang seterusnya harus ditolak ? Sampai bila2 ?

PALING BAIK sekarang adalah - Hadi keluar dari persembunyian dan berbincang. Bukankah itu yang Nik Aziz mahukan ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2012 at 4:26 PM

Kadang2 pelik jugak peel nik aziz ni, lain tempat luka, tempat lain pula dia pi balut. Agaknya sejak berkawan dgn aljub dan setan, dia pun ikut jadi luar tabie macam puak2 pkr tak?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 4:41 PM

Orang yang macam Hadi Awang ini nak kita jadikan PM kita? No way,man. Takut-takut bila berdepan sahaja dengan isu-isu negara yang dia tak pandai menangani, dia pegang pada konsep "Kit-Kat" pulak - "now you see, now you don't".

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 4:43 PM

As Salam.. Umat Islam perlu memikirkan samada Islam akan Lebih terbela dibawah pemerintahan BN atau PR pada bulan April ni sebelum mengundi pada pilihanraya Akan datang... Samada Islam Lebih terbela dibawah PR atau BN di selangor kerana sehingga kini tak nampak pun Islam Lebih terbela dibawah azizan berbanding yang lama dikedah Dan Islam pun tak kelihatan Lebih terbela di kelantan berbanding di Terengganu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 5:45 PM

Saya berpendapat beliau (hadi) mengeluarkan fatwa yang hanya releven untuk masa tu je. apabila keadaan dan suasana dah berubah selari dengan perkembangan zaman, fatwa itu sendiri menjadi basi dan lapuk. tapi, fatwa yang lapuk inilah yang masih digunapakai oleh segelintir ahli pas yang fanatik. pas akan kehilangan sokongan dari ahli yang ekstrim jika amanat hadi ditarikbalik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 9:12 PM

Mn hj hadi lbh takut ? Tkut hlng pgundi atau umat islam terus berpecah ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 9:33 PM

yo nik aziz sape yg penakut?

sape yg sekarang ni lari mcm anjing bercawat ekor?

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2012 at 9:35 PM

islam sesuai sepanjang zaman, tp islam versi pas buat pas nampak mcm org bodoh!

itu beza islam dgn pas.

....................
Reply To This Comment ...................
December 28, 2012 at 6:45 PM

Betul tu bro.. Islam dan pas, sangat berbeza malah berlawanan dalam hal2 tertentu.

Post a Comment