........... Cukup, Cukuuuup Suuuudaaaaaaah ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Cukup, Cukuuuup Suuuudaaaaaaah .....

Monday, December 10, 201221comments

Wassatiyah diberi maksud ringkas sebagai Kesederhanaan ....


Tapi apa yang saya nak maksudkan bila kaitkan gambar diatas dengan Wassatiyah bukanlah sikap Najib dan Rosmah tapi Wassatiyah dikalangan bloggers pro Umno dalam meWassatiyahkan peristiwa mereka makan minum di Restoran daun pisang Raju !

Mula2 tu ok la .... tersenyum juga tengok. Comel jer ....Tapi bila dah OVER BODEK, boleh jadi MELUAT BEB ! Agak-agak la.....

Well, saya konsisten ok.... Kalau overbodek dikalangan pencacai Pas dalam kes Nik Aziz saya hentam maka bila kena Najib Rosmah ....... saya hentam jugalah. 

Serius ni ... JANGANLAH OVER BODEK, boleh buat orang meluat kalau dah over sangat. Konsep yang mungkin tidak difahami ramai ....

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 8:03 AM

Kita org buat baik salah, buat salah dah mmg salah.... Mulut kita Allah anugerahkan utk berbicara perkara yg baik jer beb..... Kene bodek lidah kita supaya bercerita yg baik dihadapan Allah nanti.....

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 8:13 AM

Tolong jangan salah faham teguran ikhlas saya ini. Dalam konteks psy-war, ada cara2 tertentu yang harus dipraktiskan jika mahu kesan yang maksimum. Tapi jika OVER, perkara yang positif boleh backfire.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 8:20 AM

oya, saya juga merujuk kepada 'ayat-ayat' yang kita pilih dalam keghairahan kita mahu memuji Najib Rosmah.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 10, 2012 at 8:41 AM

amalkanlah Wasatiyyah dlm membodek.....jgn terover seperti pembangkang sudah (sebut byk kali PAS).....hehe

tapi aku nak puji gak.....DSN & DSR makan guna alas daun pisang bg menggantikan pinggan adalah langkah PENCEGAHAN AWAL terbaik.....nasib baik perlakuan ni BELUM dibuat pemimpin kerusi MB pembangkang...kalau tak, lagilah ZUHUD katanya.....maka menangis bergolek2 lah cai2 MB nnt.....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 8:49 AM

ni aku setuju. nik aziz makan nasi aku kutuk. nik aziz halau jin aku kutuk. najib makan capati aku kutuk. tapi bila pikir nik aziz ilmuwan ugama, maha sohor dan maha bijak dlm islam tentu la bila buat salah kita kutuk ularmak ni!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 8:52 AM

Bukan tindakan pemimpin itu yang salah, tapi cara cai-cai dalam mempromosikannya yang dipertikaikan.

....................
Reply To This Comment ...................
teruk
December 10, 2012 at 8:53 AM

bodek umnu namanya nak projek....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 9:06 AM

anon di atas. kan kah lebih baik kita bodek Allah swt drpd pemimpin2 mcm ni? jgn diamalkan budaya bawaan vektor Pak bLah nih, sebab pemimpin berkhidmat utk masyarakat dan bukan semestinya bermaksud masyarakat kena membodek pemimipin! Seorang pemimpin yang baik ialah bila sentiasa beringat yg baik adalah dari Allah jua dan yg buruk adalah dari diri sendiri....

kalau budaya membodek ini kita rujukan sebagai perkara yang baik atau bermulut manis... pun agak-agak lah tempatnya!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 9:39 AM

Dah memang restoren daun pisang mana ada pakai pinggan beb..
Kat PJ memang banyak restoren camni dan makanannya sedap..

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 9:57 AM

bodek Pas nak syurga ? hahahahaha ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 10:24 AM

Tidak ada salah dan tidak ada benarnya..yang menentukan salah benarnya adalah hati orang yang membuat tafsiran. Jika ikhlas..Allah tahu..Jika tak ikhlas ..juga Allah tahu..Siapakah kita untuk menilai orang lain..biarlah..untuk apa kita nak bodek..menyampah dan tak suka pada orang lain...habis diri kita ni macammana???? orang suka ke? orang tak menyampah ke???cerminla diri sendiri sebelum nak meletakkan komentar buruk pada orang lain..kerana kita sendiri pun bukan la sehebat manapun..Allah saja yang tahu..,.,.hehe

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 10:36 AM

Salam din,

Bagi sy apa yg Najib buat 2 ok la.Cuma dia makan kat RESTORAN RAJU 2?Dgr bunyi nama 2 mcm restoran INDIA HINDU dan bukan INDIA MUSLIM a.k.a MAMAK.Harap Najib lbh berhati2 supaya nanti backfire balik.Tapi kalau ada yg blh mengesahkan kedai 2 adalah kedai MAMAK INDIA MUSLIM,saya minta maaf.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 12:22 PM

salam,

pandangan saya, perasaan kasih sayang datang dengan sendiri. hormat, dan kagum juga berdasarkan kepada tindakan yang berpanjangan dan berterusan. ini semua ambil masa lama. kalu sekejap, itu hangat-hangat tahi ayam. cinta orang muda cepat putus di tengah jalan, bila cinta monyet diamalkan. semuanya indah terutama semasa ber`honeymoon`. banyak yg bercerai la ni orang muda. baru jer kawin, dah nak cari yang lain.

sepatutnya cara bekerja dan pemikiran itu diakui oleh orang luar. barulah kita mengampu dan mangkuk tambah. ni, orang luar pun tak nampak apa lagi, ah jib gor pun dalam berjerebu lagi idea dia, kita dah bodek dan memuji tahap peringkat ke lapan silat mengampu. ni semua nak bagi lena dibuai mimpi. memang la pru 13 ni, 3 bulan lagi jer, tak payah pikir bila tarikh la. tunjuk aje la awak bekerja dan mentadbir. ramai yg tak puas hati tentang aes, ah jib gor tak jawab lagi. mungkin tak sampai masa nak pakai kondom lagi. so biar la main dulu.

ada banyak isu lagi, patut-patut jelas dan selesaikanlah. bukannya pi rasmi kelab. masa dulu orang berhimpun juga pasal SETIA. masa tu, kita diberi maklumat tentang negara. ni tak tau la apa hal tentang kelab. nak target jadi pemimpin yg banyak fan club, ramai ahli fb, pengikut tweter di dunia agaknya. mesti kalahkan obama dan pemimpin lain kot.

saya setuju, bodek ni patut-patut la. nanti orang menyampah. sejarah pak lah dah membuktikannya. jangan la dok ulang lagi. orang bawah dok kata, sampai macam tu sekali ah jib gor nak cari undi. kesiannya. mana pi pemimpin yang lain. dok tidur ke tak lawat kawasan. tak cari undi. asyik ah jib gor jer yg buat kerja tu sampai tak pi pejabat buat kerja. mesti rosmah yg pi pejabat. rosmah juga yg kena. orang paling bawah la cakap. tahap duduk lantai simen punya orang cakap, tak dapat pun alas bontot walaupun kertas.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 12:43 PM

Ni bukan bodek, tetapi promosi. Bodek lain, promosi lain. Bloger Pro BN mempromosi DSN dan DSR sebagai pemimpin yang boleh amalkan wasatiyah. Nik Aziz lagilah dila-gila dipromosi kezuhudannya kepada umum oleh pengikutnya.

Pasal apa, kalau tak promosi macam ni, rakyat tak tahu bahawa DSN dan DSR pun boleh macam rakyat biase juga. Tapi disebabkan dalam Islam, Nabi suruh kita hormati pemimpin, maka para pengikut BN menghormati pemimpin mereka. Bukan macam pengikut PAS yang tak hormat pemimpin. Dibiarkan pemimpin makam nasi bungkus.

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 5:04 PM

Bukan tindakan Najib yang saya isukan tapi tindakan penyokong yang terOVER dalam memuji kezuhudan Najib Rosmah. Bukan tak boleh puji tapi jangan OVER. Ayat2 yang digunakan kadang2 buat dari suka tukar menyampah pulak

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 5:06 PM

Konsistensi akan menunjukkan keikhlasan. :)

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 5:13 PM

Tidak salah promosi, seperti saya katakan, jangan OVER.

Malah bagi saya, cara lebih baik adalah dengan cara tak langsung. Tulis tentang Najib yang bertemu rakyat bla bla siap ngan gambar duduk kat restoran itu TANPA perlu sebut/puji2. Berikan gambaran yang tindakan itu adalah NORMAL dan dah BIASA Najib buat. Biar pembaca yang puji.

Tapi cara yang mereka buat seolah mengesahkan itulah PERTAMA KALI Najib Rosmah makan restoran biasa !

Contoh ya - ada sorang blogger tu tulis - 'Siapa kata Rosmah punya citarasa tinggi ?' Alahai, gerenti mengundang ketawa sinis pembaca !

Point saya - Bagus nak puji, cuma kena ada caranya supaya kesan positifnya maksimum

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 6:38 PM

jangan jadi sokong bawa rebah... ;)

~ OnDaStreet

....................
Reply To This Comment ...................
December 10, 2012 at 7:11 PM

Perasan sokong tapi sebenarnya merebahkan :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 8:07 PM

berastaghafarlah bebanyak beb. masakan boleh kamu gunakan perkataan keji itu untuk YANG MAHA ESA. masya Allah, berpolitik buat cara berpolitik dan kritik ada caranya.

maaf terlepas artikel ini.

antara_kita

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 10, 2012 at 8:14 PM

makan di Restoran Daun Pisang Raju? halal ke? wassatiyah pun janganlah terkeluar garisan hukum. janganlah pula untuk berBODEK untuk UNDI, hukum ditolakkan ketepi. membazir JAKIM buat logo HALAL. tidak dapat saya hendak persangka baik kerana nama restoran tu saja sudah menggambarkan ..... entah?

antara_kita

Post a Comment