........... Cikgu Non Cuma Seorang GURU SEKOLAH RENDAH MELAYU Jer - Kata Hadi. TAK LAYAK Bercakap Hal Agama ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Cikgu Non Cuma Seorang GURU SEKOLAH RENDAH MELAYU Jer - Kata Hadi. TAK LAYAK Bercakap Hal Agama ?

Sunday, December 30, 201225comments


Haji Hadi semasa membuat kemunculan semula selepas bersembunyi hampir 2 minggu ekoran timbulnya kontroversi Amanat Hadi, ada membuat kenyataan yang mengJENGKELkan ramai pendengar. ( KLiK )

Ketika ditanya pandangannya mengenai Cikgu Non @ C N Al-Afghani penulis buku Kafirkah Aku yang menghangatkan semula isu Amanat Hadi, Presiden Pas itu menjawab -

Dia tu cikgu sekolah jer ...cikgu sekolah Melayu jer ... sekolah rendah. Ajar ABC jer.

Saya sememangnya terkejut dengan cara seorang yang diangkat oleh pengikut Pas sebagai seorang ulama, menjawab .... Bunyinya jelas memperlekehkan / memperkecilkan / MENGHINA cikgu Non yang baginya amat rendah tahap inteleknya, sebagai seorang CIKGU SEKOLAH RENDAH MELAYU !

Apakah bagi Hadi, seorang CIKGU SEKOLAH RENDAH MELAYU tidak layak bercakap soal agama ? ?

Maaf kalau cakap ni - Hadi seorang yang SOMBONG, BONGKAK, RIAK dan BIADAP !

Cuba sesiapa tanya Hadi apakah penilaian beliau terhadap kerjaya seorang GURU KEMAS ? Apakah seorang bekas Guru KEMAS layak bercakap tentang Agama ?

ps - kenyataan diatas diucap Hadi pada minit ke 2:00 rakaman itu

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 10:59 PM

Salam boss... Hebat Blog boss... Mohon dapat dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog boss... Terima Kasehhhh Boss....

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2012 at 11:05 PM

Yg kita nmpak aktivis pas ramainya sekolah melayu je......ketua pas kat DUN saya tu spm gred 3 sekolah melayu je......anak pula akif pas sangat, masa bertunang jalan berdua2an.......hadi tolong hati2 sikit nak cakap......tu tak keluar tv lagi tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:46 PM

Dia nak meroyan tu...sebab tu cakapnya tak berlapik...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:51 PM

Hadi pun nelayan jer, kira cikgu tu tinggi banyak dari nelayan doh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:53 PM

Nik Aziz pun guru KEMAS doh

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
December 29, 2012 at 11:54 PM

Salam Abang Din,
Hina sungguh orang yg tidak sehaluan dgn tok guru. Do tau mende. Saya baca buku kafirkah aku Cikgu Non tidok menghina pun tok guru ning. Dia cume tanye je, nok jawapang tentang isu akidah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2012 at 11:55 PM

Hmm... Pas bkn maksum,blh trima kritikan membina dan teguran kpd pemimpin... Podah

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 12:03 AM

sudah saya pautkan , TerimaKasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 12:04 AM

hehehe ... ada hati nak keluar LIVE ? ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 12:07 AM

Maki dan hina mereka yang tak sehaluan menjadi trademark pemimpin2 Pas. Gelak tawa yang mengiringi ceramah2 mereka selalunya hasil penghinaan sebegini .... lebih menyedihkan kalau diikuti dengan laungan takbir.

ROSAK orang Islam kita dibuatnya ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 1:07 AM

Kawan dia yg sorang lagi tu SRP jer,cakap mcm org balik Mesir

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 1:52 AM

Sbb tu dlm erti kata sebenarnya dia bukan ulama pn.

Nk gelar pewaris nabi bukan senang. Kalau kita angkat sebarangan org jadi ulama kesannya pada Islam sendiri.

Lebih2 lagi hanya pencacai derang je angkat dia srbagai ulama. Sebenarnya x layak pn. Sbb tu kelakuan buruk dia kita x sepatutnya terkejut.

Nabi saw semasa budak pn jauh lagi mulia Dr dia. Pewaris nabi konon..

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 8:54 AM

Insaflah ahli pas di kalangan guru sekolah rendah.....sampai bila kamu nak diperbodohkan dan dihina oleh PAS???? Ada guru yg mengajar di sekolah Haji Hadi Rusila tetapi anak2nya dihantarnya ke sekolah kerajaan.....bila ditanya, dia kata sekolah hj Hadi takde mada depan......fikir2kan

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 10:51 AM

Hadi ni sejak berTAHALAUF SIYASI dgn kafir ni makin menjadi2 hina org.Mentang2 la sekarang Pas dh mula berkwan dgn NGO2 kafir mcm Seksualiti Merdeka,SUARAM,SUHAKAM dll membuatkan mereka lupa asal usul mereka.Sejak dinaungi oleh golongan profesional ni makin riak plak Hadi ni.

Dia lupa ker yg sekitar tahun 60an samapi la awal 90an siapa yg menjadi pendokong kuat mereka?Bukan ker golongan2 bawahan spt petani,nelayan,penoreh getah dn pelbagai golongan kelas bawahan yg bergolok gadai untuk perjungan Pas.Jgn kata Cikgu sekolah yg lgsg tak penah sekolah pon berlambak dlm Pas.Golongan ini la yg plg berpegang kuat pada slogan2 Pas spt NEGARA ISLAM,MEMBANGUN BERSAMA ISLAM,MENOLAK KERAJAAN TAGUT dll.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 10:53 AM

KAN DAH TERBUKTI, ORANG2 DALAM PAS TU MEMANG PENUH SIFAT UJUB DALAM DIRI.

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 11:12 AM

Haji Hadi hina GURU-GURU MELAYU SEKOLAH RENDAH. Tak ada guru Melayu Sekolah Rendah Haji Hadi jadi habok tepi jalan kat Marang tu. Dari darjah 1 hingga dajah 6 GURU-GURU MELAYU sekolah rendah macam Cik Gu Non (C N Alafghanila) lah yang jadi pendidik an kemuliaan mereka bekerja tanpa mengira gaji yang sadikit itulah yang menjadi pengasas kapada gulungan bijakpandai macam Tun Dr Mahathir Mohamad dan banyak lagi.

Kami GURU-GURU SEKOLAH RENDAH MELAYU yang ada diseluruh negara akan boikot PAS terutamanya Haji Hadi yang bodoh macam kaldai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 11:58 AM

"Dia tu cikgu sekolah jer ...cikgu sekolah Melayu jer ... sekolah rendah. Ajar ABC jer"
Jelas nampak dan dengar...jadi GURU2 MELAYU SEKOLAH RENDAH anda jelas di perlekehkn keupayaan dan jasa anda selama ini oleh PEMIMPIN PAS...taraf anda hny sekadar 'CAI' dimata HADI...hny yg brkelulusan MADINAH dan DEOBAND saje yg layak menegur PEMIMPIN PAS sbb taraf mrk teramat tinggi!!!!!!!!!bangsa len wlpon cume tukang sapu bole menegur mrk krn darjat bangsa len TERAMAT TINGGI dr pemimpin PAS ...

....................
Reply To This Comment ...................
Ada Jalan Kembali
December 30, 2012 at 3:10 PM

Yang mulia disisi Allah swt ialah mereka yang benar-benar beriman dan bertakwa.

Tak sebut pun yang berkelulusan dari Medinah maupun Deoband.

Makin bersahabat dengan Syaitan makin keliru Akidah.

Cukup cukup lah wahai saudara-saudara Islam yang masih lagi dibuai oleh pemimpin-pemimpin yang lebih banyak membawa kepada kerosakan dari kebaikan. Tak perlu nak masuk UMNO pun tak apa asal jangan hidup dibelenggu kejahilan.

....................
Reply To This Comment ...................
Bodoh Punya Presiden
December 30, 2012 at 3:19 PM

Ustazah Abby tu kelulusan APA?

Bodoh punya Hadi. Cukuplah Hadi hampa ni dok bagi malu dan permain agama untuk nafsu politik yang amat serakah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 4:48 PM

kurang hajar betul hj hadi ni....

otai
subang

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
December 30, 2012 at 5:46 PM

Sekolah rendah cikgu non pun dia pernah jadi mujahidin kat afghanistan. Hadi Awang pernah ke g berjihad? Tambah bini adala..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 9:19 PM

Hj Hadi x belajar sekolah rendah/sekolah melayu.. tau tau dah pandai je..
terlalu sombong utk dihurmati

yann pvv

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 9:21 PM

Hairan ya kenapa blogger lain tak main isu ni ?

Alih2 tadi keluar berita TV3 sebut tentang isu Hadi kutuk cikgu Melayu !

....................
Reply To This Comment ...................
December 30, 2012 at 9:23 PM

Cara Hadi sebut kenyataan diatas .... bukan dari skrip tapi memang niat nak menghina.

Memang SOMBONG !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 11:59 PM

Itu la...dulu aku pernah tulis komen cuma tak ingat diblog mana....Ada satu video dimana en. Hadi ni diinterview oleh seorg wartawan melayu ni...aku tak ingat tajuk apa dan bila video tu (tapi rasanya dlm tahun 2012 jugak la)...wartawan melayu ni ada la bertanyakan beberapa soalan...dlm video tu kelihatan en hadi dan wartawan tu duduk secara berhadapan...aku tak berapa ingat apa soalan2 nya...tapi cara dia jawab soalan wartawan nampak mcm nak gaduh jer...mcm sombong giler...meluat aku tengok...paling tak tahan bila dia pulak yg interview wartawan tu dgn soalan berkaitan agama...so, si wartawan tu cuba la jawab ikut kefahaman dia...langsung dia kena perlekeh dgn en. Hadi...katanya kalau ilmu agama tak setinggi mana, tak usah lah nak cakap soal agama dgn dia...adeeeh...berlagak giler!!!

Post a Comment