........... 1Malaysia - Rais TERBAEEEK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

1Malaysia - Rais TERBAEEEK !

Saturday, December 8, 20123comments


Saya malas nak tulis panjang2 kali ni sebab dekat2 PRU ni, tak boleh nak kritik2 sangat Najib atau apasaja berkaitan Najib termasuk 1Malaysia.

Tapi saya tidak dapat kawal dari tergelak bila baca dari TMI ( versi omputeh ) yang Najib SENGAJA KABURKAN ( Kekaburan Strategik ) Konsep 1Malaysia 3 tahun dulu waktu mula memperkenalkannya kepada rakyat.

“I didn’t define the concept very clearly, but that was by design,”

... he had decided it needed to have an “element of strategic ambiguity” when he introduced it three years ago so that the concept could be broadened to include other views from the public.


TAAAAK .... saya bukan nak kutuk 1Malaysia atau Najib, don't worry ..... TAPI yang buat saya tergelak besar sebab saya teringat akan satu kenyataan dari seorang Menteri setahun setengah yang lalu  ( KLiK ) -

Tahap kefahaman keseluruhan terhadap Gagasan 1Malaysia mencapai 84.4 peratus daripada lebih 15,000 responden yang ditemu bual sehingga Julai tahun lalu, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.


84.4% rakyat faham 1Malaysia walaupun dalam keadaan ia KABUR ? ? ? 

Hahahahaha ..... Rais Yatim memang TERBAEEEEK !

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 8, 2012 at 11:01 PM

Idea orang tua purba ni mmg x boleh pakai..dia still ingat malaysia ni tahun 1944 agaknya..harap najib jgn ambik dia jadi wc..

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
December 9, 2012 at 10:52 AM

Saudara Din,

Saya perchaya dan saya yakin betul-betul ,selagi wujudnya sekolah vernacular, 1 Malaysia tidak akan menjadi kenyataan sampai bila-bila.

....................
Reply To This Comment ...................
December 9, 2012 at 11:29 AM

Laaaa.... kan Najib dah sebut tuh, 1Malaysia masih kabur hehehehe ... nanti dia adjust la !

Post a Comment