........... Umno MURTAD ? Berat Dah Mu Nih, Nik Aziz ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Umno MURTAD ? Berat Dah Mu Nih, Nik Aziz .....

Sunday, November 18, 201242comments



Dari Mstar -

Nik Aziz Dakwa Umno Murtad 

KOTA BARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada Ahad melabelkan Umno sebagai parti murtad kerana mendakwa parti itu menolak Islam daripada dasar perjuangannya.

Menurutnya bukan sahaja Umno, malah mana-mana pihak yang memperlekehkan Islam dengan sengaja boleh dianggap murtad kerana tidak mahu menerima hukum Allah sebagai panduan hidup.

"Timbul masalah murtad, katanya sebab paderi Kristian, tapi saya kata tidak (kerana) orang Melayu murtad kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam.

"Umno tolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam. Dia buang Islam. Macam lekehkan benda salah...macam ubat habis tempoh dia buang. Jadi bila Umno buang (Islam), agama apa Umno tu?

"Murtad ini bukan (hasutan) daripada paderi Kristian, tapi daripada orang Melayu sendiri yang tolak Islam, (maknanya) yang tolak Islam dia murtad. Agama apa Umno pakai? bila umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka (adakah) Umno sama ada Kristian, Buddha atau tak ada agama?" katanya kepada pemberita pada Muktamar Tahunan PAS ke-58 di sini.

Diminta penjelasan sama ada beliau menjatuhkan hukum murtad kepada Umno selepas mendakwa parti itu memperlekehkan Islam, Nik Abdul Aziz berkata: "Tak kira siapa pun...tak kira kalau tok guru (agama) sekalipun, kalau murtad...murtad lah.

"Usahkan Umno, tok guru berserban atau berjanggut, kalau dia tolak Islam dengan cara hati (niat bahawa) Islam tak guna... (maka) dia murtad walaupun tak ada mufti beritahu. Kalau dia tolak Islam dengan sengaja, yakin bahawa Islam tak guna...dia murad."

Ditanya pada pandangannya adakah Umno telah memperlekehkan Islam sehingga layak dilabel sebagai murtad, Menteri Besar Kelantan itu berkata: "Tak lekeh apa dia buang Islam."

Sebelum ini Nik Abdul Aziz pernah menimbulkan kontroversi apabila menuduh Umno dengan pelbagai gelaran, termasuk melabelkan parti itu sebagai kafir kerana tidak memperjuangkan negara Islam.



Bila Umno buang Islam, maka Umno ugama apa ? Saya ulang sekali lagi, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka ugama apa yang Umno pakai ?

Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno samada Kristian ke, Buddha ke, atau takde ugama ?

Timbul masalah murtad ..... Murtad ni khabarnya orang Kristian ... paderi-paderi dia ... saya nak kata TIDAK. Yang menjadikan orang Melayu murtad ni kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam.

Umno TOLAK Islam, maka nampak dia lekeh, perlekehkan Islam.

Umno tolak Islam, apa taraf Islam ? Takkan nak mulia ?

                                             ***************************

Dipersilakan sesiapa nak komen dulu ...

Share this article :

+ comments + 42 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 18, 2012 at 11:28 PM

Gua tak tau nak komen apa lagi pasal dia ni. Syok sendiri, pemecah belah, dan pakar mengkafir dan memurtadkan org Islam lain. Diharap kali ni adalah NGO dan UMNO tu sendiri ada telor untuk report polis dan ke MAIK dan Sultan Kelantan sendiri. Elok dia ni dikenakan tindakan sebab dah confirm sebarkan ajaran sesat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2012 at 11:31 PM

dia ni tak dapat bezakan Agama & Politik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2012 at 11:39 PM

ASTAGHFIRULLAH. DAH MEREPEK MERABAN DIA NI. PARA REPORTER LAIN KALI TAK PAYAH LA TANYA ORANG TUA NI APA2. MALUKAN ORANG ISLAM SAJA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2012 at 11:39 PM

sah dah nyanyuk org tua ni..sapa lak tolak islam dia ke org umno..

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
November 18, 2012 at 11:44 PM

hahahaha....UMNO sudah dilabel KAPIR lamaaaa dulu....la ni baru murtad ka???.....hahaha

sukati ko la NA..terpulang la...biarlah Allah yg menentukian segalanya, setakat ayat NA, penganut TEGAR PAS je yg telan bulat2....taraf pemikiran NA ni sebenarnya sudah SUKAR utk diubati....biarlah Allah tunjukkan yg mana HAK yg mana BATIL.

kitapun faham....takkanlah NA nak perlekeh sedara sendiri...dah berapa kali sedara NA keluar TV baru2 ni?....sepatutnya rasa bersyukur pd Allah & berterima kasih pd UMNO/BN sebab bg peluang pd sedara dia masuk TV dgn doa DIZALIMI.....tapi apasal marah-marah ni NA?

sebab MULUT kata O.K tapi IMAN kata K.O ka?....lantak mung la NA...hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2012 at 11:46 PM

si tua ni rasa dia adalah Islam, Islam adalah dia. siapa2 tak ikut cakap dia org tu kafir, murtad. Siapa tak masuk parti hamPAS diaorg tu adalah kafir, termasuklah mak bapak dia yang tak penah masuk hamPAS!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 18, 2012 at 11:58 PM

bagi dia hanya parti Pas yg islam dan org2 kafir yg sokong Pas pun bagi dia seolah2 telah islam.. ikut sedap mulut dia kata org islam lain tolak islam dan tak islam/murtad...

selain dari parti Pas semuanya tak islam, semuanya tolak islam... kasian org islam yg lain sbb dalam dunia, Pas hanya ada dimalaysia.. semuanya umat islam didunia dari dulu hingga sekarang dan akan datang tak islam/tolak islam.. semuanya murtad.. diakhirat nanti dia jawaplah kerana mengkafirkan/memurtadkan org islam lain.. semata2 kerana tak sokong parti dia..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:00 AM

kalau orh kata nik aziz kafir sbb xlaksanakan hudud wpun dah 20 thn perintah, salah tak org yg ruduh itu? klu org kata nik aziz tolak islam yg diperjuangkan sbl ini dan digantikan dgn perkataan kebajikan, salah kah yg nenuduh itu? jika org kata nik aziz murtad, kaki kelentong krn ckp nak buat hudud dan dipersetujui oleh rakan pakatan tp sebenarnya tak krn wan azizah, seng giaw n karpal sendiri ckp xde pun peesetujuan itu, salahkah org yg kata dia murtad dan kaki pembohong...salahkah klu org kata nik aziz minafik ken dulu tuduh umno kafir sbb kwn dgn mca mic tp dia kwn dgn dap blh pl..pada aku nik aziz adalah insan plg celaka kini slps netanyahu...cumanya nik aziz apakah pkr pun murtad juga krn mrk spt kata wan azizah tdk juga setuju dgn hukum hudud tp cuna setuju dgn peelembagaan tentang islam sbg agama rasmi sama spt umno peejuangkan kini...sedarkah nik aziz ko sembahyang pun di maajid yg dibina umno...harap kan ko beehala saja yg ko buat...ko sakit najib lawat tp ko balas dgn doa pecah perut tp tuhan maha berkuasa ko yg doakan musibahbpada org ko sendiri yg keluar masuk hospital, tidak kah ko sedar semua tu...aku sbg ahli umno takkan aku maafkan ko sampai ko mapos sbb membuat tuduhan sekejam itu...nik aziz=netanyahu...pemecah belah keamanan dan perpaduan...celako lah ko nik aziz...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:03 AM

Begitulah bila nafsu menguasai diri..hilang segala pertimbangan..hilang al-Quran, hilang as-Sunnah. Semuga Allah menunjukki jalan yang benar dan lurus.

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 12:07 AM

parti boleh mengucap dua kalimah penyaksian ke?tak paham betul la nik aziz ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:10 AM

Kita memang suka MB (Mulut Babi) Klate macam ni. Makin lama dia hidup, makin banyak dia berfatwa, makin terserlah ke'bangkai'an beliau dan penganut2 agama PAS secara am nya. Kita sepatutnya berdoa agar N.Ajis nabi bangkai ini dipanjangkan usia dan sihat agar rakyat yang berakal boleh menilai sendiri siapa ulamak(?) PAS & taraf pendidikan beliau sebenarnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:11 AM

Sesiapa boleh tolong sampaikan pesan saya pada nikki ajis - sambungkan kembali silatulrahim antara penyokong pas dan umno sebelum kita dipanggil, itu lah yg sebaik2nya

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 12:11 AM

Bagi Nik Aziz, satu parti itu mesti ada PERKATAAN Islam, pemimpin2nya mesti selalu SEBUT perkataan Islam .... semuanya LUARAN semata2.

Dia tuduh Umno tolak Islam sebab dasar Umno tidak sebut Islam. Dasar Pas sebut Islam maka Pas lebih Islamik berbanding Umno. PENGISIANNYA tak penting !

Satu lagi saya lihat Nik Aziz dah TERDESAK GILER ! Muktamar terakhir sebelum PRU13 ternyata GAGAL untuk meraih laba politik , isu Hudud memerangkap Pas bila Dap menempelak Pas ketika Muktamar MASIH berjalan, ditambah pula dengan Doa KO yang jelas dianggap MELAMPAU oleh umum.

Tertekan sangat hingga akhirnya Nik Aziz MELETUP !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:15 AM

TAPI YG AKU HERAN SEMUA ORG UMNO RELAX JER TAK PULAK KECOH SGT !!! HAHAHAHA ITULAH PERBEZAAN ANTARA ORG ISLAM DAN ORG ISLAM PALSU. YG MAKIN TERUK DAN MAKIN BERMULUT LONGKANG TAIK ADALAH ORG2 PAS. YG JADI HANJENG PENGAWAL KARPAL SINGH ADALAH ORG2 PAS DAN YG MENJADI HIDUP MAKIN MELARAT, PENIPUAN MAKIN TERSERLAH DAN RAKUS TAMAK DAN MUNAFIK ADALAH ORG2 PAS !!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 12:20 AM

Satu lagi pendedahan perjanjian menolak Hudud @ Islam sesama pemimpin2 PR .... semuanya TAK TERJAWAP oleh pemimpin2 Pas.

Lakonan Nik Aziz selama ini KANTOI ! Konon nak tunjuk yang Pas sekarang SEDERHANA ..... boleh peluk cium dengan kafir, semuanya ditelan demi UNDI KAFIR.

Ternyata terserlah keEKSTRIMan Nik Aziz yang masih tebal.

SEMUANYA SEKADAR LAKONAN DEMI KUASA POLITIK !

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 12:24 AM

Hampir 12:30am tapi belum ada satu pun pencacai Pas dalam list saya disebelah menulis apa2 tentang kenyataan Nik Aziz ni !

Depa pun terkejut hahahahaha....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:32 AM

salam,

para pemimpin pas dok hormat sangat kat sultan tu cam na pulak? sultan tak masuk jadi ahli pas. kapir juga la sultan-sultan. 60 tahun dulu pas tak wujud lagi, kapir belaka mak bapak tok nenek nik ajis dan para pengikut mereka. mak bapak nik ajis kapir, bila pulak nik ajis masuk isle ? tu jadi tanda soal pasal masa belajar kat india dulu tak isi borang pas lagi, dah sah kapir. isteri nik ajis jadi ahli pas ke idak? isi borang keahlian dak? kalu idak habis anak beranak cucu cicit dia jadi anak haram dan kapir.

anwar ibrahim tak jadi ahli pas dah sah kapir. semua orang melayu dalam pkr tak jadi ahli pas, memang sah kapir dan dalam pkr, tak ada perjuangan agama. lagi la murtad geng pkr. kesian la pulak kat nik ajis. cakap orang murtad, dia tak kaji murtad dan kapir dia dan ahli pas. ramai la anak ahli pas nikah dengan orang murtad dan dapat anak cucu dan kawin pulak dengan orang kapir yg ikut tafsiran nik ajis. mampuih la kalu pikir macam nik ajis ni.

moga Allah membuka dan menerangi hati nik ajis dengan cahaya keimanan yang tulin. bukannya cahaya api neraka dari syaitan yg menjadi kawan karib nik ajis. kesian kat dia, umur dah lebih 80 tahun, kalu mati tak sempat bertaubat, kesian sangat. orang lain boleh memaafkan dia ats dasar kesabaran dan rendah diri serta insaf. tapi dia, kesiannya dia, mungkin dia fikir dia masuk syurga bersebelahan dengan nabi saw. hanya Allah maha mengetahui. orang pas tak kesian ke kat nik ajis tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 12:47 AM

statement berani mati dari NA..tak tau la dia sedar ke tak masa cakap UMNO murtad..walaupun tak scara langsung tapi manusia lembab mana pun faham..semakin melalut NA..kalau ada statement menyokong lepas ni tak tau la..tapi pasti ada..khalid samad, Dr Zul, Mahfuz sat lagi keluar la kenyataan ntah apa2 menyokong..semoga Allah bagi hidayah pada kita semua hendaknya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:11 AM


Merujuk pada umur, he is mentally retired.
Itu belum lagi sentuh faktor dementia, etc...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:19 AM

Sebetulnya DAP pun mungkin malu mempunyai partner macam PAS nih, tapi apa nak buat, demi Putrajaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:27 AM

Ana doakan nik aziz segera bertaubat. Allah dah bagi pertunjuk. Murshidul am parti yang kononnya perjuangkan Islam dak mula merepek. Agaknya buang tabiat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:29 AM

Menghukum orang Islam sebagai kafir amat berat. Bertaubatla sebelum terlambat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:51 AM

Bro Din, Nik Ajis kata Orang UMNO MURTAD, aku x terkejut, kerana kebanyakan kita yang waras tahu, Nik Ajis & kuncu2nya, yang membuat sembahyang hajat tu, x siuman, yak ne, gila, bila sesuatu perkara, lebih2 lagi sembahyang hajat meminta Tuhan membinasakan orang UMNO yang Tuhan itu juga disembah olih orang UMNO, kita manusia biasa pun dah bolih menilai puak2 ne dah telajak jauh, apa tah lagi, Tuhan yang maha mengetahui & maha bijaksana.

Itulah akibatnya, bila nafsu sarakah tidak dapat dikawal, yang baik dikatakan jahat, yang jahat dikatakan baik, menyebabkan depa lupa, selain depa didalam PR, ada dua syaitan besar berada disitu (DAP & PKR) satu anti Hudud, yang satu lagi suka depan belakang, juga suka kebebasan berugama untuk semua termasuk orang Melayu, semasa sembahyang hajat tu, teriak mcm budak2, mula ingatkan, depa minta kat Tuhan, turun bala kat Israel diatas kekejaman pada Penduduk Gaza, rupa2nya merenggek untuk dapatkan Putrajaya, percaya lah jika niat x betul, susahlah Tuhan nak makbul, jangan2 jadi terbalik kot, Kelantan jatuh dekat UMNO, barulah jadi bulan jatuh keriba BN, Insyaallah.

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 2:08 AM

Ramai yang buat kira2 nak jawab macamana supaya tak menunjukkan diri itu ekstrim... hati kafir nak kena jaga juga! Kalau tak, sia2 jer usaha Hadi buat Kebajikan, konon dah jadi liberal dan terbuka.

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 2:12 AM

Persoalan bagaimana kalau Pas tewas teruk PRU13 nanti harus ditanya sekarang, SEBELUM mengundi. Kalau tanya SELEPAS kalah, pasti ada saja alasan yang diberikan KECUALI salah sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 2:55 AM

lu kena ingat beb! macam artis gak, kena ada isu baru boleh keluar muka depan. baru value naik balik. suratkhabar harakah pun satu...dok cerita seleberiti pkr jer. Skang, lu punya selebriti sudah mengamok!lu sendiri jawap beb!ada orang cakap dia tu nabi beb!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 5:03 AM

Betul kata mu. Tapi aku nak syorkan la pada Nik Aziz lain kali kalu nak publisiti lebih baik kalu dia keluar rumah dgn seluaq pendek! Potong rumput ka? Main futsal ka? So tak berdosa sangat. Tuduh orang macam gini tak baik laa aku rasa Nik Aziz. Ni kata aku la yg tak dalam pengajian islamnya. a'ah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 5:11 AM

Ya Allah ya Tuhanku. Tunjukan lah kekuasaan Mu Ya Allah. Sesungguhnya janji janji MU adalah Benar. Selamatkan lah negara tercinta ini dari musuh2 MU Ya Allah. Musuh2 yang terang dan musuh2 yang berselindung. Selamatkan lah pemerintah Islam negara ini Ya Allah dari fitnah Dajjal. Buka lah pintu hati orang2 yang hanya mengaku Islam tetapi sentiasa mendoakan keburukan kepada saudara seIslam. Hanya Engkau Tuhan yang menguasai sekian Alam. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 5:40 AM

AKAN TERCATAT DALAM SEJARAH MELAYU MODEN....PARTI P.A.S ( PARTI AJARAN SESAT/PARTI ANAK SYAITAN)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 6:56 AM

BILA KITA TAK KUAT KITA BERUSAHA DAN BERDOA. KALAU KITA SEDANG MARAH, SYAITAN DISAMPING KITA. KALAU KITA DAH TUA, NYANYOK MENGIRING KITA. PRU 13 DAH NAK TIBA, APA2 PUN BOLIH,LUPAKAN AHKIRAT LEBIHKAN DUNIA, INSYALLAH AKAN HANCUR MEREKA YG GILA KUASA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 8:11 AM

MAK OOI,, marah dan benci sungguh Nik Ajis pada UMNO..Hadi dah lama dah kapirkan orang UMNO..
Tengok cara jawapan Nik Ajis dalam wawancara tu..tak de fakta PON.ikut sedap mulut jaa.
cara paling baik untuk senyap puak2 pas ni ,ialah dengan kuburkan mereka dalam pru ini.jangan undi..PAS..

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 8:15 AM

N ajis ni tok2 guru pondok di kelantan panggil dia wahabi serba-salah.Nak mengaku wahabi malu2 anjing tapi perangai sebiji macam wahabi yang perasan dia Islam tulen serta mengkafirkan umat Islam yang bukan wahabi.

Cuba tonton debat uttv(kalau boleh dikatakan debat)antara ustaz syed faiz al idrus dengan seorang penganut pas die hard fan n ajis.
http://ustazsyedfaiz.blogspot.com/2012/11/diskusi-ilmiah-debat-uttv-tgna-wahabi.html
Banyak isu ditimbulkan pasal n ajis,antaranya mengatakan Allah duduk di arasy,muhammad budak kampung dll.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 10:10 AM

Rasullullah dan para sahabat bersusah payah dalam usaha mendakwahkan islam kpd umat manusia, ada kala nyawa menjadi galang ganti, korbankan harta dan anak isteri untuk mendakwahkan islam kpd manusia selama puluhan tahun. Tiba-2 diakhir zaman senang-2 seorang 'ulamak' pengajian india telah memurtadkan lebih separuh dari penduduk Malaysia, bukan seorang dua, tapi berjuta-2 orang. agaknya kalau ada para sahabat dulu, apa agaknya tindakkan mereka keatas Nik Azis?
Dia islam, dan seluruh melayu diMalaysia yang menganut islam pun bukan atas kerja dan dakwah dia, bukan susah payah dia. kalau diikutkan hati, mahu dihalalkan darahnya disebabkan kejahatan ini.

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2012 at 11:39 AM

Berbillion umat Islam kat dunia bukan ahli PAS mcm mmana pulaktu? MURTAD jugak ke? Weii tua kutuk, bab mcm ni jgn buat main ... ramai org jadi NIKAH tak sah keran mulutmu. PAS dah jadi SYIAH yg tambah rukun Islam. Syiah tambah Al WILAYAH. PAS tambah mesti jadi ahli PAS jadu rukun Islam ke enam. Mampus PASSSSS PISSSS PUSSS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 11:56 AM

D indonesia yg yg pgnut agama islam yg pnya mahzab yg berlainn pn tk prnh megatakn yg mereka berlainan mahzab tu murtad ,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 1:24 PM

wali terompah merangkap nabi jadian ni dh kena sawan iblis dan syaitan gamaknya..itulah manjang aje prasaan bongkak dan riak bertahun2 maka akhirnya yang bathil dan mungkar pun dia dah tak tau nk beza...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2012 at 2:12 PM

din ... sementara doa ko bn ... ko bn ... ko bn ni masih hangat ... mengapakah orang umno tak buat doa untuk ko pas ... ko pas ... ko pas banyak-banyak ... cause pas dah jadi balaci peliwat, penzina dan penentang hukum hudud ... aku ingat nasib tun m kena hentam oleh ulamak pas pasal suruh memilih syaitan yang dikenali dari malaikat yang tak dikenali ... sedangkan sebelum tu hasrat nik aziz bersahabat menyatakan dengan jelas mahu bersahabat dengan iblis demi mengalahkan umno ... sedangkan musuh yang lebih bahaya adalah iblis ... tiada pun ulamak pas menasihatkan nik aziz agar bertaubat meraka seia sekata menyokong hasrat tersebut ... kenapa tun m kena hentam ... kerana melayu mudah lupa ... mereka syok hentam tun m ... kerana "sabda" nik aziz mahu bersahabat dengan iblis sudah dilupai ... marilah kita pakat berdoa ko pas ko pas ko pas ... inilah peluang kita ... apabila orang tanya ... kita jawablah ... doa ini ijazahnya kita ambil dari tuan guru nik aziz ... kita ubah pasal kita dapati pas dah sesat kerana mahu martabatkan peliwat menjadi pemimpin negara dan haji adi nak jadi khadam kepada peliwat tersebut ... pastinya terkedu puak pas ... kalau dah lama dan mereka dah lupa ... hem banyak ayat dan hadis mereka akan keluarkan untuk menghentam perbuatan kita kerana melakukan doa seumpamanya yang pernah mereka lakukan dulu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2012 at 12:39 PM

din tolong siarkan urutan vidio berikut :-
1. vidio percakapan oleh nik aziz tentang kesanggupan dia menerima pertolongan iblis demi menewaskan umno.
2. vidio fatwa dia menghukum tun m yang berkata lebih baik memilih syaitan yang dikenali ...
3. vidio ustaz harun din yang menyuruh tun m bertaubat di atas isu yang sama ...
4. bacaan ayat2 al-quran yang mana Allah melarang bersahabat dengan iblis ...
5. vidio suara lemak merdu mat sabu merayu-rayu normah
6. ucapan niz aziz yang menyatakan mat sabu tidak bersalah kerana berzina dengan bini orang --- menunjukan bahawa dia tidak mahu mengenakan hukum hudud kepada orang yang menjadi sahabatnya atau juga kita boleh tafsirkan sebagai dia sendiri sebenarnya sedang menolak hukum hudud ...
pointnya ...
a. dalam kita melihat kesilapan orang lain ... adakah wajar kita melupakan ksesilapan kita ... dia menghukum umno murtad ... sedangkan mulutnya sendiri ... menyatakan sebaliknya ... (rujuk kes vidio 1, 2 dan 3) ... dengan puak pas ni tak perlu berhujah ... tunjukan perlakuan mereka sendiri ... dan minta mereka komen ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2012 at 6:14 PM

Buat setengah2 orang biasa yang kadang2 terlepas solat fardhu pun masih meminta ampunkan dosa2 semua umat Muhammad SAW selepas solat.

Binatang pun disayangi dan kita nih mendoakan baik bagi binatang2 nih.

Nik Aziz tu mungkin rasa dah terlampau tinggi darjatnya sehingga sanggup mengeluarkan kata2 hina dan fatwa kafir mengkafir, murtad memurtad kepada umat Muhammad SAW. yang tidak menyokong PAS.

Dia orang kata siapa sokong PAS akan masuk syurga, seolah-olah PAS itu adalah agama baru yang diwujudkan oleh mereka. Untuk masuk syurga mesti lah masuk atau sokong PAS, sebab itulah Karpal Singh dan Lim Kit Siang sokong PAS dan kononnya bila mereka mati esok bolehlah jumpa Nik Aziz di syurga PAS nanti.

Tak tahu lah orang yang berjuta dari seluruh Dunia ke Tanah Suci Mekah itu mesti masuk PAS juga ke kalau nak masuk syurga.

Nampak pakaian bersarban, berjubah sungguh Islamic tapi dalam hati baru kita tahu penuh dengan benci dan nafsu syaitan yang sanggup memecahbelahkan umat Muhammad SAW.

Bertaubat lah Nik Aziz dan yang seangkatan dengannya. PAS bukan agama tapi adalah parti agama baru yang dicipta oleh mereka bernafsukan Syaitan yang di Lakhanat Allah.....Parti Ajaran Sesat Dah Lama Daaah..........wsm

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 22, 2012 at 2:54 PM

just nak re-iterate dinturtle nyer laungan... sampai ke sudah xde makhluk hamPAS yang berani komentar pasal article nie???? sampai ke sudah sekoq pun xdak???? teluq sedut/simpan dalam le weeeiii.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 3, 2012 at 9:37 PM

sapa kita?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 3, 2012 at 9:40 PM

u ni pernah degar org ngajar kat masjid tak,

Post a Comment