........... Tanda Putera Tidak Cukup Kelainan Tersendiri, Terpaksa DiTangguh Lagi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tanda Putera Tidak Cukup Kelainan Tersendiri, Terpaksa DiTangguh Lagi

Friday, November 9, 201210comments

Dari MStar - Tayangan Filem 'Tanda Putera' Ditangguh Atas Keputusan Jemaah Menteri - Rais -

"Sebab ada antara adegan dalam filem itu memaparkan tragedi 13 Mei 1969 yang dipertikaikan oleh ramai pihak," 

Ditanya sama ada babak filem itu akan dibuat semula, Rais berkata: "Saya takfikir begitu (dibuat semula). Saya fikir akan diadakan mesyuarat penilaian antara pengarah dan Finas," katanya.



Tulaaaaah .... pandai-pandai sangat nak paparkan orang2 cina yang berkelakuan biadab semasa Peristiwa 13Mei 1969...... MANA BOLEH ! Sensitif giler tuh. 

Biarpun paparan konflik itu bukanlah point utama jalan cerita Tanda Putera kerana ia lebih kepada "Nilai persahabatan dan pengorbanan mereka inilah yang ditonjolkan dalam Tanda Putera agar generasi sekarang sedar nikmat dikecapi kini adalah hasil titik peluh pemimpin terdahulu,".( merujuk kepada Tun Razak dan Tun Dr Ismail )

"Filem ini melangkaui garisan, ia bukanlah sebuah filem bermotif politik atau cuba mengungkit luka masa lampau negara kita.

"Sebaliknya, saya mahu penonton merasai sendiri apa yang telah dilalui oleh pemimpin negara kita dalam mempertahankan keamanan negara
. ( KLiK )


Tapi perlu diingat - APA SAJA yang cuba memaparkan orang cina dalam bentuk negatif, samada benar atau fiksyen, akan hanya mengundang pertikaian ramai. Bila dipertikai ramai, alamat filem kena potong la !

Maaf saya cakap ya, Datin Paduka Shuhaimi Baba seharusnya KELUAR DARI KEPOMPONG LAMA cara pembikinan filem, beliau kena ada SATU KELAINAN TERSENDIRI. Beliau tidak harus KONVENSIONAL DARI SEGI PENDEKATAN PEMIKIRANNYA !

Pendekata, Shuhaimi Baba perlu ada KREATIVITI NYA YANG TERSENDIRI .

YANG PALING PENTING,  

"Bagi Namewee dan pihak-pihak lain yang menyokong 1Malaysia, yang penting sekali baginya ialah menyokong apa yang sedang kita lakukan untuk negara ini, saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat kepada Gagasan 1Malaysia.

"Saya menggalakkan beliau untuk terus memberi segala pandangan beliau melalui cara sebagai blogger atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem dan sebagainya yang mencerminkan sokongan kepada Gagasan 1Malaysia,”


Cara KREATIF dalam memaparkan KEBENARAN Rasuah ! Mana ada orang marah !

Ya, contohi cara pembikinan video/ filem sutradara Namewee. Kutuk Melayu, Islam dan kerajaan TAPI jangan sekali-kali kutuk cina !

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 10:21 AM

salam,

itu la pi kacau sangat adik beradik ah jib gor. tak pasal rugi. abang mana mau adik susah. mesti tolong punya. lu mana ada abang. lu ada pemimpin. pemimpin mau jadi ketua yg dihormati dan bukannya mau tolong orang bawahan. itu undi banyak penting pasal itu sahaja yg boleh memastikan semua ketua menang.

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 10:49 AM

Filem sampah mcm HANTU KICAP DLM BOTOL,MAN SEWEL DATANG KL,HANTU BONCENG deluluskan tayangan mungkin terlalu TINGGI NILAI SENI DAN ESTETIKA dlm filem tersebut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 10:50 AM

Daripada rugi sebab tak dapat tayang dan mesej tak sampai baik le rugi tapi mesej sampai. Baik le Datin Paduka Shuhaimi Baba terus muatnaik filem ni dalam youtube atau masukkan dalam Tonton.

Saya jamin filem ni le yang cina lanun cetak rompak tak berani nak jual DVD.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 9, 2012 at 11:04 AM

Lepas ni Suhaimi Baba kena buat filem ala Namawee. Selitkan unsur lucah, mencarut, mencaci Melayu. Sure 3 bulan masuk panggung. BTW Din, Ah Jib Gor semalam umumkan pemberian RM100K aja kpd Institusi Pondok. Aku ingatkan dia nak bagi RM30 Juta mcm mana SJKC dpt. Hatta sebuah SJKC kat hulu selangor dulu pun dpt RM3 Juta. Inilah nasib Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 9, 2012 at 11:07 AM

Kalau tulisan mcm ni adalah mengenai CINAPEK, org pertama yg akan minta maaf adalah AH JIB GOR. Dan media Cina akan mainkan sentimen selama bertahun2. Betul2 taktik YAHUDI.

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/11/artikel-super-racist-dari-malaysiakini.html

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 12:34 PM

hahahaha ... betul tu, mana cina yang cetak rompak dan edarkan pasti kena pukul dengan orang cina!

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 12:35 PM

Orang Melayu tak tuntut...jadi cukuplah setakat 100k, itupun mujur bagi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 6:38 PM

Kalau ini pn x berani mcm mana la nk cerita pasal sejarah dlm subject srjarah nnt?

Nampaknya x payah duduk singapore pn kita boleh dgr sejarah msia versi cina.

Sbb versi sebenar cauvinis xkan suka so didilutekan.

Trend mcm ni bahaya sbb kalau org kita x boleh ceritakan sejarah sebenar kelak anak kita pn xtau kenapa mereka kene defend hak bumiputera. Maka lahir la generasi melayu liberal.

Itu tujuan derang. Sama mcm yahudi guna amtisementic kini org msia ditakutkan cauvinis dgn perkataan racist.

Kepada rais harapkan pagar pagar makan padi. Kalau bukan pemimpin melayu yg menjaga hak melayu siapa lagi.

Mmg dasar jahanam semua pemimpin kita.

Sikap dayus bacul dan penakut mmg memalukan bangsa sendiri.

Kepada kita. Padan muka kita sbb tidak mahu bersatu. Sbb ni la pemimpin kita kene mengemis dgn puak cauvinis. Kerana kita kuasa majority berpecah belah. Langsung x mengikut syariat islam

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 9, 2012 at 7:26 PM

Permulaan sejararah versi Cina macamni. Dahulunya Malaysia dibuka oleh Dinasti Ming. Maharaja Jib Gor telah memerintahkan hutan-hutan di Malaysia ditebang untuk dijadikan penempatan bagi kaum yang berminat nak bangunkan Malaysia. Maka diimportlah kaum Cina, India dan Melayu drpd tempat asal masing2. Negara China, India dan Indonesia.

Tapi kaum Melayu yg bodoh dan degil memberontak maka mereka berjaya membentuk beberapa negeri yg beraja. Maharaja Jib Gor terpaksa lari dan akhirnya mati di Temasik. Dan Melayu bodoh mendakwa merekalah kaum asal di bumi tanpa manusia sebelum dibuka oleh Maharaja Jib Gor. Dan akhirnya kaum Cina dan India yg baikhati dan suci hati mereka telah dijadikan buruh paksa dan 2nd class citizen.

Wohaaa, kalau buat movie skrip mcm ni, sure byk cetak rompak.

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang
November 9, 2012 at 11:29 PM

Tulaaah...jangan usik Apek kan nahas.....

Post a Comment