........... TAHNIAH NAJIB ! Anugerah SEPANJANG HAYAT Peringkat DUNIA Kerana Jasa Kepada Sekolah Cina | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH NAJIB ! Anugerah SEPANJANG HAYAT Peringkat DUNIA Kerana Jasa Kepada Sekolah Cina

Tuesday, November 13, 201231comments

TIMBALAN Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin (lima dari kiri) bersama Gabenor Victoria, Alex Chernov (enam dari kanan), memotong riben sebagai simbolik perasmian Forum Ekonomi China Dunia ke-4 (WCEF) di Pusat Konvensyen Melbourne.

TAHNIAH NAJIB !  yang menerima Anugerah Kecemerlangan Sepanjang Hayat sempena Forum Ekonomi China Sedunia Keempat (WCEF) di sini, sebentar tadi.

Anugerah itu julung kali diwujudkan atas dasar sifat Muhyiddin yang suka membantu masyarakat Cina sejak bertugas sebagai Menteri Besar Johor dan menyokong sistem pendidikan Cina sejak dilantik sebagai Menteri Pelajaran.


Anugerah dalam bentuk pasu yang ditempah khas dari China itu disampaikan oleh Gabenor Victoria, Alex Chernov selepas Muhyiddin menyampaikan ucaptamanya dalam WCEF.

Hadir sama Penaung dan Pengasas Bersama WCEF, Tan Sri Liew Kim Yew, Pengerusi WCEF yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Institut Kepemimpinan dan Strategi Asia (ASLI), Tan Sri Dr Michael Yeoh dan Presiden MCA yang juga Penaung WCEF, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek
.


                                   ****************

Eh.....Najib pulaaaaak, minta maaf ya, tersalah terjah.... MUHYIDDIN la !

Tapi ....... Muhyiddin ? Kenapa bukan Najib ? Jasa Najib kepada sekolah cina TERAMATLAH BESAR dan kalau nak dibandingkan dengan Muhyiddin....errrr.... jauh bezanya. Anugerah pulak peringkat DUNIA tuh ...

Yang menghapuskan kuasa Menteri keatas sekolah cina adalah Najib .... itu jasa yang tak ternilai tuh.... sumbangan2 lain tak payah ceritalah.

Kalau Muhyiddin....errr....baru dua hari lepas dia bunyi yang sekolah cina ni akan kekal ( KLiK ), hari ni dah terima Anugerah Kecemerlangan SEPANJANG HAYAT  ! ? ? Sepanjang Hayat ??

Errr..... lain macam jer ......  

Mungkin sebab Najib dah DALAM TANGAN jadi anugerah ni mungkin sebab nak sauk Muhyiddin sekali kot .... TERNYATA BERJAYA ! 

Aduyai ....Gini ah senang cerita..... Satu jer cara yang boleh menghalalkan sekolah cina, memartabatkan bahasa cina tanpa siapapun boleh pertikaikan - Jadikan bahasa Cina sebagai Bahasa Kebangsaan Kedua Malaysia !

Amacam ?  

Share this article :

+ comments + 31 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 12, 2012 at 10:52 PM

Jangan terkejut satu hari nanti boleh jadi kenyataan, kita rasa macam tak mungkin tapi percayalah, kalau dah bilangan sekolah cina bertambah dan dipelihara, tulisan2 Cina yg berleluasa pada kedai2 dan papan2 iklan, saluran Astro siaran bahasa Cina yg banyak..

Maka atas dasar "keadilan" untuk mereka yang "bahasa ibunda" nya bahasa Cina, etnik minoriti kedua terbesar di Malaysia, ia boleh saja dijadikan sbg Bahasa kebangsaan kedua..

India ada 2 bahasa rasmi, Singapura ada 4..

Sekolah Cina "is here to stay" bermaksud status Bahasa kebangsaan diinjak-injak..Undi punya pasal, agenda kebangsaan digadai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 11:54 PM

salam,

kenapa isu meningkatkan dan memartabatkan sekolah cina tak dapat sambutan hangat daripada blogger lain. kalu bab aes bukan main lagi mereka melontarkan pembelaan dan kritikan. tapi bab sekolah dan anugerah daripada masyarakat cina tak mahu pulak mereka debatkan.

bro, kalu laptop mu berderai lagi, agaknya masih ada lagi ke yg sudi nak kasi lagi. tapi rezeki itu, Allah yg beri. blog media ganu yg baru tak mau buat promosi memperkenalkan diri ke ?

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 13, 2012 at 12:03 AM

Cina dah standby untuk kejatuhan Najib. Jadi bodek pulak Muhyiddin. TAKTIK !!! Jahanam pemimpin UMNO ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 1:04 AM

Bro Din, sebagai orang Melayu patut kah kita berkata dkt Muhyidin biarkan siluncai terjun dengan labu2nya, bagi aku, siluncai mampus x apa, tetapi labu yang dibawanya itu, diibaratkan maruah bangsa kita, jadi kita x bolih biarkan labu musnah bersama siluncai, patut ada suara blogger2 lain bernada seperti hang, agar pemimpin2 atasan berwaspada, jangan terlalu asyik mengejar kuasa, maruah bangsa Melayu tergadai, mungkin sipembodek Umno marah dkt hang, tetapi percayalah, ribuan lagi diluar sana, tetap mengucapkan terima kasih diatas keberanian hang ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 2:24 AM

Hehehe. Apa nak susah, waktu Cina menguasai ekonomi dan politik Malaysia secara total suatu hari nanti, Najib dan Muhyiddin dah lama tiada di muka bumi. Nasib lah cucu cicit kita.

....................
Reply To This Comment ...................
November 13, 2012 at 2:55 AM

media ganu ? diorang pemalu kot...

....................
Reply To This Comment ...................
November 13, 2012 at 2:56 AM

TerimaKasih ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:37 AM

UMNO tidak lagi releven untuk memperjuangkan bangsa dan UMNO tidak lagi kelihatan sebagai parti orang MELAYU. Dizaman PM yang terdahulu, sememangnya menampakkan satu kesinambungan memperkasakan bangsa, tetapi sekarang ini PM merasakan bangsa Melayu sudah menjadi selesa dengan apa yang telah diberikan olih pemimpin terdahulu. Maka disebabkan itulah mungkin Najib keluar untuk membantu kaum Cina dan yang lainya.

Sepatutnya ibarat BAPAK, semua anak anak hendaklah dibawa bersama. Yang boleh berjalan dibiarkan berjalan dan yang tidak boleh melakukanya dikendong. Anak yang boleh makan dibiarkan makan dan yang tidak mampu disuap sehinggakan semuanya berrkemampuan, barulah dibiarkan jalan bersama. Masanya belum lagi sampai, hendak dibiarkan bersama, nescaya yang belum pandai makan akan mati kebuluran dan yang belum pandai berjalan akan ditinggalkan jauh kebelakang dan lebih jauh lagi sedangkan yang dikendong itu adalah anak sendiri.

Kiranya orang dulu boleh buat, kenapa Najib tak boleh?

Saya tidak sedikit pun berasa bagga dengan anugerah yang diterima TPM, bahkan merasa jelek yang teramat. Sepatutnya Muhyidin berasa MALU menjadi juara kepada bangsa lain dan penganugerahan itu amat JELAS membuktikan BANGSA MELAYU terpisah disebabkan pemimpin Melayu tidak ambil kesah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:38 AM

Aduyai ....Gini ah senang cerita..... Satu jer cara yang boleh menghalalkan sekolah cina, memartabatkan bahasa cina tanpa siapapun boleh pertikaikan - Jadikan bahasa Cina sebagai Bahasa Kebangsaan Kedua Malaysia !

Amacam ?

Inilah tujuan dan hakikat sebenar bangsa Cina dan lebih jauh lagi yang akan dituntut sebelum dapat memegang tampuk pemerintahan. Inilah juga yang patut/WAJIB dihalang. Walau pun kemarahan memuncak hingga ke tahap itu, malah lebih jauh lagi, namun jauh dilubuk hati masih lagi SAYANG dan CINTAkan agama dan bangsa saya. Jika diberikan saperti saranan DT, tidak mungkin dapat ditarik balik. KENAPA MESTI KITA AGONGKAN DAN LAYAN permintaan kaum bangsa yang tidak mengenang budi ini? APA AKAN JADI kalau semua bangsa dan kaum di Malaysia ini menuntut perkara yang sama? Walau pun saya faham segala galanya untuk UNDI yang akan menjaminkan mereka KUASA, tapi tidak mungkin sejauh ini, sedangkan UNDI yang ditagih BELUM tentu diperolehi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:46 AM

amat berbeza sekali diantara yang bertuan dengan yang tidak bertuan. blogger bertuan perlu menjaga sentimen tuanya dan yang tidak bertuan akan menyerang tak peduli siapa dan sentiasa menjaga hak dan had kawasan. namun demikian, saya juga terkilan kepada blogger "otai" yang sebelum ini melaungkan yang akan menyerang kiranya sesuatu yang pada mereka tidak dilandasan. mungkin juga issue bangsa cina ini mengikut taste dan naluri serta perjuangan mereka; atau pun ada tangan tangan keramat yang menyara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:50 AM

Pak Lah serahkan kuasa lima negeri kepada PR dan nampaknya Najib akan menyerahkan kuasa negara kepada PR. Najib sememangnya hebat. kedua dua pemimpin teratas yang berbangsa melayu sudah pun ditelan, siapa lagi yang akan membela dan menjamin keselamatan hak keistimewaan orang melayu yang tersimpan kemas didalam peti berkunci itu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:56 AM

masaalahnya ialah labu itu juga dituntut oleh semua bangsa. bangsa cina yang tersangat mengidamkanya dan bangsa melayu hanya tunggu dan lihat. persoalanya sekarang sanggup kah anda berputeh mata dari berputeh tulang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 7:00 AM

mintak maaf bebanyaklah bang. mungkin saya bukanya dari kelompoh saudara. saya masih meningati sejarah. datuk dan nenek moyang kita jerih membena dan sampai masa kita pula nak berlepas tangan. saya tidak seronok jika dilabelkan kita tidak mengenang budi dan perosak bangsa. hari esok kita akan dicaci, dimaki dan dihamum oleh generasi akan datang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 11:01 AM

nasib baik la nama negara kt ni malaysia , klau tdk mgkn dunia tk thu yg d mlaysia ni ada orng melayu , ada china town
, liltel india , tp ada dngr bndr melayu ? mcm tu jg dgn
sekolah , ada sjkc , sjkt tp ada kt tahu ada pulk sekolh
kebangsaan melyu ? sekolh kebangsaan tu untuk semua kaum
kan din

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 11:18 AM

Tak bleh aku nak baca blog Din skg nih! Naik preasure darah aku tgok muka Najib al liur basey ngan Muydin al toke paserey...

Baik2 aku sokonh UMNO, skg dah KOMPOM, PRU nanti, duduk jak kat rumah, layan ustaz don lagi baik!!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 13, 2012 at 11:20 AM

Sebenarnya apa jasa TPM yang begitu besar kepada sekolah cina hingga diberi anugerah SEPANJANG HAYAT ? Dan Muhyiddin sendiri..... apakah dia rasa dirinya LAYAK ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 11:48 AM

tak de apa apa. cuma nanti cina dpt kontrak PETRONAS kat mersing tu kot. Kalau besok jadik lebuh raya, tentu cina kasi award kat setan nik tu pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 11:49 AM

Kalau ler PAS bantu UMNO untuk kuatkan perwakilan Melayu dalam DUN dan Parlimen, engkau fikir berani ker kaum lain mengada-mengada macam sekarang niii??? Semuanya berpunca kepada kekuatan Melayu!!! Tambah lagi ada puak Melayu yang menyokong Cina pulak, ini ironinya!! Jadi camana Najib nak tolak percaturan kaum Cina??? Cuba fikirkan...boleh tak Najib menghakiskan peranan Sekolah Cina ini kalau mandat Melayu didapati BULAT dalam PRU 13 nanti???Dah tentu Najib boleh lakukan TRANSFORMASI terhadap Sekolah Cina kalau ada sokongan bulat Melayu....mengalah dan melenyapkan pengaruh pengundi Cina (DAP,PKR dan sokongan bodoh PAS)!! Kalau Najib tak lakukan TRANSFORMASI ini, alamat dia nak kena bungkus lerrr!! Jadi, Din kenapa kita tak kempen supaya kuasa Melayu bersatu dalam PRU 13 supaya hanyutkan pengarauh Cina MCA+Cina DAP+Cina&Melayu PKR+Melayu bodoh PAS!!!!????

....................
Reply To This Comment ...................
Joe
November 13, 2012 at 12:02 PM

Salam DT dan semua.

Secara simboliknya kuasa orang Melayu dah dimasukkan dalam pasu mereka, sebelum ke dalam keranda. Bila dipertontonkan untuk pameran, elok dipecahkan sebagai simbol menentang ketongongan pemimpin Melayu. Biar didakwa atas vandalisma tapi tak mengapa. Generasi Melayu sekarang dan akan datang moga tersedar akan api yang menyala dalam sekam.



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 12:40 PM

najib yang menghapuskan kuasa Menteri keatas sekolah cina, muhyiddin pulak ditabal Anugerah Kecemerlangan SEPANJANG HAYAT.

anwar yang meliwat bontot saiful sampai bertakung air mani, si bini pulak tabal laki nya Anugerah Tuhan.

din, skang musim tabal-tabal yer....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 2:46 PM

bukan kah sudah dinyatakan bahawa anugerah itu berdasarkan penglibatan Muhyidin sejak menjadi MB dulu lagi DT. kalau ditanya saya pun tak nampak apa apa klu.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 13, 2012 at 3:56 PM

Shah Alam yg bandar Melayu pun dah beransur jadi bandar Cina selepas PR ambik alih.

....................
Reply To This Comment ...................
November 13, 2012 at 4:19 PM

Sepanjang HAYAT? dari forum cina peringkat DUNIA ?

Tapi satu perkara yang agak melegakan, walaupun bloggers lain tak komen, mereka juga tak sebut! Bukan saja isu ini tapi juga dlm hal najib ngan sekolah cina. Jadi saya percaya kebanyakan orang Umno sendiri berbulu dengan isu ini cuma mereka pendamkan.

....................
Reply To This Comment ...................
November 13, 2012 at 4:22 PM

Kalau najib tidak bodek sekolah cina, apakah pas akan buat? Hmmm satu persoalan menarik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:12 PM

mereka sebenarnya takut akan menjejaskan keputusan PRU kelak. sepatutnya mereka mainkan issue yang sama kerana takut takut undi Melayu akan menjadi undi protes.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 7:52 PM

Kalau orang Melayu semua bersatu di bawah satu parti dengan UMNO dan Pas bergabung, maka pemimpin-pemimpin Melayu seperti Najib dan Muhyiddin tidak perlu menagih simpati dari kaum Cina untuk mendapatkan undi. Kedua-dua parti perlu mencari jalan tengah yang boleh diterima kedua pihak dengan meletakkan kepentingan agama Islam dan kaum Melayu sebagai tonggak perjuangan. Jika Melayu terus berpecah belah, nescaya yang menang@untung tetap kaum Cina, dan yang kalah@rugi tetap orang Islam/ kaum Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 8:14 PM

sebenarnya kalau semua melayu bersatu bawah satu payung segala masalah akan selesai. tp pride dan prejudis mruah yg apa lah sgt punya pasal dan perasan lebih islam dr org lain menjadi penghalang.

kuasa di bawah tgn kita. tinggal nk bergabung je. bukan mustahil pn. hanya perlu buat. ade byk bende yg mustahil nk buat tp ini antara satu yg kita boleh buat. bersatu.

jawapan dlm tgn. tindakan pn dlm tgn. semuanya mampu buat. tinggal hati dan fikiran keimanan vs nafsu.

gagal bertindak sewarasnya = hancurlah melayu di bumi sendiri.

semuanya mampu buat semudah petik jari saja. tp kita akan sentiasa memilih nk bergaduh.

hakikatnya kita mmg patut ditimpa musibat seperti. biar melayu hilang dan jgn salahkan sesiapa kecuali diri sendiri. dgn segala maruah masing2 dan kedegilan. pemimpin dan rakyatnya patut hancur bersama2.

teringat kenapa saya ambil nama melayu hampa.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 11:51 PM

DT, dah ada juga blogger yang nampaknya menyuarakan ketidakpuasan hati berkenaan issue ini:

http://www.suaragenerasibaru.com/?p=41691

tak ada komen mungkin blog menghendakki ID. ingin saya sampaikan syabbas kepada blogger tersebut dan diharapkan lebih ramai lagi yang akan memainkan issue yang sama. kiranya Najib tak juga sedar, maka .... sayonara!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 14, 2012 at 10:40 AM

bETUL AnonymousNovember 13, 2012 11:49 AM

Kalau tak ada nasi tambah dari pencacai Melayu PAS & PKR Cina pon tak berani.Bukan setakat masalah sekolah dn bahasa tp juga bab2 lain.Mcm juga bab akidah,kalau dulu pantang ada isu menyentuh akidah mcm Murtad,Forum Memeluk Islam dll PAS bersama umno lawan penyangak2 kafir ni smpai ada yg masuk ISA dn penjara.Automatik cina kecut telur sbb tahu hal bangsa dn agama sgt sensitif tak kira UMNO atau PAS.

Tapi hari ini,bila Cina minta tak kisah melalui MCA,DAP,Gerakan atau apa sahaja adalah sukar bagi Najib utk menolak kerana mereka tidak meminta atas nama PARTI POITIK tapi atas nama BANGSA CINA.Dan pencacai PAS&PKR pulan akan menjadi duri dlm daging untuk meraih undi murahan dgn pelbagai fatwa karut spt assobiyah dn sebagainya.

Ingt Din undi Melayu pon main berpecah.Kalau 100% undi Cina pegi pd PR,mereka hnya perlukan sekitar 40% sahaja undi melayu untuk mengalahkan BN.

Kalau Din atau saya sekalipun berada di tempat Najib,kita akan rasakan keperitan yg sama sahaja.Ditelan mati mak dliuah mati bapak.

....................
Reply To This Comment ...................
KA
November 14, 2012 at 11:14 AM

....yang saya tak paham nya, orang melayu sendiri tak nampak pentingnya kaum melayu ni.Mereka sering berkata dalam Quran tak sebut pasal bangsa2 ni hanyalah Islam so tak kira lah melayu cina india asalkan Islam itu yang harus di perjuangkan. So kenapa nak bising bila Najib pertahankan kaum cina tu.hehe

Itu kata mereka. Kata saya taklah mcm tu.Saya seiring dgn Din dlm perjuangkan bangsa kita dan ofkos agama kita. Memang geram yang amat bila nampak melayu dah berpecah belah sedangkan kaum lain cina especially makin bersatu mereka. hmmmm

tak boleh ke umno dikuatkan balik semangat melayu mereka berjuang utk bangsa dan agama Islam.?

....................
Reply To This Comment ...................
Tertido
November 15, 2012 at 12:25 AM

AnonymousNovember 13, 2012 11:49 AM

hujah yang bagus,aku dah lama tunggu hujah camni :D

Post a Comment