........... Puan Sherifah @ Suria KLCC Pasti Gembira - ADA Orang Di Petronas ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Puan Sherifah @ Suria KLCC Pasti Gembira - ADA Orang Di Petronas !

Friday, November 9, 201212comments

Satu berita yang pastinya menggembirakan orang Melayu terutamanya kepada Puan Sherifah Salim @ Diskriminasi Suria KLCC ( KLiK dan KLiK )

Dari Bernama  - 

Petronas hentikan penyiaran klip video 'Do the Dappan' melalui YouTube

KUALA LUMPUR - Petronas mengambil keputusan menghentikan penyiaran klip video 'Do the Dappan' daripada laman web rasminya di YouTube.   

Dalam kenyataan hari ini, syarikat itu berkata keputusan tersebut diambil setelah ia menimbang pelbagai maklum balas daripada penonton berkaitan klip video tersebut, yang hasilkan sebagai sebahagian daripada kempen sambutan Deepavali 2012 bertemakan "Be the Light".

  
"Dalam semua kempen mengenai sambutan perayaan kami, Petronas sentiasa berhasrat membantu mempromosi dan menyemai nilai bersama yang terdapat dalam pelbagai warisan, tradisi dan budaya yang menyatupadukan seluruh rakyat Malaysia dalam masyarakat pelbagai etnik kita," kata Petronas dalam kenyataannya.

  
Bla bla bla .......


Bukan maksud saya yang Puan Sherifah dan kita semua menentang iklan Youtube tarian Dappan dari Petronas itu ..... saya sendiri belum menonton video itu, tapi cuba baca betul2 artikel diatas..... perasan apa yang saya nampak ?

Tak nampak ? Baca betul2 .... perhatikan maksud tersirat atau signifikan disebalik ayat2nya ...... nampak ?

Tak nampak juga ? Berat mu nih .... mesti banyak makan telur penyu yang sarat dengan logam berat ..

' ...syarikat itu berkata keputusan tersebut diambil setelah ia menimbang pelbagai maklum balas daripada penonton berkaitan klip video tersebut ...'

Tidakkah itu menunjukkan ADA ORANG DI PETRONAS ? ! Dan ORANG YANG ADA DI PETRONAS itu kerja dia mengawasi respon penonton di YouTube. Menimbang pelbagai maklum balas. DAN rumusan atau cadangan dari ORANG YANG ADA DI PETRONAS itu mendapat reaksi SEGERA dari bos-bos di Petronas yang selama ini kita tak tahu pun wujud !

Maka disini ingin saya menyarankan Puan Sherifah supaya SEGERA merakamkan dalam bentuk VIDEO masalah puan dan peniaga2 Melayu di Suria KLCC dan SECEPAT MUNGKIN siarkan dalam YOUTUBE !

Kemudian kita ramai2 berikan komen dan pasti ORANG YANG ADA DI PETRONAS itu menonton serta menimbang pelbagai maklum balas, seterusnya memaklumkan kepada bos-bosnya supaya bertindak segera menyelamatkan para peniaga Melayu yang ada serta memastikan masadepan peniaga Melayu lebih terjamin dimasa depan.

Hmmmm ...... bila saya baca balik, bunyi artikel ni macam menyindir la pulak ......

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 12:41 AM

Salam,

Saya sokong. Ala der...lu x ckp pun org tau yg lu mmg suka nyindir muahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 1:00 AM

amboi ! awek pun gelak 'Muahahaha' ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 1:02 AM

Apa nak heran der...? skang ni lelaki pompuan sama jer. Lelaki nak jd pompuan, pompuan nak jadi lelaki, Melayu nak jd murtad...ooppsss tersilap plak....:)

....................
Reply To This Comment ...................
joe
November 9, 2012 at 2:04 AM

kesian peniaga melayu kat KLCC , macamni laa contoh bila majoriti pengurusan KLCC tu bukan orang Melayu ... mana ada persaingan dan hak sama rata , si racist yang bukan Melayu ni kalau tengok ada kedai Melayu untung mereka akan halau dan masukkan bangsa mereka pula , inila contoh kalau kita tengok mana-mana bukan Melayu ni berniaga ... hrmmm apa yang orang atasan Petronas ni tak nampak ke??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 6:15 AM

saya berpendapat, selain dari memuat naik video ke UTube, adalah lebih baik kiranya Pn Sherifah sendiri yang menghubungi PETRONAS untuk meluahkan permasaalahan beliau saperti dlm blog sdr

http://dinturtle.blogspot.com/2012/10/diskriminasi-suria-klcc-part-2.html

sinar penyelesaian telah pun kelihatan dan sekurang kurangnya jalan yang dituju sudah terang, melangkahlah Pn Sherifah ke destinasi mu dengan penuh tabah dan yakin. Insya Allah segala niat yang baik itu akan mendapat petunjuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 9, 2012 at 6:59 AM

Skg ni apa yg menyentuh minoriti perlu diambil berat.Majoriti boleh g mampus. MALAYSIA BOLEH

....................
Reply To This Comment ...................
November 9, 2012 at 8:42 AM

MUSTAHIL bos Petronas tidak tahu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 9:19 AM

anggapkanlah bosnya tidak tahu. ada lebih baik saya kira jika dijadikanya aduan rasmi agar dapat difahami alasanya itu. selepas itu, kita renungkanlah alasan itu samada dapat kita menguatkan persepsi terhadap apa yang sebenarnya berlaku. saya kira lebih adil untuk menghakimkanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 9:20 AM

nak tau jugak tuh bang, BOLEH tang mana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 9:22 AM

baguslah tu bang kalau dah faham akan tindakan kaum tersebut. apa yang boleh dibuat mulai sekarang ialah jadikan pembelian dari kedai bukan MELAYU itu sebagai pembelian terakhir. bagaimana, SETUJU?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 9, 2012 at 10:27 AM

salam,

bro, lu pi tengok dulu sapa yg komen tu baru big bos kat petronas nampak. kalu setakat geng bro yg komen, rasanya sampai hit kalahkan oppa jahanam pun big bos tak nampak. tapi kalu adik ah jib gor yg komen, satu komen pun dah kira banyak dan perlu perhatian serius untuk tindakan dalam mesyuarat kabinet.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 1:10 AM

Sampai bila isu peniaga melayu sebegini nak selesai. Apa yang Petronas buat?

Post a Comment