........... Pas Parti Ajaran Sesat - Dalil2 nya ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Parti Ajaran Sesat - Dalil2 nya ...

Sunday, November 11, 201217comments


KLiK Gambar Untuk Besarkan Imej ..








Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
November 11, 2012 at 9:21 PM

Nak kata apa, nak dedah apasaja mengenai kemungkaran pas, pas masih boleh tahan, masih boleh menjelajah ceruk kampung untuk menidakkan segala apa yang dipaparkan ini. Tapi hanya satu perkara yang menjadi fobia puak pemimpin pas.... Tau apa bendanya?
Bendanya ialah desakan dan ugutan untuk melucutkan perkataan islam dlm nama pas. Ini adalah melalui nama itulah banyak membawa sejuta makna sehingga walau seribu kesesatan yang dilakukan, akan terbersih oleh nama islam pada parti tersebut.
Kalau tak percaya, cuba salah seorang ulamak atau pemimpin umno mula mendesak untuk dibuang nama islam dari pas... Tau apa tindakan nik azis atau hj hadi? Salah seorang atau keduanya mulalah melunakkan kata2 dengan kenyataan untuk bermuzakarah dgn umno kearah perpaduan kononya. Tak percaya? Cubalah....
Tapi segala harapan kearah perpaduan tersebut mula malap! Mula kendur seiring denganberkurangnya desakan tadi dan seterusnay hilang sama sekali bila desakan pembuangan nama islam pada pas Dihentikan. Kemudian timbullah kata2 bongkak dan sombong mereka, malah menuduh kononnya umno lah yang tergila2 nak berbaik, sedangkan mereka tak hingin. Ada juga kata2 belit yang konon hendak berpadu atas dasar islam, bukan bangsa dsb.... Begitulah pembohongnya puak2 pas ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 10:07 PM

Apa kata UMNO buang pulak perkataan MELAYU dr nama parti tu?Tobat lahum mereka tk kan buat.Nama itu lh nyawa mereka.Sdg kn hakikat ny,bnyk bukan MELAYU dlm parti tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 10:37 PM

Lg byk melayu yg bukan Islam dalam PAS... Puiii..

....................
Reply To This Comment ...................
November 11, 2012 at 11:12 PM

Nampak sgt ko xpernah baca sajak : Melayu karya Usman Awang~

....................
Reply To This Comment ...................
November 12, 2012 at 12:44 AM

tak salah pakai nama melayu, lagipun kalau rosak pun org melayu je yg malu tapi nama islam bukan milik pas, kalau rosak semua org islam malu seluruh dunia pulak tuh. Sekarang pon dh malu tengok kelaku tok janggot pas ni. Kalau dah susah sangat pas boleh je pakai nama melayu. Parti melayu semalaysia(pa mim sin@pimps).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 3:53 AM

PAS ialah parti melayu yang menggunakan label Islam. Pakaian orang pas nampak macam arab sikit tapi dalaman tetap berjiwa melayu.

Apabila dikatakan pas ialah parti ajaran sesat, saya berpendirian Bersetuju Untuk Bersetuju. Hakikatnya kata2 pemimpin pas bukannya fatwa yang tidak boleh disanggah langsung. Pemimpin pas juga tidak terlepas daripada melakukan kesilapan kerana mereka bukannya maksum.

Jika pas ingin kembali dihormati, pas perlulah ke landasan asal mereka iaitu menubuhkan negara Islam. Pas sepatutnya menggalakkan persaudaraan sesama Islam dan bukannya menyuburkan budaya caci-mencaci, memaki-hamun, menyumpah-seranah, menyebarkan fitnah, mengumpat dan lain-lain sifat tercela yang lari dari akhlak seorang muslim. Pas juga perlu menjauhi dap dan pkr yang jelas menolak idea penubuhan negara islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 10:16 AM

bagaimana pula dengan MCA/MIC/Gerakan dan yang lain lainya dalam komponen BN, adakah mereka mereka itu menerima negara Islam? pendapat saya parti PAS sememangnya sudah tersasar jauh dari landasan Islam. Perjuangan menjadikan Malaysia sebagai negara Islam masih lagi dilubuk hati pemimpin mereka.

"Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."

- Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

"Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia dimana tempatnya."

- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

"Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, SYAITAN PUN BOLEH SAYA TERIMA."

- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."

- Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

"Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."

- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

"PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."

- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."

- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

"Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."

- Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 10:20 AM

peergh!!!! dalam maksudnya bang. saya ingatkan semua Melayu itu Islam. tapi saya kira mereka tuh pun Islam, hanya baka. kalau Islam saka saya tak fikir boleh jadi macam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 10:21 AM

arcadiaNovember 11, 2012 11:12 PM

ada sakal, bolih kongsikan bersama?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 10:27 AM

hailah belalang! tergamak kamu nak tukarkan singkatan nama PAS. biarkanlah!!!! yang satu untuk Islam dan yang satu lagi untuk bangsa. kalau pasal Islam kamu sensitif dan tau malu pulak, tapi kalau pasal bangsa kamu membisu. terpisah kah antara Melayu dan Islam. betul nampaknya cakap bro kita kat atas tu, lagi banyak Melayu yang bukan Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 10:34 AM

AnonymousNovember 11, 2012 10:07 PM

kalau PAS dah buang Islam, UMNO pulak buang Melayu, kita ni macamana? saya rasa kedua duanya patut bersatu, sebab UMNO perjuangkan bangsa (kata orang PAS) dan PAS pula perjuangkan Agama (Kata orang PAS). semua Melayu wajib beragama Islam. dalam PAS semuanya Melayu dan dalam UMNO semuanya Melayu. semuanya beragama Islam. justeru bangsa Melayu berlindung dibawah satu payung dan daulatkan semula agama, bangsa dan negara. perlu di ingat, orang Islam punyai musuh yang sama iaitulah musuh hakiki. memang mudah untuk diperkatakan tapi ada kah semudah itu hendak dilaksanakan?

....................
Reply To This Comment ...................
November 12, 2012 at 11:03 AM

Saya suka komen saudara :)

....................
Reply To This Comment ...................
November 12, 2012 at 11:06 AM

Tolong berhati2 bila menuduh ' ramai orang Melayu yang Bukan Islam '. Saya faham maksud nya, tapi siapa kita nak pertikaikan keIslaman seseorang?

....................
Reply To This Comment ...................
November 12, 2012 at 1:59 PM

Bagaimana nak jadi melayu kalau tak islam dlm malaysia? Jangan terjun dlm sangat nanti lemas, sbb kadang2 benda dicari sedepa tangan je dlm air.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 4:02 PM

Bagi saya samaada pas kembali atau tidak kpd asal, tidak memberi sebarang makna. ini adalah sejak saya kenal PAS lebih dari 30 tahun, tak pernah saya tahu mana pas yang sebenar i.e yang menepati sunnah nabi atu sunnah khulafak ArRasyidin. Mereka katanya ingin mendaulat islam cara Quran dan sunnah, tapi mana ajaran alQuran yang kita nampak pada mereka, mereka hendakkan sunnah, tapi mana sunnah nabi yang mereka amalkan? kalau ada mungkin hanya pada pemimpin, itupun hanya terhad pada janggut dan serban. Dari segi akhlak, jauh tersasar. Jadi apa kebendanya kalau pas kembali ke asal? bagi saya cuma satu iaitu PAS perlu dibubarkan saja atau pas perlu bergabung dgn UMNO dgn membubar kedua parti, wujudkan nama baru. Itulah saja cara nak memperbaiki kerosakan perpaduan melayu.. wassalam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 9:24 PM

aku teringat pada zaman kegemilangan amanat haji adi ... aku ada seorang kawan ... kiri fanatik pas ... baginya orang umno konform masuk neraka ... sembahyang dan ibadat mereka tidak diterima ... masalah dengan kawan aku ni ... dia ahlul judi dan penagih dadah ... bab dosa lain aku tak tahu ... tapi dia amat yakin dia akan masuk surga kerana dia adalah penyokong pas tegar dan pastinya undi pas pada setiap pru ... aku dah lama tak jumpa dia ... dan kali akhir aku tahu dia mati ... kena aids akibat perlakuan penagihan dadahnya itu ... aku tidak tahu samada di akhirat nanti dia akan menuntut pahala dan janji surga dari para ulamak yang menjanjikan undi pas masuk surga pada setiap ceramah yang dia hadir itu ... dan adakah di akhirat nanti para ulamak tersebut akan bersaksi kepada Allah bahawa pengikut mereka adalah penyokong parti mereka yang tegar dan layak masuk surga ... fikir-fikirkanlah natijah dari fatwa songsang yang dikeluarkan itu ... tetapi aku amat yakin para ulamak dalam pas sanggup memangku dosa pengikut mereka, sebab itu mereka sanggup berfatwa undi pas masuk surga ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 13, 2012 at 6:28 AM

yang paling bahaya dalam fahaman penganut agama pas ialah fatwa undi pas masuk surga ... hingga sijahil menerimanya dengan penuh taksub ... akibatnya walaupun mereka tidak mengamalkan ajaran islam mereka yakin akan masuk surga berbanding dengan orang lain yang mengamalkan ajaran islam tetapi kerana mengundi pas orang itu tetap akan masuk neraka. Siapakah ulamak pas yang mahu menanggung dosa penganutnya yang menerima fatwa itu secara membuta tuli. dan apakah mereka akan jawap diakhirat nanti apabila dituntut oleh penganutnya itu tentang janji undi pas masuk surga ... fikir-fikirkanlah.

Post a Comment