........... Ngeh - Muslim 18 Tahun KeAtas BEBAS Untuk Murtad ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ngeh - Muslim 18 Tahun KeAtas BEBAS Untuk Murtad !

Sunday, November 25, 201216comments



Dari Blog MiM -

Anda tentu masih ingat dengan isu kenyataan kontroversi Nurul Izzah yang mendapat kritikan hebat pelbagai pihak. Seperti yang kita tahu, anak Anwar Ibrahim telah menyaman pihak Utusan Malaysia.






Akan tetapi, tindakan Nurul Izzah yang dianggap double standard kerana sumber rujukan Utusan iaitu MalaysiaKini tidak pula disaman. Kerana itu, ianya lebih nampak berbau politik.

Walau bagaimana pun, isu saman ini terpulang kepada Nurul Izzah kerana hak beliau. Utusan Malaysia juga mempunyai hak untuk mempertahankan laporan-laporan berita mereka.
Cuma satu lagi penemuan yang ingin MiM kongsi bersama anda. Isu ini telah ditulis di dalam blog Aeshah Adlina Weblog. KLIK SINI
Isunya ialah kenyataan Nurul Izzah yang dilaporkan di dalam Utusan dan MalaysiaKini turut ditweet oleh Ngeh Koo Ham, ADUN Setiawan yang juga merupakan Pengerusi DAP Perak.
Sebelum ini, Ngeh Koo Ham telah menghina umat Islam melalui twitter beliau. Pemimpin DAP itu telah memperlekeh tindakan umat Islam mengadakan demontrasi membantah filem dan kartun hina Islam.

Kali ini, rakan politik Lim Guan Eng DAP itu telah mengeluarkan satu lagi kenyataan kontroversi mengenai Islam, 'terima kasih' kepada Izzah!

Sila baca di bawah :



Berani sungguh pemimpin DAP, rakan Guan Eng ini mempertikaikan Melayu itu beragama Islam! Sungguh melampau!
Satu perkara yang lebih mengejutkan ialah segala kenyataan Ngeh Koo Ham itu turut ditag Nurul Izzah dan Anwar Ibrahim!
Tetapi blogger itu menyatakan bahawa kedua anak beranak itu tidak memperbetulkan kesilapan besar pemimpin DAP itu! Kenapa?

                                           ********************************

 
Ngeh Koo Ham mendakwa dalam Perlembagaan Malaysia termaktub bahawa bagi kanak2 sehingga umur 18 tahun, mereka mengikut agama anutan ibubapa. SELEPAS UMUR 18 TAHUN, MEREKA BEBAS UNTUK MEMILIH AGAMA MEREKA SENDIRI !

Maknanya, bagi Ngeh, TIDAK SALAH sekiranya seorang Muslim pada umur 18 keatas membuat pilihan untuk MURTAD, keluar dari agama Islam kerana itu adalah HAKnya sebagai seorang rakyat Malaysia !

Apakah itu pendirian Dap atau pandangan PERIBADI Ngeh ? Jika itu pandangan PERIBADI Ngeh, apakah Dap setuju ? Pakatan Rakyat setuju ? Pas setuju ?

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 9:38 AM

Seperti biasa ulamak (kononnya) akan berdiam diri sehingga isu senyap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 9:43 AM

pas akan berkata "tidak bersetuju untuk setuju" ha ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 1:16 PM

dia ni kurang ajar tahap gaban ...sebab tu la puak pas suka sangat dengan DAPig ni..konon nya bertahayul siyasi?mcm ni ke yang dikatakan memberi kelebihan kepada islam??? percaya atau tidak puak2 PAS ni mst kata pandangan peribadi hahahha ...yela nak jaga hati kawan la kata kan... rosak jahanam abes orang islam kita kalau puak laknat ni menang nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 1:32 PM

nmpk tak apek ni dia mengunakan alasan perlembagaan Malaysia utk membenarkan apa yang dia kata tu. sedang kan dalam perlembagaan dah kata bab2 agama islam ni tak boleh kacau dia ni tak paham2 agak nya? *nati orang pas kata guna perlembagaan kafir takebeerrrr...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 1:42 PM

PAS takkan bersuara punye. Suara mereka akan bergema bila UMNO dan rakan BN yang keluarkan kenyataan begitu. Kalau rakan dia dalam DAPig dan PGayR tulis begitu, PAS sanggup menikus dalam cengkerang.

Semalam, karpal Sinki dah bersuara pasal saman terhadap ahso kedai gunting rambut di Kelantan. Agak-agak, berapa lama pork nick akan buat kenyataan balas??? Rasanya, pork nick takkan keluar dari cengkerang tadi pun..... terus menikus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 1:59 PM

Cuba bayangkan anak2 rakyat kebanyakkan yg ibubapa juga kurang pengetahuan agama hanya mengharap sekolah agama yg sediakan foundation (harus diingati kebanyakkan ustaz/zah pemalas & tiada initiatif sendiri) utk anak2 mereka tiba2 dtg anak mereka utk mengubah agama ke Budha/hindu/kristian/athies nauzubillah min zalik???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 2:26 PM

Sudah semestinya peribadi kata PAS pis pus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 2:53 PM

bekas ketua hakim negara dipecat kerana undang2 yg dicipta penjajah ini.kenapa umno tidak meminda perlembagaan ini walaupun 55 tahun memerintah?...ketua hakim yg cuba mempertahankan kesucian agama islam dipecat oleh umno dan tiada bantahan dr ahli umno..mengapa pula umno bersuara ttg murtad krn kuasa yg diberikan rakyat tidak digunakan unt meminda perlembagaan ini..

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2012 at 3:41 PM

ohhh itu pandangan peribadi la din, bukan parti

"sindrom penafian dan spin puak pakatan"

bila TDM tolak hudud versi PAS

aah umno ni kafir

betui x abg din

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2012 at 6:35 PM

saudara cerita apa ni ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2012 at 6:37 PM

Saya pernah tulis , PR adalah gabungan parti2 yang punya ramai pemimpin yang pendirian peribadi mereka tidak sehaluan dengan parti !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 6:39 PM

orang macma ni laa yang puak PAS akan peluk,cium dan jilat bontot dia .. DAP ni dari dulu lagi akan terus dengan sikap mereka yang anti Islam dan Melayu ... DAP ni ialah puak yang takkan senang selagi Islam terus bersinar dibumi Malaysia ini

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 6:41 PM

mengigau budak ni!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2012 at 7:06 PM

Kenyataan yang TERANG, JELAS dan TIDAK MUNGKIN SALAH FAHAM ..... itu pun orang Pas masih nak pertahankan ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2012 at 9:35 PM

Orang yang macam inilah PAS patut doa biar KO!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2012 at 11:58 PM

Salam,
agaknya ada tak pewakilan dlm pau 2012 nak bunyi. Nanti presiden kata, jgn sakiti penganut agama lain. Mereka bayar cukai juga. Org melayu dok rembat subsidi saja, cukai x pernah bayar. Dpt pulak habuan kewangan kerana terkecil hati dgn pewakilan yg tak dengar arahan parti

agak jadi macam tu dak?

Post a Comment