........... Muhyiddin Pulak BODEK Sekolah Cina - PUNDEK LA ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Muhyiddin Pulak BODEK Sekolah Cina - PUNDEK LA !

Saturday, November 10, 201246comments

Potong stim betulla .... ingat nak sambung cerita Jelajah Bas Anwar di KT, tengah nunggu upload gambar terbaca la artikel ni ...... terus hilang mood nak buat analisis, datang mood nak hentam !

PUNDEK LU LA MUHYIDDIN ! - Sekolah Cina akan kekal

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengulangi jaminannya bahawa sekolah-sekolah Cina akan kekal dan kerajaan Barisan Nasional (BN) akan terus membantu pembangunan sekolah itu.

"Ia merupakan kebijaksanaan pemimpin-pemimpin terdahulu dan sekarang bahawa bukan sahaja pendidikan Cina dipelihara tetapi ia juga menjadi sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan,"

NI APAHAL YANG NAK KENA ULANG2 SEBUT   I LAP U,   I LAP U PADA SEKOLAH CINA NI ? ?

Baru lagi Najib bodek giler sekolah cina, itu pun ntah berapa kali dah dalam sebulan dua ni disebutnya...... hari ni Muhyiddin pun nak KIPAS juga cina ? APA HAL ?


"Jangan kita biarkan masa depan anak-anak kita dan masa depan negara kita yang hebat terjejas, hanya semata-mata kerana kepentingan politik mereka yang sempit."

Politik siapa yang sempit wahai TPM ? Siapa sebenarnya yang mahu jejaskan masadepan negara melalui pengasingan kaum dan menggalakkan rakyat hidup secara berkelompok mengikut kaum ?

"Pada masa sama, kita jangan lupa peranan pendidikan sebagai satu cara untuk menyatupadukan semua kaum. Marilah kita jadikan semua sekolah di negara ini sebagai sekolah-sekolah perpaduan, di mana kanak-kanak dari semua kaum bergaul mesra, belajar untuk menerima perbezaan dan menghormati antara satu sama lain,"


LU CAKAP BELIT LA MUHYIDDIN ! Sekolah Cina dianggap Sekolah Perpaduan ? Ptuuuih !

Minta maafla saya kasar kali ni...... SAYA SUDAH FED UP DENGAN PEMIMPIN MELAYU YANG SIANG MALAM BODEK SEKOLAH CINA KERANA UNDI !


SIAPA PULA YANG NAK BODEK ORANG MELAYU ? ADA TAK ?

Share this article :

+ comments + 46 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 5:40 PM

nampaknya kalau terus mengampu sekolah cina alamat nyawa politiknya telah sampai kepenghujung.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 5:43 PM

Rasanya nak buat kempen Tolak Pemimpin Melayu yang Bodek Sekolah Cina ! Tak kiralah dari parti mana pun. Kalau dah dua2 pun bodek sekolah cina, mungkin Undi Protes la jawabnya ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 5:46 PM

hahaha nampaknya pemimpin melayu kita dh buat pilihan. cauvinist ditatang sebagai anak emas. org kita disisih.

barangkali esok mereka mahu jadi warga cauvinis.

sudah la. xpayah kita mengundi lagi. mana2 pn hanya cauvinist yg diberi perhatian.

sekurangnya2 zaman pak lah pn x teruk mcm ni.

aku dh hilang hormat pada pemimpin kita. dh hilang keyakinan. derang mungkin dpt kembali keyakinan cauvinist tp tidak drpada kami. lagipn derang mmg x pedulikan perasaan org melayu.

mungkin kita patut fikir nk bermastautin di mana selepas msia. lama2 akan jadi singapore jga msia ni.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 5:54 PM

Singapore sendiri TOLAK sekolah cina kerana memikirkan MASADEPAN negara yang hebat !

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang
November 10, 2012 at 6:01 PM

Aiiik bro Din hang pun dah naik hot jugak weh....Pakcu lagi steam. Pakcu nak tambah sikit...Kalu puak PAS dok bodek DAP dan UMNO bodek Cina MCA ...biar kita tengok apa jadi jika puak Cina ni jadi PM dan TPM dia bodek jugak ke MElayu kangkong ni.......nahas kot...he..he..he...sori bubuh api sikit.....

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 7:43 PM

aku pon dah naik fedup ngan pemimpin melayu malaysia...aku istiharkan aku tak keluar undi kali ni..msmpoihpi la bagi cina pegang malaysia ni...org melayu jom jadi kuli batak kat tempat sendiri...haramjadah punya umno,pas,pkr

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 7:57 PM

bila TPM pun dh bodek cina..ini namanya umno semakin nazak..mana perkasa?mana pekida?mana ketauanan melayu?mana pembela melayu?mana pembela akidah?mana pejuan tulen melayu?mana profesor uum?mana?...mana suara akar umbi umno?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:04 PM

Bro Din, why not demo buat rombongan protes jumpa kedua2 pemimpin aGONG Melayu tu...tunjukkan ketidakmahuan kita bab sekolah cina ni...kawan pun nk ikut sama....

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 8:14 PM

untuk sampai ketahap demo, kita kena lepasi tahap BERSUARA dulu. Ramai yang bengang tapi tak mahu bersuara. Takut mereka ini akan suarakan dalam bentuk undi protes jer . Yang rugi pasti Umno BN.

Tapi kalau dah begini BACUL pemimpin Umno, nak tak nak , mungkin .....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:24 PM

maaf Pakcu,

saya saorang Melayu tulin dan talah melihat pemimpin dari Tunku hinggalah Najib. saya TIDAK RELA melihat bangsa cina jadi PM dan TPM. saya sudah melihat trajedi Mei 13 dan banyak diberitahu berkenaan bintang tiga. saya inginkan generasi MELAYU terus menikmati keselesaan, tapi saya sendiri berada dipersimpangan untuk menuju arah yang lebih selamat. undi protes sememangnya BAGUS tapi saya takut akan menjadi lebih buruk lagi nasib orang orang MELAYU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:28 PM

segala galanya kerana PAS yang bernafsu buas untuk ke Putra Jaya. PAS telah menghancurkan agama dan bangsa sendiri. demi dengki dan khianat serta dendam yang tersemat dihati segelintir pemimpin, PAS sanggup mempolitikkan agama dan menggadai bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 8:30 PM

Pandangan saudara mewakili kebanyakan kami yang TERPAKSA menyokong Umno BN kerana ketiadaan altenatif.

Bagi saya, perkara UTAMA adalah memikirkan bagaimana mahu sampaikan mesej yang jelas kepada pemimpin Melayu akan ketidakpuasan hati ini. Sebab itu saya tekankan yang kita mesti berani BERSUARA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:31 PM

harimau mati tinggalkan belang, yang saudara sebutkan itu dah mati dan hanya tinggalkan nama. beginilah akibatnya kiranya perjuangan itu semata mata untuk kepentingan peribadi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:35 PM

ada lebih baik saya kira diberikan kemenangan kepada BN dan kemudianya kita berontak dan tuntut semula SEMUA HAK KEISTIMEWAAN MELAYU. jangan lagi kita TAKUT untuk bersuara dan berdemo kiranya tuntutan MELAYU tidak dilayan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 8:40 PM

Tak payah mintak maaflah DT. Sememangnya patut diludah. Muhyidin ingat undi kaum Cina saja yang jadi penentu kepada kemenangan BN. Bangsa MELAYU apa hal dan mungkin dia ini ingat atau take 4granted bahawa orang orang MELAYU akan mengundi BN. Poraaaaaaah! Both NAJIB and MUHYIDIN can fly their own kites, termasuk juga lah pemimpin pemimpin UMNO yang lainya yang hanya pandai bercakap tapi tidak dapat dibuktikan. Oh ya! Ada kah dek kerana yang DT highlightkan berkenaan BAI’AH yang menyebabkan Muhyidin jadi PAK TURUT?

Secara terangan saya mengatakan bahawa saya sudah HILANG KEPERCAYAAN kepada pemimpin UMNO terutama kedua dua mamat diatas. Saya telah merasakan bahawa bangsa MELAYU sudah hampir dijajah semula. KEDUA2 NAJIB DAN MUYIDIN sudah membuktikan orang orang MELAYU sudah mula diarah dan diperintah. Saya tidak nampak perbuatan menurut permintaan ini sebagai BODEK telapi TAKUT. Bangsa Cina sudah menampakkan menjadi bos dan meminta kedua Najib dan Muhyidin melakukan apa saja untuk keselesaan dan kesenangan mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 10, 2012 at 8:52 PM

Perpaduan mcm mana nak dijayakan kalau dah sekolah pun asing2. Inilah masalah orang politik. Lidah bercabang ckp berbelit2.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 9:07 PM

Errr .... tak pernah lagi saya jumpa blog lain yang punya komen2 sebegini ! :))

TerimaKasih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 9:22 PM

salam,

bila baca akhbar hari ni, dlm kapla, mesti bro dt akan menyirap punya. bila la pulak bang din yasin nak tukar jadi ah din sin. ramai pemimpin melayu nak jadi jaguh bangsa lain. melayu dah bukan di hati gamaknya. melayu dah mula layu pada pandangan mereka. mereka dah malu nak ngaku melayu rasanya. untung orang cina, ramai nak jadi pemimpin mereka dan memperjuangkan agenda mereka.

kita ni dah jadi macam pepatah melayu la, kera di hutan disusukan, anak kat rumah mati kelaparan. pengundi pulak, nak luah mati mak, nak telan mati bapak. dok tercekik ditengah-tengah. nak sokong pas, habis la melayu kena jual pasal mereka melihat dahi hitam aje dan kopiah putih dan janggut. nak sokong pkr, memang bukan memperjuangkan melayu hanya mencari tempat untuk kaya sahaja. nak sokong dap. tak faham apa yg mereka cakap masa dalam perhimpunan mereka dan dalam ceramah. nak sokong umno, ramai pemimpin dia tak mengharap pun undi kita. undi kita macam dibelakangkan aje. sapa la yang nak undi kita ye ... undi kasta bawah yang tak dipandang langsung oleh pemimpin melayu. agaknya, jual pun tak laku ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 9:54 PM

ANON 9.22pm
amat setuju,

kalau bn harapkan undi cina ibarat mimpi disiang hari,terlambat.sebab minda pengundi cina telah diset oleh pembangkang bahawa undi cina untuk cina.sebab tu kalau cina bertanding dikawasan melayu boleh menang,tapi kalau melayu bertanding dikawasan cina lingkup.........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:03 PM

tak banyak blog penyokong tegar umno yg ambil perhatian bab ni yer. mereka tak mau buat ulasan panjang lebar ke? kan ke mereka selalu ambil berat berkenaan kritikan terhadap pemimpin agung mereka ? patutnya mereka mengulas kepentingan memberi keistimewaan kepada sekolah cina berbanding sekolah kebangsaan. kepentingan sekolah cina yg mampu untuk memupuk jati diri rakyat malaysia berbanding satu sekolah untuk semua. penyokong pas pun turut diam tanda setuju dengan pandangan pemimpin umno dalam bab sekolah cina. memang mempunyai keserasian bila timbul isu sekolah cina dikalangan blogger. tak bergaduh langsung. sepakat dan seia sekata. jangan sentuh isu anwar, ijah, rosmah, kau ku tentang hingga ke lubang taik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:08 PM

PRU 13 ini saya akan undi BN, bukan kerana saya setuju bab bodek Cina ini.

Saya akan lihat keputusan PRU 13. Jika Cina langsung tidak undi BN dan MCA bungkus, saya tegas tiba masanya:-

1. Segala bodekan dan bantuan kepada Cina dihentikan.

2. Tiada seorang Cina MCA diberi jawatan menteri/ timbalan menteri dalam kabinet.

3. Melayu beramai2 bersuara dan terbuka tuntut segala hak melayu dan Islam, kerana Melayulah yang masih menangkan BN ( kalau menang lah).

Jika tidak, maka ramai2lah Melayu bernaung di bawah Parti Melayu, sama ada diterajui oleh pejuang seperti DInTurtle, atau Mr Turtle yang mendarat di Terengganu. Kerana jika Umno gagal pejuangkan Melayu selepas PRU 13, siapa lagi, PAS? HamPAS, parti sesat ini bukan setakat gadaikan melayu, malah agama pun dijual.


Kalau bodekan itu menunjukkan hasil pada PRU 13, oklah, tapi Umno tetap perlu dicuci keluar segala parasit2 dan kuda2 tua yang masih hinggap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:09 PM

Buat orang Melayu yang dulunya fanatik menyokong PAS & PKR, tapi lepas tu selepas meloya melihat telatah mereka menjadi kuli DAP, dengan sendirinya beralih arah kepada UMNO. Tetapi betapa hampa dan kecewa melihat telatah Ah Jib gor yang begitu menayanjung tinggi kaum Cina. Mula-mula Muhyiddin nampak okay, tapi sekarang sama gak. Sedih dan hampa melihat kedua-dua mereka yang tidak yakin dengan bangsa sendiri. Kalaulah dalam UMNO ada yang lebih boleh diharap, kan bagus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:12 PM

bro' jangan patah hati dan jangan sesekali patah semangat. kita kempen kat kawan kawan untuk menolak pemimpin melayu yang berkepentingan. kita mintak kawan kawan untuk kempen dengan kawan kawan mereka. berikanlah kepada kawan kawan alasan yang mantap. tiupkan semangat bangsa kepada mereka kerana melayu jangan layu malah mesti maju. ramai kawan kawan yang ketinggalan dengan berita berita sebegini, bangsa melayu yang sedang dilelong, agama islam yang sedang dinodai, pemimpin melayu yang menyusukan hanya mereka mereka (cina) yang melalak dan meraung. orang orang melayu tak usah lagi diam, lalaklah dengan sekuatnya; raunglah dengan berani. rasanya dah sampai tahap dan masanya orang orang melayu bergerak sebelum habis semuanya diberikan kepada kaum cina. suarakan dengan nada kuat dan berani apa yang kita tak puas hati - tanah melayu banyak yang tergadai, ekonomi melayu yang dah semakin hakis, sekolah melayu yang dah saperti sekolah rumi, tulisan jawi yang dah lupus, sekolah agama yang tidak dilengkapi dsb. laungkanlah segala apa yang tak puas hati dan kejutkan mereka mereka itu kiranya mereka sedang lena dibuai mimpi orang orang cina akan menyokong mereka.

jangan sesekali undur, mara dan terus mara untuk berikan isyarat kepada mereka mereka diatas sana bahawa orang orang melayu tidak rela menjadi pak turut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:21 PM

saya sangat sangat menghormati perjuangan penulis yang begitu konsisten memperjuangkan bangsa MELAYU. syabbas penulis, saya yakin ramai lagi diluar sana yang bersama sama dan menyokong saudara. ramai lagi blog blog Pro Kerajaan dan UMB yang ujud untuk MEMBODEK dan membiarkan MELAYU terseksa. sepatutnya mereka memainkan peranan yang sama demi Agama, Bangsa dan Negara. saya juga saperti saudara saudara yang lain sememangnya penyokong kerajaan tetapi tidak semestinya saya menjadi tukang angguk. saya inginkan sebuah kerajaan yang benar benar mendaulatkan agama, bangsa dan negara. saya benar benar mengharapkan pemimpin yang bijak dan bukan hanya "janji ditepati"lah, "sentuhan kasih"lah bla bla bla

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:27 PM

AnonymousNovember 10, 2012 10:03 PM

mereka hanya pandai MEMBODEK dan jaga kepentingan bos mereka. bila saja buat liputan berkenaan parti lawan, bukan main panjang lebar berikan ulasan, siap video sekali. bila bab bangsa, bahasa dan agama, mereka membisu seribu bahasa sebab yang bercakap tu adalah pemimpin agong mereka. mereka tak sedar benda yang dulunya satu inci dah jadi hampir se depa. mereka hanya akan sedar bila dah tak ada lagi disekeling mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:34 PM

orang Melayu kan baik hati. dulu mereka datang tak punyai apa. pemimpin Melayu sayang dan kesiankan mereka, sanggup ambil tanah orang orang Melayu, jadikan taman perumahan dan berikan peluang kepada mereka buat harta. sekolah cina dibiarkan kepada mereka bena dari satu bertambah tambah dsb. pemimpin kita dari dulu hingga sekarang sememangnya orang Melayu tetapi cina dah jauh kedepan, sebab apa? orang melayu tak aggresif dan terlalu hormat pada pemimpin. kalau nak mintak kena fikir banyak kali dan kalau tak dapat tak apa. orang orang cina lain pulak; mereka tak ada rasa hormat, mintak kalau tak dapat buat demo dan gunakan bermacam kaedah lain, janji dapat.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 10:40 PM

Kita kena tunjukkan pada mereka isu bangsa dan agama melangkaui politik undi ! Kalau ada pemimpin yang sanggup menggadaikan hak bangsa dan menjual agama,KITA TOLAK !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:44 PM

Sekarang ini saya rasakan seolah olah pemikiran politik pemimpin UMNO yang sempit dan bukanya pembangkang. Pembangkang khususnya DAP dan MCA sememangnya pandai berpolitik dan telah berjaya memperdaya dan memperbodohkan pemimpin UMNO. Bangsa Cina telah melihat perpecahan bangsa Melayu dan agama ISLAM. Kesempatan ini diambil untuk meminta. Kebodohan Najib dan sekarang Muhyidin, mengandaikan dengan memberi dan menunaikan segala permintaan dapat meraih undi dari kaum tersebut adalah mustahil. Orang orang Cina dapat mencari saluran untuk menuarakan permintaan terhadap kerajaan, iaitu melaui Dong Zong dimana kedua dua parti MCA/DAP akan bersatu suara. Entah apa lagi yang akan diminta dan entah apa lagi yang Najib dan Muhyidin akan berikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 10:49 PM

saya setuju Din dan marilah kita tanamkan satu azam dimana agama Islam dan bangsa melayu tetap menjadi keutamaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 11:29 PM

PRU 13. kalau Undi cina lingkup. matematik aku berkata. Kebanyakan parlimen UMNO yg pengundi melayunya 60 peratus kebawah juga lingkup kali ini. kalau 11 peratus je sokong pembangkang campur 40 undi cina dan keling.Jangan lupa undi melayu pasti berpecah sebab Pas ada pengundi tegar campur undi anak muda darah panas yg sering gi ceramah pembangkang. Masalahnya Kebanyakan Ketua UMNO bahagian Main telur tak buat keja. Ahli Parlimen UMNO dari Negeri Selangor, Perak.Negeri Sembilan, melaka dan pahang kebanyakannya berada dlm situasi ini. PRU 12 mereka masih dapat sedikit undi keling dan cina yg membawa kemenangan. Tetapi kali ini aku gerenti semua undi cina akan pegi pada pembangkang sebab semangat mereka sedang membara untuk menumbangkan UMNO/BN. Aku hanya mampu berdoa moga UMNO dapat merampas sebanyak mungkin kerusi parlimen Pas. supaya BN dapat terus memerintah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 11:30 PM

Bro Din...yang kawan maksud 'demo' dlm komen kawan 8.04pm tu kawan tujukan pada demo iaitu Bro Din bukan nya DEMONSTRASI...mungkin gaya bahasa kawan yang tak sesuai yang buat demo tak berapa faham tu...sori la bro... apa-apa pun bukan cara kita untuk berDEMO bagi menyampaikan sesuatu hasrat. Kita kan ada cara yang lebih bertamaddun. Bagi ker puak-puak haprak tu jer la untuk berDEMO ni...tu kan budaya puak-puak bewak PR...

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 11:43 PM

hahahaha ...ok,ok....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 11:53 PM

AnonymousNovember 10, 2012 11:30 PM

Din has put everybody on stress i guess.

....................
Reply To This Comment ...................
November 11, 2012 at 12:00 AM

saya hanya keluarkan apa yang sememangnya terpendam dalam hati sanubari mereka. Jika 'stress' itu mampu menggerakkan orang Melayu untuk bangkit mempertahankan apa yang tidak mampu dilakukan oleh pemimpin Melayu, then i am proud !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 1:12 AM

Kita tengok aje lakonan badut-badut pejuang Melayu UMNO dalam perhimpunan agong bulan ni. Ada siap yang berani persoal presiden dan timbalan presiden menjadi cauvinis?

Adakah sebarang tindakan diambil untuk memperbetulkan keadaan Melayu selepas perhimpinan agong ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 1:45 AM

Bro Din, aku faham apa yang hang rasa, hang percaya ketidak? kejutan pd PRU 13, nanti, kebanyakan orang Melayu UMNO yang berumur 45tahun keatas tidak akan keluar mengundi kerana FED UP kepada Pemimpin2 Tertinggi UMNO yang secara tidak langsung, meminggirkan mereka (Eset tetap UMNO} dengan hanya membodek serta cuba memancing pengundi2 MCA&MIC sahaja, hinggakan mereka sanggup menyatakan, lebih baik jadi Maniam & Ah Chong, daripada jadi Ahmad, kerana kata mereka Maniam & Ah Chong cakap serta permintaan mereka mudah ditunaikan berbanding Ahmad.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 2:39 AM

Walaupun majeroti melayu berada di 133 kawasan Parlimen,nak tengok jugak pemimpin yg bagaimana yg nak memimpin parti melayu terbsar.Setakat peneraju pemimpin sekarang nie,tak de aura utk penyatuan orang2 melayu.Bila mana pemimpin sebegina berada di atas,berlakunya perpecahan di antara orng melayu,sbab lemah,org boleh buli dan kurang ajar.Orang rumahnya .maseelah juga.Belum ada dlm sejarah politik negara, yg memberi ruang terlalu besar utk is3 PM terlibat dlm program2 yg agak pelik ats wang penbendaraan negara.Semuanya melalui kementerian.Sebab itu,parti pembangkang senang buli.Kalau zaman Tun Mahadtir ada masaalah begini,tak sempit dia mentakbir negara slama 22tahun.Walaupun ramai yg tak sependapat dgn pemerintahan Tun mahadtir termasuk aku,tetapi perwatakannya semasa mentakbir negara mmg tegas,bijak dan fokus.Ingat tak,semasa Tun pecat Mnteri buruh org MCA sbb salam dgn pehak pendemo ttg apa,dah lupa..semua org terpinga2 sbb apa,sampai kena pecat.Tun mmang tak ajar mcm tu,sebab menteri wakil kpd rakyat bukan sekelompok kecil rakyat.Kalau di layan skelompok yg kecil2 nie,bertompok2 ,cepat mati ler kerajaan.tetapi sekarang dah lain,mcm tarian masyarakat bidayu,lembut jer memanjang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 2:43 AM

Memang Pundek dan Lancau betul... dahlah kita pening dengan Ajib Gor yang sujud kat bangsa x basuh berak... ni timbul pulak Moh Hee Ding!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 6:39 AM

Sebenarnya bangsa Melayu sudah hilang arah penentu. Bangsa Melayu sudah menjadi bertambah keliru. Mereka masih sayangkan UMNO dan masih lagi berfikiran UMNO adalah satu satunya parti Melayu yang berkebolehan membela nasib dan masa depan bangsa Melayu. PM dan TPM serta ramai lagi pemimpin UMNO tidak mengerti oleh kerana berfikiran politik sempit. Mereka masih lagi mengejar dan mengharapkan sokong bangsa Cina yang saya fikir tidak mungkin dapat dan kalau pun dapat hanya sebilangan kecil sahaja. Oleh yang demikian, saya sarankan bangsa Melayu terus menyokong UMNO dan kekalkan kuasa UMNO, kemudian barulah kita orang orang Melayu buat perubahan atau paksa pucuk pimpinan buat perubahan. Begini lama pun belum ada lagi kedengaran suara suara lantang dari kita semua meminta pehak kerajaan mendaulatkan agama dan bangsa kita. Segelintir sahaja pemimpin kerajaan yang kedengaran sekali sekala mengatakanya. Kita sebagai rakyat yang berbangsa Melayu sudah sepatutnya bangkit dan berani bersuara. Berkenaan bangsa, kita sepatutnya bersatu dan politik adalah fahaman individu. Janganlah pula ketidakpuasan hati didalam politik itu dibawa merata merata sehingga menjahankan bangsa kita sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 6:55 AM

Perpaduan dari kamus politik mempunyai makna tersembunyi. Itu sebabnya mereka kadang kala kelihatan tidak cerdik kerana bercakap sesuatu yang mereka sendiri tidak memahaminya. Saya teringat perkataan muhibbah yang satu ketika dahulu digunapakai dan nampaknya sekarang ini sudah ditauliahkan pula kepada perpaduan mengikut kesesuaian pemimpin. Setiap pemimpin akan naik dengan satu tag dan hanya Tun M sahajalah yang saya rasa berjaya memahamkan tag yang digunakan, iaitu Malaysia Boleh. Dimasa Tun, orang orang Melayu tidak banyak masaalah dan senantiasa ditunjukkan dan diberikan peluang mara ke hadapan. Zaman Pak Lah, Islam Hadhari dia mana orang Melayu telah mula layu kerana terlalu berserah dan anggapkan semua yang berlaku adalah satu suratan. Sekarang ini pula Najib dengan 1Malaysia dan orang orang Melayu sudah mula terasa sebab keselesaan mereka telah diganggu gugat oleh orang Cina. Dizaman inilah terasa sangat bahangnya kerana dengan tag yang dibawa Najib orang orang Cina sudah mula minta kesamarataan dan keadilan. Dizaman Najiblah orang orang Cina diberikan banyak ruang dan peluang. Dizaman Najiblah yang menampakkan bangsa Cina diberikan peluang memerintah negara. Justeru apa hendak dihairankan dengan perpaduan yang tidak memberikan maana sebenar?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 7:06 AM

Sebuah artikel yang sangat baik dengan respon yang langsung tidak lari dari tajuk. Tahniah bro dan sekarang nampaknya sudah difahamkam bahawa ramai yang tak puas hati dengan kepimpinan sekarang. Ramai pengkomen yang kelihatan tidak punyai masaalah dengan UMNO, tetapi pemimpin dan sikapnya. Anda BERJAYA.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 11, 2012 at 2:49 PM

Aku akan buat undi protes. Di zaman Najib ni CINA diberi ruang seluas-luasnya. Maka lantai menjadi semakin senget utk Melayu. Suria KLCC cth paling best.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 3:22 PM

kerajaan bn mmg racist ! sekolh tamil , sekolah kebangsaan cina ada , tp mn dia sekolah kebangsaan melayu ? aku nk muhyidin buat sekolah kebangsaan melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 8:16 PM

Memang mengecewakan betul ah jib gor dan moh yi ding ni. Mungkin bila bn menang 2/3 dlm pilihanraya nanti, umno tidak perlu bergantung pd undi cina lagi kalau semua melayu bersatu dan undi bn. Fed up! Fed up! Fed up!

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 11, 2012 at 8:24 PM

NAJIB, MUHYIDDIN, HJ HADI, Nuar Berahi memang bangsat !!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 11, 2012 at 8:24 PM

NAJIB tak sedar diri dia jadi PM kerana UMNO. UMNO sekali bangsat tak berani menegur.

Post a Comment