........... Langkah Mayat Karpal - Maksudnya Bukan Tak Setuju TAPI Macam Tak Setuju ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Langkah Mayat Karpal - Maksudnya Bukan Tak Setuju TAPI Macam Tak Setuju !

Friday, November 16, 201218comments

Punyalah TERDESAK pemimpin2 Pas mahu menonjolkan kemenangan parti dalam bertahaluf siyasi bersama Dap, kepada ahli2 Pas supaya mereka terus membabi buta menyokong apajua halatuju yang dibawa oleh pemimpin, maka BERPUTARLAH LIDAH  mereka memberi interpretasi positif kepada kenyataan negatif dari Dap...


Seperti yang didakwa Datuk Harun -

“Kita tidak ada masalah dengan DAP kerana kita selalu berdialog dengan dia (DAP). Sebelum PR ditubuhkan, DAP selalu bertukar-tukar fikiran tentang undang-undang jenayah syariah.

“Tetapi Karpal Singh tak sempat, mungkin sebab dia uzur, sebab itu ada masih ada suara-suara yang semacam tidak setuju. Itu bukan tak setuju, tapi semacam tidak setuju,” Sinar

LANGKAH MAYAT SAYA ! 

Bagi Datuk Harun, kenyataan paling glamer dari Karpal itu - BUKAN TAK SETUJU TAPI MACAM TIDAK SETUJU !

Adeeeeh ..... Kita yang baca ni pastinya menggelengkan kepala memikirkan tahap terdesaknya pemimpin Pas dalam mempertahankan pemimpin kafir Dap, tapi cuba fikirkan bagaimana para perwakilan dalam Muktamar Pas dan semua ahli2 Pas diluar BOLEH TERIMA DAN PERCAYA kenyataan sebegitu DANGKAL .......

Agaknya bagaimanakah Datuk Harun terjemahkan - BERSETUJU UNTUK TIDAK BERSETUJU ?


Sebelum itu Datuk Harun memainkan semula rakaman lama konon Pas akan tetap melaksanakan Hudud jika menang PRU13 kepada para perwakilan -

“Kalau kita majoriti dalam Parlimen, kita kemukakan undang-undang berkaitan dan kita dapat sokongan Parlimen dan diluluskan, maka dengan sendiri (hudud) menjadi undang-undang negara.

“Bila jadi undang-undang negara, semua kena taat, patuh. Kalau tidak setuju, contohnya ada undang-undang jalan raya, orang pun tidak setuju, kerajaan laksana juga,”

Dan SEMUA orang Pas pun macam LEMBU BODOH akan percaya dan bertakbir .......

BETAPA MUDAHNYA MENIPU ORANG PAS .......

PS - Saya berpegang kepada kenyataan saya dalam artikel sebelum ini -   Muktamar Pas kali ini adalah perhimpunan orang2 MUNAFIQ !  Perhimpunan Penipu !

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 10:21 AM

Bertanding pun tak sampai separuh dari kerusi parlimen yang ada, macam mana nak kata kalau kita majoriti di parlimen. Majoriti dengan DAP dan PKR ker. Kepiah putih nampak islamik tapi mulut busuk macam jamban tersumbat dengan taik busuk menipu dengan kata-kata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 10:52 AM

tahniah pas,anda berjaya membuat umno tertekan dgn kerjasama dgn pr..umno akan menggunakan apa juga cara agar komponen pr bertelagah sebelum pru krn umno sedar yg masyarakat malaysia sudah menolak BN..Skng UMno terpaksa menjilat cina demi sedikit undi.teruskan pas,biarkan suara2 nyamuk ini bersuara.singkirkan parasit belaan umno..gagah melangkah menjelang pru ini kerana umno sedang berperang sesama sendiri krn berebut menjadi calon..hahahha...

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2012 at 10:57 AM

Jika saudara mewakili orang Pas, maka terbuktilah kata2, seteruk manapun Umno, TERUK LAGI Pas !

Kalau Umno menjilat cina, Pas pula ...... tak tergamak saya nak sebut....

Hancur bangsa dan agama dengan wujudnya lembu2 seperti yang ada dalam Pas. Lembu2 yang gembalanya kafir seperti Karpal, ditarik hidungnya kemana saja arah yang disukai.

Dan jika anda orang Dap, amat licik permainan anda melaga2kan orang Melayu !

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2012 at 10:59 AM

Tidak adakah dari ribuan perwakilan yang hadir dalam Muktamar Pas itu orang yang punya TELUR , yang berani bangkit mempersoalkan kesahihan segala dakwaan/penipuan pemimpin mereka ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 11:06 AM

dah berbelit-belit bunyinya ... pas kini dah jadi parti agama syiah, penganut ajaran syiah, pengikut ajakan syaitan ... kalu dulu orang kata ... kalu jumpa ... dan ular pukul ... dulu baru pukul ... la ni kalu jumpa puak pas ni dan ... dan ular ... yang paling baik ialah pukul puak pas ni dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 11:40 AM

Serupa je ayat..."We AGREE to DISAGREE to implement hudud law"...

Kah kah kah kah kah kah..... kalau depan penganut hamPAS boleh la kencing kuat wahai Harun Toib....!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 12:06 PM

Saya akan UNDI UMNO/BN sebab mudarat lebih kecil dari mengundi PAS/PR. Jika benar pun UMNO/BN rasuah, korup, jahat, kejam - mudaratnya masih kecil dari PAS yang pada saya yang jauh tersimpang. Kasar cakap ialah PAS munafik. Contohnya kes Nurul Izzah sekarang ni. Sudah jelas apa dia akap masih nak dakwa-dakwi lagi? Siap tuduh orang lain pulak bersalah. PAS tahu Nurul Izzah cakap tak betul tapi masih melindunginya.

Nak buat Hudud konon tapi jika menang pilihanraya atas undi orang kafir juga. Apa Umar a.s di lantik khalifah atas undi orang kafir ke atau setidak-tidaknya ada orang kafir dalam majlis syura? Membohong rakyat guna isu hudud.

Satu lagi saya lihat orang PAs macam sudah jadi Zombie yang mana Tok Dalang vodoonya ialah DAP. Akal individu hilang jika masuk akal kelompok. MAsuk je PAS terus hilang akal. Orang bijak pandai pun jadi bodoh.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
November 16, 2012 at 12:11 PM

Berbelit-belit mcm lidah Abdullah Ubai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 12:28 PM

Bro Din...kawan setuju 200% dengan kenyataan demo: puak-puak PAS ni adalah MUNAFIQ paling nyata....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 12:34 PM

DIN...biarkan lah anjing2 belaan DAP seperti anon 1052am tu menyalak...tak kemana pun PAScib** ni pegi...smp PRU13 nnt lunyai ler puak2 keparat ni...hancur dikerjakan pengundi...

PASti hancur

....................
Reply To This Comment ...................
KA
November 16, 2012 at 1:37 PM

Bukan tak setuju tapi MACAM tak setuju jer.Tak sama maknanya tu. hehe macam bercakap dgn budak2 3/4 thn jer kan dan budak2 tu pun akan angguk macam paham tapi x paham sebenarnya tapi tgk semua pun angguk so ikut je lah.

Tak boleh imejin mcm mana lah keadaannya di muktamar PAS tu takkan lah semua pun setuju ataupun macam setuju jer ek. Ataupun mereka pun sama gak antara setuju ataupun macam setuju jer.Saya pun pening.hehehe.

Tapi the catch is kalau mereka kata sekiranya mereka menjadi majoriti dalam parlimen barulah boleh melaksanakan so orang x boleh salahkan PAS nanti kalau org bertanya kenapa x laksanakan sebab mereka akan jawab nanti, mereka bukan majoriti lagi walaupun skrg ni pun mereka bukan majoriti dan takkan menjadi majoriti ataupun MACAM majoriti.hehehehe adeh pening @#$!%$^55 :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 2:55 PM

PAS sedang berhijrah la. Cuba lah korang pandang positif sikit. Hijrah kan tuntutan agama.
PAS sepakat kata peliwat, penzina, manusia spt anwar ibrahim bertuhan nafsu shahwat, LGBT adalah hak2 privasi manusia...Kan hijrah nama nya tu.
Isu2 Melayu boleh murtad, org islam boleh tukar agama sesuka ati, aqidah org2 islam hal remeh..kenyataan murtad dari nurul a/p anwar hal kecil...hijrah jugak kan.
Hal2 berkaitan agama islam...DAP tidak setuju, PKR tidak setuju, PAS setuju...las-last PAS setuju untuk tidak bersetuju...PAS ikut kata DAP & PKR...hijrah la tu.
Korang tak faham. Hijrah ajaran PAS dgn hijrah ajaran nabi SAW berbeza tau. PAS tengah syok berhijrah skang ni...jgn potong stim PAs la.

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2012 at 5:48 PM

Tu la pasal ..... Nampak macam dah majoriti tapi sebenarnya tak pun ! hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2012 at 5:49 PM

Ni satu lagi .... Nampak macam tengah berhijrah tapi sebenarnya tak berhijrah pun ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 5:56 PM

bro, dah penat dok tengok puak2 ni perguna agama nak tipu rakyat. kita tunggu macam mana derang nak pusing cerita ni...


http://www.malaysiakini.com/news/214348

Karpal: Kenyataan Harun Taib menyimpang, berniat jahat

Pengerusi nasional DAP Karpal Singh hari ini dengan keras menafikan kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berhubung kesediaan Pakatan Rakyat untuk melaksanakan hudud.

MP Bukit Gelugor itu malah menyifatkan Harun "menyimpang jauh daripada kebenaran dan berniat jahat" apabila turut menyatakan bahawa beliau hanya kelihatan tidak bersetuju dengan hudud.

"DAP sejak sekian lama berulang kali menegaskan pendirian kami terhadap pengenalan hudud di negara ini.

"Hudud tidak boleh wujud dalam Malaysia yang merupakan negara sekular," tegas Karpal dalam satu kenyataan hari ini.

Tegasnya, DAP tidak akan bertolak ansur dalam perkara itu kerana ia penting kepada asas kewujudan parti itu.

Beliau merujuk keputusan Mahkamah Agung (kini dikenali sebagai Mahkamah Persekutan) pada 29 Februari 1988 yang menetapkan Malaysia ditadbir undang-undang sekular.

"Sudah pasti, saya sentiasa tidak bersetuju dan secara terbuka menyatakan alasan kepada pendirian itu berdasarkan peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan tafsirannya seperti ditetapkan mahkamah tertinggi negara ini," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Harun bahawa Pakatan bersetuju "secara umumnya bahawa bukan sahaja hudud tapi syariat Islam itu dilaksanakan selepas berjaya mendapat keyakinan rakyat untuk memimpin Malaysia".

Harun juga semalam mendakwa, Kapral selama ini menolak ini menolak hudud kerana "tidak sempat mengikut dialog dan penjelasan" yang dilakukan PAS.

Harun juga berpendapat, ahli politik DAP itu hanya kelihatan seperti tidak bersetuju kerana DAP dan PAS sudah kerap berdialog tentang undang-undang itu.

Harun berkata demikian ketika ditanya pemberita dalam satu sidang media selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS di Kota Bharu semalam.


-gapodio-

....................
Reply To This Comment ...................
November 16, 2012 at 6:14 PM

Hehehehe, sudah saya artikelkan kenyataan Karpal itu .... mesti Harun kata - Karpal sebenarnya semacam SENTIASA Tidak Bersetuju jer !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 16, 2012 at 6:40 PM

Perihal JinRasulullah s.a.w memerintahkan daku dengan bersabda:

"Hendaklah engkau memohon perlindungan Allah daripada angkara syaitan-syaitan manusia dan jin". Aku pun meminta penjelasan Baginda s.a.w, dengan berkata: "Ya Rasulullah! Adakah manusia juga menjadi syaitan-syaitan?" Baginda menjawab: "Ya! Benar!".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 17, 2012 at 10:25 AM

Pedah! Pedah! Pedah sunggoh komen2 sini.

Post a Comment