........... Crowd Pasar Malam Menyelamatkan Anwar di Kuala Terengganu | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Crowd Pasar Malam Menyelamatkan Anwar di Kuala Terengganu

Saturday, November 10, 201215comments


Seri wajah terbaru bakal PM ke7  ?

Setiap hari Jumaat kawasan lapang di Taman Shahbandar menjadi tapak pasar malam terbesar diTerengganu. Ia menjadi kawasan tumpuan setiap hujung minggu bagi rakyat Terengganu. 

Mengambilkira perkara itu, maka Bas Anwar telah menjadikannya lokasi hentian pertama dalam sesi Jelajah Merdekanya di Kuala Terengganu. Malulah kalau tidak ramai yang datang sambut .... sekurang2nya boleh tumpang crowd pasar malam.

Sememangnya satu keputusan yang tepat ! Bas Anwar tiba jam 5 petang dan disambut tak sampai 100 orang ! Crowd pasar malam pelan2 menghampiri lokasi untuk melihat dengan lebih dekat Bas Anwar dan ketika Anwar mula berceramah, adalah sekitar 300 orang.

Gambar dibawah diambil setelah 10 minit Anwar bercakap. Kanopi biru dibahagian atas adalah kawasan pasar malam dan asap yang kelihatan itu BUKAN dari bom asap FRU tapi asap peniaga bakar ayam percik dan sate.

Jam 5:30 pm
Dibawah pula adalah ketika yang paling ramai, dekat2 nak habis ceramah...

Jam 6 pm
Estimate sekitar 600 orang. Kalaupun saya silap, yang saya pasti TIDAK SAMPAI 1K bertentangan dengan dakwaan pencacai PR yang RIBUAN rakyat Terengganu menunggu untuk menyambut kedatangan Bas Anwar.

Dibawah adalah sudut gambar yang diambil oleh orang Pkr -




Tapi ... sedap dengar Anwar berucap ...hehehe
Kemudian Anwar ke Surau Ladang untuk solat Maghrib dan menyampaikan Tazkirah selama hampir 1 jam.



Surau kecil je, adalah sekitar 100 jemaah ... yang kebanyakannya orang luar kariah.


Dari sebuah blog Pas -

Sebelah malamnya, Anwar kini baru selesai menyampaikan tazkirah Maghrib di surau Ladang Sekolah di sini dan selepas menunaikan solat Isya' ..
. hehehehe ..perkara kecil je tapi kalau dah salah maklumat,biarpun kecil kenalah diperbetulkan, ye dok ?

Anwar TIDAK solat Isyak' pun di Surau itu ... selesai bertazkirah, Anwar bergegas keluar untuk ke lokasi seterusnya sambil diiringi laungan Azan untuk solat Isya'.

bersambung ......

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 12:28 PM

Tak pi gereja ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 2:51 PM

Masih ingat beberapa bulan yang lalu,anwar dtg kuching. Dia dtg berucap di tempat majoritinya cina. Boleh tahan banyak lah org dtg pada waktu malam. Saya rasalah, org datang bukannya utk mdengar dia brucap. Org dtg sebab nak sokong DAP. Maklumlah mereka ni support kaum mereka sendiri. Anwar tak sedar fakta ni. Kalau dia pakai tiket ADIL saje, mustahil org kat kuching ni gi dengar ceramah die. Sebab DAP lah, baru ada begitu banyak crowd malam itu.

....................
Reply To This Comment ...................
hantu
November 10, 2012 at 3:18 PM

Anwar patut tapau semua ayam percik dan satay tu, dan kendurikan pada pendengar2 ceramah. Barulah lagi ramai! Baru lah photographers PR lagi syok ambil gambar!

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 3:48 PM

Rajin ko ikut si Nuar ni Din..

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 5:28 PM

Mana tahu dapat berkat dari Anugerah Tuhan hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 6:15 PM

Kesian siketua penipu, dah macam si penjual ubat pasar malam dah, macam mat sabu waktu mula2 sebelum masuk politik, kerjanya ialah penjual ubat.
Kalaulah bukan kerana pengiring dari luar dan bukan malam pasar malam, maka tak sampai 100 orang yg akan dtg dengar cerita donggeng penglipur lara.

....................
Reply To This Comment ...................
November 10, 2012 at 6:25 PM

Very observant ... betul tu, pengiring campur penyokong saja dah lebih 30..

Diwar2kan kumpul jam 3:30 , sepatutnya waktu bas tiba jam 5, kalau benar ramai yang dah menunggu pastinya penuh dataran tu. Tapi orang baru datang SELEPAS bas tiba dan ceramah mula.

Saya pun tak kuasa nak berebut nak ambil gambar Anwar secara berdepan 1-on-1 gitu ! hahahahaha Kalaulah bodyguard dia tahu saya dinturtle .......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 10, 2012 at 7:57 PM

jangan dia bertoh kamu dah la din



BABIharambagiaku

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 3:35 AM

mangkok ni nampak amat sihat tak pulak sakit belakang, berbalut tengkoknya..bila masuk penjara sakit wayang hindustan datang balik .caya lah allah akan turunkan bala yg mana segala obat di dunia tidak aka dapat menyembuhk.cayalah masanya aka sampai , kita sama sama tinggu dan lihat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 10:52 AM

minggu depan harap ade orang lapor bala menimpa surau tu...di sah alam surau banjir agak di surau ni mau siling bumbung jatuh plak kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 12:15 PM

apasal muka Nuar ni dah tak berseri....????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 4:18 PM

di gereja anak dia Nurul Izzah punya tugas.... Anwar masuk kampong. Teruklah puak niiiii....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 7:44 PM

bila plak muka dia pernah berseri? yg kena mekap tu, tak di kira , ya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 11, 2012 at 7:46 PM

kalau bodyguard dia tahu, mungkin anda betul betul jadi turtle atau jadi budak kopi. walau pa pun, kedua dua peranan bakal melunyai kan anda. muahahaha.

....................
Reply To This Comment ...................
January 4, 2013 at 2:17 AM

semoga bala tu tak turun kat kau sdah..hahaha

Post a Comment