........... Slogan NAJ1B ? Aduyai... Takde Penyakit Cari Penyakit ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Slogan NAJ1B ? Aduyai... Takde Penyakit Cari Penyakit !

Thursday, October 18, 201224comments


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berucap pada majlis 'Jamuan Rakyat Janji Ditepati' di Stadium Majlis Perbandaran Manjung. - Foto Bernama


PM lancar Gagasan NAJ1B  ..... Bla bla bla ........ Sinar

Saya YAKIN ramai yang baca tak kira tua atau muda, pro BN atau pro PR atau Atas Pagar, lelaki atau perempuan, bangsa apa sekalipun, reaksi pertama adalah - NAJIB ? ? ? ? ? ?

Gagasan NAJ1B yang merupakan akronim kepada Gagasan Negeri Aman Jaya 1Malaysia Bersatu, cetusan idea Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir

BODEK TAHAP GABAN BEB ! 

Dan Najib pula boleh setuju dan beri restu  ..... aduyai .... maaf cakaplah  - Itu namanya RIAK dan PERASAN !

Saya tak baca dan malas nak baca apakebendanya NAJ1B itu...... 

NAJ1B ? ! Takde penyakit cari penyakit !

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 12:25 AM

Dah sasau..

Aku cuma kesian Muhyiddin...tak pasal2 jadi Timbalan Ketua Pembangkang kalau Najib terlebih kayuh

Mahathir sendiri semasa berkuasa semasa masih hidup tak mahu apa-apa bangunan, jalan atau sebagainya menamakan dirinya.

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 1:02 AM

Itu namanya BODEK tak berilmiah dan terlebih cuka! Buat rakyat jadi menyampah dan tambah menyampah .....tapi yg ataih pagor tetap akan dok ataih pagor.

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 1:15 AM

Pemimpin2 Umno ni terlalu tinggi sangatkah diawangan sehingga tidak dapat baca langsung naluri dan pemikiran rakyat dibawah ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 1:21 AM

Inilah masalahnya dalam UMNO, tukang kipas, tukang bodek, tukang penasihat. Semuanya tukang-tukang nak memunah-ranahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 3:07 AM

PKR,PAS tukang jolok dan tukang gali serta kelintong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 7:58 AM

itu namanya orang yang benar benar berilmu, hanya sejarahlah yang akan menceritakan segalanya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 8:01 AM

sebab perjuangan mereka hanyalah untuk kuasa dan kepentingan diri. mala'un mala'un yang membodeklah yang menjadikan pemimpin Melayu sedemikian rupa. pabila ada rakyat yang buat bising, mereka tak heran sebab mereka anggap kita semua adalah minoriti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 8:03 AM

nama saja BODEK, ianya tetap perbuatan yang tak berilmiah. rakyat sememangnya menyampah dan meluat, tapi ada kah rakyat dikawawan Najib bertanding begitu peka dan prihatin? pada saya, parti UMNO tetap saya sokong, tetapi pemimpin yang sudah terlebih, TETAP saya tolak.

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 8:05 AM

salah satu sodok utk gali lubang kubur sendiri...

~ OnDaStreet

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 8:05 AM

segalanya berkenaan 'DUIT" dan "KUASA". Kalau tak der DUIT, segala apa pun tak dapat dikuit. kalau tak der KUASA segala kemewahan tak dapat dirasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 8:14 AM

rasanya ini cerita PERIBADI dan tak usah dikaitkan ngan parti. nilaikanlah sendiri seorang Melayu yang sepatutnya menjadi pemimpin Melayu berkeperibadian sebegini. Islam adalah agama bagi semua orang Melayu dan Islam menegah RIAK:

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:

Adakah kamu mahu aku memberitahu kamu tentang suatu perkara yang aku takuti ke atas kamu daripada dajal? Mereka menjawab: Sudah tentu wahai Rasulullah! Bagindapun berkata: Syirik khafi iaitu seorang lelaki bangun bersembahyang lalu dia memperelokkan sembahyangnya kerana ada orang yang memerhatikannya.

Riwayat: Riwayat Ibnu Majah

Huraian Hadith:
1. Di antara tanda ikhlas ialah apabila seseorang itu lebih suka menyembunyikan kebaikannya sebaliknya tidak suka jika kejahatannya disembunyikan. Dia melakukan kebaikan semata-mata kerana mahukan keredhaan daripada Allah S.W.T.

2. Sebaliknya riya' pula adalah mencari sesuatu untuk keuntungan diri daripada amalan yang dilakukan di dunia sama ada untuk mendapatkan pujian, sanjungan, hadiah dan sebagainya bahkan hal ini termasuk dalam perbuatan syirik (syirik khafi).
3. Perbuatan riya' (suka menunjuk-nunjuk), jika telah menjadi satu tabiat, lambat laun akan menyebabkan orang yang melakukannya dipandang hina oleh manusia lain. Oleh itu ubat riak ialah dengan menyembunyikan amalan yang ingin diserlahkan oleh nafsu kecuali amalan yang tidak dapat tidak, mesti dizahirkan seperti solat berjamaah, berpuasa dan yang seumpama dengannya.

3. Orang yang riak adalah termasuk orang yang munafik. Maka tiadalah pahala bagi perbuatan baik yang dilakukannya itu di sisi Allah S.W.T, sekalipun ia terpuji di mata manusia.

sumber JAKIM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 8:56 AM

tak pernah jumpa pemimpin sebegini bodoh

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 9:02 AM

Citer ia senang jer.... Cuba bayangkan kalau Anwar yang resmikan satu projek kebajikan buat rakyat dan dinamakan projek itu ANWAR ....... anda rasa apa ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 19, 2012 at 9:32 AM

Kelintong tu apa?macam mana la ni, BM pon tak pass..nak guna bahasa pasar ok lagi, tapi pastikan perkataan yang digunakan tu, betul ejaan dan sesuai digunakan...

dah la komen pon tah apa2 tah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 10:23 AM

bro,
mana mana pemimpin dlm dunia ni tak lah bijak sangat. Tak kira lah najib ke, Nik Aziz ke, Lim Kit siang ke atau Obama. YG menjadi masaalahnya ialah tink tank ada di sekeliling mereka. jika terdapat majoriti tink tank mereka yg mempunyai nawaitu tertentu atau bodoh tahap gaban maka pimipin itu akan jadi bodoh tahap ultraman taro lah jawabnya...

zack
airputih kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 11:40 AM

INILAH NAMANYA BODEK. MENYAMPAH DENGAN ISU2 MACAM NI..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 12:03 PM

salam,

selepas zaman TDM, masuk zaman pak lah. bermula lah zaman membodek tahap tertinggi. lepas tu senyap kejap. ni mula balik bodek . tapi saya tak setuju. patutnya bukan naj1b, tapi ahj1bgor. kesian kat pm kita lepas ni, mesti kena cari kerusi yang besar pasal bontot dia dah besar pasal kena bodek. jgn kasi anwar tengok bontot ah jib gor dah la, tak pasal kena sondol. tak tahan ... terus maju bakal presiden mca, ah jib gor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 12:09 PM

MEMBODEK namanya yang betul. kalau BODEK dah lain pulak maknanya. kalau pemimpin BODEK dah tentu dia pakai kain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 12:11 PM

kita yang dah silap sebab kita yang pilih pemimpin yang tak bijak. apa kata saudara tanyakan orang orang Pahang terutama Pekan ada kah najib saperti yang saudara dakwa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 12:13 PM

baru kat bas dia pamerkan gambar dah bising satu Malays. tak banyak bezanya penyokong PAS dengan UMNO. apa saja yang parti mereka sokong buat, semuanya BETUL.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 12:14 PM

nak buat macamana lagi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 1:34 PM

Dah dasar bangsawan. Memang suka diampu. Ampulah selagi boleh. Kesian TS Muhyiddin, dia yg ada telor singkirkan Mr TIDUR dan NAJIB senang2 je naik jadi PM akhirnya nanti silap gaya dia dpt tulah jadi ketua pembangkang.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2012 at 3:12 PM

Bro,
Pemimpin politik ataupun CEO company amat memerlukan sumber pendapat dari think tank yg baik. Pemimpin seperti ini hanya menjalankan apa apa acara atau agenda yg telah diaturkan utknya. Even text ucapan mereka pun telah siap diaturkan..
Isu memilih pemimpin ini perlu difahami bahawa mereka dipilih oleh parti politik bukanya oleh majority rakyat. Rakyat hanya dihidangkan dgn beberapa nama utk diundi semasa pilihanraya.
Didalam isu ini, think tank najib hanya menambahkan lagi kemarahan seteru politik dan juga penyokongnya yg tidak mendapat laba dari apa apa pakej tranformasi yg di lancarkan.
Pada hemat aku, najib akan selamat di pekan walaupun diasak bertubi tubi oleh sakmongkol.
Ini kerana hanya rakyat pekan yg mwngundi najib dan tahu siapa itu sakmongkol..
Btw, aku hanya berminat melihat kepada kaliber seorg pemimpin dan bukan kepada party yg di pimpinnya. :-)


Zack
Airputih kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 9:06 PM

Din, cuba kau selidik dan siarkan, siapa balaci pm yang bertindak sebagai pakar strategi bagi pihak umno/BN menghadapi PRU ni. Setidaknya siapa punya idea pelik2 yang mencadangkan supaya PM dodoi cina dlm isu sekolah cina, dan terbaru NAJ1B pula.... Siapa punya kerja?. Si rafizi lembu pun tak bodoh mcm tu.

Post a Comment