........... Siapa Tun Mahathir ? Beliau Hanya Seorang Bekas PM - Nazri | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Siapa Tun Mahathir ? Beliau Hanya Seorang Bekas PM - Nazri

Monday, October 15, 201232comments


Bila ditanya komen oleh wartawan mengenai kenyataan Tun Mahathir yang Hudud BN dengan Hudud Pas berbeza, Nazri dilaporkan menjawap -

“Who is he? He is only the former prime minister, this is a country with freedom of speech, he can say anything.”

Siapa dia ? Dia hanya seorang mantan PM. Negara kita amalkan kebebasan bersuara dan beliau boleh bercakap apa saja.

Fuyooooooooooh ........  Kalau tak bengkeng, menebeng ....  ( bahasa Ganu )

Perlu ke jawab begitu ? Lain macam jer bunyi Nazri ni .... macam ada unsur2 tidak puashati PERIBADI jer ngan Tun Mahathir ......

Kenapa tak jelaskan yang Tun Mahathir tidak pernah pun sebut Hudud ala BN. Apa yang Tun duk sebut selama ini adalah dakwaan yang Hudud yang dibawa oleh Pas ( Hudud Pas ) perlu dibuat kajian semula supaya ia benar2 sepertimana yang dituntut oleh Islam,  supaya ia ADIL kepada semua orang tanpa mengira agama, kaum atau jantina.

Setahu saya Tun tidak pernah mencadangkan sebarang bentuk Hudud versi BN sepertimana yang cuba di spin oleh wartawan dari paper cina itu.


Dalam artikel TMI yang memetik interview oleh Sin Chew Daily itu, Nazri berkata yang kerajaan BN tidak pernah membangkitkan soal Hudud.

“We don’t have to say anything, look at our past record, we have never brought up this topic,”

Kita tidak perlu bercakap apa-apa, lihat saja prestasi kami selama ini. Kita tidak pernah bangkitkan topik ini.

Share this article :

+ comments + 32 comments

....................
Reply To This Comment ...................
emma49
October 15, 2012 at 2:15 PM

kurang ajar betul...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 2:28 PM

salam,

sedang baca buku TDM. elok sampai muka surat 241, keluar pulak cite ni. TDM pun tak kisah dengan mamat ni kalu ikut apa yg dia tulis. Beliau lebih berbangga dengan orang yg macam kita ni yg sentiasa memberikan sokongan dan doa kepadanya. walaupun tak bersetuju sepenuhnya dengan beliau, tetapi ingatan baik terhadapnya lebih baik daripada mamat ni. TDM lebih maklum akan mamat ni yg bersepah dalam dunia politik. kawan yg tak boleh diharap pada waktu susah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 2:32 PM

Mamat ni PURE 100% BALACI.

Sapa yang jadi bos, orang itulah yang disanjung dan dibodeknya. Bila dah tiada jawatan / kuasa, SIAP LA !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 2:46 PM

dia ni sape? HANYA seorang MP..bukan PM puuuuuuun...jauh beza tu setakat MP berbanding seorang yang pernah jadi PM...kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
aloya
October 15, 2012 at 2:56 PM

Oi Nazri! Jangan biadap ok! Kau dah lupa mengapa Umno dapat undi protes dari ahli Umno sendiri pada Pru yg lepas? antara satu sebab adalah kerana Tun Mahathir diperlakukan dengan biadap oleh MP macam kau ni!

Kau siapa Nazri?? Tengok cermin tu balik please!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:05 PM

Aq kalo tgk mamat neh ,aq teringatkn anak angkat dia antara CINA YG PALING CELAKA DI MUKA BUMI INI ..BABIWEE....selain tuh sudah tentu la DAPIg sial...

Krn dia la mangkok jamban tu terus2an menghina kite org Melayu dan apa2 saja yg related dgn Melayu dan negara Malaysia..tapi langsong xdak sapa brani sentoh BABIweee tuuu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:14 PM

ayo latokk nasri kurangkan sikap kurang ajarr awak tu dari dulu sampai skrg perangai awak terhadap tun tak pernah berubah .... apa masalahnnya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:28 PM

amat tidak adil dan tidak sopan untuk mamat ni mengeluarkan kata kata saperti itu. patut pun dia ni jadi balaci yang hanya pandai membodek dan dijadikan saperti ayam sabung. senang cakap orang macam ni bercakap tak pakai kepala hotak. walau pun, katakanlah dia ada pergeselan peribadi ngan TDM tapi tak elok diungkapkan sebegitu cara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:38 PM

Sial , kurang ajar betul la dia ni..dulu masa dok bawah TDM dulu kepala pun tak berani nak angkat, la ni bukan main berlagak lagi. Orang macam ni elok la dibuang dari kabinet, buat menyemak je, tak ada satu pun jasa dia kat malaysia ni berbanding dengan TDM. Haramjadah, puki mak dia..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:45 PM

aku pengundi parlimen padang rengas... kalo mcm nie la sikap nazri, sory la kami nak undi lepas nie... sama2 kami boikot nazri aziz.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 3:54 PM

Nazri ni dari dulu tak mesra dgn Tun...ada yg buat dia sakit hati.

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 4:34 PM

Menteri yang tiada apa-apa jawatan penting dalam UMNO. Pelik, kenapa dia masih jadi menteri? Ramai lagi mereka yang berjawatan di dalam UMNO tidak diberikan jawatan Menteri ataupun Tim. Menteri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 4:40 PM

cakap macam bijak nor.. tapi hampeh. kalau dikutip rating sokongan siMP ni dgn Tun (one to one), dah tentu mcm langit dan bumi. tu pon ckp mcm lah dia tu ada banyak jasa kpd negara.
dia ni antara liberal MP yang paling banyak org meluat, selain Pudin si 'bijak bistari tu". UMNO tak perlu org mcm ni. aku merayu agar PM terajang org2 mcm ni dari menjawat apa2 jwt dlm umno dan dlm kabinet... tak ada yg rugi pun kalau mereka tiada.

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 4:52 PM

nazri ni lama dah duk hentam tun mahathir.. ari tu siap kata blog tun racist lg.. dia gak yg jumpa namewee biadap tu kat parlimen.. siap defend namewee kata tak salah plak.. jd kita buleh rumuskan kebiadapan nazri dgn namewee sama level..

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 5:09 PM

Bila nak sesuatu atau ternampak sesuatu anjing akan menyalak untuk nampak dia bekerja atau sekurang kurangnya nampak masih bagueh

Kalau tak pun, wajb dia menjelir lidahnya terutama kalau Ada anjing betina disebelah

Last sekali dia akan goyangkan ekornya yg kontot bila nampak tuannya, nak sesuatu le tu....

Maaflah din, cerita ini tak Ada kaitan dng topik di atas

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 5:18 PM

Saya tak kaitkan pun ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 5:58 PM

Oii nazri, siapa engkau? Engkau hanyalah menteri, ada hati pulak nak mempersoalkan siapa Tun Mahathir. At least aku tahu dia pernah jadi PM kita. Engkau adeee? Engkau siapa? Aku pun tak berapa kenal, hmmm...nanti aku tanya kucing aku, mungkin kau tu kawan facebook kucing aku. *!*
PRETTY CUTE PRINCESS 84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 6:00 PM

Dia dan beberapa lagi Menteri tidak patut bertanding PRU13 jika PM nak menang 2/3 majority ... carilah yg lebih muda.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 7:29 PM

Ingat awak nak bcerita pasal anjing dan bayang bayang nye.*!*
Pcp84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 8:40 PM

Mangkuk punya nazri oi. Ko dah kira biadap maha hebat nie. Ko melayu kan. Nie kes biadab tahap gaban. Kalau ko tak suka tun m pon xyah lah bunyi mcm tue sekali. Tambah tambah ko tue melayu. Kalau mcm nie lah tahap pemikiran ko aku dah tahu dan nampak ko tak layak sepatutnya jadi wakil rakyat. Ko dah tunjuk yg ko biadab dgn orang tua yea. Ini aku anak muda yang sangat respect dengan mantan pm tun mahathir akan benci ko lah nazri. Minta dato najib pikir pikir lah dalam penilaian calon untuk pru akan datang. Kerana orang mcm nazri nie lah. Ramai golongan muda makin jarak dari memilih bn n umno. Blah la lu nazri

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 10:31 PM

nie namo er NAZRI BODEK.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 11:34 PM

Atleast bila Tun dah tak ada sampai anak cucu kita dapat tengok legasi yang beliau tinggalkan..tapi bila si botak ni mampos agaknyer apa yg ditinggalkan..tak nampak apa pun kecuali cerita-cerita bodoh tentang dirinya..yg sure belum mati lagi ramai yg dah tak kenal dia..cuba tanya bebudak darjah 1 atau dua..sapa Tun Dr M...ramai yg kenal...then cuba tanya sapa Nazri Aziz sure bebudak tu tarik muka seposen..sebab tak kenal...jadi kesimpulannya SAPA KAO NAZRI BOTAK NAK PERSOALKAN SAPA TUN DR M...

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 1:44 AM

jgn biadap.apa jasa yang dah Di buat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 4:44 AM

Poyo ni la yg byk songlap permit teksi...dan poyo ni la yg empunya syarikat bas sani...sani tu just proksi je...tak yah nak poyo2 la nazri...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 6:30 AM

BN kalo amik dia lagi ntah lerr..
ingat2lah sket... ramalan Tun Daim
(mb)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 9:05 AM

Pudin (bukan naruto shippudin ye) & nazri seolah-olah macam sengaja nak provoke pm supaya singkirkan diaorang. Selalu sgt diaorang wat kenyataan yang mengundang kontroversi. Kenyataan yang kadang2 boleh mendorong kemarahan rakyat terutamanya orang2 melayu. Skrg ni saya tak nampak kenapa pm kena simpan diaorang lama2.

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 9:13 AM

Saya malas nak huraikan buat masa ni, tapi saya percaya Pudin, Nazri dan yang sepesen dengan mereka akan tetap kekal bersama Najib !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:01 AM

AKU PUN MELUATLAH DGN SI NAZRI NI... MACAM HARAMJ** PUNYA BERLAGAK. TUNGGU PRU13 NANTI, SIAP LA KOU AKAN DIKERJAKAN!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:54 AM

Najib ada berani nak singkirkan mereka nih? Jgn haraplah!!! Mereka nih adalah pembodek2 kelas pertama kesayangan Najib termasuk Rais Yatim. Najib mana ada berani.... takut hilang undi!!!!

Bapak dia hanya 2 tahun jadi PM pun dia pikir mcm terlalu banyak jasa!!! puih!!! balik2 Tun Razak!!!

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 3:00 PM

AnonymousOctober 16, 2012 10:54 AM

Bro,lu kalau nk cakap agak2 la.Nak marah Najib pon marah la.Tun Razak jgn la babit.Dia jd PM 6 tahun la bukan 2 tahun!Jasa dia mmg byk la.Jasa dia bukan setakat 6 tahun jd PM tp jasa dia sejak sebelum Merdeka ketika sama2 dgn Tunku rangka plan kemerdekaan,jadi Menteri,Jadi Tim.PM,Pengerusi MAGERAN,pencetus FELDA dll.Kita berdebat biar la dgn fakta.Tak pyh nak jd mcm pembangkang nak kait2 dgn org lain tambahan org 2 pon dah tak ada.

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 3:03 PM

Setuju dgn din dia ni 100% pure BALACI.Tunggu la bila dia dh hilang kuasa,maka jadi la dia spt Sakmongkol dll.Meroyan siang mlm marahkan umno.Hanya tunggu masa dan ketikanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 9:21 AM

betul...

bila dah takde kuasa nanti, org2 mcm dia ni la akan pusing 180darjah kutuk kerajaan yang SEKARANG ni dia jadi wakil rakyat..tunggu je..

Post a Comment