........... Projek Lembah Sireh TIDAK MEMUASKAN. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Projek Lembah Sireh TIDAK MEMUASKAN.

Wednesday, October 17, 20122comments


Diharap pihak kerajaan Kelantan dapat berikan perhatian kepada komen dalam Laporan Audit Negara 2011 yang menyentuh perkembangan Projek Lembah Sireh Kota Bharu. - TIDAK MEMUASKAN.

Harapan kita terutama anak Kelantan sendiri adalah mahu melihat gambaran dibawah menjadi kenyataan satu hari nanti.


Projek mega yang bakal merubah mukabumi Kota Bharu tanpa perlu melibatkan sebarang kos RM kepada kerajaan Negeri cuma tukar ganti dengan tanah seluas 404ha kepada Syarikat terbabit harus dipantau dengan lebih teliti.


Sebenarnya artikel ini bukan nak mengkritik cuma nak peringat jer .... lainlah kalau projek dah terbengkalai baru kita nak bising. Ini projek yang SEDANG berjalan, jadi ambillah komen DAN SYOR dari Ketua Audit Negara dibawah secara positif.

Sila rujuk -

Laporan The Star

Terma Perjanjian antara Kerajaan Pas Kelantan - Liziz Standaco s/b -Detik Perubahan

Printscreen dari Laporan Audit Ketua Audit Negara 2011 -





Share this article :

+ comments + 2 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 9:19 AM

mesti audit tu tak nampak bangunan dah siap, kalau tak nampak makna anak luar nikah..... hu hu hu

macam pernah di dengar tapi di mana yaaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2012 at 4:35 PM

Dulu tak pernah siapa hiraukan tanah tepi sungai ni(DI KLASIFIKASIKAN SEBAGAI TANAH TIMBUL) kerana d katakan tiada nilai sebab bila musim tengkujuh di tengelami air sedalam 30 kaki dan hanya di gunakan untuk bercucuk tanam di masa kemarau dan sebagai gelanggang motorcross dan 4 wheel berlatih(saya pun tumpang sekaki).Apabila telah di tambak dan di majukan ramai pula yg iri hati.Sepatutnya kita berterima kasih kpd kerajaan sedia ada yang dapat membangunkan tanah tersebut serta menambak tebing sungai kelantan tanpa menggunakan satu sen pun duit rakyat atau duit kerajaan pusat.Pembangunan nya juga bertepatan dgn polisi kerajaan tidak mengambil balik tanah rakyat demi pembangunan.Jadi walaupun ada kekurangan semasa dalam pembangunan ianya sepatutnaya tidak di perbesarkan kerana masa masih lagi panjang lagipun tidak memberi kesan kewangan kpd kerajaan negeri maupun rakyat Kelantan amnya.

Post a Comment