........... Pas Dan Khomeini - Dulu Wangi, Sekarang Busuk.... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Dan Khomeini - Dulu Wangi, Sekarang Busuk....

Saturday, October 27, 201216comments


Mereka yang berumur 40 keatas saja mungkin akan faham maksud artikel ini hehehehe... mereka yang lalui zaman awal 80an ketika dunia gempar dengan Revolusi Iran pimpinan Ayatollah Khomeini. Ketika itu begitu gempak sekali laungan KEBANGKITAN ISLAM dan negara kita juga tidak kurang mendapat tempiasnya.

Pas juga mengalami satu bentuk revolusi dimana cara pendekatan yang lebih radikal dan agresif mula mendapat tempat ..... diketuai oleh Ustaz Hadi. Kata2 seperti Negara Islam, Undang2 Islam, Taghut, Sekular, Syahid menjadi penghias ceramah2 Pas. 

Pasaran Pas tika itu terhad kepada orang2 Melayu di kampung2, dan politiknya pun mudah , hitam atau putih, Islam atau Kafir, Islam atau Sekular, Undang2 ciptaan Allah atau Undang2 ciptaan manusia. Waktu itu tidak terlintas walau sebesar kuman yang Pas satu hari nanti mungkin terpaksa bekerjasama dengan orang kafir demi merampas kuasa dari Umno. 

Makanya tidak hairanlah keluar Amanat Hadi waktu itu ......  Agak-agaklah, BERANI ATAU TIDAK Ustaz Hadi ulangi semula SEKARANG kata2 sepertimana terkandung dalam Amanatnya dulu?

Kalau tak silap, zaman itu lah perkataan Ekstrim menjadi glamer bagi merujuk kepada orang Pas yang begitu teruja dengan aura Hadi.

Segalanya dibayangi pengaruh Ayatollah Khomeini @ Revolusi Iran ! Waktu itu Khomeini disanjung tinggi oleh orang Pas dan menjadi ikon perjuangan syahid menentang musuh2 imperialis Amerika yang disokong oleh Yahudi laknatullah.

Tak percaya cuba tanya orang2 veteran Pas ..... sekiranya ada sesiapa yang cuba menyamakan Pas dengan Revolusi Iran atau kaitkan dengan Khomeini, ia akan dianggap sebagai satu bentuk pengiktirafan tertinggi ! 

TAPI ITU DULUUUUuuuuuuuu........... SEKARANG -

Asri KETERLALUAN samakan ulama Pas dengan Ayatollah !

Hahahahaha ........  kenapalah Sinar tak tanya pandangan Ustaz Hadi, seronok juga nak dengar apa komen beliau bila dibandingkan dengan Khomeini ! Apakah masih ada bibit2 cinta lama yang tersorok jauh disudut hatinya atau semuanya sudah bertukar menjadi benci tatkala hati sudah mula terpaut kepada cinta baru ...... cinta yang satu ketika dulu merupakan cinta terlarang? 

Dulu TERUJA, sekarang KETERLALUAN ?   Dulu WANGI,  sekarang BUSUK ?

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 4:41 PM

Bro din, saya setuju ngan artikel tu. Dulu pas memang pernah digelar sebagai ekstrim. Ekstrim yang saya maksudkan ialah pas bertegas dalam apa jua isu yang melibatkan Islam. Tanpa mengira sesiapapun, asalkan dianggap menghina Islam pasti akan ditentang habis-habisan.

Garangnya pas suatu ketika dulu sehingga digeruni kawan dan lawan. Bagaikan singa lapar yang ngaumannya sahaja mampu menggetarkan sesiapa sahaja. Itulah gambaran pas suatu ketika dulu.

Kini, pas tidak lagi segarang dulu. Atas nama tahaluf siyasi, apa yang tak boleh dulu, kini dibolehkan. Dulu musuh utama pas ialah sesiapa jua yang mencemar dan mengina maruah Islam. Kini musuh utama pas ialah umno yang sebangsa dan seagama ngan pas. Menentang umno dianggap sebagai satu jihad seolah-olah parti keramat melayu itu tidak pernah menjaga kepentingan Islam selama ini.

Apa yang pasti, pas berubah bukan lagi kerana Allah tapi kerana Putrajaya. Perjuangan atas dasar menegakkan negara Islam kini berubah kepada mengejar kuasa. Politik diutamakan, Islam dikemudiankan. Itulah wajah pas kini selepas era kepimpinan Allahyarham Ustaz Fadzil Noor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 4:43 PM

HADITH

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: Tidak lurus (istiqomah) iman seseorang hamba itu sehingga hatinya lurus dan hatinya tidak akan lurus sehingga lurus lidahnya

Riwayat Ahmad

Huraian Hadith:

1. Maksud istiqomah ialah tetap teguh di atas jalan yang betul lurus yang membawa keredhaan Allah S.W.T.

2. Dasar istiqomah adalah istiqomah hati iaitu lurusnya hati di atas tauhid. Apabila hati telah beristiqomah kepada Allah dalam erti kata takut, cinta, tawakkal dan mengagungkan Allah maka seluruh anggota tubuh akan taat kepadanya. Ini ialah kerana hati adalah raja kepada badan manakala anggota badan adalah rakyatnya.

3. Anggota terpenting selepas hati yang mesti diberi perhatian serius agar beristiqomah ialah lidah kerana lidah adalah terjemahan hati yang menggambarkan pemikiran seseorang.

http://www.islam.gov.my/e-hadith/tetap-pendirian

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 4:52 PM

Sampai hati saudara pangsakan pengikut blog saudara. Dah tak bestlah macam tu, ada lak duumurkan sekarang ni. Jadi mereka yang dibawah umur tak bolehlah komen sebab tak faham?. Dari mana dapat idea ni? Nampaknya dah terpengaruh ngan PASlah ni yang dah menetapkan ahli syurga ngan neraka. Jadi yang bawah umur tu nak baca artikel yang macamana. Bukalah blog lain untuk yang bawah umur tu ……..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 5:16 PM

tak sangka DT ni umurist dan mengamalkan diskriminasi umur. PRU dah dekat, janganlah DT nak adakan jurang dan perbezaan umur pulak. tak usah di letakkan peringkat umur tu, sensitif bunyinya....... he! he! he!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 5:19 PM

zaman tu dh berlalu bro.Pas perlu sesuaikan dirinya mengikut zaman dan dikala ini berkerjasama dgn DAP adalah perlu bg menghentikan rompakan umno keatas rakyat malaysia.dap n pas bersama unt memastikan umno dikuburkan kerana ternyata setelah sekian lama negara kita semakin terkebelakang dr segala aspek.ternyata kerjasama ini amat merisaukan umno dan penyokongnya..umno akan menggunakan apa juga cara unt menghalang kerjasama ini dgn menggunkan perpaduan melayu tapi gagal..kenapa je umno tak keluar BN n sertai PAs.?..kan sama je bro..
hahahaha...ternyata umno semakin tertekan menjelang pru..

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2012 at 5:31 PM

Kepada yg menuduh saya umurist, ini lah maksud saya. Anda kena lalui zaman itu untuk benar2 faham bahawa ia bukan sekadar satu fahaman yang boleh berubah mengikut masa. Ia satu perjuangan, satu jihad, mati pun sanggup!

Sekarang dengan mudah jer orang Pas boleh berubah mengikut zaman.

Satu soalan, zaman SEKARANG ini pula bakal bertahan berapa tahun sebelum berubah lain pulak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 5:42 PM

hahahaha ... hehehehe..

masa menentukan perangai sebenar puak2 hamPAS ni....

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2012 at 6:00 PM

ya,menipu berlakon macamana pun tidak akan dapat menipu masa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2012 at 7:13 PM

Kepada pengikut dan pengkagum syiah di Malaysia... Jangan biarkan hidup anda diselubungi... kebodohan!

"Memperingati Kepulangan Khomeini: Suatu Yang Aneh dan Ditertawakan"
https://ibrahimbaba.wordpress.com/2012/03/08/memperingati-kepulangan-khomeini-aneh-dan-ditertawakan/

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2012 at 7:31 PM

Syiah ngan PAS dua kali lima saja .Luaran nya kan main wangi semerbak tapi bila dok kopek isi dalam nya busuk tengit dan hancing pering.Kedua dua nya bertopengkan islam demi menghancurkan Islam.Yang satu sebuk mengkafirkan sahabat .yang satu lagi sebuk menkafirkan sesama islam

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2012 at 8:12 PM

Patung/gambar Khomeini diarak sebegitu rupa ? Itu dah melebihi tahap taksub ! Hancurrrrr ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2012 at 11:46 AM

PAS dan pemimpin-pemimpinnya dah jd giler v*v*...itu jer rumusan aku....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2012 at 12:07 PM

tak ke mana nya parti PAS ni...terhandal pun jadi balaci DAP jer...UMNO mengajak perpaduan atas kepentingan Melayu...tapi kalu dah Melayu PAS sanggup jadi balaci DAP cibai...kita orang Melayu tunggulah kehancuran umat Melayu yang juga Islam...makan lah babi wahai Melayu PAS bersama pemimpin kamu Mat Sabu kerana itu kesanggupan kamu demi DAP...

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2012 at 2:07 PM

Betul la 2 kan anon.BUNGKUSkan umno dulu,apa nk jadi lepas 2 kita BINCANG KEMUDIAN.Cerita2 lama kita BUNGKUS dn simpan dlm ARKIB.Dah LAPUK la katakan.PUTRAJAYA AT ALL COST!

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2012 at 2:09 PM

Sebab 2 cukup takut dgn sejarah.Katanya Sejarah negara ni umno dah PUTAR BELIT kan.Padahal mereka la PEMUTAR BELIT sejarah sejati.Selamat berkubur PAS!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2012 at 8:34 PM

pas dah jadi sarang syiah.sampai timbalan presiden dia pun org syiah.

Post a Comment