........... PANAZZZZ ! Diskriminasi Di Suria KLCC | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZZ ! Diskriminasi Di Suria KLCC

Sunday, October 21, 201220comments

Cadangnya nak komen isu berkaitan Resolusi MCA tapi saya rasa isu ini lebih wajar didulukan. Kes ini wajar mendapat perhatian segera dari PM Najib sendiri jika benar beliau ikhlas mahu mempertahankan Hak Melayu !

Kes adalah berkaitan seorang usahawan Melayu, Puan Sherifah Binti Salim yang aktif dalam perniagaan Fotografi dan menyewa di Suria KLCC dan beliau merupakan antara peniaga terawal  disana.


7. Aduan saya adalah mengenai tindakan Pengurusan Suria KLCC yang
kini enggan menyambung penyewaan saya yang akan tamat pada 30hb
September 2012. Mereka memberi alasan amat tidak munasabah iaitu
dengan sengaja memanipulasi fakta prestasi jualan saya bagi
menjustifikasi tindakan mereka, sedangkan mengikut rekod mereka
sendiri pencapaian saya selalunya adalah Terbaik atau Kedua Terbaik dari
5 kedai foto kamera, yang mana 4 kedai lain adalah milik bukan Bumiputra.
.
Sila KLiK ke blog Double Y untuk membaca sepenuhnya luahan beliau.

Saya harap Najib @ Umno dapat berikan perhatian kepada isu ini. Bukan saja menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh Puan Sherifah TAPI juga MEMBETULKAN KEADAAN  !

Siapa PEMILIK Suria KLCC  ? ?

Kenapa tidak ada KUOTA BUMIPUTERA dalam bilangan penyewa di Suria KLCC ?

Adakah amalan DISKRIMINASI Terhadap Peniaga Melayu sepertimana yang mangsa gambarkan itu merupakan CONTOH  NASIB MASADEPAN ORANG MELAYU  ALA 1MALAYSIA ?

SIAPA PEMILIK SURIA KLCC  ? ? ?

Berapa besarkah nilainya KUASA POLITIK DiTangan Melayu kalau tidak mampu mempertahankan Hak Melayu dibidang ekonomi ?

PEMIMPIN MELAYU Umno / Pas / Pkr - CUBA RABA CELAH KELANGKANG ANDA ..... MASIH ADA LAGI KAH TELUR ANDA TERGANTUNG ?

SIAPA PEMILIK SURIA KLCC ? ? ? 

PS - Adakah ini contoh bagaimana yang dikatakan Hak Melayu tidak akan terhakis kerana digenggam kemas oleh Perlembagaan ?

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 9:38 PM

pemilik KLCC tido, lantik syarikat Singapork untuk uruskan macam Central Market sebab itu peniaga melayu ditekan. Batalkan perjanjian `management' tu lantik syarikat tempatan atau lebih baik syarikat Bumi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 10:41 PM

malaysiaaaaaaaa aku syg tapi munkin
nak berhijrah sebelum melutut dinegara sendiri
PETRONAS PUN CINA DAH MASUK -CINA DARI SHELL TENDER BUMI
CINA MASUK - DAH TAK KEBAL KITA NI -NAJIB U ADATAU- BOLIH SATU MSIA
TAPI HAK MELAYU JGN DIONE MALAYSIAKAN - APA DAH JADI
HANYA KG BARU TINGGAL LAMA2 HNYUT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 10:49 PM

Mcm aku kata Din, Pemimpin UMNO dan PAS memang haram jadah. Teloq kena kepit dgn Cina. Ada ke Cina nak perjuangkan nasib Melayu? Asyik2 Resolusi CIna Cina CIna. Lepas Najib bagi, Muhyiddin pulak bagi. Yg Melayu melukut di tepi gantang.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2012 at 10:51 PM

Bagian bercakap melalak depan orang Melayu tentang perjuangan bangsa dan agama - serah kat pemimpin2 Melayu.

Bagian nak BUKTIKAN apa yang dicakap, tatkala BERDEPAN dengan kaum cina ....... semua lembik !

SAMA SAJA baik Umno ataupun Pas ..... alahai .... inilah bahananya bila kuasa mengatasi segalanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 11:00 PM

teramat sedih membaca rintihan penuh Pn Sherifah dengan begitu detail dan panjang lebar. saya sedar beliau benar benar tertekan dan mengharapkan simpati dan pembelaan. inilah jadinya bila bangsa cina dibodek untuk mendapatkan sokongan. saya rasa bukan saja Pn Sherifah yang menerima nasib yang begitu malang sekali, bahkan ramai lagi diluar sana yang tidak mahu kes kes mereka dijadikan issue. saya sangat sangat mengharapkan mereka mereka ini hendaklah berani tampil ke hadapan menyuarakan diskriminasi kaum yang mungkin juga sudah menular. biarkan umum tahu dan yang pentingnya biarkan NAJID tahu bangsa yang beliau agung agungkan itu telah merancang untuk menghapuskan orang orang Melayu termasuk beliau sendiri. biarkan semua pemimpin Melayu tak kira dari pangsa politik mana pun faham akan niat buruk bangsa cina ini. sampai bila bang cina hendak dibiarkan dan dibelai? Ada kah anak NAJIB pandai berbahasa Mandarin akan diterima oleh bagsa cina? pemuda UMNO wajib bertindak, NGO Melayu mesti melakukan sesuatu, PERKARA(?}, PAS(?), Melayu PKR(?). Lihatlah issue ini sebagai issue bangsa dan bukanya politik. usahlah menantikan tindakan kerajaan yang entah bila akan diselesaikan. kalau bangsa cina boleh bersatu untuk memperjuangkan kepentingan bangsa mereka tidak mengira fahaman politik, mengapa tidak kita orang orang Melayu yang sudah tentunya negara ini sememangnya TANAH MELAYU? bertindaklah sebelum terlambat dan berikanlah isyarat kepada bangsa yang tidak mengenang dek untung ni bahawa orang orang Melayu telah sedar dan tidak akan merelakan walau pun sebesar zarah hak kami.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 11:18 PM

najib ni bapak cina malaysia...

aram jad4h punya umno jual semua hak melayu, nak harap PAS lagi punah
klau mcm ni la uitm mara mrsm ikm ikbn open je la semua.. bagi quota kat cino cino ni...

skrg ni pun PTD nak ambik cino2 rasis ni, bile puak ni dah duduk pengurusan tak mustahil sama jadi mcm KLCC....

cino mana hendak jadi kuli... semua nak jadi boss je walaupun tak gi belajo

kalau kalah umno pun takpe.. org melayu yg senyap ni dah ready nak perang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 11:37 PM

Najib bagi 30juta untuk sekolah vernakular.MCA prez melalak bantah HUDUD.
Harga Islam pada najib 30juta ? PRU 13 dah dekat dah,Dato Ismail Keju dengan banga nya umum pada TV3 live ,sempanen lawatan najib ke ampang,"Umno bagaian ampang telah di pertanggunjwab untuk membekal 40,000 batang satay untuk majlis ini dan telah berjaya,,,,,,"
umno macam ini ,bolih jatuhkan DUN Ampang P. Ampang sekali .
Tun M pun dah gelisah, PRU 13 bolih buat bila bila masa aje,najib pun tak reti, Tun cadang sekarang laaaaaa.
Tahniah najib ketua pembbakang selapas PRU 13.

arjuna waspada
changkat lobak.
dapat lesen besar 1M.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 12:56 AM

Itulah cina..... Seperti DAP dll kalau semua nak tahu, lebih2 lagi pas yang sudah merasa seperti mereka sangat dihormati dan disayangi oleh cina dap. Ini baru sekelumit kisah jerih perih melayu yangbingin berniaga dibumi sendiri. Cuba tanyakan kpd kontraktor2 melayu yang berurusan dgn supplier, supplier barangan binaan melayu, peniaga2 barangan elektrik dan elektronik dsb.
Pas merasa begitu shahdu dgn hubungan haram bersama dap, meninggalkan hubungan rahmat bersama saudara seislam, ingatlah sekali cina dap memerintah putrajaya, maka melayu "makan tak habis" nantinya.... Tak percaya? Cobalah... Seteruk umno, mereka sekurang2 nya tidak membunuh anak2 kita, tapi bangsa ini belum tentu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 1:29 AM

macam tu laa bro cina kalau ada kuasa , mereka ni mana ada fikir pasal hak sama rata , jika sesuatu perniagaan tu menguntungkan mereka sebolehnya akan masukkan orang cina , disini jika orang cina ada kuasa dan mereka lihat peniaga Melayu tersebut semakin maju , mereka akan masukkan bangsa mereka ditempat tu .. peniaga melayu akan dihalau dengan bermacam-macam alasan . Benda ni bukan berlaku di KLCC tapi semua tapak perniagaan Shopping Compleks yang dikuasai atau diuruskan oleh puak mereka .

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2012 at 7:22 AM

Ya kita semua akui DALAM HATI akan hakikat betapa diskriminasi perkauman diamalkan kaum cina dalam perniagaan.

Makanya sebarang tindakan perlu ada permulaannya .... catalyst nya .... penggeraknya .. modelnya ... Jadikan kes diatas sebagai kes permulaan kita. Mulakan dengan kes diatas.

Buktikan yang Melayu idak akan tunduk kepada tekanan UNDI !

hmmmmmm .... tengok respon para bloggers pun cukup dah ..

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2012 at 7:44 AM

Untuk pengetahuan, Puan Sherifah sudah mengadakan sidang akhbar pada 25 September lepas dan isu ini hangat dimainkan keesokan harinya oleh Perkasa.

Lepas itu senyap .......

Saya akan cuba dapatkan perkembangan terkini. Jika sesiapa tahu, harap dapat hubungi saya, malah kalau Puan Sherifah sendiri yang hubungi saya - lebih afdal !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 8:02 AM

Salam Bro Din...

Ammmeekkk ko kali nih! 30j utk SRJK(C) maaa... SRK atau SK boleh maintain pakai meja kayu buruk, tandas sumbat tahap dewa2 dgn kelas tahap kandang kambing....

Nak tambah lagi... KLCC tu ialah Kuala Lumpur China Club... Pengasas kelab en. Ah Jib Goh !!!!

Ada UMNO kesah? Org melayu manyak budu punya... sinang kena tipu maaa.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 8:20 AM

bukan kes ini sahaja Din...cuba ko tengok sebagai contoh siapakah dia supplier supplier utama sebagai contoh untuk syarikat TNB (sebuah syarikat GLC) yang mana dah kaut kentungan berjuta juta...siapakah dia? 3/5 dari syarikat tersebut adalah CINA....begitu juga di lain lain bidang....cuba tengok siapa yang menang tender untuk design menara warisan merdeka yang berharga beratus juta...hampir semua consultant omputih yang menang...anak tempatan melayu yang turut membida yang ada kebolehan diketepikan begitu sahaja......dalam banyak aspek...pasti anda akan lihat yang menguasainya adalah Cina....walhal yang memberi dan memilih kontrak tersebut adalah Melayu!!!! Kalau swasta yang Cina kontrol lagilah tipis harapan..... jadi nak salahkan siapa??? UMNO? PAS? dua dua parti salah termasuk lah orang kita sendiri Din...

Semua cakap berdegar degar tapi habuk pun tak ada.....

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2012 at 8:27 AM

saya sambung diartikel seterusnya selepas yang ini ... dengan sedikit twist

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 1:24 PM

perasaan sedih bertukar menjadi takut bila mengenangkan samada melayu mempunyai jalan keluar dari kemelut ini...mana dia bijak pandai melayu? mana dia pejuang kepentingan melayu? mana dia panglima-hulubalang melayu?..jawapannya ialah semuanya ada tapi takut bersuara terlebih dulu atau takut dikatakan tak hormat ketua plak(pemimpin lah tu..)..apa nak buat Din..dah resam melayu kena hormat pemimpin maka simpan ajelah perasaan bungkam dihati tu...yang lingkupnya anak bangsa yang hanya mengharap pada pemimpin...

....................
Reply To This Comment ...................
DingDong
October 22, 2012 at 5:43 PM

50 tahun janji nak naikan ekonomi Melayu.
Sekadar pandai nyanyi lagu Janji Ditepati.
Serius putus asa dengan UMNO.
Dari isu sekolah vernakular ke amalan Ali Baba.
Melayu melukut tepi gantang.
Terpaksa jadi penjawat awam kalau nak dapur berasap.
Nak masuk swasta iklan kerja Mandarin/Cantonese fluent required.
Kalau dapat kerja swasta gred sama tapi gaji basic & bonus berbeza.
Pergi solat jumaat bos cina muka masam kononnya pekerja Melayu kurang produktif.
Kurang ajar punya specis.
Lupa tanah yang dipijak bukan wilayah Buddhist.
Tapi mereka peduli apa.
Ketua2 Melayu semua boleh dibeli dengan wang ringgit atau burit.
Saya balik Malaysia hujung tahun sampai awal tahun depan.
Kalau PRU konfem undi protes sekali lagi.
Mahu Presiden UMNO yg lain bosan dengan PM kuat berslogan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2012 at 8:29 PM

Memamng Sek Keb melukut di tepi gantang. Bini aku cikgu SK,

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2012 at 8:31 PM

PM SJKC... Undi rosak untuk UMNO

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2012 at 8:33 PM

Kebanyakan blogger BN mana ada semangat Melayu. Membodek je. Kalau mcm ni punya pemimpin lagi 10 tahun Cina akan conquer politik Malaysia. Melayu boleh balik hutan.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 5, 2015 at 11:33 AM

Mana bukan bumi tak menang bro...nk msk tender 30-50k mst burn dlu untuk comfirmkan dapat projek tu..aku tak sanggup bakar buta duit aku 50k semata2 nk dapat tender..aku nak cari rezeki halal bukan haram..projek tu halal tp if cara dapatkannya dh bermula cara haram..jadi haram jadahla nanti rezeki tu..

Post a Comment