........... Mohon Para Ulama Menjelaskan Ayat Al-Imran Ayat 28 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mohon Para Ulama Menjelaskan Ayat Al-Imran Ayat 28

Friday, October 12, 20126comments

Mohon mana2 ulama dan para ustaz untuk menghuraikan ayat dibawah dalam konteks politik dimana parti2 yang mendakwa sebagai Islam lebih MENGUTAMAKAN orang2 kafir untuk dijadikan kawan dalam usaha menjatuhkan kerajaan yang dikuasai majoritinya oleh orang Islam.

Tindakan itu pula didakwa sebagai cara Islam dan mengikut Sunnah.
 



“Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman.Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripad sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.” (Ali ‘Imran: 28)


Let not the believers Take for friends or helpers Unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah. except by way of precaution, that ye may Guard yourselves from them. But Allah cautions you (To remember) Himself for the final goal is to Allah. ( Tafsiran Abdullah Yusuf Ali ) 

Sila rujuk artikel sebelum ini - KLiK 

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2012 at 4:13 PM

salam,

minta ulama politik atau ulama betul-betul ulama tarak pakai mana-mana baju politik.

kalu ulama politik, dalam pembangkang banyak. ulama tahap rendah sampai tahap tertinggi ikut pangkat. ulama jemputan pun ada, tapi yang bukan beragama islam tapi diterima pakai oleh ahli pas sebagai setaraf ulama tok guru. ahli biasa pas pun ulama tahap rendah, pemimpin tahap tertinggi. kalu mereka ulas ayat tu, maknanya asalkan bukan umno, lain semua boleh pakai. ni ulasan bagi pihak aje sebab saya bukan ulama yer. soriiiii.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2012 at 4:30 PM

kita boleh jangka pemahaman orang Pas terhadap ayat Quran itu - Siapakah yang dirujuk sebagai orang2 yg beriman itu ? Adakah orang Umno itu orang yang beriman ? Berbanding dengan kafir Dap, orang Umno LEBIH UTAMA DITENTANG habis2an sampai hancur lumat !

Muahahahahaha ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2012 at 7:03 PM

x guna bro. x guna ckp dgn org2 jahil ni. sbb nnt derang akan kata kita jahil, sbb tunjuk bende yg betul, sunnah dan nas quran.

bila derang terpukul sbb duk jaja kata pejuang islam tp kantoi, jawapan standard derang ko ape tau. ko tu jahil. lembu keje dia mengikut je, xyah berfikir. lumrah pengikut taksub pas semua mcm tu.

kita tgk akhirat nnt sape yg jahil-

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2012 at 9:43 PM

NGKO NOI BODOH KE BELUM AKIL BALIGH LAGI ATAU TERENCAT AKAL WAHAI ANON 4:30PM??

ORANG UMNO, YANG MUSLIM, SUDAH TENTU BERIMAN..BERIMAN KEPADA RUKUN ISLAM DAN RUKUN IMAN. NAIK SAKSI BAHAWA ALLAH ITU ESA DAN MUHAMMAD ITU RASULULLAH..BERBANDING DGN KAFIR HARBI DAP, BERIMAN KE?

NAMPAK TAK KE ARAH MANA PAS SKRG? SESAT TAU..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2012 at 10:42 PM

dah perangai iblis lakhnat bro...disebabkan ego dan dendam, puak2 pas ni sanggup buat apa saje hatta lacurkan agama demi memuaskan hati busuk diaorg ni..

....................
Reply To This Comment ...................
October 13, 2012 at 1:47 AM

Sebab itulah saya mohon jika ada ulama yang berani menafsir ayat diatas...... atau Nik Aziz sendiri tafsirkan. Nak dengar juga pandangan beliau ...

Post a Comment