........... Melayu Mungkin Sudah MUAK Dengan Dap TAPI Melayu Belum Puas Bodek Cina ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Melayu Mungkin Sudah MUAK Dengan Dap TAPI Melayu Belum Puas Bodek Cina !

Monday, October 22, 201212comments

Memang KERAS tajuk artikel ini ! Tapi .... biarlah orang nak marah pun. Ini kenyataan. Nak kata saya RASIS pun, dipersilakanlah.  Sekurang2nya keRASISan saya bukan hendak menekan kaum lain tapi kerana mempertahankan MARUAH bangsa sendiri dari terus menjadi BALACI kaum lain demi menagih undi mereka !


Dari Sinar, Najib berkata -

"Jika DAP sebuah parti pelbagai kaum, saya cabar mereka bertanding di kawasan Melayu. Anda tahu orang Melayu sudah muak dengan DAP...semuanya karut," 

Bla bla bla .......

Oooooh .... muak dengan dakwaan konon Dap itu parti berbilang kaum jer .... OK la tuh, saya SOKONG keMUAKan Najib. 

Tapi Melayu juga MUAK dengan sikap pemimpin2 Melayu yang tak henti-henti MEMBODEK kaum cina demi meraih sokongan politik mereka ! Ini bukan saya tujukan pada Umno saja tapi juga kepada pemimpin2 Pas.

Berebut2 pemimpin2 Umno DAN Pas mempertahankan pemimpin2 cina kesayangan mereka. Semuanya demi menjaga hati orang cina ... Biarlah diorang baru saja mengeluarkan kenyataan2 yang biadap terhadap Islam atau Melayu atau Negara ..... Pemimpin Melayu akan kutuk kenyataan biadap itu DAN kaitkan dengan kerjasama parti lawan dengan sibiadap.

Mca keluarkan kenyataan biadap - Pas akan kutuk dan perlekehkan Umno yang bekerjasama dengan Mca...
Dap keluarkan kenyataan biadap - Umno akan kutuk dan perlekehkan Pas yang bekerjasama dengan Dap..

Nah .... fikirlah. KEBIADAPAN CINA pun hendak dijadikan modal menjatuhkan sesama parti Melayu ! Tidak bolehkah KEDUA PAS DAN UMNO sama-sama mengutuk kebiadapan cina itu ? ? ?


Kawan pun kawan lah tapi kalau dah melampau hingga mengguris perasaan orang Melayu Islam, kenalah TEGUR ! Kenapa semuanya harus dilihat dari kacamata politik semata2 ?

Ada Najib nak tegur keceluparan Chua Soi Lek yang mengkritik Hukum Islam dalam majlis yang sama ? Najib kata - No komen ......
Ada Nik Aziz nak tegur keceluparan Karpal Singh yang mengkritik Hukum Islam - Nik Aziz kata - Itu kenyataan peribadi beliau....

JUBOR LAH !

Terbaru Najib umumkan geran RM30juta kepada sekolah cina, sebelum itu beliau BODEK lagi dengan janji2 umpama WIRA VERNAKULAR TERAGUNG Negara.... Benarkah Najib mewakili pandangan orang Melayu atau Umno dalam hal ini ?

Kenapa orang Pas SENYAP ? Kenapa tidak riuh rendah mempertikaikan hadiah RM30juta itu ? TAK BOLEH ! Sebab nanti Dap pula akan marah Pas ....... TIDAK ADA SIAPA boleh menyuarakan bantahan kepada apasaja bantuan yang diberikan kepada sekolah cina. HARAM KALAU BANTAH !


Tapi bantuan RM2juta yang diberikan Umno kepada Pondok Geting ? KLiK


Tak per kalau nak hentam bantuan kepada sekolah pondok, tapi jangan sekali2 kutuk bantuan kepada sekolah cina !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 8:29 AM

So damn true!!!

-gapodio-

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2012 at 9:57 AM

Keceluparan dalam politik sejak zaman paklah Dan kemungkinan lebih awal, era mahathir (era mahathir Kena se but sebab penyokong pembangkang baik hangin satu bdn kalau mahathir dipuji) semakin menjadi Dan sentimen atau penghinaan ke at as Islam semakin galak kerana parti berlabel islam Cuba mempergunakan paksaan sedangkan mereka epatutnya mempertengahkan keadilan Dan keindahan Islam itu sendiri

Apabila pas Dan mca yg faham Islam mcm org buta kenal gajah memperkatakan tentang hudud sudah tentu kita tidak boleh mengharapkan sesuatu yg 'betul' kerana umno Dan pas pun bertelagah tentang hukum ugama itu sendiri, mereka bukan menangkan Islam, mere a nak menangkan ideologi Dan parti mereka itu lebih utama

Pemberian najib kepada sek CIina umpama najib bawa buahtangan apabila melawat rumah kawan, 30j juga tSangat kecil berbanding dengan nilai satu undi yg memastikan umno terus mendominasi politik Dan kerajaan malaysia di masa hadapan
Najib mungkin boleh tak beri apa2 tetapi apa gunanya, apa nilainya jika umno tewas disebabkan satu undi lalu mengakibatkan ratusan pondok la I bakal tidak menerima apa2 tahun hadapan

Rasional tidak bererti kalah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 11:03 AM

Ha..ha..ha... Aku teringat kisah dulu-dulu.

"Syukur, si Ah Chong sudah 'masuk' melayu (Islam), sekarang nama baru dia Mohd Firdaus Abdullah....."

Tapi sekarang lain cerita.

"Omitaufo, hsieh-hsieh nie, itu Mohd Najib aarr, sulah masuk cina, sikalang aarr, lia punya nama balu arrr Ah Jib Goh...."

Kalu dikaji balik secara sistematik, Pak bLah ngan Najib nih kedua-dua nih mcm lampin pakai buang!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 11:34 AM

Yup..agreed with u bro din!!! It's the fact..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 1:26 PM

Itu maknanya cina sentiasa mengharapkan TONGKAT! jangan nak kata Melayu aje.

Jadi sekarang ni kalau ingat tongkat, ingat cina.

Saya sentiasa berpendapat yang tongkat teragung cina ada kerakyatan percuma!

Lain kali kaalau ada cina bising Melayu dibantu, pulangkan paku buah keras: cina dah taraf jutawan kaya-raya pun masih harapkan tongkat. Tak ubah macam Israel (dah kaya tak masih harapkan Amerika beri bantuan dana).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 1:32 PM

Bila melayu berpecah ini akibatnya. Sebab tu kitankene berpegang pada tali ummah. Cauvinis yg bukan islam pn boleh memahami kepentingan bersatu. Malu yg bergelar islam tidak dpt bersatu. Bila diajak begabung mcm2 alasan diberi kerana benci.

Hakikatnya ini salah kita semua dr pemimpin hinggalah kepada rakyat.

Persoalannya sampai.mana kita sanggup berpecah. Sampai dhnhilang semua?

Kita semuanakan bersatu mesti punya tp mcm perjalanan sejarah kita. Selalunya bila dh terlambat. Maka bangsa yg tidak pernah belajar dr sejarah barangkali adalah bangsa yg paling bodoh dlm dunia.

Kelak ape3 yg menimpa kita sudah semestinya adalah kerana kebodohan kita.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 2:26 PM

bantai lagi bro!!! buto lah sikit2 rasis! orang lain rasis tak pe plak dengan kita.

kita baru berdehem dah bertimbun dituduh rasis.

Lanjiou lah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 4:46 PM

Hairanya Najib mencabar DAP bertanding dikawasan Melayu tetapi kenapa tak cakap dia sanggup bertanding dikawasan cina? Jika Najib telah yakin dengan pemberian pelbagai kepada kaun cina cabararan dia itu berbunnyi dap bertanding di mana sekalipun, orang cina akan tetap mengundi BN sebab dia telah berikan bermacam macam untuk orang cina.

Amat besar sekali KEPALA najib bila mca mengangkat poster tuh. Najib Nampak suka sebab orang cina bodek dia, dia ni PERASAN. Didalam senyum orang orang cina tuh mengandungi 10001 makna. Tak per, lepas ni mereka akan mintak lagi.

Kalau najib cakap Melayu sudah muak dengan dap, saya berpendapat ada Melayu yang juga sudah muak dengan dia.dia bersetuju memenuhi empat permintaan cina, apa dia ingat ornag Melayu tak nak ekonomi dan Negara maju? Melalui mca, cina mintak empat dan menerusi dongzong cina minta lapan dan dah jadi dua belas.

Najib tidak boleh menilai Melayu berdasarkan diri dia sendiri yang dilahirkan senang dan punyai segalanya. Hendaklah dia melihat Melayu yang dipelusuk kampong dan dipinggir Bandar dan Melayu dibandar yang masih lagi mencari ruang dan peluang berniaga saperti Puan Sherifah (contoh). Apa kah keistimewaan cina ni hingga diBODEK sedemikian? Apalah hinanya Melay yang sepanjang masa di pinggirkan. Ada kah Najib bertujuan menyamaratakan keistimewaan cina dengan orang Melayu? Mengapa kah Najib berasa bangga dengan kren yang banyak dan bukan kah itu semua kepunyaan cina?

“Kita semua mahukan tadbir urus baik, bukan hanya orang Cina...sebagai sebuah kerajaan, kami perlu sediakan itu," katanya.” Quote.

Sehingga begitu rendah sekali diletakkan dirinya untuk merayu undi cina.

Malas nak komen, asyik asyik sekolah cina, bahasa cina dan negara bangsa yang diulang ulangkan.

Saya benar benar berasa kecewa dan dipohonkan ke hadhrat Illahi agai diberikan petunuk kepada Najib sepanjang tempoh jaatanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 22, 2012 at 5:04 PM

saya menokong artikel ini seratus persen. Pas dan UMNO mempunyai musuh yang sama iaitu Cina tapi kenapa boleh jadi begini? apa bezanya cina MCA dengan DAP dari kacamata PAS dan UMNO sedangkan kedua dua parti cina itu sedang menangguk diatas kekerohan yang berlaku diantara UMNO/PAS. tidak boleh kah antara UMNO/PAS melihat issue ini dari kacamata bangsa? najib mintak issue sekolah Cina tak usah dipolitikkan, kenapa, supaya selalu beliau membelai dan memenuhi permintaan mereka? Kenapa menggunakan gantinama KAMI/KITA dan tak gunakan SAYA? sedar kah Najib penggunaan gantinama itu seolah olah mewakili samada semua orang Melayu atau kerajaan dan sedar kah Najib bukan SEMUA orang Melayu yang bersetuju dengan apa yang dilakukan. dilain kali gunakan gantinama yang tepat untuk mengatasi kegelisahan orang orang Melayu. gunakan saja SAYA atau KERAJAAN supaya tidak bersasa bersubahatnya orang orang Melayu. bagi pemimpin pemimpin Melayu yang membodek Najib teruskanlah semuoga kamu akan menjadi mangsa diatas perbuatan kamu.

....................
Reply To This Comment ...................
October 22, 2012 at 8:36 PM

TerimaKasih diatas komen saudara2 semua, maaf saya agak sibuk akhir2 ni....saya sendiri serabut memperjuangkan nasib sendiri hehehehe ..

Sebut tentang Puan Sherifah @ Suria KLCC,ada sumber yang hubungi saya untuk update perkembangan terkini. Kita jadikan kes beliau KAYU UKUR betapa seriusnya pemimpin Melayu yang melalak konon mahu mempertahankan Hak Melayu.

Artikel seterusnya selepas yang ini ...

....................
Reply To This Comment ...................
October 23, 2012 at 11:57 AM

Betul Kluangman,

Saya setuju dgn pandangan anda.Saya pon tidak penah rasa yg DSN nk jadi JUARA org cina atau BAPAK VERNAKULAR MALAYSIA spt yg Din ckp.Mungkin 2 pndangan peribadi Din dn sy hormati.Bagi sy KEADAAN yg memaksa yg menjadikan beliau sebegitu.

Mungkin ramai org MELAYU termasuk pas dn umno sndiri yg mencanag apa yg Najib buat skrg ni adalah utk SURVIVAL politik beliau sbagai PM.Ya,kita tak nafikan kerana sebagai ahli politik survival adalah penting.Jika beliau mengamalkan dasar yg KERAS terhadap puak cauvanis ini adakah JAMINAN dari pihak UMNO dan PAS yg mereka akan sebulat suara berganding bahu bersama Najib mempertahankan HAK MELAYU ini?Nanti ada barua dlm umno sndiri spt Saifudin,Nazri dn KJ sndiri yg menajdi duri dalam daging untuk menikam umno sndiri.Puak pas x pyh ckp la.Fatwa ASSOBIYAH akan bergema bagi mengharamkan tindakan umno ini.Anwar ibrahim???? Tak ada lg yg boleh diharap dari mamat ni.Semua benda pon dia akan LANGGAR janji jd PM.

Jgn kita senang2 membandingkan karisma Tun.M dgn gaya Najib sekarang ini.Di zaman Tun M,UMNO terlalu kuat di parlimen dn kabinet sehingga mca dn dap pon x blh angkat muka.Ketika itu pon pas belum BERTAHALUF dgn kafir harbi lg.Ketika itu pas hanya menyerang umno dlm hal agama Islam.Itu pon sekadar tuduhan TIDAK ISLAMIK dll dn tidak lebih dari itu.Tapi bila timbul isu sensitif spt murtad,Raja2 dll pas dn umno bersama bersatu suara.Ini memudahkan kerja Tun.M melaksanakan dasar JANGAN BAGI MUKA PADA CAUVANIS.

Bagi aku segala kelalutan ini adalah JASA besar Pak Lah kepda negara.Pak Lah la yg mebuka semua pintu2 yg selama ini dikunci rapat oleh pemimpin umno sebelum ini.Dan sekarang Najib yg perlu tanggung segala bahana ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2012 at 8:22 PM

Butuhlah Najib. RM30 juta ikut sukahati mak bap0ak dia je bagi. SJKC ni dah jadi sekolah tertinggi dlm perlembagaan. Isu SURIA KLCC tu apa yg aku boleh katakan. LANCAUlah UMNO dan PAS.

Antihipokrit

Post a Comment