........... Mahfuz - Pas TERBUKA, Tegurlah ..... Kritiklah .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mahfuz - Pas TERBUKA, Tegurlah ..... Kritiklah ....

Thursday, October 25, 20126comments

Menjawap teguran Dr Maza, Pas memberi jaminan tidak akan sama sekali akan menjadi pemimpin-pemimpin bergelaran Ayatollah Iran jika diberi mandat memerintah Kerajaan Pusat kelak kerana parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu sentiasa mengamalkan sikap terbuka kepada semua pihak tanpa mengira fahaman politik. SINAR

Mahfuz berkata - sedia ditegur dan dikritik akan terus menjadi asas perjuangan parti ( Pas ) itu.

..... tidak perlu melihat terlalu jauh atau melihat corak pemerintahan Pas di masa hadapan, corak pemerintahan Pas sekarang ini pun tidak pernah mengambil sikap ‘tutup pintu’ jika dikritik mana-mana pihak.

“Kami pun sedia maklum, bukan semua pemimpin Pas mahir dan arif dalam semua perkara, justeru teguran juga penting,”

Beliau juga menambah, jika teguran yang dibuat itu merupakan sesuatu yang baik, mereka sedia menerima walaupun berbeza faham politik.

Pas sentiasa bersikap TERBUKA, SEDIA MENERIMA TEGURAN  .... ? Walaupun berbeza faham politik ... adakah itu merujuk kepada Umno atau Dap ? Tak kisahlah.tapi benarkah Pas bersikap TERBUKA ? 

Nak tegur apapun, tegurlah..... Boleh .... Pas Terbuka. Pas sedar kadang2 ada juga buat salah. Tapi kita semua kena faham dan kena terima bahawa setiap kelemahan yang ada pada Pas itu .............. semuanya .............SEBAB UMNO ! ! Hahahahaha ......

Boleh tegur tapi lepas tegur tu .......You get out !  Kau dah tercemar dengan Umno......  Hanya mereka yang dah termakan dengan dakyah Umno saja yang tergamak menegur Pas. 

Orang dalam Pas, orang luar yang bukan Umno, orang bukan Melayu yang tidak mungkin jadi orang Umno, malah orang luarnegara yang bukan rakyat Malaysia pun ..... mereka semua boleh kalau nak menegur Pas tapi hanya yang dah terpengaruh dengan dakyah Umno saja yang akan menegur Pas.

Pemimpin2 Pas bukannya perfect pun, mereka pun buat salah juga.... TAPI jika ada yang buat salah, itu adalah atas kapasiti peribadi mereka .... bukan sebagai pemimpin Pas.

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 25, 2012 at 12:39 PM

Din, engko ni suka sangat sakat si mahfuz tu. Ada je point engko nak kritik beliau. Engkau kena faham yang mahfuz ni orang penting dalam pr. Sebut je apa jua isu, pasti mahfuz ni akan ke depan. Sehinggakan nampak seolah-olah mahfuz yang banyak bersuara melebihi pemimpin-pemimpin pas yang lain.

Apa yang pasti, pas memang terbuka menerima kritikan. Tapi keterbukaan itu hanya terhad kepada dap je. Kira kalau dap nak hentam pas takpe. Anggap je semua kritikan dap tu sebagai pandangan peribadi. Kalau susah-susah sangat nak jawab, salahkan umno jer.

Satu perkara lagi, siapakah pimpinan pas yang berani mengkritik nik aziz secara terbuka? Siapa yang berani menyanggah fatwa nik aziz?

....................
Reply To This Comment ...................
October 25, 2012 at 12:44 PM

Saya sayang Mahfuz! Dalam dunia politik, Controversy Sells. .. Janji nama naik, tak kiralah atas isu apapun, positif atau negatif. Jadi saya menaikkan nama Mahfuz.

Biarlah orang nak kata apapun, saya percaya Mahfuz faham. ..

....................
Reply To This Comment ...................
October 25, 2012 at 1:56 PM

Pasal bab buat lawak Mahfuz memang dah terkenal..
Pasal buat bohong Mahfuz pun dah terkenal..
Pasal buat statement bodoh pun mahfuz memang dah terkenal..
Aku pun suka berkawan dengan orang terkenal..
sebab aku pun tumpang terkenal ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 25, 2012 at 2:07 PM

Dulu pernah juga aku tengok ceramah mahfuz ni, kalau dia bantai UMNO siap meludah-ludah atas pentas... begitu juga kalau dia mengutuk Mahathir tak berhenti meludah pui.. pui. Tak taulah aku sekarang kalau kata-katanya dah lembut.. Aku terbayang seekor anjing yg menyalak-nyalak dengan air liurnya melejeh-lejeh..

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
October 25, 2012 at 9:44 PM

Kalau terbuka kenapa Hassan Ali kena pecat? Ust Nasha dilabelkan Anjing UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
October 29, 2012 at 4:56 PM

Yer la 2 TERBUKA..Lepas kritik jer PINTU KELUAR pon terbuka untuk pengkritik..Tetiba jer kuar citer kt tv si polan dapt tender buat lebuh raya rm10billion dari umno...si polan dpt project MRT rm500j..Dapat projec supply jet utk umno dll..Semuanya UMNO!

Post a Comment