........... Isu Scorpene - Bloggers Pas HANCING Kena Kencing Ngan Suaram ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Scorpene - Bloggers Pas HANCING Kena Kencing Ngan Suaram !

Monday, October 8, 201215comments


Berita pertama yang disebut dalam Berita TV3 sebentar tadi adalah penjelasan dari pihak pendakwaan Mahkamah Perancis bahawa TIDAK ADA perbicaraan berkaitan isu Scorpene sedang berlangsung di Perancis. Beritanya ada disiarkan oleh Bernama

"Saya sedar mengenai semua kekecohan yang dibangkitkan media tertentu (organisasi) di Malaysia berhubung perkara ini tapi apa yang saya boleh kata ini adalah tidak lebih daripada satu perbicaraan oleh media," kata Yves Saint Laurent Charpenel, seorang pendakwa kerajaan Perancis yang terkenal. 

Berkaitan dakwaan konon ada dua hakim siasatan bebas sedang menyiasat -

"Dia hanya seorang penyiasat. Ini adalah sistem lama yang bermula sejak era Napolean. Jika hakim siasatan mahu seseorang pergi ke Malaysia, dia perlu memohon dengan kerajaan anda kerana kami ada apa yang dipanggil Perjanjian Bantuan Perundangan Bersama. Kerajaan Malaysia boleh kata 'ya' atau 'tidak'. Ia perlu diputuskan oleh pihak berkuasa Malaysia.

"Seorang hakim siasatan Perancis tidak boleh membawa bagasinya, menaiki kapal terbang dan pergi ke Malaysia dan meminta seseorang menjawab soalan-soalannya. Ini adalah mustahil, ianya bertentangan dengan undang-undang Perancis dan ia juga bertentangan dengan undang-undang antarabangsa,"


Berkaitan peguam Perancis yang mewakili Suaram hendak datang ke Malaysia -  

...mana-mana peguam dari mana-mana negara, bebas untuk berbuat demikian kerana dia dibayar oleh anak guamnya.  "Dia bebas bercakap dengan media, itu adalah kebebasan atau hak asasi manusia. Tetapi dia bukan seorang pendakwa. Dia juga bukan seorang hakim siasatan. Dia bukan seorang pegawai."

Hehehehehehe ....... orang yang kononnya dah bertolak dari Perancis bulan Jun lalu untuk hantar Sapina pun tak muncul2 lagi ! ? ?

Habis SEMUA PENCACAI PR kena kencing dengan  Suaram ! Hahahahahaha .....

Saya teringat satu artikel yang saya tulis bulan Jun lalu ( KLiK ) dimana saya ada berikan satu cabaran PALING MUDAH untuk sesiapa buktikan yang isu Scorpene ini sudah menjadi kes mahkamah di Perancis, SESIAPA saja boleh buktikan, budak sekolah pun boleh buktikan dan saya ulangi cabaran itu selepas 4 bulan berlalu -

Boleh sesiapa berikan saya link kepada berita yang ada melaporkan mahkamah Perancis sedang membicarakan kes Scorpene yang melibatkan rasuah kepada Najib ?


Jika sedang dibicarakan dan dikatakan hangat, pastinya ada laporan paper di Perancis - Tunjukkan !
Sekalipun ditunda berpuluh kali pun, ia tetap akan dilapurkan dalam paper.

Kepada pencacai PR terutamanya dari Pas - korang bau tak hancing badan kena kencing ngan Suaram ? Tak de rasa bersalah ke sebab menyebarkan fitnah sebelum ini ?

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 8:58 PM

Inilah cerita dongeng (baca sebagai fitnah) yang mereka dendangkan bertahun-tahun lamanya. Lagi melucukan, boleh pulak mereka kaitkan scorpene ngan tuya (wanita mongolia). Lagilah cerita dongeng tu nampak tak logik dibuatnya.

Bak kata orang, kalo kita dah berbohong sekali, sebenarnya kita dah berbohong 2 kali. Ini kerana, kita terpaksa mencipta satu lagi pembohongan semata-mata untuk cover satu pembohongan.

Bukan itu saja, kini kita dah tau siapa pembiaya sebenar kepada suaram. Dana asing yang diperuntukkan semata-mata untuk menjatuhkan pemimpin negara. Tapi semua tu tak penting bagi penyokong-penyokong tegar pakatan rakyat. Semua pakat-pakat tutup sebelah mata je, asalkan ABU.

....................
Reply To This Comment ...................
October 8, 2012 at 9:12 PM

Apa yang boleh kita katakan ialah 'bakal PM dan menteri2 kabinet malaysia' akan datang (kalau kucing tumbuh tanduk) adalah terdiri dari mereka2 yang begitu mudah ditipu, mudah dijual, mudah dipesongkan pendirian, mudah dibeli oleh pihak luar serta anasir yahudi. Seterusnya kalau kita pilihnmereka untuk menguasai negara maka kita telah bersubhat untuk mendedahkan malaysia dengan campurtangan asing, terutama yahudi di US. Rasanya bolehkah kita mengundi pembangkang jika begitulah nasib negara jika mereka menang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 9:38 PM

padan muka puak2 pr. asyik nak kencing rakyat jer. nak suruh rakyat undi pr dalam pru13. kebenaran akhirnya muncul jua. suaram tipu pr, pr tipu rakyat. macam cerita p.ramlee, penyangak tipu penyangak. siapa bodoh? dua2 bodoh! termasuk rakyat yg percaya bulat2 isu tersebut. hahahahahaha.......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 10:05 PM

"Hehehehehehe ....... orang yang kononnya dah bertolak dari Perancis bulan Jun lalu untuk hantar Sapina pun tak muncul2 lagi ! ? ?"

Mereka yang sampaikan sepina tu datang ke Malaysia dari Perancis naik KUDA la bro Din. Sekarang ni rombongan penghantar sepina tu tengah berhenti berehat-rehat kat rumah Altantuya di Mongolia, mungkin 10 tahun lagi baru diaorang mulakan perjalanan balik. Nanti sampai la sepina tu ke Malaysia ni, mungkin masa tu Al-Jubori dah masuk dalam tanah kot....(itupun kalau tanah nak terima jasad manusia peliwat, penzina, penipu, pembohong tu la...)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 10:31 PM

Yang lebih menghairankan Nuor yang baru ponteng parlimen kerana ke perancis, tak bercakap sehabuk pun tentang hasil pemergiannya itu... Heran. Heran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 11:10 PM

walaupun mereka tau, tapi tak fikir mereka sedar. pada mereka mereka itu hukum yang tidak menyebelahi mereka tidak akan diterima pakai. fitnah dan berbohong dah jadi suruhan dan bercakap benar pula dah jadi tegahan. kencing suaram dah dianggap pewangi bagi mereka. asalkan UMNO, walaupun betul, tetap akan mereka tentang habis habisan. bukan kata dap, malah setan sekali pun kalau nak bantu mereka menghancurkan UMNO tetap akan mereka terima.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 11:48 PM

PR dan PAS terutamanya bukan setakat HANCING bro DT...tapi dah jadi hANJING kepada bapak segala SETAN di muka bumi ini demi sekelumit kuasa...lalu perjuangan mereka tidak akan mendapat sokongan insan-insan sederhana di bumi MALAYSIA ini dengan izin NYA...tengoklah nanti...sia-sia sahaja para ahlol dan pemimpin nya memakai jubah dan serban yang kononnya Islam tapi perangai tak ubah macam hANJING yang menyalak dan mengencing di setiap tiang yang dijumpai....

PASti hancur

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2012 at 11:51 PM

otak mcm lembu mmg senang nk kene kencing.

derang pn x kisah diperlembukan janji ade org kasi sebab utk derang puaskan nafsu membenci derang.

fitnah pn fitnah la. derang peduli ape. kalau dh hasutan setan utk membenci jadi tuhan derang.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
October 9, 2012 at 12:19 AM

program hijaukan oleh pas..umpama lembu dipakaikan spek hijau untuk makan rumput kering..

....................
Reply To This Comment ...................
umnosokmo
October 9, 2012 at 12:38 AM

tipah tertipu bang!!!!! malunya... mana nak letak muka..

....................
Reply To This Comment ...................
October 9, 2012 at 12:54 AM

Saya tak sampai hati nak tabur garam pulak pada luka kemaluan mereka...... hehehehe . Tapi saya percaya, MEREKA SEDIKITPUN TIDAK BERASA BERSALAH KERANA MENFITNAH.

Segalanya Halal buat mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
October 9, 2012 at 11:14 AM

Kalau kita tanya puak pencacai PR terutama dari PAS PIS PUS pasti diaorg akan kata.."KAMI BUKAN FITNAH.KAMI CUMA SAMPAIKAN APA YANG KAMI DAH LAMA DENGAR SUPAYA DIABUAT SIASATAN.KALAU TAK BETUL TAK APA LA"

Itu la yg diaorg blaja dgn Azhar Idrus.Lepas kantoi tuduh org mcm2 dikatanya "AMBO TAK TUDUH CUMA DENGAR ORE DOK GHOYAK LAMO DAH"..

Ingat din diaorg TAK TIPU cuma DENGAR CERITA ORANG hhhahhaha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2012 at 1:47 PM

Uang pastinya mereka akan terus mencari alasan...pakatan rakyat wajib dikuburkan pada pru 13 kalau tidak senario politik dan cara hidup majoriti rakyat malaysia pasti berubah.saya merasakan BN sedang diasak bukan sahaja dari parti lawan tetapi dari berbagai ngo dalam dan luar negara malah dari sebahagian kakitangan awam sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2012 at 3:41 PM

Saudara DT, tabur garam kat luka pn mereka mmg rasa sakit dah.. tp mereka tetap kata tak sakit. sindrom penafian, selfdenial amat tebal. sikit pn mereka tak hairan, terfikir akan kebenaran mereka kena tipu dlm hal ni. yg dlm otak mereka skrg ni : PM penakut nk hadir perbahsan bajet..hmmm..penyokong PR kalu dh dasar kepala ABU, asal dendam (entah apa yg mereka dendamkn ntah la) terbalas pd UMNO, lantak la walaupn agama, bangsa dan tanah air jadi abu..

anon10

....................
Reply To This Comment ...................
October 9, 2012 at 4:06 PM

motto depa tepat dari sumber fitnah kot haha

Post a Comment