........... HIDUP BAPA VERNAKULAR MALAYSIA ! ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

HIDUP BAPA VERNAKULAR MALAYSIA ! ! !

Wednesday, October 17, 201244comments



HIDUP SEKOLAH .... CIIIIIIIIIIIINAAAAAAAAAA !

KUALA LUMPUR - Malaysia adalah satu-satunya negara di luar China yang mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri yang menggambarkan ia sebagai kepentingan besar, berkata tiada satu pun negara di rantau ini, sebagai contoh, mengiktiraf pendidikan Cina.


"Kita adalah satu-satunya negara di luar China yang mempunyai pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. Kita telah mengiktiraf pendidikan Cina di Malaysia, dan saya fikir ia adalah besar, mempunyai kepentingan yang besar.


"Sila lihat dalam konteks itu, dalam perspektif bahawa kita telah mengiktiraf pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem (pendidikan) kebangsaan, katanya semasa sejam diwawancara oleh penyampai radio Melody FM, stesen radio Astro berbahasa Cina kedua, di sini hari ini.


Najib merupakan tetamu stesen radio itu untuk segmen 'Melody FM Morning Boss' bersama penyampai Chui Ling dan Jentzen Lim. - Bernama


Share this article :

+ comments + 44 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:15 PM

amat sedih sekali bunyinya dan begitu terdesak sekali Najid untuk mengembalikan kepercayaan orang orang cina terhadapa kerajaan. terlalu aib aku sebagai seorang Melayu merasakan dengan kata kata itu. aku tidak hairanlah sekiranya najib kekal menjadi pemimpin, disuatu hari nanti bukan sahaja bahasa cina, malah bangsa cina akan menjadi setara dengan bangsa Melayu. najib berbangga dan memberikan kebanggaan kepada kaum cina dengan statemetn itu,

""Kita adalah satu-satunya negara di luar China yang mempunyai pendidikan Cina sebagai sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. Kita telah mengiktiraf pendidikan Cina di Malaysia, dan saya fikir ia adalah besar, mempunyai kepentingan yang besar"

aku berasa malu sebab najib menggunakan perkataan "KITA" sedangkan aku tidak sekali kali menyokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:20 PM

mana perkasa?mana pekida?mana jati?mana perjuangan ketuanan melayu?mana panglima?mana profesor uum?mana?mana?...adakah pemimpin umno sudah bersetuju dgn dap dan dong zhong dlm isu pendidikan cina?..tahniah umno kerana sudah menjadi balaci dap...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:23 PM

Bagi menguji sokongan Cina kpd Najib maka wajar Najib bertanding dikawasan majoriti Cina.
UMNO sudah menerajui negara selama 55 tahun,malangnya kedudukan bahasa dan bangsa Melayu masih dipertikai olih kaum yg lain.
Kalau DAP atau MCA atau Gerakan yg memerintah sudah pasti selepas 2 penggal Islam tidak akan menjadi agama tonggak dan Melayu akan hilang status pribumi dan pasti menjadi minoriti.
Selagi UMNO mementingkan wang ringgit, bukan perjuangan selagi itu kedudukan Melayu akan terumbang ambing.

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 1:30 PM

Ya, memalukan ! Memang Najib bunyi TERDESAK dan ada unsur2 BODEK !

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 1:31 PM

err... lebih tepat balaci DongZong Apakenamanya ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:37 PM

mungkin juga Najib telah berasa selesa mendapatkan kepercayaan orang orang Cina. untuk menyokong komen saudara, saya juga bersetuju jika Najib bertanding lawan Kit Siang atau Guan Eng atan Karpal......... ada berani???? kalau Najib kalah, saya tak fikir orang orang Melayu akan rugi.

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 1:41 PM

hehehehe ..... kalau Najib dah selesa, dia tak perlu nak buat semua kat atas tu ..... tu bunyi orang MERAYU tuh ! Sedih pun ada tapi LEBIH BANYAK MELUAT !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:53 PM

memang sedih tengok PM (Melayu) yg nampak desperate sgt nak meraih sokongan kaum Cina yg takkan tahu makna mengenang budi kita selama ni...tapi apa nak heran bila mengenang balik bahawa dia jugalah yg memansuhkan kuasa khas menteri pelajaran dlm menutup sekolah2 cina dan tamil semasa dia menjad imenteri pelajaran dulu..(tiba2 respek plak kat Anwar yg sgt tegas dengan puak2 cina rasis ni semasa dia jadi menteri pelajaran dulu..)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 1:57 PM

melayu berpecah kerana dendam kesumat nik aziz yg tak ingin pas bersatu dgn umno, akhirnya cina naik kepala...kini mrk ditatang bagai minyak yg penuh oleh kedua2 pihak umno dan pas. padan muka kamu melayu...

-india baba

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 2:02 PM

DS NAJIB TELAH TERKENA JERAT,X SIA2 KAUM CINA BERUSAHA MENAMBAH POPULSI PENDUDUK DALAM SESUATU KAWASAN.UNDI KAUM MEREKA KINI JADI PENENTU KEMENANGAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Bapak PlaySafe
October 17, 2012 at 2:48 PM

Yang di kendong (sokongan kaum majoriti Melayu & Bumiputera) akan semakin berciciran.

Yyang di kejar Najib (orang Cina yang ada di bumi ini) dari dulu lagi tak dapat-dapat.

Najib tak serik-serik kena kencing. Sokongan majoriti semakin tawar dari hari ke sehari, dan Najib tak gheti-gheti.

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 3:01 PM

CEPATlah Rais, bila lagi nak resmikan anugerah gelaran BAPA VERNAKULAR MALAYSIA pada Najib ?

Memang tepat pada orangnya !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 3:16 PM

Salam,
masa tu pm kita guna nama apa? Kalu najib, patut
kena sepak. Kalu guna ah jib gor, patut la, suda tuka ka? Memperjuangkan mca. presiden mca tak marah ke ada org try rampas kuasa?

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 3:34 PM

err..
1. Malaysia ni hanya org Bumiputra Melayu ke? ke share2 sesama kaum lain?
2. Adakah bagus bagi & kawal atau buat tak tau & berleluasa?
3. Takkan la perkasa & pekida tak tau.. tiap2 hari Ketua dia dgn PM. Mesti tau pros & cons punya. Kalau tak, baik takyah jadi ketua kaaan?
4. Dulu bagi sekolah bestari taknak.. yg menentangnya majority melayu. bengong pi percaya yb sivarasa ckp. last2 rugi sendiri...
note : sekolah bestari adalah untuk merapatkan jurang bangsa. bagaimana? dgn membuatkan generasi baru tak seperti generasi lama.
cth generasi lama - lahir hosp cina, sekolah cina, univ cina, channel tv wah lay toi, kawin kat hotel cina, duduk kat jinjang, kerja co. cina, mati kat jirat cina.
cth generasi bestari - lahir di memana hosp(percaya & fasih pelbagai bahasa), sekolah campur, univ campur, channel pelbagai(sbb fasih byk bahasa), kawin hotel cina, duduk memana suka(sbb xda hal join memana bangsa), kerja co. pelbagai(sbb xda hal/malu join memana bangsa & fasih pelbagai bahasa), mati kat jirat cina
5. So, sekiranya majority bumiputra itu sendiri tidak suka Sekolah Bestari(campur pelbagai bangsa&bahasa), maka apa salahnya non-bumiputra minta?

P/s: salah sendiri.. sendiri tanggung ! sape suruh tak fikir panjang ! PM melalui Parti mereka buat cadangan.. kemudian ikut cakap Majority. Itu lah Demokrasi ! Fikir2kan lah ye & dengarlah lagi apa YB2 Pkr ni cakap.. buat atas flyover jerrr banjir (jln bwh tak banjir) semlm kat Subang pandai laaaa !!

To Ah Jib Gor;

Walaupun segelintir Bumiputra tidak suka benda ni, tapi kami tidak boleh buat apa2 kerana Majority Bumiputra yg menolak kearah Bangsa Malaysia & inilah hasilnya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:00 PM

Dia ni tak habis2 pergi berjumpa Cina. Persatuan Cina, Sekolah Cina, Radio Cina. Entah apa yg dibanggakan sangat dgn Cina ni. IKIM tak pulak dia pergi. Radio Nasional ada dia berbahas mengenai dasar kerajaan? Pundek Najib. Aku takkan pangkah sesiapa dah. Mana NGO Perkosa? JATI? TIBAI? Pembodek belaka. Semua takut dgn Cina

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:01 PM

Sokong,

NAJIB bertanding di kawasan MAJORITI CINA. Baru dia boleh tahu samada dia popular atau tidak. Kenapa time mengundi bertanding di kawasan MELAYU?

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:02 PM

sedih aku baca posting serta komen kau orang semua...entah lah...lau presiden UMNO bleh ckp mcm tu...aku teramat sedih...cuma nya yang boleh ubati hati kecil sikit hanya satu...lau nak harapkan puak2 dalam PAKATAN HARAM lg hancur ler orang melayu...smp mati aku tkkn percaya puak2 bewak tu dpt menyelamatkn Islam dan Melayu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:03 PM

Bukan isu bersatu umno dan pas. isu pemimpin lembik. tiada aspirasi nasional. apa nak takut buat dasar nasional, kalau rasa nak kalah election tangguhkan aja lagi 5 tahun. Bila kita ada kuasa gunakan sepenuhnya. Jgn harap cina akan bagi muka kat melayu kalau diorg berkuasa.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:05 PM

Hermmmmmm....a great lost to Malay sovereignty and dignity....Malay leader himself is destroying the Malays hope to inculcate true Malaysian Unity.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:17 PM

Pasal ni lagi...Kali ini tak nak komen apa apa. Nanti abang misunderstand kat saya. *!*
PRETTY CUTE PRINCESS 84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 4:21 PM

saya sokong "sepenuh masa" dan "sepenuh raga". belum ada lagi orang yang lain yang dapat menandingi NAJIB. semoga orang orang cina dapat merapatkan "barisan". NAJIB bolehlah berikan peruntukan yang lebih banyak lagi kepada bangsa cina. biarkan satu hari nanti cina perintah negara dan pada masa tu NAJIB mungkin dah tak ada. tinggallah kelak orang orang Melayu yang buta dan berputeh mata. orang cina, sekali dah dapat tak akan dilepaskan lagi dan akan terus menerus mendesak kerajaan memberikan perhatian yang lebih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 6:40 PM

AnonymousOctober 17, 2012 4:01 PM

ketara sangat dah diantara najib ngan nik aziz, tak banyak beza segi perjuangan. kedua duanya inginkan kuasa dan sanggup menuruti segala apa yang dilakukan dan diminta dek bangsa cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 6:50 PM

Antihipokrit

sudah menjadi ikutan sejarah nampaknya sejak dari kesultanan melayu lagi. lihat sajalah di Melaka betapa baiknya hati raja Melayu dikala itu sebab ada tanjung diberikan keling dan sekarang dinamakan Tanjung Keling, ada bukit diberikan cina, ada kampung diberikan belanda dan sekarang dinamakan Kg Belanda, org jawa pun dpt kg iaitu Kg Jawa, ada lubuk dikasi cina dan skrg dinamakan LLubuk Cina dan banyak lagi. sekarang yang tinggal pada org melaka ialah buah dan batang iaitu buah melaka dan batang melaka. najib cuma ikutkan apa org dulu buat supaya kelak malaysia tiada lagi pemimpin Melayu saperti Melaka yg dahulunya beraja, tapi skrg tiada raja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 6:51 PM

JKKK dan Ketua Cawangan UMNO dikawasan yang saudara maksudkan itu mungkin tak buat kerja agaknya. tak asyukkkkkkk!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 6:58 PM

Najib Faham orang orang Melayu baik hati dan tak mungkin tinggalkan UMNO. Orang Melayu dapat salam tangan Najib dah besar hati. Bangsa Melayu sabar dan bersikap tak apa. Bangsa Melayu bersikap kesian dan tak sampai hati. Bangsa Melayu ramai yang play safe saperti juga Bapak PlaySafe!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 6:59 PM

Rais sedang memikirkan pantun dan slogan untuk dijadikan tema anugerah itu. Bersabarlah bebanyak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:02 PM

MCA lagi suka sebab tak banyak buat kerja. Rais tak lama lagi akan berikan gelaran pada Najib. errrrrrrrrrrrrr gelaran apa agaknya .....oh ya! gelaran BAPA VERNAKULAR MALAYSIA, amacam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:06 PM

Najib dah baca, ramai lagi orang orang Melayu yang saperti kamu - tak akan lari dari UMNO walau apa pun terjadi. Mana ada lagi parti lain yang benar benar dapat perjuangkan bagsa Melayu? Hendak ditelan mati emak dan diluahkan mati bapak, nampaknya kena kemam ajer ler.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:08 PM

"mis"-"under"-"stand"? apa citer ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:17 PM

sokong.

kalau dia masih x faham perangai cauvinist test la tgk bertanding.

tgk adakah mereka ni tau berbudi dan faham yg org sudah berbudi. adakah mereka mengenang budi.

kita kasi mereka kewarganegaraan dgn syarat tp mereka terima dan tidak mahu mengenang budi dgn melanggar syarat yg mereka setuju.

sejarah dh mengajar tp najib masih tegar.

kita tgk lagi experiment kedua. semua maklum mereka masih akan sokong dap. tp PM kita nampaknya kene belajar sendiri. biar mereka kasi lempangan x mengenang budi kt dia.

bila tiba saat tu kami pn xkan mempertahankan najib lagi. sudah dikata xnak dgr. padan muka


melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:21 PM

kalau la si liberal melayu sekalian tau ape mereka buat utk tambah populasi di tempt2 strategik termasuk bawa org dr tanah besar guna pasport pelajar dan jadikan pelayan nafsu, baru derang sedar xde keikhlasan langsung mereka nk bersamarata.

saya rasa pemimpin2 kita tau. nape diamkan saja. jgn sampai majority jadi 50% baru nk bertindak.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:24 PM

Saya rasa tajuknya salah dan sepatutnya dilawankan HIDUP itu. kalau lagi lama HIDUP lagi bertambah besarlah kepala bangsa Cina dan akhirnya nanti jadilah negara Malaysia ketuanan Cina. Saya amat tidak bersetuju perkataan HIDUP itu digunakan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 7:34 PM

Disaat kita gunakan kuasa undi yang ada, kita mengalah ......

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 7:35 PM

hmmmmmm apakah undi PROTES bakal bergema kembali ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 7:36 PM

ya, ini bukan soal Umno atau Pas tapi soal MARUAH KITA ... dan MARUAH NEGARA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 7:38 PM

sori kami tolak bangsa malaysia. xde bangsa malaysia. ade bangsa cina india dan melayu serta bangsa lain. siapa yg berkata kamu betul? kalau kami x mahu menjadi bangsa malaysia tiba2 mahu salahkan kami? bangsa malaysia adalah norm siapa? idea siapa? tiba2 kami kene ikut? bangsa malaysia adalah penghinaan pada semua kaum bumiputera di malaysia. samalah seperti konsep malaysian malaysia.

fitrah manusia berbangsa2. kami xkan lawan tp x bermaksud kami x dpt hidup dlm harmoni. senangnya menyuruh org lain jadi bangsa lain. bangsa kamu (saya assume kamu cina) belum tentu mahu jadi bangsa malaysia. malah makin tegar mencinakan malaysia.

ape janji kamu dulu bila mendapat kewarganegaraan?

hari ni bila dah selesa disini senangnya nk lupakan semua.

kalau kami x kasi dulu x payah pn nk fikir pasal sekolah bestari. mmg salah sendiri kami kasi kewarganegaraan. tp itu x bermakna kami x boleh memperjuangkan ape yg masih ada. serahkan semua hak kami bumiputera sbb kami buat silap dahulu? langkah mayat kami terlebih dahulu.

faham lah yg kamu tu tidak menghormati kami bila hendak kami lupakan janji yg kita semua pegang, kita semua akur termaktub dlm perlembagaan. bila xnak hormati kami maka jgn harap kami akan hormati kamu.

org yg tidak tau mengkotakan janji xde reason nk stand on the higher ground here.

betul bumiputera bukan hanya melayu. tp kamu sudah semestinya bukan bumiputera. malah kalau ade kadazan di sini nk memperjuangkan hak bumiputera dia kami xkan halang. since kami ni melayu maka hak kamilah yg kami perjuangkan tp TIDAK PERNAH dgn melampau atau assobiyah. sekurang2nya tidak seperti bangsa yg memperjuangkan bangsa mereka sehingga tidak mahu menghormati bangsa lain dan merampas hak bangsa asal malah cuba menghina ape yg telah diterapkan sebelum kemerdekaan, asas malaysia pada hari ini.

fahamlah sekiranya tpt ini dahulu adalah tanah besar cina dan situasi adalah terbalik, kami tidak akan menyuruh kaum anda berkongsi segala2nya kerana ini adalah tanah asal kamu dan kami faham dan kami adalah bangsa yg mengenang budi.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 7:39 PM

Untuk mengelakkan sebarang gossip ( ! ) - http://dinturtle.blogspot.com/2012/10/najib-bodek-cina-peeergh-meleleh-orang.html

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2012 at 7:40 PM

Itu namanya menyindir ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 8:58 PM

hehehe... lepas bawak masuk cina tanah besar lepas tu kata tak daftar masa kecik2 dulu jadi warganegara. Keling pun aku dah suspect buat benda yg sama. slogan UNTUK WATAN dah jadi UNTUK JAWATAN. puihhhh

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 10:46 PM

melayu nanti akan pupus pasal ramai pakai kondom playsafe. macam mana mau dapat zuriat. so sekarang mr presiden semua bangsa di malaysia dia nak bolot, kena pastikan melayu merayu-rayu kat cina yang berkuasa penuh atas undi yang memastikan bn menang. kalu harap kat melayu, semua pakat undi pas pasal mudahnya masuk sorga. banyak stok ah jib gor simpan kondom untuk ahli umno. mesti pupus satu hari nanti tanpa zuriat yang bertelur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 11:03 PM

ok lah PCP 84, mohon maaf kerana under estimate saudari. tq bro DT 4the link.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 11:58 PM

Sungguh lembut dan berhemahnya PM kita, patutlah menteri KDN yang dikecam itunjuga lembut. Fahamlah kini bhw kecaman terhadap menteri KDN selama ini bukanlah tepat, lebih tepatnya mungkin kpd ketuanya.
Bagi sya, ada tiga individu untuk dinilai.... Ketiga2 nya ada keistimewaan dari segi menjadi balaci kpd cina... Pertama anwar, kedua nikajis dan ketiga pm kita. Dlm tiga2 ni, yang pertama langsung tak boleh pakai, yang kedua juga serupa dan yang ketiga boleh pakai sebab dia dlm BN.... Kalau diluar BN @ umno, maka sendiri mau ingatlah.

Nonbal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2012 at 12:03 AM

Mungkinkah sokongan kpd anwar boleh mengembalikan maruah kita? Dari satu sudut, mungkin juga. Kalaulah anwar bukan proksi yahudi, dah tentu banyak yang akan beralih padanya lantaran melihat sikap Najib yang sangat nampak terdesak ini. Untuk PM.... Ingatlah, sokongan cina itu perlu, tapi maruah dan sokongan melayu spt kami jgn sekali diabaikan... Takut kelak buruk padahnya. Entahlah rasa tak semangat dah nak hentam PR dlm sehari dua ni......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2012 at 5:36 PM

Under estimate? Kah kah kah kah*!*
PRETTY CUTE PRINCESS 84

Post a Comment