........... Hasan Ali Alat Umno ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hasan Ali Alat Umno ?

Tuesday, October 16, 201225comments

Berapa umur Nik Aziz sekarang ya ?
Tak silap..... 81 tahun dah.

Dah tua nya diaaaaa............
Hoh la... takkan makin muda kot?

Hmmmmmmmmmm ..........

Berapa lama dah Nik Aziz jadi MB Kelantan ?
Tak silap ...... 22 tahun dah.

Lamanya tuuuuuhhhhhhh ........
Errr.....

Kenapa kau tergagap ? Kau tak setuju ?
Errrr...... Yang ni tak boleh jawab, nanti orang tuduh aku alat Umno !

Dr Hasan Ali hanya sebagai alat Umno

KOTA BHARU: Kenyataan bekas seorang ahli PAS yang dipecat supaya Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatan Mursyidul Am menjelaskan keadaan sebenar Datuk Dr Hasan Ali sebagai alat Umno.

Ketua Penerangan PAS Kelantan, Dr Mohamed Fadzli Hassan berkata, kenyataan bekas anggota Exco Selangor itu selari dengan kehendak Umno.

“Adakah beliau juga sudah menjadi alat Umno. Beliau tidak berhak buat desakan sebab sudah pun ditolak dan dipecat sebagai ahli PAS,” 

Laaaa.... kita bercakap jer, tak boleh ke ?
Boleh tu boleh .... tapi tang tu memang tak boleh ! 

hmmmmmmm ...........


“Kami ingin berterus terang bahawa ahli PAS kesal dan terguris hati dengan tindakan Dr Hasan Ali. Beliau patut ingat budi PAS padanya.

“Baru masuk PAS terus diberi kepercayaan menjadi Naib Presiden, menang dua kerusi Dun dan Parlimen serentak atas tiket PAS, kemudian pegang Exco juga atas tiket PAS, namun hari ini mengambil sikap bermusuh pula dengan PAS,”


Habis tu Anwar macamana pula ?
Kenapa  ngan Anwar ?

Baru masuk Umno terus diberi kepercayaan jadi Ketua pemuda, menang Parlimen atas tiket Umno,kemudian pegang Menteri, Timbalan PM lagi tuh, juga atas tiket Umno, namun hari ini mengambil sikap bermusuh pula dengan Umno ?
Pas takper, Umno TAK BOLEH !

Hmmmmm ....

Sedap jadi ahli Pas kan ?
Kenapa ?

Pas TAK PERNAH buat salah kan... SEMUANYA SALAH UMNO ! Pas buat apa pun BOLEH, tapi kalau Umno buat benda sama SEMUANYA SALAH...
Dah hukum agama kata gitu, nak buat macamana.. bukan kita pandai2... pemimpin Pas semua belajar agama tinggi.

Oooooohhhhhh....

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:05 AM

Pengikut pas yang taksub dah tak nampak kepincangan yang wujud dalam pas. Pas dah dipandang bukan lagi sebagai sebuah parti politik tapi seolah2 macam satu agama. Pas dianggap suci dan murni.

Kata-kata pemimpin pas pula terus dipegang sebagai satu fatwa yang tidak boleh dibantah sama sekali. Segala kenyataan pemimpin pas ditelan bulat2 tanpa menyiasat terlebih dahulu sama ada ia benar atau tidak.

Segala masalah yang timbul gara2 pemimpin pas sendiri yang mengsucikan anwar ibrahim dan lim guan eng. Apabila nuar atau pemimpin dap buat hal, cepat2 pas cover diaorang dengan menyatakan ianya sekadar pandangan peribadi. Dah berpuluh2 kali buat kenyataan yang mengguris hati umat islam pun, masih dianggap sebagai kenyataan peribadi?

Ketaksuban penyokong2 pas dah berada pada tahap yang kronik sehingga langsung tak boleh ditegur. Macam semua yang pas buat tu betul dan umno salah. Sehingga kekadang mereka melenting tak tentu pasal. Orang dah kasi teguran tu terima jerlah. Tu pun susah sangat diaorang nak terima.

Lantaklah, yang pastinya pas akan terkubur dalam pru13 nanti. Insyallah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 10:13 AM

saudara ni MESTI orang Umno kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 11:37 AM

pd pendapat aku..hassan ni nak publisiti.bila jati dia dah tenggelam.hassan memerlukan momentum supaya beliau terus diingati.dgn cara menghentam pas.kalu beliau bebas knp tiada serangan ke atas umno?sudah lama dia dlm pas xkan beliau xtau kelakuan umno.anggaplah shj hassan sbg org gila talak dan beliau sedang mencari tapak unt pru dgn harapan umno akan pilih dia sbg wc..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 12:28 PM

hahha ooohhhhhh tinnggi nya agama dia....korang jgn komen apa2 nati PAS kata orang UMNO hahaha terbaik la bro din.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 12:45 PM

Kena betulkan fakta.. DHA bukan mementang pas tetapi menentang perjuangan pas yang tidak lagi mengutamakan perjuangan Islam sebenar

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 12:58 PM

Kekurangan umno ialah mereka kekurangan pemimpin yg bijak berhujah secara bernas untuk mematahkan serangan lawan, kalau Ada pun asyik muka yg Sama, tu pun nasib baik turut Bantu menjawab ialah mereka Yang tidak berkait secara langsung seperti tibai, has San Ali Dan perkasa.

Majoriti pemimpin umno nganga Dan tunggu najib jawab. Mahathir kalau bercakap dicap nyanyuk Dan rasis. Nazeri Dan saifuddin pula lebih pembangkang dari pembangkang bila muka mulut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 1:06 PM

peringatan buat semua pemimpin & pengikut Pas yang taksub tahap bebal...n.ajis adalah wali keramat yg tak pernah buat salah...dia kategori maksum dan zuhud...umur dia panjang sbb dah taraf keramat...apa yg dia kata dah dikira tahap fatwa, tak pun hadis...dia suka mencarut dan maki hamun sbb Tuhan pun buat benda yg sama...sape2 yg buat dosa tak kiralah zina dgn bini org ke anak org ke, jumpa je dia mesti akan diampunkan dosa2 tersebut..oleh yg demikian maka si tua keramat itu tak boleh dikritik mahupun ditegur..he is always right...

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 2:32 PM

Ini la masalahnya org PAS PIS PUS..Bila dihentam kata plak GILA PUBLISITI..Tapi kalau kalau NGO2 yg bebas KONOOOOOOOOOONYA mcm BERSHIT,BARUA COUNCIL,SUARA HARAM JADAH dll menghentam umno,kenapa itu tak dilabel sebagai GILA PUBLISITI.

Kenapa tak suruh jer diaorg bubar NGO(konooooooooonya) dan join jer parti pembangkang?Bukan kah itu pon 1 cara nak cari TAPAK bak kata lu td..

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 2:34 PM

Pergghhh PEDAS betul artikel ni bro din.Taruk la gula sikit supaya TAK PEDAS sgt org PAS yg mkn cili heheheh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 2:49 PM

cubalah berfikiran terbuka dan lapangkan dada. hassan ali tu menegur kerana pas yang mendakwa parti islam sudah jauh terpesong. hassan ali rasa bertanggungjawab untuk mengeluarkan penyokong pas yang terlalu taksub itu dari belenggu kesesatan. oleh kerana hassan ali dahulunya orang dalam, maka sudah tentulah beliau lebih matang akan perjuangan pas. hassan ali berkeinginan untuk menjadikan pas sebuah parti yang sangat releven menghimpun dan mengetengahkan para ulamak membimbing umat islam ke jalan yang diredha.

apa pulak kena mengena dengan UMNO? Salah kah bagi seorang Melayu yang beragama Islam meletakkan Islam yang diperjuangkan pas ke jalan yang betul? walau apa pun niat beliau yang tidak kita ketahui, pokoknya beliau bertujuan untuk mengembalikan penghormatan kepada Islam yang sudah dicemari pemimpin pemimpin PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 2:52 PM

pemimpin pemimpin UMNO bukan tak pandai nak hujah tapi mereka lebih pentingkan undi, takut pulak kalau buka mulut sembarangan akan mengguris pula hati pengundi.

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 2:57 PM

Pernahkah saudara anon terfikir yang Hasan mungkin masih sayang pada Pas ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 2:58 PM

Hai...tu komen 3-4 artikel yang lepas. Masih terbawa2 emosi nampak ! hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 2:59 PM

Kekadang tu yang Paling SEMPOI adalah yang TERBAIK.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 3:24 PM

saperti kata pepatah Melayu, bumi yang mana tak ditimpa hujan. nik aziz panjang usia tu bukanya apa, diberikan peluang untuk bertaubat, atau sekurang kurangnya emmberikan iktibar kepada pengikut pengikutnya yang minda terbuka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 3:52 PM

Hassan mungkin sayangkan PAS sdr DT. Pokoknya disini, kini, beliau memperlihatkan kesungguhan untuk memperbetulkan dimana terdapat kesalahan didalam PAS dengan beraninya menegur akan kelemahanya. Pada pendapat saya tidak salah untuk menegur walaupun kepada pemimpin atasan dalam UMNO itu sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 3:53 PM

inilah bukti pas dan penyokong2nya memang BEBAL (bukan aku kata, anwar yg kata)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 4:24 PM

bukan ker laman ni tempat luahkan perasaan ...... ASALKAN TIDAK LARI DARI TAJUK DAN TIDAK MENGGUNAKAN BAHASA KURANG SOPAN. graaaaammmmmm bro. kalau dibenarkan saya rasa dah hampir lima treler makian saya simpan untuk diluahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 4:27 PM

To Live AgainOctober 16, 2012 2:34 PM

Org Pas di Kelantan tak rasa pun cili tu pedas sebab mereka taruk gula banyak, mungkin rasanya dah jadi sedap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 4:29 PM

jadi kamu ni tukang sampai yer? mesti dapat komisyen agaknya - "abang Sudin, dua puluh sen". he! he! he!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 7:16 PM

betul tuh. tapi kini beliau dilabelkan alat UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:12 PM

kacang lupakan kulit !

padahal pas la yg patut ingat budi hassan ali. pas dpt sokongan luar biasa di selangor bila berjaya pujuk hassan ali masuk pas. kencing punya lama hassan ali sampai akhirnya dia sedar. xtau malu suruh org berbudi bila diri sendiri x faham hutang budi sendiri.

ini la yg jadi bila x segan2 keje ngan kerajaan tp belakang2 kutuk segala mcm. agak2 bila interview kelentong la ek. sunat kot. sedangkan kerajaan kasi keje pn dh kira berbudi pada kita.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:15 PM

islam mengajar berfikir baik dan jgn berburuk sangka.

xyah divert ke umno mcm mana. patut jadi cth pada umno dan kami2 ni yg x setaraf iman derang kamu knonnya

kalau dh mengaku juara islam sendiri faham la ko tu buat dosa.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 11:04 PM

hassan ali alat UMNO?
nah tengok ni pulak. setan nik ni alat apa?

http://mymassa.blogspot.com/2012/10/andai-nik-aziz-masih-belum-nyanyuk.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2012 at 9:19 AM

bukan tukang sampai..saja nak mengingatkan..harap2 sedar2 la diri tu sikit. jangan dok perasan hebat dan alim sangat..tak malu ke menggelarkan diri pejuang agama tetapi HAKIKATnya hanya jadi ANJING kepada si penipu dan si kafir harbi??? hehehe

Post a Comment