........... Chua Soi Lek Memang Sial ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Chua Soi Lek Memang Sial !

Saturday, October 20, 201231comments


Dah dua hari sejak apek kuat seks ni mencetuskan kontroversi dengan kenyataan yang menghina Hudud dan secara tak langsung menghina Islam itu sendiri. Kebetulan saya agak sibuk sikit jadi tumpukan perhatian pada isu Najib @ sekolah cina jer. Tapi saya cuba ikut juga perkembangan reaksi terhadap kenyataan ahLek itu.

Jom recap -

Sinar 18/12 -ahLek cakap 1.2 juta orang akan hilang pekerjaan jika hudud dilaksanakan dinegara ini. SUMBER hasil kajian terperinci beliau adalah -

“Pagi ini saya menerima SMS, saya cuma telefon orang yang menghantar SMS itu tetapi tidak menjawab panggilan... katanya 1.2 juta akan hilang kerja jika wujud tafsiran dan pelaksanaan ketat hukum hudud di negara ini."

“SMS ini berkata MCA bercakap mengenai hudud, tetapi tidak bercakap mengenai peluang pekerjaan disebabkan penguatkuasaan ketat hukum hudud di negara ini... angka yang diberikan mencecah 1.2 juta," 

 Errr .... betul ke laporan Sinar ni ? Sumber dari SMS ... dari seorang yang tidak dikenali ? Apakata kita try hantar satu sms kepada ahLek yang berbunyi -

ahLek ah, if u go on fighting for chinese school ah, our country will turn havoc ooo ! Everybody also talk about race and nobody want to mix around. If this go on ah, racial tension will increase and another May13 will happen. Very bad for Malaysia and for our own cause. 

Apakah ahLek akan keluar kenyataan menyeru sekolah cina diserapkan kedalam sistem sekolah Kebangsaan untuk mengelakkan berulangnya rusuhan kaum ala 13Mei ?

TIDAK kan..... sebab ahLek sendiri tidak percaya. Jadi bagaimana SMS anti Hudud itu ahLek boleh terima bulat2 sebagai FAKTA dan YAKIN akan kebenarannya ? Sebab ahLek sememangnya anti Hudud @ Islam, SAMA macam pemimpin2 kafir Dap !


“Angka yang ada pada tangan saya adalah sekitar 1.2 juta. Ini akan menjadi realiti, sebagaimana dijangkakan, Pas menjadi parti dominan,”

“Ini akan menjadi realiti jika Pas menjadi parti dominan jika Pakatan Rakyat memegang kuasa. Ia akan menjadi parti dominan Pakatan Rakyat,”


Alo ahLek ! Lu kepala sulah masuk air ka ? Sulah lama talak main ? Kepala sulah mengong ? Apa lancau lu celita itu macam ? ! Lemak babi sudah tepu dalam otak ?


Saya malas nak berhujah panjang sebab kenyataan dah 2 hari berlalu, tapi perlu saya nyatakan disini - Chua Soi Lek adalah seorang yang anti cara Islam. 

Nak saman saya atas kenyataan itu pun samanlah ! Sebab ini bukan kali pertama ahLek mengeluarkan kenyataan biadap yang menghina Islam. Saya pernah menulis beberapa artikel yang komen kenyataan2 ahLek sebelum ini, antaranya - 

1 -  5/12/2011 -Chua Soi Lek LEBIH Hina Islam Dari Dap ! Harap Umno Beri Teguran.
2 - 19/10/2011 - ahLek - Asal Komen Hal Islam Mesti Buat Sakit Hati

Banyak lagi .... saya mula keep track semasa PRK Tenang, ingat - Chua Soi Lek dan Salam Pakai Sarung Tangan - Kenapalah cetek sangat pemahaman Presiden Mca ni

"Dia seperti isteri Anwar Ibrahim. Dia memakai sarung tangan ketika bersalam. Jika anda boleh menerima cara Islam sebegini, pergilah undi PAS,” Chua dipetik sebagai berkata di Malaysiakini.
.
Ya, saya bersetuju dengan Pemuda Pas yang mengatakan ahLek adalah LIABILITI kepada BN dan Umno terutamanya. Kepada Umno, tolong kaji semula pemberian kerusi majoriti Melayu kepada calon Mca ..... terlalu tinggi risikonya jika Chua Soi Lek masih menjadi Presiden Mca !

Share this article :

+ comments + 31 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Tertido
October 20, 2012 at 6:08 PM

pd aku mudah,ni agenda mca utk tarik undi kaumnya cuma cara mca terang dan nyata manakala cara dap umpama musuh dalam selimut,dari segi strategi ternyata dap hebat dan licik dr mca dlm susunan kata yg berkesimpulan tetap juga menolak hudud..,politik yg dimainkan mca adalah utk survival partinya tp sayang ia tidak mengambil kira reaksi komponen yg lain,dengan kata lain mca terdesak memandangkan majoriti kaumnya dan yg totok pas buta2 pangkah dap,sekian ayat tunggang langgang aku..:)

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 6:18 PM

Syabas bro...

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 6:19 PM

mhn pautkn blog sy
anakjatimalaya93.blogspot.com

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 7:07 PM

Cina di Malaysia terutama pemimpin politik mereka dah menjadi berhala hidup. Taraf babi2 yg melata berak merata-rata. Tetapi apa yg NAJIB, UMNO, Nik Aziz, PAS buat? BUTA KAYU semua kerana undi. Ini satu lagi pasal KUIL HINDU yg langgar undang2 dan tak boleh disentuh.

daripada UTUSAN ONLINE:

KUALA LUMPUR 20 Okt. - Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar meminta semua pihak tidak memperbesarkan isu mengenai Kuil Sri Muneswarar Kaliyaman di Jalan P.Ramlee di sini.

Ketua Setiausaha Kementerian berkenaan Datuk Adnan Md Ikshan berkata, ini kerana Dewan Bandaraya Lumpur (DBKL) telah diarah menarik balik notis yang dikeluarkan terhadap kuil itu mengikut Akta Jalan Parit dan Bangunan 1974 bertarikh 25 September.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat setelah berbincang dengan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk M.Saravanan yang memandang serius isu itu.

"Notis itu mengarahkan pihak pengurusan kuil mengosong dan membuka struktur yang telah dibina tanpa izin, membuka tembok bata dan pagar zink yang dibina tanpa izin dan memindahkan sisa runtuhan dari tapak supaya tapak pembinaan di kuil berkenaan berada dalam keadan bersih dan selamat," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121020/dn_27/DBKL-tarik-balik-notis-terhadap-Kuil-Sri-Muneswarar#ixzz29puJScMB
© Utusan Melayu (M) Bhd


SELEPAS INI SESAPA YG NAK RENOVATE RUMAH BUAT AJA. KALAU KUIL BOLEH BUAT , KENAPA KITA TAK BOLEH? TAK PAYAH MINTA APPROVAL. DI MALAYSIA NI LANGGAR JE UNDANG2. LEPAS TU KALAU KANTOI PERGI CARI ORG POLITIK YG SELALU LANGGAR UNDANG2.

ANTIHIPOKRIT

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 7:08 PM

Kawan,

Yang hang tergedik nak "hudud" sangat pasal apa? Hukum islam? Biar betul? kalau hang rasa, potong tangan, rejam dengan batu, potong kepala, potong sana, potong sini dan lain-lain perlakuan taliban tu hukum islam, baik hang masuk PAS. Kalau PAS hang rasa tak betul2 perjuangkan hudud taliban ni, hang pindahlah pi Afghanistan ka,Saudi ka atau mana yang sesuai dengan pemahaman hudud hang tu. Jangan duduk kat Malaysia ni. bagi aku, malaysia sekarang dah okay tapi orang macam hangpa ni yang buat semak. ok?

Al-Afghani

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 7:27 PM

Kecuali orang Melayu. ..

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 7:29 PM

Hudud hukum islam..hukum allah lg sempurna dripada undang2 yg mnusia buat..

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 7:30 PM

Jelas saudara baru masuk sini dan suka melenting...

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 7:38 PM

artikel ini BUKAN tentang Hudud per se, tapi lebih kepada sikap ahLek terhadap Islam. Sila baca betul2 apa yang ditulis. TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 7:47 PM

sudah saya link kan di blog aktif

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 8:05 PM

aku rasa kegagalan kita ialah untuk memberi kefahaman tentang ketakutan orang bukan islam terhadap hudud.kita memang bercakap hudud mencegah kemungkaran tetapi orang bukan islam melihatnya dari segi konteks yg lain.karpal pernah bercakap yg dia tentang hudud bukan kerana hukumannya tetapi perlaksaannya nanti akan menjejaskan cara hidup mereka.cara hidup mereka ialah minum arak parti sosial seperti nightclub panggung wayang ertikata lain kehidupan bebas mereka terbatas.bagi mereka ini cara hidup.bila hudud dilaksanakan kita tidak boleh membiarkan perkara menjurus maksiat berlaku.arak nightclub pawagam dan apa jua tempat sosial seperti.konsert mesti diharamkan.kita tidak boleh ada hudud tetapi perkara mendekati zina berleluasa.kita nak hukum mesti ada 4 saksi.takkan kita hendak membiarkan anak muda bercampul gaul seksi sehingga mereka berzina.tidak.kita mesti mencegah seperti mana kelantan lakukan.pelik kalau hudud ada tetapi orang dok pakai seksi amoi pakai skirt nampak peha disko ada waktu malam bohsia meratA rata dibawa mat rempit arak jual merata rata.kena ingat arak boleh menjurus kepada zina dan rogol.oleh sebab itu orang bukan islam khuatir tentang hudud bukan cara hidup mereka akan terjejas.satu lagi mereka khuatir persaingan ekonomi akan terjejas kepada singapura kerana pelabur kafir sudah pasti melihat hudud sebagai suatu yg sukar.ye la rezeki Allah dtg dari Allah tetapi realitinya ekonomi dikuasai kaum cina.jadi kitalah orang islam wajar memberi.kefahaman kepada kafir ini.bagi saya megeri yang baik laksanakan hudud dahulu adalah kelantan dan terengganu kerana hmpir 99% islam.bukan wajar tapi wajib.99% islam dah banyak.saya pun hairan kenapa pas kelantan tak nak buat.asyik salahkan umno je kata perlembagaan persekutuan tak benar.yg umno kata boleh laksanakan tapi pas kelabtan dilak dalik.atau pas pun was was nak laksana hudud?Allah sahaja yg tahu.

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2012 at 8:40 PM

Kurang ajar mca samalah seperti kurang ajarnya pas membiarkan dap memperkotak katik tentang islam.

Kalau pas tak takut hilang undi dari penyokongnya kenapa pula umno perlu bimbang

Kenyataan mca sewajarnya biarlah pas mewakili melayu bantai dia cow cow....seperti umno bantai dap cow cow

Hakikatnya umno Dan pas yg berebut label juara islam tetapi realitinya mereka kalau boleh nak melutut pada undi CIna Demi sisa kuasa

Satu laporan kpd majlis tertinggi umno, bn akan tumbang kerana walau CIna disogok dng sekolah CIna tetapi akan undi dap Dan pembangkang juga - biarlah it terus menghantui najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 9:10 PM

Apa yg aku nampak, CINA haram jadah ni boleh berkata apa sahaja yg menyentuh Melayu dan Islam. Tetapi bila Melayu berkata mengenai mereka, hatta datang drpd kaum pendatang yg memang fakta pun akan dicop RASIS. UMNO dan PAS memang haram jadah.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 9:16 PM

Nak itu ini Cina adakah mereka memberi kefahaman kepada MELAYU? They dont care brother !!! Walaupun tindakan mereka CONFIRM melanggar perlembagaan dan aspirasi NASIONAL. Ada mereka memujuk orang Melayu?

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2012 at 10:13 PM

Cina Malaysia ni sebenarnya cina Pisang (DR Ridhuan Teh - Utusan Malaysia). Cina sebenar ... tu yang duduk dinegeri cina.. buktinya malaysia ni kepunyaan melayu.. Org cina kena cakap melayu kalau nak berurusan dngan orang melayu... bukan orang melayu kena cakap bahasa cina...

Tapi kalau dinegeri cina... org melayu kena cakap cina... itu baru adil dan jelas... Masalahnya Cina Malaysia tak mau mengaku dia cina pisang... Dia rasa dia masih berada dinegeri cina. Itulah sebabnya dia nak sekolah cina... dia nak bahasa cina.. dia nak perdana menteri cina...

....................
Reply To This Comment ...................
pacak bendera Johor
October 20, 2012 at 10:55 PM

CSL dah termasuk dalam senarai `Selective Loser` di Johor. Letak CSL sebagai calon, aku akan undi calon bebas Melayu atau aku tak akan undi langsung.

Undi PAS ... sorry bro. Parti yang mengkafirkan Melayu UMNO telah mengkafirkan diri sendiri apabila bersekongkol dengan DAP dan kafir dalam PKR.

Aku hanya mendoakan kemenangan UMNO saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 12:17 AM

apa nak kecoh2 sama la mcm nik aziz ckp..... org bukan islam yg tak paham tak pa sbb diaorg bukan org islam... dia mana tauu....

huhu....

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2012 at 1:08 AM

Kenapa nak risau pasal hudud ni kerana setelah PAS berkawan dengan DAP, maka perjuangan perlaksanaan hudud di Malaysia ni secara automatik terhenti.

Jadi bagi tahu CSL atau sesape saja, tak payah kecoh-kecoh lagi pasal hukum hudud ni, kerana selagi PAS berkawan dengan DAP, hudud takkan diperjuangkan lagi.

Tunggulah sampai ketikanya nanti ada seorang pemimpin yang ikhlas kerana Allah dan Rasulnya untuk perjuangkan hudud di Malaysia ni.PAS tak ikhlas, pasal tu berdekad-dekad mereka perjuangkan hudud, Allah tidak membantu mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:08 AM

dah katakan cina tetap dilubuk hatinya menentang segala apa yang agama Islam cuba kelaksanakan. saya rasa bukan saja dia tak faham tapi sengaja tak mau faham. beliau jangkakan hukum hudud yang menjadi topic perjuangan PAS hari ini ditentang oleh SEMUA orang orang Melayu, terutamanya UMNO. dia fikirkan dengan menentang hudud, dia akan mendapat sokongan dari orang orang Melayu SEMUAnya. dia keluarkan statement itu beranggapan membantu BN menyerang. MUNGKIN KAH DIA CUBA MENYALAKAN API KEMARAHAN ORANG ORANG MELAYU?

Cina Sial Laknat (CSL)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:11 AM

sekarang ni kalau PAS pangkah DAP, serupa juga saperti pangkah MCA. begitu jugalah dengan UMNO. DAP dan MCA adalah bangsa yang sama dan tetap perjuangkan agenda bangsa mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:13 AM

DT sedang mengamok ni. baru lepas bahasa, bangsa dan sekarang ni agama pulak yang dipertahankan. sama samalah kita berjuang bersama DT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:16 AM

bukan saja dia baru masuk sini, bahkan pelajaran agamanya sendiri PATUT dipolish. kalau faham akan agama Islam, masakan dia berikan komen macam tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:17 AM

benar tu, tapi berapa ramai orang orang Melayu yang beragama Islam yang faham?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:19 AM

apa nak kata bang, mereka terbawak bawak pemikiran politik hingga terlupa topik yang diketengahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:22 AM

Antihipokrit

kepala dorang dah besar dan bodek pun dah terangkat sebab najib dah selalu membodek mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 5:25 AM

najib rasakan cina akan undi BN, tu sebabnya dilayankan saja permintaan mereka. sama lah juga dengan pas yang mengharapkan sokongan cina untuk ke putra jaya. segalanya untuk berkuasa, senang cerita. tak payah nak cerita tentang perjuangan agama, bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 12:57 PM

Jom laknat mana-mana pemimpin Melayu bodoh yang beri kerusi kawasan majoriti Melayu kepada MCA untuk menang mudah. Kalau ada juga orang Melayu masih nak undi ke? jangan ulangi kebodohan anda!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 12:59 PM

Bro

Let's see siapa yang tak faham Islam. Kalau hang baca Quran dengan betul, hang akan tau beza antara hukum Quran dengan hukum Taurat. Itupun kalau hang banyak membaca dan otak tak beku. Semua negara yang mengaku islam dengan bangga mejalankan hukum "hudud" taurat ni, semua mundur ke belakang dan buat wanita 2nd class citizen. Tunjuk satu negara2 ni yang maju walau pun sedikit. Tunjuk satu negara contoh Islam yang hang nak Malaysia ambil sebagai model. Cakap berbuih, nak buat sedar tak logik. Dalam Malaysia sendiri, orang2 jenis ni perintah negeri dan tengoklah negeri yang paling mundur di Malaysia. Ini trend yang universal, hang tak boleh nafi. Aku melenting sebab makin ramai orang yang nak meng"PAS"kan UMNO.

Al-Afghani

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 21, 2012 at 7:04 PM

Apalagi Bro, komen sikit pasal 16 Resolusi MCA. Memang haram jadah. Semuanya asyik Cina je. Sampai pendidikan Vokasional pun nak dicinakan. Nak pendidikan berteraskan pelbagai bahasa. Lancaulah MCA.

Antihipokrit

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2012 at 7:22 PM

sibuk sikit hari ni, belum update dengan berita2 ....malam sikit

....................
Reply To This Comment ...................
Tertido
October 22, 2012 at 8:29 AM

haa,taupun ayat kias aku hihi

Post a Comment