........... Cadangan Jana Dana PRU13 Kepada Pas - Terbaeeeeek ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Cadangan Jana Dana PRU13 Kepada Pas - Terbaeeeeek !

Sunday, October 28, 20123comments

Pergi ke Pasar Bukit Besar Kuala Terengganu tadi, terlihatlah satu banner menarik tergantung ......


RM2 satu ekor tuh! TERBAEEEEEEK ...... !




Entah kenapa teringat saya akan satu senario setiap kali diadakan ceramah Pas .... kat tengah2 ceramah tuh, selalunya sebelum penceramah utama naik pentas, akan diumumlah satu acara resmi - Jemputan Untuk Menderma Sambil Berjihad, maka bertebaranlah para petugas parti bergerak dicelah2 orangramai mengutip derma. 



Memang efesien mereka melakukan tugas, yalah, dah biasa kan.  Tak sampai 5 minit jer, habis semua ceruk dilalui para petugas dan mereka pun beri kantung plastik kepada supervisor yang kemudiannya bergegas ke Pusat Mengira.


Nah, apakata parti berkenaan kerahkan seberapa ramai ahli mereka supaya menangkap segala tikus2 yang ada, bawa ke pusat pengumpulan, kutip duit dan dermakan kepada Tabung Parti ! PRU13 makin hampir, pasti perlukan banyak dana ....

Eh, serius ni  ! RM2 sekor tuh ! Bayangkan sorang bawa 2 ekor, kalau 5 ribu orang bawa 2ekor tiap sorang ? RM20ribu tuh ! ! 


Kalau hari2 10 ribu ekor ? KAYAAAAAAAAA........ ! Tak perlu dah bergantung pada derma orang. 

Kalau dah habis tikus di Kuala Terengganu ni, jemput Abby buat ceramah dan kerahkan mereka yang hadir supaya bawa tikus dari tempat masing2.... jadi derma boleh dalam bentuk tunai atau dalam bentuk tikus .... OK apa... tapi jangan bayar Abby dengan tikus sudahla !

LAGI BAIK ....... ( errrr..... orang MBKT takde yang baca blog ni kan ? ) korang buat satu Pusat Pembiakan dan Penternakan Tikus ! Supply dijamin dan penjagaan pun mudah. MASYUUUUUK .....

Amacam ? Kawasan bersih, Rakyat Sihat, Duit Pun Dapat ! TERBAEEEEEEK ! !


RM2 sekor tuuuuuuh ! !

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2012 at 9:28 PM

adoiii..menusuk kalbu betul en DinT ni..tergelak dibuatnya..terbaeeeekkkk..

anon10

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2012 at 10:01 PM

kamu ni betul betul gileeerrrrr punya orang. seper kamu sangat baik. hotak kamu memang bijak. kamu ni baik punya orang, nak tolong PAS. PAS patut kasi terima kasih dengan kamu ni, tak terpikir kepala hotak mereka nak buat kebajikan dengan pulangan yang sangat tinggi. kalau betullah PAS sahut seruan kamu, Nik Aziz ngan Harun Din patut mulakan tangkat tikus tuh. kalau betullah, kaya mereka tuh. tapi aku sarankan Abby juga patut dibayar dengan tikus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 28, 2012 at 11:13 PM

he he he .... mesti aku guling2 tengok nik aziz lari tangkap tikus, kalau mat sabu mah cipap lagi best, muka dah mcm babi mesti bila lari bunyi mcm babi jugak krooohhh krohoghgh hehehehe

Post a Comment