........... Arak DiJual Secara Terbuka Di Selangor | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Arak DiJual Secara Terbuka Di Selangor

Monday, October 15, 20129comments

Ingat isu ARAK DIJUAL SECARA TERBUKA dikedai2 serbaguna seperti 7 Eleven diSELANGOR dah selesai ..... rupanya ia SEMAKIN BERLELUASA !


“Minuman keras yang melebihi 10 persen alkohol, kelulusannya di bawah pejabat daerah, tetapi kurang dari 10 persen alkohol..macam Carlsberg..ini kurang 10 peratus alkohol..ia tidak ada masalah, boleh jual di tempat-tempat terbuka,” kata Shariman Ketua Unit Perancangan Korporat & Perhubungan Awam, Majlis Perbandaran Kajang.

“Benda yang nak dijual kalau benda itu bersalahan dengan undang-undang, kita boleh ambil tindakan, tapi kalau tidak menyalahi undang-undang, kita hanya boleh nasihat sahaja,”

 Seterusnya di AIDC -


Teringat berita Harakah 25 Mei 2011 .....

Selangor : Arak tiada lagi di 7-Eleven kawasan Melayu

 

SHAH ALAM, 25 Mei: Januari 2011 lalu kecoh tentang isu penjualan arak di Selangor dan ekoran itu, kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim berjanji akan menyelesaikan isu ini dengan cara yang baik.

Kini, penyelesaian yang dikatakan secara baik itu mula memberikan hasil apabila kedai-kedai serbanika khasnya 7-Eleven di kawasan Melayu tidak lagi menjual minuman keras di kedai mereka.

 

Harap mendapat perhatian siapa-siapa yang patut beri perhatian.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 6:33 PM

Kalau disko dibuka dikawasan majoriti melayu berdekatan Masjid apa cerita lak Din?...Berleluasa di Alor Setar!

....................
Reply To This Comment ...................
October 15, 2012 at 6:38 PM

Ada dangdut tak ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 7:44 PM

tak pe, takde orang melayu pergi sempadan dah.. depan rumah dah ada... hu hu hu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 8:22 PM

Menurut FUCKwa yang dikeluarkan oleh mursyidul am PBT Selangor:

Bir tidak boleh dikategorikan sebagai minuman keras kerana kandungan alkoholnya tidak tinggi
- Sahamah al-ostat Ronnie Liu

Exco Selam Selangor angguk-angguk je..... pegawai birokenekerat ikut je la, kalau tak, miss soru, halal haram belakang kira...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 15, 2012 at 10:25 PM

UMNO yg mula dulu, PAS dan PKR sambung kan je. jadik PAS dan PKR tak bersalah. lagi pun nik aziz kata org cina boleh minum dan duit arak kalau tujuan lawan ngan UMNO, arak tu jadik halal. lebih kurang mcm menyekutukan tuhan. kalau utk lawan UMNO , mendua kan tuhan dan kerja ngan syaitan tu boleh. sebab tu org kelantan suka nik aziz dan jadi kan dia MB kelantan lebih dari 20 tahun.

....................
Reply To This Comment ...................
October 16, 2012 at 12:22 AM

Kalau sebesar Selangor Pas tidak mampu kawal PR, apa lagi Malaysia !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 3:54 PM

dulu2...yam seeeeeng

skrg..take beeeeeeeer..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 16, 2012 at 10:19 PM

kutuk kerajaan time ade carlsberg kilang.

dgn bukti di atas kalau pas pegang aku rasa beribu2 lemon kilang ade. atas dasar bahalul siyasi (maksud literally berkongsi kerusi je pn)

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
December 4, 2012 at 10:23 PM

kat tempat aku majoriti pasaraya menjual benda ni secara terang terang.

Post a Comment