........... Abby Dan Korban - Geramnyaaaaaaaa ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Abby Dan Korban - Geramnyaaaaaaaa !

Friday, October 26, 20128comments


Lama dah tak bercerita tentang Abby ........ Lepas satu-satu isu dicetuskan oleh Minah Tweet ni. Kalau diingat2 balik,semuanya dicetuskan oleh sikap Abby yang suka ambil apa saja yang diceramahkan oleh pemimpin2 Pas bulat2, kemudian Abby tolong sebarkan pula.


Tak perlu ditapis, tak perlu disoal .... apa yang didengar, itulah yang disebarnya. Bagi Abby, apasaja yang keluar dari mulut penceramah Pas adalah SAHIH. Tak boleh dipertikaikan. Pas itu Islam. Mempertikaikan Fatwa Pas bererti mempertikaikan Islam ......

Bila ditanya apa maksud perkara yang beliau sebarkan itu atau diminta penjelasan lebih lanjut, mulalah Abby menggelabah.


SEMUA ini hanya membuktikan betapa ceteknya pengetahuan Abby tentang agama. Sebelum bertanya tentang sesuatu, kita perlu meragui tentangnya terlebih dahulu. Paling tidak, kita sendiri akan mencari kepastian SEBELUM kita memandai2 sebarkan pula. 

Kalau kita langsung tidak meragui tentang sesuatu fatwa itu, langsung tidak akan terlintas difikiran kita untuk bertanya... kan ? Apalagi kepada orang yang lurus bendul.....  Untuk apa bertanya sesuatu yang dia anggap betul tanpa ragu ?

TAPI bila orang mula mempertikaikan apa yang kita tolong sebarkan itu dan kita tidak mampu menjelaskan dengan baik , bukankah menjadi satu tanggungjawap kepada kita untuk cari jawapannya ? Bukan saja untuk menjelaskan kepada mereka yang bertanya tapi lebih penting, kepada diri kita sendiri. 

BUKANNYA menjawab seperti Abby ini -


Apakah Abby tidak merasa menjadi satu tanggungjawap untuk mencari kebenaran akan apa yang beliau sebarkan ? Apakah Abby tidak kisah menyebarkan sesuatu yang fitnah, tidak benar dan menyesatkan ?

Lebih MEMALUKAN bila ditegur oleh seorang yang lebih pandai, Dr MAZA bahawa apa yang disebut oleh Abby itu sesuatu yang amat MENGELIRUKAN dan TIDAK BETUL, apakah reaksi Abby ?




Sedikit pun tidak terlintas pada Abby untuk meminta maaf atas keterlanjurannya ....... Tarik balik ker , atau cek balik dengan Ustaz Zainuddin Husin untuk bantuan !

Sebaliknya Abby menuduh Dr MAZA dan mereka yang mempertikaikan kenyataan2nya sebagai Mencipta Isu Yang Tidak Membantu Perjuangan !


Kenyataan Dr MAZA -

“Saya tak follow twitter dia, saya tak tahu. Saya tak tahu apa maksud dia. Perkara lekeh (remeh) sangat. Masalah siapa Abby, pergi ke dia lah (terpulanglah pada dia).. isunya ialah kenyataan dia adalah tak betul”

“(kenyataan Abby) tak benar, kalau kenyataan itu benar, kita telah membatalkan ratusan, ribuan korban orang, (kerana) kita menganggap binatang yang di sembelih besok kebanyakkannya bangkai. Tak sembelih sama dengan bangkai.

“Kenyataan tak betul, akibat (kenyataan tersebut) boleh membatalkan korban jutaan orang islam dalam dunia. Siapa pun yang keluarkan kenyataan itu tak betul”


Heeee.... ( Bertambah ) GERAMNYA AKU DENGAN ABBY NIH ! !


Rujukan - MPP  - HOT!!! Minah gersang selewengkan maksud ayat Quran dlm isu korban??? 
                MPP -  TERBAKAR!!! Dr Asri BELASAH Ostazah Ebbi isu korban...

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 3:28 PM

betina ni dah sama jer tarafnya ngan ambiga..taraf pelacur agama PAS jer dia ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 3:29 PM

Hatinya masih lagi artis yang gila glamour. Dia akan mencipta isu untuk mendapat perhatian. Setaraf Alvin Tan & Vivien Lee tu jer, gila glamour. Sebenarnya dia ni tin kosong dan tidak mempunyai akal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 4:20 PM

Bro,
Politik itu indah...
Kenapa?
1) kaki liwat & penipu boleh jadi leader. Siap boleh baca khutbah jumaat
2) kaki khalwat still boleh komen seteru mereka pasal jati diri
3) keluarga porak poranda still boleh kutuk family org
4) ilmu cetek still boleh tegur para ilmuan dgn muka selamba
5) sila sambung secukup rasa..



Zack
Airputih kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 4:23 PM

Klu x tau pasal agama duk diam2 je lah ko ni abby..

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2012 at 5:22 PM

Kalau Abby tu tak cun mcm minah lampir, aku rasa din pun tak gerammmmmm bangatt...hehehe

Agak2nya pemimpin pas mana yg dapat 'ngap' Dan 'kunyah si Abby ni ye....meleleh leleh air Liur kau din

Bangnuar pun tak tolak kot

Abby ni gedik tentulah nak lumayan...bintang pilem popular

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2012 at 5:57 PM

Mana adaaaaaaa.... ! Itu hanya PERSEPSI semata2.

hmmmm .... kunyah ya....?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 10:00 PM

Aku rasa penganti Nik Aziz dah diketemui..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2012 at 11:14 PM

Jgn layan betina gila ini.

Post a Comment