........... Tuntutan Dong Zhong - Muhyiddin Tempelak Nazri | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tuntutan Dong Zhong - Muhyiddin Tempelak Nazri

Friday, September 28, 201218comments

Seramai 20 wakil kumpulan Dong Zong berarak dari Padang Merbok menuju Parlimen untuk menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri yang diterima oleh Mohamed Nazri Aziz di bangunan Parlimen, Kuala Lumpur, semalam.
Malas sebenarnya saya nak menulis tentang demo Dong Zhong 269 di bangunan Parlimen baru ni. - Utusan tapi bila Nazri beri komen yang menjengkelkan, terpanggil nak tulis juga. Demo saya kira sebagai gagal kerana tidak mendapat sokongan kaum cina bila hanya 500 orang saja yang hadir.

" Mereka orang baik-baik ... yang memperjuangkan bahasa ibunda mereka. Itu tak salah " kata Nazri. TMI Beliau juga menyatakan tuntutan Dong Zhong sebagai MUNASABAH.

Hari ini TPM @ Menteri Pelajaran @ Muhyiddin cepat campurtangan dengan menyatakan -

"(Nazri) beliau maksudkan apa yang beliau nyatakan itu adalah sebagai pandangan beliau."

Hmmmmm .... seorang pemimpin akan dilabel sebagai memberi pandangan peribadi bila pandangan itu menimbulkan masalah ! SOP itu biasanya diamalkan oleh PR tapi bila Muhyiddin pula yang gunakan keatas Nazri .... menarik nih.


"Dan saya juga telah menjelaskan bahawa kita sudah ada pendirian (berhubung perkara itu), dasar kerajaan berhubung soal itu juga jelas, dan kita telah buat beberapa keputusan (mengenainya)," SINAR

Mungkin saya akan komen lagi diartikel lain...

                                                     *****************************

Sementara itu, saya copy gambar dibawah dari SINI.



Apakah Mahfuz @ Pas menyokong perjuangan assobiyah Dong Zhong ? Hmmmmm ....sebelum ini Normala telah menyatakan sokongan beliau kepada perjuangan yang sama diSegamat ( KLiK )


Sekarang cuma tunggu pengesahan saja dari mulut Nik Aziz atau Hadi bahawa Pas SOKONG Dong Zhong ...

Tapi macam tak percayalah.... betul ke SEMUA orang Pas SOKONG perjuangan Dong Zhong ?

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 6:45 AM

Bertambah Besar Kepala China Chauvanist bila ada muka muka Melayu sokong tuntutan mereka

Jika mereka menuntut keadilan untuk semua aku juga menunggu jika ada mana mana Melayu atau bukan Melayu yang sanggup menjuarai 1 sistem aliran Sekolah di Malaysia..aku akn sokong habis habisan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 6:52 AM

Orang pas ni dari segi luaran nampak mcm arab sikit. Tapi dari segi dalaman jiwanya tetap melayu. Mereka pun makan nasik jugak serupa mcm org melayu yang lain. Pemimpin2 pas pula majoritinya ialah org melayu.

Walaupun darah melayu mengalit dalam tubuh mereka. Tapi demi mendapatkan secebis sokongan daripada pihak ultra kiasu, mereka sanggup menggadai maruah melayu yang mereka junjung selama ini.

Saya sebenarnya dah malas nak melayan nazri yang sebelum ini pun pernah memberi muka kpd namewee. Saya dah baca draf awal pelan pembangunan pendidikan 2013-2025 yang menekankan tentang perlunya rakyat bersatu padu sejak di bangku sekolah lagi. Untuk mencapai matlamat tersebut, bahasa pengantar di semua sekolah mestilah diselaraskan kpd hanya satu bahasa sahaja iaitu bahasa melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 8:30 AM

PAS akan sokong semua perkara yang menentang UMNO dan BN. Kalaulah Filem Innocence of Muslims itu dibuat oleh DAP, PAS pun akan sokong DAP.

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 9:34 AM

bagus la pemimpin PR dah tunjuk belang sebenar..senang la sket org atas pagar nak tahu apa pegangan depa nanti kalau andaikata depa menang PRU

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 10:21 AM

NAZRI = SALAH SORANG CONTOH PEMIMPIN YANG TAKDE JATI DIRI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 10:37 AM

takpe..

simpan je baik2 artikel dan gambar2 melayu pengkhianat semua tu..

boleh digunakan kemudian hari sbg bukti dan sbg cerita kepada cucu cicit untuk mengenali wajah2 pengkhianat melayu..

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 11:19 AM

http://dinturtle.blogspot.com/2011/10/datuk-seri-zahrain-hapuskan-sekolah.html

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 11:21 AM

Saya hairan .... perlu ke Nazri beri komen sebegitu ? Terima sajalah Memo itu dan pass kepada Muhyiddin selaku Menteri Pelajaran.

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 11:22 AM

satu kemungkinan yang tidak mustahil... ntah apa alasan yang akan mereka berikan nanti ? Pandangan peribadi ?

....................
Reply To This Comment ...................
Joe
September 28, 2012 at 11:51 AM

Orang yang menyokong bangsat laknatullah ni sama je statusnya bangsat pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara. Kerana undi dan politik ABN mahu digadai dan diri menjadi kaldai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 2:20 PM

Betul tu. Demi politik, PAS menghalal kan yang haram, mengia kan yang salah. Adakah kepentingan politik ini dapat menjamin anda ke syurga? Bodoh punya PAS! *!*
PRETTY CUTE PRINCESS 84

....................
Reply To This Comment ...................
KA
September 28, 2012 at 2:35 PM

kebebasan bersuara :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 3:04 PM

Org Melayu sedar laa....
Dlm keadaan kita diberi mcm2 subsidi oleh kerajaanpun kita masih ketinggalan..
apa lgi kalau semua kita SAMARATA...tiada KEISTIMEWAAN Melayu dijaga...makin hanyut Melayu dibumi sendiri....fikir2 la apa akan jadi kepada generasi Melayu selepas ini...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 9:16 PM

Sekali lagi pas menyerlahkan sikap hipokrit mereka, kalau melayu tuntut apa2 , maka pas akan cop asobbiyah sebagai senjata untuk melemahkan semangat org2 yang berjuang itu. Tapi kalau cina takde pulak perkataan tu di canangkan. Kalau cina tuntut hak, itu adalah patut, kalu cina tolak hudud dan hina islam, itu sebab mereka tak tahu.
Maruah melayu tergadai ditangan pas. Parti yang dipenuhi manusia dungu. Kerana secebis kuasa, maruah digadaikan. Tahaluf la konon......

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 9:27 PM

Betul, label 'Assobiah' Pas hanya direzabkan untuk orang Melayu saja... disini satu lagi bukti yang Pas menggunakan agama demi politik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 28, 2012 at 11:35 PM

Najib dah terlebih beri muka pada Cina. Dah beri betis nak peha. Dah agak dah. Saya lebih suka Muhyiddin. Lebih ada roh Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
September 28, 2012 at 11:38 PM

ada satu persoalan yang saya tidak tulis dalam artikel - sejauhmanakah kebenarannya yang Nazri adalah suara Najib ? !

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2012 at 3:32 PM

Ala semua org tau yg Nzri bukan hormat pon dgn MUhyiddin..Dulu masa Muhyiddin kuat kecam pak lah suruh berhenti pon,Nazri la antara plg kuat cuba MENYELAMATKAN bos yg tido tak kira siang dn malm 2..Dgn kuasa Allah hari ni Muhyiddin dh jd TPM.Nazri 2 duduk la mereput kt situ..

Post a Comment