........... TAHNIAH Dr Nik Aziz Atas Anugerah Tokoh Pendidikan Nusantara ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH Dr Nik Aziz Atas Anugerah Tokoh Pendidikan Nusantara !

Saturday, September 8, 201237comments

( DiLarang Senyum Simpul Semasa Membaca Artikel Ini ! Hormat sikit ! )


Nik Aziz hari ini dianugerahkan sebagai Tokoh Pendidikan NUSANTARA di Himpunan Pendidik Islam 2012 yang berlangsung di Dewan Unisel.

Penganugerahan itu disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Modal Insan Negeri Selangor Halimah Ali yang turut disaksikan oleh Mustasyar Pendidik Datuk Abu Bakar Chik dan Presiden Pendidik Normala Sudirman.

Tuan Guru disarungkan jubah warna keemasan dan dihadiahkan sijil pengiktirafan sebagai Tokoh Pendidik Nusantara.
Himpunan yang berlangsung setengah hari itu turut dihadiri kira-kira 1,000 guru khasnya dari Selangor. Harakah.

TAHNIAH Tuan Guru Nik Aziz ! Tidak dinyatakan apakah sumbangan Nik Aziz dalam pendidikan tapi saya percaya panel pemilih yang terdiri dari para intelek Melayu Islam punya kriteria yang ketat dalam membuat pemilihan.

Baru minggu lepas Tun Mahathir menerima Anugerah Kepimpinan Bangsa Melayu dari sebuah Universiti Antarabangsa di Indonesia ( KLiK ), hari seorang lagi anak Melayu menerima Anugerah bertaraf Antarabangsa. 

Walaupun penganjurnya lokal tapi anugerah itu tetap bersifat NUSANTARA. Saya tidak pasti apakah anugerah itu datang bersama gelaran DR, tapi untuk artikel ini, saya berbesar hati untuk memberikannya kepada Tuan Guru Dr Nik Aziz. TAHNIAH !

Tuan Guru Dr Nik Aziz kini SEBARIS dengan Tun Dr Mahathir dalam menerima Anugerah Antarabangsa.




PS - Saya cakap dah ........ JANGAN SENYUM ! Tersengeh pun tak boleh ! Serius nih ...

Share this article :

+ comments + 37 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 10:21 PM

din, ko memang nak kena ngan puak2 pas ni ! - JANGAN SENYUM, ni serius ni !

....................
Reply To This Comment ...................
September 8, 2012 at 10:24 PM

Salam Pak Din..

Ambo doa kek mu pecoh perut..hahahaha

Yang ikhlas..
Dr Nik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 10:25 PM

Malaysia banyak tokoh hahahahahahah

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 8, 2012 at 10:46 PM


Fatwa dan ajaran Nik Aziz kan dah meresap dalam jiwa pengikutnya dan pendokongnya ,walaupon pelik malah bercangah bagi yang bukan pemujanya ,ianya tetap pendidekan.
Maka dia diberi penghormatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 10:49 PM

Mana boleh bang, kamu pulak pandai pandai kasi dia gelaran DR. Buat penat jer jadi ikut penulisan kamu ni kalau orang macam tu pun kamu boleh iktiraf. Hilang akal apa kamu ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 11:01 PM

Saya fikir dunia sudah hampir mendekati akhir zaman. Maknusia telah buta dalam kecelikan. Maknusia telah hilang pertimbangan. Bukanlah hendak dibantah atau diperkecilkan anugerah yang diterima itu. Ianya seolah olah nusantara sudah pun mengiktiraf kecerdikan Nik Aziz dalam membingungkan rakkyat Malaysia ‘amnya dan orang orang Melayu khususnya.

Tidak dapat hendak disimpulkan criteria yang digunapakai. Mungkin juga dalam kebebalan, saya tidak dapat melihat sumbangan beliau kepada pendidikan. Apa yang dapat saya lihat dengan nyata ialah kejayaan beliau dalam melahirkan pengikut pengikut yang taksub kepada beliau dan babas dalam menentukan hala tuju.

Mungkin selepas ini beliau akan menjadi lebih angkuh dan sombong serta besar kepala (mintak mintakkan jangan).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 11:17 PM

jangan senyum maupn sengih bro...hehehe..

....................
Reply To This Comment ...................
Tukang Karut
September 8, 2012 at 11:22 PM

Prof. Dr Bakulsampah 'Ajaran Songsang' tu. Pengiktiran bagi para cerdik pandai dalam memutar-belit Hadis dan Ayat2 Al-Quran utk kepentingan politik dan kuasa.

Sumbangan terbesarnya ialah memberi kefahaman kpd para pengikutnya bahawa Tuhan itu samseng, dan mencarut, disamping apa pun kejadian yang tidak diingini berlaku dinegara ini adalah salahlaku musuh politiknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 11:23 PM

bagilah pok nik tue apa2 sijil, kesian dia..asik2 Tun Mahathir jer dapat dalam ngn oversea nyer recognition. Walau ntah apa2 pok nik merepek pasal bahaso nusantara, fatwa nusantara, ntah apa lagi ar, kan pengikut parti ajaran sesat terima semua kata2 pok nik tue, hahahaha.....tue4 je lah audience nya...hahaha...yg taraf IQ rendah dalam parti ajaran sesat jer mengagungkan pok nik...yg IQ tinggi bertaraf International lain sumer iktiraf Tun Mahathir.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 8, 2012 at 11:38 PM

Tokoh Sahabat Setan Nusantara

....................
Reply To This Comment ...................
September 8, 2012 at 11:47 PM

Sattu pengiktirafan atas jasa2 poknik Yang sumbang

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 12:01 AM

Salam semua .... Korang semua takde sedikit pun perasaan belas kasihan pada Dr Nik Aziz ek ?

lapangkan dada....bukakan minda .....nyahkan segala perasaan dengki anda, dan sebut pelan2 ..... DOK-TOR NIK A-ZIZ.

Boleh ? Sekali jer pun jadilah...hensem tuh Nik Aziz pakai jubah, cute jer !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 12:08 AM

Saya nak tau siapa canselor unisel yang menyampaikan anugerah berkenaan. Jika anugerah itu adalah pada peringkat nusantara. Siapakah wakil2 dari negara nusantara yang hadir menyaksikan anugerah tersebut. Apakah sumbangan beliau kepada nusantara sama ada dlm bentuk bahan ilmiah, kajian khusus, seminar atau kertas kerja penyelidikan yang menjadi rujukan utama di universiti. Dan yang paling penting sekali, apakah gelaran kehormat yang beliau telah terima.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 12:13 AM

eleeeh, berkira sangat dia..... kira lebihkurang dah la :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 12:26 AM

Abg din, saya bukan terlalu berkira sangat. Saya cuma nak pastikan bhwv beliau berada di majis yang betul. Anugerah nusantara adalah bersifat international dan bukannya anugerah cikai seperti anugerah skrin ke, anugerah bintang popular atau mana2 anugerah low class yg lain. Anugerah peringkat nusantara mestilah berprestij dan diiktiraf oleh negara2 nusantara.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 12:31 AM

Wakpe yang semua orang serius sangat malam ni ? erk.... saya juga yang kata jangan senyum, kan ....hehehehe ...

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 12:43 AM

Sepatutnya Tokoh Pendidikan Akhlak Keji, baru betul.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 12:46 AM

Salam Din,

Rasanya program ni anjuran portfolio Exco bawah Halimah dan bukan program Unisel sendiri. Sebab tu Halimah sendiri yang sampaikan anugerah. Lagipun ini program pendidik Islam katanya, tak semestinya pensyarah...boleh jadi guru tadika pasti dan guru pondok pas pun terlibat.

Jika ini program Unisel sendiri, mesti canselor Unisel Raja Arshad atau NC Unisel sendiri yang akan sampaikan anugerah pada Pok Nik. Tapi memandangkan 'ketokohan' Pok Nik, rasanya tiada canselor atau nc mana2 universiti pun akan tergamak bagi anugerah kat dia sebab malu. Hehehe...

Den agak, Halimah buat progam, sewa dewan Unisel, bagi anugerah kat Pok Nik untuk mileage politik Pas...itu saja.

Tapi yang paling sadis dan lawak bagi den ialah bila Nik Aziz kebuloq betul semata2 turun dari Kelantan utk terima anugerah tu. Hehehe...mesti dia dah lama dambakan anugerah akademik spt tu. Dah orang nak bagi dalam program himpunan pendidik taska pasti dan pondok sekalipun...rembat jelah..kata Pok Nik dalam hati. Janji glamer. Hahaha...

Camno tu Din?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 1:20 AM

senyum kambing xpe..di bolehkan

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 1:38 AM

Eden baru nak kobar ni ha, tapi ekau dah cerito..... terimakasih ajolah. Eden raso pun begitu, mereko sewo ajo dewan di Unisel tuh, gempak sikit. Apo kato orang kampong nanti kalau anugerah itu diberi dalam dewan serbaguno kampung Bongek ( contohnya ), mampuih digolak orang !

Kebotulan atau disengajokan majlis diadokan seminggu lopeh Tun terima anugerah, wallahulam.

Tapi kalau eden lah, takkan tubek naik pentas untuk terimo anugerah tuh.... MALU Den ! Anugerah ni biaso nyo diberikan atas duo sebab, samaado mengiktiraf perkaro yang positif atau tujuan memalukan penerimo...... pilih mano satu yang sesuai.

Hmmmm...apo laie den nak kato , ek ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 1:47 AM

Normala tu dah kalah prk dan dah tak jadi cikgu pun boleh jadi presiden pendidik ke din? Tingi sungguh la nok taraf pengiktirafan ni. Huahuahua.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 1:54 AM

aku nengok gambo tu pun bukan takat SENGEH.... TAPI MACAM EASA NAK LOYA. EMMMM.... APAKAH JASA ORANG TUA NI DLM BIDANG PENDIDIKAN (NUSANTARA?????) KLU kat TADIKA KEMAS TU AKU PERCAYA LA SEBAB DULU DIA PERNAH JADI PENYELIA KEMAS....

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 3:07 AM

hehehe..... adessss senyum + sengih xleh kontrol nie pok chik dinPenyu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 7:41 AM

dada sudah ku lapangkan
fikiran sudah pun ku buka luas
namun tidak pun ku dapat jawapan
kerana hati masih tak puas

wahai penulis yang bijak bistari
artikel terbaik untuk paparan
apa kah pendapat anda secara peribadi
pok nik menerima darjah kebesaran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 7:51 AM

Hoi! sungguh nakal kau ni Din. Ini dah nakal tahap lima ni Din, bahaya. Sikit lagi naik taraf jadi jahat pulak. Kau ni selalu peangkap kami dengan soalan soalan maut Din. Aku tengah marah ni Din baca berita ni. Jangan kau nak soal soal lagi. Darah aku dah nak naik kat otak ni. Kalau naik nanti Din nahas kau ni. Aku dah jadi separuh gila fikirkan macamana si pemisah bangsa tuh boleh dapat anugerah, kau kasi lagi soalan panas. nak suruh pilih yang mana satu pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 7:53 AM

Normala jadi Presiden Pendidik? Pendidik apa? Mungkin kah aku terlepas berita ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 8:29 AM

....dan pemenangnya ialah.....

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 8:56 AM

orang bersoal dia bertanya
dah dijawap banyak lak tapi-tapi
kalau anugerah diatas yang ditanya
Yang penting Nik Aziz happy

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 8:59 AM

Berdasarkan apa yang kita tahu tentang Nik Aziz, tentang penganjur , tentang anugerah itu.... saudara boleh jawab sendiri ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 9:00 AM

banyak jasa dia...memecahbelahkan orang melayu...menghukum orang lain yang buat walhal geng dia sendiri yang lakukan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 10:10 AM

ehh nik ajeez nih melayu ke? bkn ri tu dia ckp dia malu jd melayu... bek nik ajeez nih pegi israel lg bek jd warga n bangsat yahudi semumur idup...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 12:59 PM

.................. NIK AB AZIZ BIN NIK MAT!!!!! (tepukkkkkkkk!! takbirrrrrr!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 2:23 PM

selepas baca komen paneh baru aku faham kedudukan cerita... rupanya dewan unisel dan jubah segala tuh hanya sebagai penyamaran untuk dilihat sebagai majlis unisel lahh!!! ha ha ha !!!
bukan setakat sengih je Din, aku terpaksa gelak juga sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 2:59 PM

hmmmm ... sering saya harap pembaca dapat membaca apa yang tersirat atau baca link untuk gambaran penuh. Banyak nak kena belajar lagi nih ...:)

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 5:33 PM

pikir punya pikir..baru saya dapat tangkap kenapa pok chik dinPenyu sebariskan TGNA dgn TDM....

yg sorang ni cakap pilih la syaitan yg dikenali

yg sorang ni pula cakap sedia bekerjasama dengan syaitan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2012 at 2:23 PM

Ni semua kes syok sendiri je. Tak payah kita ambik pot........ Orang yang bagi, yang anjur dan yang terima tak faham apa maksud nusantara. Lagi bahaya orang yang sanggup terima bantuan syaitan laknatullah pun diangkat tokoh pendidik. Anugerah yang sebetulnya Tokoh Pendidik Parti Ajaran Songsang.

Joe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 12:20 PM

Saya google sumbangan beliau sekurang-kurangnya pembangunan ekonomi negeri kelantan yang SANGAT MAJU itu, tapi tak jumpa..hormat & respect dengan ilmu agama yang ada pada beliau as an ulamak tetapi untuk kemajuan negara - nothing. Kenapa ramai sangat yang obses ya?

Post a Comment