........... Sekali je DiSergah Tun Mahathir, Kerajaan Pas Kelantan Dah Tercirit ... Belum Jentik Lagi hahaha.. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sekali je DiSergah Tun Mahathir, Kerajaan Pas Kelantan Dah Tercirit ... Belum Jentik Lagi hahaha..

Saturday, September 1, 201214comments


Kalau sebelum ini Surat Amaran PM Dr Mahathir sering dijadikan alasan oleh Nik Aziz @ Pas bagi menutup kegagalan kerajaan Pas Kelantan dalam memperjuangkan isu Hudud walaupun setelah 18 tahun, kini pemimpin Pas terpaksa menjadi DEFENSIF bila terpaksa mempertahankan ALASAN itu sendiri.

Umat Islam mula mempertikaikan bagaimana sekeping surat boleh mempunyai KUASA BEGITU HEBAT hingga mampu membantutkan SEMANGAT JIHAD GEROMBOLAN PAS dari terus memperjuangkan Hudud ...... yalah, MATI SYAHID pun mereka sanggup tapi sekeping surat amaran saja sudah mampu mengalahkan semangat juang mereka. BESARNYA Kuasa surat itu ! ( KLiK )

Tindakan Kerajaan Kelantan menangguhkan pelaksanaan hudud di negeri itu, yang dirancang pada awal 1990an, kerana khuatir sejarah diisytiharkan darurat 1978 akan berulang.

“Berdasarkan pengalaman (Pas Kelantan), Kita bimbang kalau teruskan usaha ini (laksana hudud) mungkin tindakan-tindakan yang tidak baik akan berlaku yang akan menjejaskan keseluruhan usaha kita untuk memperjuangkan Islam,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah. SINAR

OOOOOOooooooooo ........ TAKUUUUUuuuuuuuuuut ........ sebelum apa-apa, jom kita imbas kembali bagaimana rupabentuknya AMARAN dari Dr Mahathir 18 tahun dulu yang mampu menakutkan kerajaan Pas Kelantan -

Setelah diperjelaskan akan sebab-sebab kenapa -

GANAZZZZZ nya perkataan yang digunakan oleh PM Mahathir dalam surat amaran tuh ! Tak perlu dah Amaran Kedua atau Ketiga atau Amaran Terakhir atau Amaran Terakhir Yang Kedua .... SATU KALI AMARAN jer dari Dr Mahathir dah mampu mematikan langkah Kerajaan Pas Kelantan. 

Tak perlu nak sebut apabentuk tindakan yang sewajarnya yang akan diambil, kerajaan Pas Kelantan dah GIVE-UP ! Hahahaha .... Sikit tak sebut darurat ker, nak hantar askar ke apa ke ..... Kerajaan Pas Kelantan dah terbayang yang bukan-bukan. Sememangnya Tun Mahathir punya AURA yang begitu MENAKUTKAN Nik Aziz dan seluruh Pas !

Hishammuddin patut belajar dari Tun Mahathir cara-cara memberi amaran !


PS - Untuk membaca kembali sepenuhnya surat Tun Mahathir itu, sila KLiK.

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 4:42 PM

ha ha ha
I LIKE!
fisabillah,
kene surat terus jadi pondan tua cam hishammuddin rais
kene surat, telur bebola celah kangkang nik aziz
terus hilang

....................
Reply To This Comment ...................
September 1, 2012 at 4:44 PM

Kpd malaun PAS, teloq hampa tu buat gulai lagi bagus. Cakap berdego-degor nak mati syahid, pengecut'penakut. Nanti nak langkah mayat kapal pun takut agknya.

....................
Reply To This Comment ...................
rakab
September 1, 2012 at 5:26 PM

Pembangkang memang cukup gerun dengan Tum Mahathir,...
walaupun dengan sebaris ayat tapi cukup tajam dan berbisa !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 5:50 PM

Nik Aziz lebih takutkan Tun Dr. Mahathir drp ALLAH SWT Nauzubillah.. manusia macam nih diangkat sebagai tuan guru? Menyedihkan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 7:23 PM

ko punye email tu active/working lagi ke? ada barang baik nak kirim...

....................
Reply To This Comment ...................
September 1, 2012 at 7:33 PM

masih aktif

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 7:55 PM

Nak buat bersih 3.0 tak takut pulak, siap ada larangan kerajaan, bulldozed jer. Pelik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 8:20 PM

DAN MESKIPUN PENULIS SURAT BERKENAAN

TELAH BEGITU LAMA PENCEN,

TETAPI PENERIMA SURAT BERKENAAN

MASIH FOBIA HINGGA KE HARI INI.

HAIRANKAN?

....................
Reply To This Comment ...................
September 1, 2012 at 9:15 PM

Kata sanggup berjihad, dpt pahala lawan kerajaan zalim, mati masok syurga tp kasi surat satu kali terus mati pucuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 1, 2012 at 9:19 PM

it sounded like alasan n u know it wahai pengikut pas.

lebih2 lagi surat tu membuktikan hudud versi pas yg ditolak. bukan hudud yg mengikut syariat islam dr segi perlaksanaan dan titik perlaksanaan bila dan bermcm2 lagi kriteria hudud yg perlu diperhalusi. typical pas utk hanya berbicara dgn hebat hanya dipermukaan tp bila tanya mendalam derang xtau. akhirnya laim tuk guru derang lagi tau. bila imam mekah pn kata derang salah mula gelabah. turns out tuk guru pn x berapa alim sgt.

siapa kata hudud pas hudud yg mengikut islam ? itu hanya mereka yg claim.

mcm mereka claim islam itu pas dan pas itu islam. kalau melihat akhlak pengikut mahupn pemimpin kita nk ckp cth islam pn malu.

perlu jelas di sini yg ditolak adalah hudud versi pas. kami sebagai org islam xkan sesekali menolak hudud yg dtg dr Allah SWT. kalau x kenapa kami mengucap?

kalau itu adalah undang2 islam sebenarnya dr Allah saya xkan ragu walau sedikit pn. seperti kita selalu ckp yg baik dtgnya dr Allah yg buruk dtgnya dr kita. kalau yg buruk tentang hudud yg diperkenalkan pas dan ditolak tun m, semestinya buruk itu dtg kerana ianya adalah versi pas.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 3:46 AM

Salam

Maaf PAB berkata2

PAB terkejut dgn byk komentar bhw x suka hudud bermaksud x suka islam & menggelar sbg munafik sbg hukuman yg berat.

Apa yg PAB bleh simpulkan...byk komen2 polemik hudud ini realitinya adalah individu yg tidak fahami akan HUKUM ALLAH dgn tepat & jelas.

HUKUM ALLAH bukan hudud semata2 kerana di dlm AlQuran hanya ada 1juzu' shj yg menceritakan akan perihal dan jenayah hudud.

Hukum ALLAH meliputi Muamalah, Munakahat, Jenayah, Ibadah dan byk lagi.

Ternyata dr komentar menunjukkan ramai umat islam di Malaysia yg x faham & x tahu HUDUD hanya 0.0001 hukum Allah (sama spt yg dijelaskan olh TG Hj Hadi PRESIDEN PAS sendiri).

Bagaimana nk laksanakan hudud jika kita kaum muslimin sendiri x faham akan hukum hudud.

Hakikatnya semua org tahu Tun M tidak menolak hudud spt dlm suratnya kpd TG Nik Abs Aziz ttp utk melaksanakan hudud beberapa fundamental perlu dilaksanakan spt 99% rakyat dlm satu negeri perlu memahami & faham akan hudud, perlu ada draf dan dibentangkan pd umum, perlu menyediakan infra spt penguatkuasa, mahkamah, infra dan pakar2 undang serta para hakim & peguam yg khusus ttg hudud.

Dlm hal ini jgn emosional, yg x faham hudud perlu pelajari hukum hudud dahulu baru bleh berckp ttg hudud. Ia melibatkan akidah.

Bimbang komen yg diberikan samaada yg menyokong atau yg menentang membawa kpd kerosakan akidah. Nauzubillah.

Fikir-fikirkalah dgn hemah bukan krn Ketaksuban.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 3:39 PM

kpd PAB,sekarang ni bukan soal tak suka hudud.
tapi ini soal berani laksanakan atau tak.
tu surat Tun M....tahun ni, dah brapa kali Karpal Singh cakap NO HUDUD!
PAS terus goyang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 12, 2012 at 3:30 PM

korg pun menda tau...asal tun M ckp semua btl...PAS berjuang melalui demokrasi..dan mahu tegakkan hudud melalui demokrasi...korg igt zaman skrg ne zaman para2 NABI dan sahabat2 ker...kne ikut protokol..kne ikut undang2...so kenapa federal x mau beri kerajaan negeri laksanakan hudud..sedangkan kenapa kerajaan tiada hak nk ubah perlembagaan...semua dh diluluskan termasuk sultan!!!
korg kata ini hudud PAS...kalu btl umnu/bn perjuang hukum Allah mn hudud UMNU/BN???
yg ustaz Harun Din tlg drafkan dulu knp Tun M x mau terima...ada akal guna sebaiknya...jgn menyalak dlm kandang jer...satu jer utk beri kelantan realisikan perlaksanaan hudud bg kerajaan negeri kuasa utk ubah perlembagaan...korg kaji blk knp perlu ubah perlembagaan..jgn jd JUMUD tgk tv3 dan utusan...

mohon pencerahan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2012 at 1:26 PM

adoi..bingung je korg neh...masalah nye skang kene pikir akan akibat nye..persoalan berani ke tak nk dijalankan hukum tuh bukan persoalan sbenarnya...
akan disebabkan akibat daripada pelaksanaan nya hukum itu akan menyebabkan akta darurat kelantan 1977 akan diisytiharkan dimana 'Kerajaan Pusat akan mengambil tindakan dan boleh mengistiharkan darurat serta menggantung perlembagaan Kelantan seperti yang pernah berlaku pada tahun 1977.'kesan nya:

so kalo dah diisytiharkan darurat, serupa kerajaan pas kelantan bagi negeri kelantan tu free2 je kat kerajaan pusat...

so sbb akibat nye la tuh derang tak jadi buat...bukan masalah berani ke tak..

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2011/01/mengapa-hudud-tidak-dijalankan-di.html#ixzz2GVeYbIhJ

Post a Comment