........... Pistol TIDAK Diacukan - Sam Ketot / Mahfuz Kok Senyap ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pistol TIDAK Diacukan - Sam Ketot / Mahfuz Kok Senyap ?

Sunday, September 9, 201225comments

                                                      ANTARA SELIPAR



                                                        DENGAN PISTOL



Mahfuz , MANA LAGI BAHAYA ? MANA LEBIH GANAS ?  Mana lebih patut diberi PERHATIAN DAN DIAMBIL TINDAKAN ?


Dari SINAR

"Pengawal yang ditugaskan tidak mengacu senjata api terhadap orang ramai.

“Sebaliknya, apa yang dilakukan adalah mengeluarkan senjata api dan menghalakan muncung pistol  ke tanah, di bawah paras pinggang,"
kata Sam Ketot.


Mungkin Sam ketot juga berpandukan kepada laporan awal blogger Jiwa Paradox yang hanya menunjukkan gambar dibawah..... TAPI bagaimana dengan VIDEO ini yang diambil dari artikel TERBARU JiwaParadox ?



KLiK
Mahfuz tak mahu panggil Pasukan Pengaman Bangsa-Bangsa Bersatu ?

                               


POLITIK GANGSTER !

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 3:50 PM

video ni telah diedit oleh ameno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 4:06 PM

tp knp puak2 umno halang bas pr nak pg ceramah.ini negara demokrasi bro...sebelum ni dlm masjid, knp gunakan kaedah samseng.nampak sgt umno dah makin terdesak sampai ceramah pr pun nak halang..umno dah menguasi media di malaysia n jabatan2 kerajaan.knp x gunakan sebaik mungkin..tp bagus jgk tindakan perkasa, ini menambahkan lg undi pr, cuma kita tak tahu kesabaran ahli pr plak mcm mana?..nampaknya najib dh hilang kawalan atas umno dan nampaknya muhyudeen dh mula atur strategi nak tendang najib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 4:14 PM

sbg org awam, mmg tak faham. Pistol dikeluarkan jika seseorang terasa ada threat, kan? Sbg org awam, bila nmpk pistol, terutama di bumi Malaysia yg rata2 rakyat tak pernah pegang pistol, tentulah rasa takut, silap2 lari bertempiaran. Apa yg threatnya? Tak faham knp mesti keluarkan pistol walaupun aras pinggang di khalayak ramai yg tak bersenjata? Whatever reason! Semakin confuse dgn keadaan di Malaysia ni...Tolong jelaskan...

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 4:21 PM

Definasi Samseng ? Saya tidak setuju tindakan Perkasa menganggu ketahap masuk dalam masjid, tapi saya tidaklah memanggil tindakan itu sebagai SAMSENG. Kalau main pistol ni ..... bukan samseng lagi dah tapi MAFIA !

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 4:24 PM

Demo Bersih yang LEBIH TERNYATA GANAS pun Polis pakai cota, dan gas .... itupun PR dah bising.

Ni baru setakat protes buat bising ngan banner tak sampai berapa orang sangat.... terus keluar pistol ?

Ni bukan isu politik tapi keselamatan dan COMMON SENSE !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 4:31 PM

ada polis plak kat situ..knp polis x halang orang yg duk tgh jalan tu..kalu tiada ancaman, xkan la bodyguard keluar pistol bro.tp knp puak umno halang bas pr?...apa yg ditakutkan?bertindaklah guna akal.benarlah kata tun m...umno dihuni oleh org yg tidak bijak smpai ceramah pr pun nak kacau..

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 4:51 PM

" kalu tiada ancaman, xkan la bodyguard keluar pistol " boleh juga digantikan dengan, ' kalau tiada ancaman, xkan la Polis nagn FRU tembak gas dan air semasa Bersih ' .....

Nampak cara pemikiran kita yang tidak ADIL ? Jika bodyguard itu diberi kelebihan sebagai punya otak yang waras untuk buat pertimbangan terbaik dalam situasi genting, kenapa Polis dan Fru tidak diberikan kelebihan yang sama ?

Satu lagi - kenapa tidak tanya Polis yang hadir masa Bersih-bersih supaya halang peserta demo ?

BIAR POLIS SIASAT dan jika ada unsur kesalahan, BIAR bodyguard itu dihukum.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 9, 2012 at 5:42 PM

Semasa kenderaan DYMM sultan Perak dihalang satu ketika dulu tiada pon pengawal peribadi beliau atau polis mengeluarkan pistol diachukan kapada para pendemo.
Baru ketua PKR belum lagi jadi PM,satu-stu Allah tunjukan kapada kita semua orang-orang yang berfikir.
Semoga ianya memberi peringatan,"the true color is showing slowly".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 5:55 PM

kah kah kah,

yang geng pakatan halang dato t nak bersumpah dalam masjid tu boleh pulak? sampai kecoh masjid jadinya. padahal dato t nak buat sumpah supaya mereka dilaknat Allah kalau mereka tipu. samsul ketot masa tu serang masjid, mahpus xdak pun bising.

-gapodio-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 6:05 PM

KDN puas hati sebab tiada apa insiden buruk yg berlaku...

ko org nak bising apa?

Tapi kalu benda2 mcm nih jadi tempat aku, org yg kluar pistol akan kami pastikan menyembah bumi!

Ada undang2 tapi tak berfungsi, ada menteri, tapi tiada telur!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 6:25 PM

din ... mahfuz selipar ... nwar berahi omega ... perkataan sinonim yang baru ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 6:39 PM

pencacai PR yg over taksub mmg takkan kata perbuatan itu salah. Apa depa buat semua 'betoi, adil, demi rakyat'. Pi mampuih la cai. Nak suruh guna akai pun, hangpa mana ada akal yg rasional. Syabas dinturtle, anda punya kesabaran utk bg penjelasan kat depa ni walaupun, tak diserap dlm akal dan minda depa yg gelap tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 6:45 PM

body guard osama pun tak tergamak tunjuk senjata di depan penunjuk perasaan. saya ulangi penunjuk perasaan.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 6:52 PM

termakasih, lupa pulak insiden tu :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 6:52 PM

bayangkan kalau puak-puak ini berkuasa penuh...

kecoh-kecah kalau Hindraf nak rapat dengan depa.

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 6:55 PM

o-oh .... berapa anggota Rela dan security guard yang ada lesen senjatapi dan ADA senjatapi !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 7:02 PM

insiden terbabik takkan berlaku jika puak2 umno pergi membela lembu dan biarkan pr berceramah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 7:28 PM

Polis dh sahkan yg pengawal tu x halakan pd public.hanya bloger umno je yg spin isu ni.sbgai boduguard..dia kena buat mcm tu..dh 2 kali bodyguard anwar dipukul oleh puak2 umno yg tidak mengamalkan politik matang..Anwar adalah pilihan rakyat yg sah n dibawah parlimen dan selaku ketua pembangkang beliau kena terangkan dasar2 pr dan knp plak umno tertekan?umno kan ada rtm n tv3...gunkanlah..bukannya halang bas mcm samseng...lagipun pr x paksa public dtg ceramah pr..nak dtg dtg,xnak xpe..Umno, jgnlah terlalu tertekan...politik scr berhemah...

....................
Reply To This Comment ...................
September 9, 2012 at 8:03 PM

Bloger umno bising sebelum keputusan polis, dan akan AKUR jika itu juga keputusan mahkamah. Saya nak tanya saudara, apakah bloge PR boleh berkelakuan sama?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 9, 2012 at 10:13 PM

biasalah kalau si ameno yang kita tak tau pun jantan betinanya. kalau tak buat cara tuh pencacai pr tak kan lawat blog dia. pencacai pencacai pr kan suka benda benda yang tak betul

....................
Reply To This Comment ...................
September 10, 2012 at 12:58 AM

Mahkamah pun Ada dua, penjawat awam pun Ada dua, doktor pun Ada dua, pendakwaraya pun Ada dua, blog pun Ada dua, tidak terkecuali polis pun Ada dua..satu polis pkr satu polis umno

Menteri kdn Ada satu, peguam negara Ada satu, pm pun Ada satu..persamaan mereka..masing2 tak Ada telur dua biji

....................
Reply To This Comment ...................
September 10, 2012 at 7:09 AM

hahaha ....TERBAEEEK !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2012 at 11:26 AM

EH BRO.. ITU CERITA BODYGUARD KENA INJEK RACUN KONONNYA HAMPIR MATI APA CERITA? MASIH HIDUP DAN SIHAT WALAFIAT KAN? WAAAH...HEBAT2 ORANG DALAM PR NI YE? KENA RACUN KE...KENA ARSENIK KE...KENA HIV KE...TARAK PROBLEM PUNYA..

SO KALAU DAH KUAT DAN KEBAL CAMTU, APEHALNYA NAK ACUKAN PISTOL KONONNYA NAK BELA DIRI? KORANG KAN KUAT DAN KEBAL? HEHEHE

....................
Reply To This Comment ...................
September 10, 2012 at 12:55 PM

Aikkk... masa pilihanraya (tak kira pilihanraya kecil atau besar), penyokong PR pun halang bas penyokong BN. Lagi teruk, siap ancam nak bakar bas lagi.

Moral of the story, kebanyakan perbuatan yang dikatakan jelek oleh orang PR sebenarnya telah dimulakan oleh orang PR jugak dan ditiru oleh orang lain. Bravo kepada penyokong PR, anda pencetus segala onar dan kemungkaran di negara ini. Shame on you.

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2012 at 12:58 PM

Yup, siap baring2 atas jalan lagi. Orang PR harus terima kenyataan, "what goes around comes around". Lagi satu, politik jelek di Malaysia dicetuskan oleh puak2 Pakatan jugak.

akuantiPAKATAN.

Post a Comment