........... Pas - Balaci Yang Kuat ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas - Balaci Yang Kuat !

Sunday, September 30, 201210comments


TEPAT SEKALI apa yang dikatakan oleh Datuk Zulkifli Nordin yang Pas walaupun mempunyai ahli lebih sejuta orang, tetapi sebuah komponen yang lemah dalam Pakatan Rakyat (PR) kerana ia tidak mempunyai kuasa sebenar dalam perikatan itu.

"Situasi ini berlaku akibat ketaksuban kebanyakan ahli PR terlalu cintakan dunia dan mengejar kuasa hingga sanggup mengetepikan peranan Pas dalam perikatan itu. Tanpa Pas, percayalah yang PR takkan ke mana kerana segala persiapan ceramah atau program dianjurkan PR, ahli Pas juga yang akan membantu dari segi persiapan," SINAR

Pas sememangnya mempunyai ahli parti yang menjadi idaman siapapun yang ingin menjadi pemimpin - Penyokong TAKSUB. Penyokong yang sanggup berkorban apa saja demi parti, mengikut buta tuli, dan mengiyakan apa saja kenyataan dan tindakan pemimpin parti.

Tidak pernah terlintas walau sedikit pun dihati mereka untuk mempersoalkan sebarang kenyataan pemimpin parti. Salah atau benar - pemimpin yang tentukan. Hitam kata pemimpin maka hitamlah kata mereka... Putih kata pemimpin maka putihlah kata mereka. 


Kesannya juga terpalit kepada rakan politik parti Pas .... Siapa yang tak nak berkawan dengan orang yang sanggup melakukan apasaja yang kawan suruh dan mempertahankan apasaja yang kawan buat ? Siapa tak nak BALACI FREE ! ?

Saya berikan satu contoh, pernah tak Dap marahkan Umno kerana terlalu menyerang Pas ? Tak pernah kan ..... Tapi bila Umno menyerang Dap, pemimpin Pas Mahfuz Omar merayu kepada Umno supaya jangan serang terlalu sangat -

“Jadi, saya minta Umno berhentilah daripada menjadikan DAP sebagai ‘punching bag’... menjadikan DAP sebagai sasaran dalam perhimpunan agung mereka baru-baru ini. Ini bagi saya satu politik yang paling kotor,” KLiK


YB Zul berkata lagi -  

"Kalau kita lihat, dalam program mereka (PR), yang beri kuliah, semuanya orang Pas, kadang-kala hingga lima atau enam kuliah setiap hari di pelbagai tempat.

"Walaupun dari pandangan mata kasar orang luar Pas mempunyai sebuah jentera yang lengkap, namun kuasa mereka seakan-akan hilang apabila bergabung dalam pakatan itu,"


 Makanya Presiden Pas sendiri sedikitpun tidak punya masalah untuk mengaku ahli2 Pas sebagai KUDA ! Tak kiralah kuda perang ke, kuda ladang ke, kuda funfair ke ... asal namanya kuda maka akan adalah yang menunggang !



YA, Pas memang sebuah parti kuat. Tapi dalam Pakatan Rakyat, Pas hanyalah BALACI yang begitu mudah diperkudakan oleh Dap dan Pkr.

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 30, 2012 at 9:49 PM

Salam bro din,

Nnti jwpn STANDARD akn dijawab oleh pencacai PAS ni.."HABIS 2 UMNO MENJADI BALACI MCA 55 TAHUN TAK BISING PULAK?"

Spt biasa soalan tidak dijawab sebaliknya dicari ALASAN dan bukan KEBENARAN..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2012 at 11:23 PM

kalau mcm tu derang mmg bisu buta dan tuli seperti mana yg Allah SWT pernah ckp. Org bodoh pn tau umno lagi dominant dr mca. mungkin pas lebih bodoh dr org bodoh.

ketaatan yg mereka tunjukkan sepatutnya pada pemimpin islam kita (pm dan agong).

tp di sinilah fundamental flaw yg org2 kita pandang enteng atau x pernah nk perbetul. hadith utk taat pada pemerintah sebaliknya mereka selewengkan sehingga menjadi ketaatan pada ketua pas. kalau x percaya dgr la cerita org yg dh insaf yg pernah menjalani program basuh otak oleh pas di universiti. kalau pemimpin mereka kata angkat pedang lwn kerajaan maka mereka wajib sahut.

apa JAKIM buat? ape majlis fatwa buat? mcm mana boleh ade dua masjid di kebanyakan kawasan? masjid pas dan masjid bukan pas?

selagi kita x tangani penyelewengan pas dlm islam selagi itu la keadaan ini akan merugikan ummah di msia. antara product jijik pas termasuklah ketaatan pada org yg salah sehingga menjadi anjing DAP. mana badan2 yg sepatutnya mengelak semua ini dr berlaku? kita dh ade polis yg seolah2 serve pembangkang. xkan la yg sepatutnya bertegas dlm agama pn x cukup iman sampai sanggup membutakan mata saja melihat?

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2012 at 11:35 PM

umno tak pernah jadi balaci mca, dalam BN umno jadi peneraju utama.. tapi dalam PR, Pas yg jadi balaci dap yg taat dan setia.. anggok2, geleng2

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2012 at 6:42 AM

Nik aziz cakap, itu bukan taksub, tapi istiqamah.

Saya tak tau nak kata apa pasal penyokong pas yang seolah-olah yang terima bulat-bulat kata-kata pemimpin mereka. Tanpa berfilir terlebih dahulu sama ada ianya adalah fatwa yang tidak boleh disanggah sama sekali. Atau ianya cuma permintaan biasa seorang pemimpin parti.

Kecelaruan ini timbul kerana doktrin yang telah ditanam sekian lama melalui usrah dan ceramah umum iaitu pas adalah islam dan islam itu pas. Inilah punca yang menyebabkan sesetengah penyokong pas menjadi taksub dan meletakkan politik melebihi segala-galanya.

Unit amal pas adalah contoh di mana anak-anak muda disemai supaya benci pada kerajaan dan dilatih sehingga mereka menjadi ekstrem (ketaksuban melampau). Inilah generasi muda yang telah dibrain wash oleh pas dan boleh dikerah untuk melakukan apa saja termasuklah jaga parking ketika ceramah, tukang kutip derma, tukang panjat pokok untuk pasang bendera dan apa-apa jua tugasan yang dilakukan atas nama jihad mempertahankan islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2012 at 9:24 AM

SEBAB DORANG PERASAN DORANGLAH YANG LEBIH DEKAT DENGAN ALLAH BERBANDING ORANG LAIN..BILA PERASAAN UJUB ITU SUDAH BERSARANG DALAM DIRI..FAHAM2 SAJA LAH..

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2012 at 12:40 PM

Betul 2 sedara,

Baru2 ni ada sorang ustaz PAS dtg berceramah di tempat sy.Dia kutuk Ustaz Fathul Bari.Kata dia lebih kurang mcm ni la:

"Ada sebuah kitab masyur nama dia FATHUL BARI.Tapi bukan Fathul Bari UMNO.FATHUL BARI UMNO ni ALAT UMNO utk LWN ISLAM"..

Bersistighfar sy dgr dia ckp mcm 2.Dia letak level ISLAM=PAS.So bila UFB tegur PAS sama la tegur ISLAM.

Sy pecaya bukan Ustaz 2 jer yg ckp mcm 2.Malah ramai lg pentaksub PAS kt luar sana yg berAKIDAH sebegitu.Nauzubillah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2012 at 8:47 PM

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Begitulah yang sepatutnya terjadi. Orang PAS tak tahu, kita di luar PAS ni menggeleng kepala melihat PAS dibalacikan, tapi yang memikul tu, buat-buat macam tak de benda je. Very pitiful.

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2012 at 10:35 PM

Ya, orang atas pagar sering meluahkan rasa KESIAN melihatkan Pas diBULI dek Dap

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2012 at 11:40 PM

Mereka tidak pernah memberikan "jawapan", mereka cuma perlu twist, konar baring dan lipat melipat dengan anggapan itulah jawapan terbaik mereka. Phuiii...

anakbochek.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 2, 2012 at 12:04 AM

pada aku...PAS ni adalah anjing bagi DAP...bila DAP suruh salak... menyalak la PAS...bila suruh guling...berguling-guling la dia... betul2 PAS ni mcm anjing jinak bagi DAP...nothing more nothing less

Post a Comment