........... Ngeh Sudah Minta Maaf - NAK HAPUSKAN DIA ATAU TIDAK ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Ngeh Sudah Minta Maaf - NAK HAPUSKAN DIA ATAU TIDAK ?

Saturday, September 22, 20127comments


DAP dilihat tidak akan melayan desakan Umno agar Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, yang kini berhadapan dengan kontroversi mesej Twitter, agar dilucutkan kesemua jawatan dalam parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu.

Menurut Timbalan Pengerusinya, Dr Tan Seng Giaw, Koo Ham akan diberi nasihat dan diambil tindakan susulan yang wajar dan adil memandangkan pemimpin itu telah pun memohon maaf. Seng Giaw berkata, permohonan maaf  Koo Ham sendiri menggambarkan pemimpin DAP Perak itu mendengar nasihat yang diberikan parti.

“Kita sudah bagi nasihat pun sebelum ini supaya sentitif terhadap perkara yang berkaitan agama. Tapi jika perkara itu berlaku, seperti Ngeh (Koo Ham), kita akan fikirkan tindakan yang sewajarnya serta adil,” kata beliau kepada Sinar Harian Online pagi ini.

Ahli Parlimen Kepong ini juga dilihat memberi gambaran agar semua pihak perlu bersikap terbuka untuk memaafkan Koo Ham dan tidak wajar terus meminta dikenakan tindakan tegas, sebagaimana didesak oleh Umno, kerana beliau telah pun meminta maaf kelmarin.

“Beliau pun sudah mohon maaf, apa lagi kita boleh buat, tak akan kita nak hapuskan dia pula, dan saya yakin Islam agama yang murah hati,”

Bagi saya - Ngeh perlu diKORBANkan jika Dap masih mahu dilihat relevan dalam masyarakat berbilang kaum Malaysia ! Itu sebagai BUKTI yang Dap serius. 

Lepas satu-satu pemimpin Dap mempamerkan kebiadapan melampau yang jelas tidak menghormati sensitiviti agama dan perkauman. Lepas buat, minta maaf dan terlepas dari tindakan..... LAMA-LAMA SEMUA NAIK LEMAK !

Satu pengajaran mesti dibuat.

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2012 at 6:48 PM

ehhh kalau ckp pasal pemimpin umno nk maafkan jgn harap la. lagi diapi2kan ek- utk pemimpin dap ade special treatment? tidak islam bukan begitu. lebih2 lagi utk kafir harbi.

weh kafir harbi mcm ngeh kami xkan maafkan begitu saja.

x habis2 dgn provokasi menghina agama kami. mulut kamu semua perlu diajar!

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2012 at 7:41 PM

Dia dah minta maaf... tak payah nak diperbesar-besarkan lagi.... Yang penting tak payah nak undi makhluk biaDAP ni lagi. Esok lusa keluar kenyataan menghina Islam lagi, lepas tu minta maaf... kita terima je la.... kan penganut Fuckatan tak kisah semua tu. Penganut Fuckatan mana ada rasa sensitiviti pada Islam pun. Agama lain jangan usik, marah si PM 16 September nanti....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2012 at 8:50 PM

Siapa bagi dia Datuk dulu? Pelik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2012 at 9:49 PM

Terlajak perahu boleh diundur terlajak kata badan binasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2012 at 10:16 PM

Tanye la jugak, sape yang rekomen dia dapat datuk tu... bersekali dengan majlis pengurniaan "Datuk Seri" Nijar Tokak dulu...

kasi hint sikit - April 2008

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 23, 2012 at 12:30 AM

terlajak kata minta maaf je settle. best gile duk msia yg ramai org melayu yg pemaaf yg ramai puak harbi amik kesempatan.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 23, 2012 at 11:30 PM

Gua setuju 1000% sama lu. Lepas ni dia pijak kepala kita lagi, kemudian mangkuk tu minta maaf... kita maafkan je la. Dia permainkan agama kita pun, kita tengok je, maafkan jugak... baru la kita boleh jadi Melayu yang 'MAJU' bawah Fuckatan...

Post a Comment