........... Menteri KDN Kutuk Politik Kebencian - Kita Akan Siasat, Tangkap dan Dakwa Mereka Yang Bersalah ! YES ! YES ! YES ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Menteri KDN Kutuk Politik Kebencian - Kita Akan Siasat, Tangkap dan Dakwa Mereka Yang Bersalah ! YES ! YES ! YES !

Sunday, September 2, 201220comments

Negara kita punya undang-undang.  Tidak ada siapa yang boleh melanggar undang2 sewenang2nya dan terlepas begitu saja. 

Politik Kebencian mesti dihentikan SEGERA ! Jika dibiarkan , ia akan menular ... Kita akan ambil tindakan TEGAS kerana rakyat MAHU melihat undang2 ditegakkan.

Lebihkurang begitulah bunyinya ketegasan yang disuarakan oleh Menteri Dalam Negeri Malaysia, Datuk Seri Hishammuddin. Walau banyak mana saya pernah kutuk beliau pun sebelum ini sebagai Menteri yang lembik, masih terasa kebanggaan ..... MASIH BELUM TERLEWAT ! 

Last kopek itu yang paling penting .... last kopek itu yang orang akan ingat ......

Mereka yang telah dengan sengaja engkar arahan pihak berkuasa dengan terlibat dalam beberapa siri perhimpunan HARAM seperti Bersih AKAN DIDAKWA !

Sehubungan itu tegas Menteri Dalam Negeri, tindakan segelintir pihak yang memijak bendera, membaling batu dan cat kepada bas yang digunakan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam, memijak gambar Perdana Menteri kelmarin selain membuat ugutan bunuh ke atas pemimpin adalah satu kesalahan serius yang perlu diambil tindakan segera.

 ............. eeerrrrr .............errr ..................................
...................................................................................................
.......................................................................................................
....................................................................................................
hmmmm.....................................hmmmmm..................................

errr ...... dan .....errrr ......... seterusnya seperti dilapurkan Sinar -


“Saya melihat insiden yang berlaku itu menjadi tumpuan rakyat dan tindakan segera harus diambil terhadap perkara ini. Kita mempunyai pelbagai undang-undang termasuklah polis dari segi konteks siasatan, peguam negara dari segi konteks pendakwaan dan kehakiman dari segi konteks kes dan juga hukuman.

“Kita mempunyai keseimbangan undang-undang kerana polis tidak boleh membuat tindakan sesuka hati mereka,”


Hishammuddin yang juga Naib Presiden Umno berkata, masyarakat hari ini mahu melihat satu tindakan diambil kerana negara mempunyai undang-undang.

“Jika tidak boleh diambil tindakan pun, ia perlu dimaklumkan kepada masyarakat mungkin undang-undang tidak cukup, bukti tidak cukup dan sebagainya.


“Pihak polis harus menyiasat terlebih dahulu perkara ini dan bersama badan terlibat lain berbincang akta mana yang mahu didakwa bagi kes-kes berkaitan.


“Orang ramai juga harus tahu hasil siasatan itu supaya tidak berlaku eksploitasi maklumat yang tidak betul di sebarkan,”


Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 7:37 PM

betul betul la sial hisapmudin ni.
aku dah premature ejaculation bila dengar ni.
ye ye pasal janji bersih
rupanya pasal bas. agak nya anuar punya tangan ada dia punya balls kot.
tercepat anzal rupanya aku.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 7:49 PM

Datuk Seri Hishammuddin ni bukannya lembik tapi dia lembut..orangnya baik tapi jawatan KDN tak sesuai untuk dia..jawatan KDN sesuai untuk orang yang tegas dan keras semangat.

sama macam PakLah.PakLah orang baik tapi tak sesuai jadi PM..sebab tu macam macam masalah timbul bila orang yang tak sesuai pegang sesuatu jawatan..

Datuk Seri Hishammuddin ni hanya layak pegang jawatan menteri pelajaran, pertanian dan asas tani ataupun komunikasi dan seni kebudayaan..sesuai untuk orang yang lemah lembut macam dia.

p/s: lemah lembut bukan bererti pondan..Rasullulah s.a.w pun menyuruh umatnya bersikap lemah lembut.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 8:11 PM

hmmmm ...... terkedu kejap nak balas. Orang yang komen dengan lemah lembut dan penuh sopan macam saudari ni boleh mati akal dibuatnya :)

hmmm ... sepatutnya Hisham berada dibaris depan pihak berkuasa semasa Bersih... berdepan dan berhujah lemah lembut dengan pendemo haram tersebut. MUNGKIN... Bersih dapat dielakkan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 8:32 PM

Bro Din, lembut ka lembik ka, Hishammuddin wajib menjadi keras kali ini, puak2 ne cukup melampau lebih2 lagi simata sepet, depa pijak gambar Najib pemimpin Melayu seperti juga mereka menghina kita orang Melayu, Parti Pas patut malu menjadi orang Melayu yang bersekongkol dengan China Dap yang ternyata biadap & kurang ajar serta anti Melayu & Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 8:56 PM

Apakah meriam harus ditujukan kepada BOS HISHAM ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 9:22 PM

salam,

kalu menteri amaran cakap, kita boleh la basah dengan air liur menteri ajer. nak lihat, rasanya tak nampak ada cahaya di dalam gelap walaupun bersih. boleh la kita dengar, tunggu sampai pokok yang ditanam berbuah pun tindakan agar orang dah lupa semua peristiwa. auwwwww, i akan ambil tindakan yooooo ....

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 9:31 PM

menteri yang dilantik atas dasar kedudukannya dalam politik beginilah.rasanya lebih baik mereka yang tiada latarbelakang undang2 tidak diletakkan sebagai menteri kdn.bekas2 ketua polis negara lebih sesuai dengan jawatan sebegini...

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 9:49 PM

Menteri asas tani dh ada heronya dah sesuai sgt x blh diganti dgn yg lemah lembut. Menteri budaya plak x sesuai sbb yg ada sekrg ni mmg x minat nak pencen. Menteri Pelajaran kene org keras sbb slalu kene serong ngan dong zong. Yg tinggal satu je Menteri Hal Ehwal Wanita!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 9:56 PM

Berlembut tpnjgn sampai dayus. Kalau berllmbut sampai negara huru hara itu namanya x bertanggungjawab.

Saya suka melihat tun m sebagai lembut tp juga tegas saya harap hishamudin boleh jadi mcm tun m. Negara kita makin x selamat dgn pembangkang dh makin byknbuat suka hati.

Xkan sampai ade nyawa melayang baru nk amik tindakan. Hari tu polis kene belasah pn diam je bila ambiga patut bertanggungjwb

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 10:05 PM

Jawapanya, iya, Bro Din.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 10:40 PM

org cerita pasal pijak gambar pm, aksi berak atas gambar pm, tukar bendera masa perhimpunan haram tu, tetiba dia komen jugak pasal bas kena simbah cat kt kota bharu. apa punya gonjeng ulasan hisham husin ni. asingkan kes kt kota bharu tu. polis kota bharu kan ada. kalau nk ulas sgt, ulas semua sekali kes2 yg berlaku seluruh negara!!! kes eksiden ada, kes rompak ada, kes lari dari rumah ada...haa..cukup air liur nak ulas? serius aku ckp, aku memang tak yakin benda ni. lepas 2 - 3 kali jamuan hari raya, benda ni dh jadi basi. kes kemana apa kemana!! itulah hishamuddin tun husin.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 11:11 PM

Masalahnya kenapa dibiarkan terus pegang jawatan itu selama sepenggal ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 11:11 PM

sembang je lebih...bersih 1 sampai 3, sekor pun xde kena dakwa...polis kena pukul pun rileks je..inikan.pijak gambar najib..aku confirm lepas ni akan senyap la..

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 11:12 PM

a-ah la, Polis KB kan ada. Bukannya kes besar pun. Cat tak payah buang, tukar je cermin. kenapa sampai tahap MENTERI KDN nak ambil tahu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 2, 2012 at 11:29 PM

suara hisham mcm donald duck

org dngr bukan takot....KETAWA kahkahkah

beribu ribu ribu dan beribu lagi laporan polis dibuat terhadap Bersih 1,2,3,4 dsb, mat sabu kominis

TIADA TINDAKAN!

mamat itik ni ada amek duit nuar ker?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2012 at 2:55 AM

cara hisyam tu bukan lembut sayang tapi main selamat.cakap orang asli nya play safe.. dia keras pon tak boleh gak naik sebab skrip cousin bro nya suruh dia play safe. masakan tak tau yang najib tu memang pelakun play safe no. wahid dari dulu kini dan selamanya..

pemimpin playsafe macam najib tak sesuai langsung jadi pm sebuah negara yang berbilang kaum yang mempunyai pelbagai agenda yg tersirat dan tersurat untuk menghancurkan negara..

kalau zaman tun M ..usahkan berak.. terkentut pun pembangkang tak berani kat dataran merdeka tu..

sebab tak ada pilihan lain terpaksalah bagi najib sepenggal lagi dlm pru13.. tapi hisyam kena out dari calon naib presiden umno thn depan..harap MM boleh belajar ganti tempat hisyam..

kalau najib masih nak playsafe menidakkan denyut nadi orang melayu yang dah jelak dengan karenah pembangkang, mungkin nasibnya sama spt tun lah yg dipaksa letak jawatan pm malaysia.. dah meluat dengan kerajaan yang mati pucuk.. ada loyar kerajaan asyik tido sepanjang hayat..makan gaji buta.. rakyat dah muak buat laporan polis , habuk pon tarak..

p/s: najib kena fikir di luar kotak fikiran pasal menjaga maruah dirinya sendiri dan bangsa melayu di negara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2012 at 12:48 PM

BOOOOOOOOOOOOOOO...

ITU JE KOMEN AKU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2012 at 4:40 PM

Lam paper ari ni.ank tun hussin onn ni kate rakyat dah jemu n meluat ngan desparado politik. Come on bro. Rakyat sebenarnye lagi jemu ngan sikap pondan bro tu. Xkn penasihat2 bro xbgtau. Ke penasihat2 bro tu kaki kipas..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2012 at 11:32 PM

lepas dia buat sidang akhbar nak amik tindakan kat orang yg terlibat, mesti dia gelak macam dalam gambar tu kan. abis semua kena temberang. gelak besar dia.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 2:49 AM

orang kalo serius tangkap dulu ...kata antara polis terbaik di dunia ...mungkin masa Dr Mahathir kot ...ada no ...sekarang dah kalah banyak .tapi aku serius tak percaya china doll tu kena tangkap dan dihukum ...panggil pi balai aku percaya ... ishhhh ..teringat video tu plak ... bro TERPRIT dalam mulut ...mangkit amoi tu ....mesti HANYAK ( bau yang dahasat setelah MENG - HARBOK ( meliwat) seseorang ..... hahahahahahah siapa kah ituuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ??????????

Post a Comment