........... Luar Teriak Kronisma, Bila Dapek Projek Sonyap ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Luar Teriak Kronisma, Bila Dapek Projek Sonyap ?

Saturday, September 29, 20124comments

Saya tertarik dengan beberapa komen pemimpin pembangkang yang entah macamana cara otak mereka berfikir, boleh mengaitkan bajet terbaru Najib dengan Kronisma. Yalah, baru je umum, tak sebut pun lagi sapa-sapa yang boleh apa-apa projek ..... - Mkini

Lim Guan Eng - Jadi jelas ia bajet pilihan raya untuk beli undi tapi kita harap bukan sekadar beli undi tapi menjadikan kroni-kroni kaya sahaja.

Kita lihat di sini yang dapat manfaat kroni-kroni dengan projek yang dijanjikan.


Mahfuz - Ada lagi unsur ketirisan dan nak kayakan kroni bukan untuk rakyat.

Saya kaitkan dengan artikel Paneh yang memang paneh ni - KLiK, dimana Paneh mendakwa projek baru pembinaan sebuah Kompleks Bazaar Ampangan yang baru sat tadi dirasmikan program pecah tanah -

6. Namun yang terlepas pandang oleh MPS dan Kerajaan N9 yang diterajui Mohamad Hasan ialah,  syarikat kontraktor Wangsa Bina Dinamik Sdn Bhd yang dianugerahkan projek pembinaan Kompleks Bazaar Ampangan adalah milik penyokong tegar Pkr! Boleh dikatakan semua anak jati Ampangan tahu siapa pemilik Wangsa Bina Dinamik Sdn Bhd yang salah seorang pengarahnya adalah Amir Faruk yang begitu tegar mengibarkan bendera Pkr di Ampangan di PRU-12 lalu.

Eden maleh nak komen sebonarnyo, tapi bilo baco yang kerajaan BN tetap dituduh memboei projek kepado kroni tapi terbukti di Nogori yang orang Pkr yang boleh projek TAPI Pkr Nogori buek sonyap jo, eden tertubek jugok nak komen !

Mungkin ada bagus juga jika diberi syarat kepada setiap kontrektor yang dikenali sebagai penyokong pembangkang supaya mengeluarkan kenyataan TERIMAKASIH kepada kerajaan BN jika menerima sebarang projek.

Bukan apa, diluar menjorit sampai kering tokak menuduh BN mengamalkan kronisma tapi dibelakang bila dapek projek, mereka sonyap ... Kan HIPOKRIT namonyo tu.

Jika tidak buek begitu, saya sarankan projek ditarik balik !

PS - Paneh samo Tauke Ikan - Esok dimano ado ceramah Pas ? Air liur eden tubek keluar dah ni terbayang sup !

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2012 at 2:24 PM

Semua jenis gila babi, tambah2 Mampus Bean n Guan Eng Dapig tu..babi pun tak gila macam depa. Bangsat jenis tak sedar diri..

....................
Reply To This Comment ...................
September 29, 2012 at 6:46 PM

Salam Din,

Posting di Paneh Miang tu ado orang email...den nolong publish yo...dongan sapu sikit garam di luka dan cili api. Point dia sebab orang UMNO N9 sendiri dah lama tak puas hati dengan MBNS.

Tapi bukan takat projek Bazaar Ampangan tu je yang dapat ke Pkr. Lesen bazaar ramadhan Ampangan tiap tahun pun disakau mereka. Tu belum kiro lesen yang majlis daerah bagi, jpj bagi, kementerian bagi...banyak dapat ke totok pembangkang. Ado beberapa kenalan den kontraktor yang memang totok Pas, tapi projek kerajaan negeri habis dia sebat. Lepas tu hari2 dok bantai kerajaan. BN memang baik hati tak pilih bulu, asalkan Melayu...tapi setengah Melayu ni tak reti bersyukur.

Adakah kerajaan pakatan benar2 telus? No way! Cuba check list kontraktor di Penang dan Selangor...kalau bukan kroni ingat boleh dapat ke projek? Setakat projek bawah 50k boleh la dia letak tender terbuka..kasi tabur untuk kontraktor Melayu. Projek ratus riban siapa dapat? Projek juta siapa dapat? Heh. Sebab tu ramai usahawan Penang lari ke selatan. Boleh check link dengan bank2 selatan. Kelantan lagi 'baguih'...mimpi la kalo orang UMNO nak dapat projek kerajaan negeri? Heh...nasib baik ada kerajaan persekutuan.

Tapi den polik...apasal bila Najib turun ceramah di Seremban, penjual sup tu tak bukak gerai meniaga? Hmmm...

Camno tu Din?

....................
Reply To This Comment ...................
September 29, 2012 at 7:59 PM

Makanya saya minta dikenakan syarat kepada kontrektor pro PR yang dapat kontrek kerajaan supaya meghebahkan perolehan itu di media hehehe ...

Mungkinkah orang Umno tak suka makan sup orang Pas ? Atau penjual sup tak suka jual sup pada orang Umno ? Atau pahala kurang kalau jual sup pada orang Umno ? Hanya Abby yang mampu menjawap ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2012 at 9:23 PM

MB n9 DH tau.kalu bg kat umno habis dijual projek tu.kalu buat pun ,pasti akan runtuh lepas setahun..dr dia menyusahkan rakyat dgn runtuhan baik dia bg pd yg layak..

Post a Comment