........... Jet Mewah ? BIASALAH TUH ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jet Mewah ? BIASALAH TUH !

Tuesday, September 25, 201239comments

Nah.... tuan2 boleh lihat bagaimana Umno cuba mempolitikkan isu saya naik jet VIP Dassault Falcon 7X.....
( semua diam..... menantikan penjelasan selanjutnya .... )

Kenapa perlu diperbesarkan isu itu ? Saya melihat mereka memperbesarkan isu ini yang lebih kepada kepentingan peribadi mahupun wujud unsur rasuah, malah kita lebih telus memberitahu kepada semua .... Saya SENGAJA SURUH Ahli Parlimen Batu, Tian Chua untuk mengambil gambar dan menyebarkannya melalui laman twitter agar semua rakyat tahu apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat.



Takkan bila saya dapat peluang naik jet peribadi VVIP, perkara ini hendak disorokkan ? Kita kena berbangga ! Kita tak perlu ikut cara Umno, mereka nak naik jet VIP, mereka akan gunakan cara rasuah. Kita tak payah rasuah sebab ramai orang nak dermakan harta mereka demi perjuangan kita ..... duit, emas, kereta, rumah ..... JET VIP ....  SEMUANYA diberikan secara ikhlas.

Bantuan itu tidak terikat dengan apa-apa dan sekiranya saya diberikan peluang selepas ini untuk menggunakan bagi kempen pilihan raya, ia memang sangat diperlukan. Kalau boleh saya mahu pinjam lagi !

( TAKBIIIIIRRRRRRRR ! )

Nampak sangat Umno sudah tidak ada modal ! Saya nak tanya tuan2 soalan mudah, satu keadaan yang saya percaya semua rakyat marhaen pernah merasainya .... Bayangkan kalau kita perlu kesatu tempat, dan tiba2 kereta kita buat hal.


Saya pun pakai kereta macam yang tuan2 pakai ! Biasalah sesekali ia meragam ...bukan macam orang Umno, kereta mereka semua besar2, baru2 belaka.... semuanya hasil Rasuah ! Jadi bila kereta kita rosak, maka kawan akan memberi pinjam kereta mereka, kan ? Itu dinamakan sifat tolong menolong. Biasalahkan.....

Macam hari ni, saya terpaksa pinjam baju kot sebab baju kot saya tertinggal,  jadi adalah rakan yang sanggup tolong pinjamkan baju kot..... biasalahkan kita hidup tolong menolong. Takkan sebab soranag tu bagi pinjam baju kot maka kita terpaksa jual negara kepada orang itu ?
( TAKBIIIRRRRRRRRRR ! )

begitulah urusan penggunaan jet tersebut, bila kita nak pergi kesatu tempat jauh dan tiba2 tiket kapalterbang dah habis sebab kebetulan cuti umum, maka akan adalah rakan yang akan tampil tawarkan jet mereka.... BIASALAHKAN kita hidup mesti ....apa ? Mesti apa ? Yaaaa.... tolong menolong !
( TAKBIIIIRRRRRRR ! )


Dassault Falcon 7X. Manufacturer. Dassault Falcon
DASSAULT FALCON 7X
Lagipun kita perlukan helikopter di Sabah dan Sarawak termasuk jet peribadi untuk urusan kita (Pakatan) jika terlalu terdesak untuk ke mana-mana. Jet VIP Dassault Falcon 7X itu BUKANLAH satu kemewahan tapi satu ........ apa ? Ya, satu keperluan !

Ada orang dari Sabah dan Sarawak sini ? Haaaa.... tu sorang, betul tak saya cakap ? DiSabah dan Sarawak semua orang naik Jet Dassault Falcon 7X kan ? Haaaaa.... kan betul saya cakap !
 ( TAKBIIIRRRRR ! )

Satu lagi saya nak cerita, kita singgah disatu stesen minyak dan bila pekerja Bangla itu datang untuk isikan minyak....  dia tanya saya - Hijau ka merah ? Saya jawab - Merah ! Saya pun macam tuan2 juga, pakai RON95. Orang Umno jer pakai RON97....
( TAKBIIIRRRRRR ! )

Sudah penuh diisikan minyak, hamba Allah tu datang semula dan beritahu saya - RM94.70 Tu diaaaaa ..... mewah tu ? Tangki penuh cuma RM94.70 jer dan itupun sudah cukup untuk jet VIP  Dassault Falcon 7X sampai dari KL ke Kota Kinabalu. Mahal ke tuh ?
( TAKBIIIIRRRRRRR ! )

Sekali tuh saya tanya Mat Bangla tadi - U tak cuci tingkap ke ? Dia jawab balik - Tingkap banyak, tak boleh cuci tuan !
( Hahahahahaha .....TAKBIIIRRRRRR ! )

Dassault Falcon 7X Long Range Business Jet

Oya, sebelum orang Umno timbulkan, tuan2 tahulah mereka macamana kan, habis semua akan diselidik dan dijadikan isu .... Takkan bagi pinjam jet jer, habis pilot atau pemandunya siapa ? Pramugarinya siapa ? Siapa yang bayar gaji elaun mereka ?

Saya tanya tuan2, kita pinjam kereta orang adakah kita akan minta tuanpunya kereta jadi drebar kita pulak ? SAYALAH yang pandu !

Lepas tu orang Umno akan tanya lagi, habis tu, macamana dengan gambar saya duduk rileks jer atas kerusi penumpang ?


Kalau kita panggil bodoh mesti orang Umno marah ...... tapi kan jet ada AUTO PILOT.  Picit jer punat tu, sampailah kita kat mana pun kita nak pergi.
( TAKBIIIRRRRRRR ! )

Apa dia ? Pramugari ? Kita tak perlu membazir wang macam orang Umno..... Sebab cara PR, kita berdikari, Kita gunakan apa yang kita ada. Nak buat apa pakai pramugari, bayar pulak... kan membazir namanya. Kita kan dah ada ahli2 dan pemimpin wanita yang jauh lebih cantik dari mana2 pun pramugari didunia ini !


Siapa tuh ? Abby ?
( TAKBIIIRRRRRRR ! )

Hehehehehehe ....... Bukan, bukan..... LAGI CANTIK ! Siapa lagi kalau bukan -



( TAKBIIIIIRRRRRRR ! )

Lapuran paper berkaitan - Sinar dan Harakah

Share this article :

+ comments + 39 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:01 AM

mak lampir

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:04 AM

memang orang pas sanggup bagi derma demi perjuangan islam ... mereka sanggup derma kepada ustaz ferari ... ustaz xpard ... ustaz bilik 121 dan mereka menderma dengan iklas kerana nak masuk surga ...

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 12:04 AM

bab mak lampir jadi pramugari aje aku suka brooooo.wan azizah mesti setuju klu mak lampir jadi pramugari psl tengok muka dia pun rasa nak muntah haaaaaaaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:04 AM

Alamak, takkan rupa cenggitu skali pramugari yang temankan Nuar....

Ha.. ni la tabiat orang UMNO, ape yang ade syukur la...
(TAKDIIIRRR!!!...)

:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:09 AM

LMAO!

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 12:10 AM

punyalah banyak aku taip, yang itu jer ko suka ? Yalah ...... nak buat macamana, saya bukannya pandai menulis :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:21 AM

hahaha siot pakai RON97 hahaha ,tapi yang last sekali muka mak lampir paling tak boleh blahh laa awat senyum kambing ?? ni mesti pasal kena naik air asia jee , masa naik kapal terbang mewah tu senyum pulak sampai nak lepas telinga hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:25 AM

Chop.. chop... nape Madam Presiden tak naik sekali...??? Tentu Madam Presiden ni takde kenalan bznes macam Mr Punaisihat kan... kesiannya Madam Presiden...

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 12:27 AM

Adoyai .... cuba saudara dilayan pramugari macam diatas tu, saudara nak bawa orang rumah ? ? ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 12:28 AM

yg last tu tak tahann........

tapi apa nak hairan pasal jet tu, bini kawan2 pun boleh pinjam.... hu hu hu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 8:18 AM

TERbaeeekk la Bro Din Penyu. Ha..ha..ha... Ini memang macam ikut piawai hujah Anwar. kah..kah..kah... Mak Lampir...Mana Liz Wong ker atau hannah Teo ker...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 8:29 AM

Alah, bab pramugari tu mudah sangat, jambu Mr Punaisihat tukang bancuh kopi boleh tolong gantikan. Madam Presiden suke... Punaisihat Anwar LAGI SUKE... tapi apa nak dikata. Madam Presiden hanya suka duk terperap kat umah dengan cucu je....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 9:08 AM

sudah dasar peminjam, segalanya hendak dipinjam. engkau punyer aku punyer tapi aku punyer tetap aku punyer sebab aku punyer tak ubah seperti ikan sepat keting. macamana pun azmin tetap setia.

bab mak lampir tuh, TOLOOOOOOOOOONG lah jangan dimuatkan gambarnya. aku kelak tidur tak lenaaaaaaaaa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 9:20 AM

mat jubo tak jadi pramugara ke? kalu ada mat jubo, mesti ada satu bilik lain untuk ketua umum buat kerja am yg lain dgn mat jubo. masa tu, tak boleh amik gambar pasal rahsia. nak amik kena berahsia tapi tak kisah la tu pasal tak boleh jadi bahan bukti hudud pas pasal besi dan kertas. ni nak kena takebeer tak ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 9:40 AM

hahaha nak suka aku...adoi...

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 10:01 AM

Ko biar betul bro?

....................
Reply To This Comment ...................
Suman
September 25, 2012 at 10:43 AM

Kebodohan anwar dan pengikutnya sangat-sangat menyerlah...

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 10:52 AM

Itulah point utama artikel ini! :-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 11:10 AM

SORANG KATA JET DISEWA..

SORANG LAGI KATA IANYA DISPONSOR AKA PINJAM..IKHLAS...EXPECT NO RETURN..

PENIPU BETUL HARAMJADAH2 PKR TU!!!

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 11:55 AM

Caya lah bro din,

Ini yg sy selalu nantikan dari blog din hahah..Keluar la bukti apa pon,sekali tepis jer semua mslh selesai.Jnji dlm alasan 2 selitkan penghinaan pd umno,najib,rosmah dll,maka pencacai akan berTAKBIIIIRRRR dn pulang ke rumah dgn hati yg puas..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:25 PM

Asalkan ada Mak Lapir tuh kira bolehlah. Kalau dah ramai ramai, tak ada privacy pulak. Bab privacy ni kena tanya sifu DT, biar dia berikan tazkirah/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:27 PM

Suka pasal apa beb, Abby atau Mak Lampir?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:28 PM

Bini sapa pulak yang boleh pinjam tuh. Oooooooh! si polan tuh. Betul juga tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:32 PM

bro DT, kalau saya mesti bawak orang rumah kalau bidadari, ops pramugari macam Mak Lampir tuh. Kalau orang rumah dah tengok, jamin lain kali kalau saya kemana mana dia tak akan cemburu sebab orang rumah dah faham dah selera saya. tapi kalau macam si Abby tuh, entah .............

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:34 PM

APA TUH?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:37 PM

Biar sakit dimata asalkan jangan sakit dihati. Itu adalah yang original, macam kalau dipulau yang tidak berpenghuni melainkan kamu berdua dan pulau dikelilingi buaya ganas, macamana. Dah tak ada pilihan, apa nak buat bang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:41 PM

kenapa bro? macam orang terperanjat jer? memanglah DT ni teruk. ada ker dalam ramai ramai manusia didunia ini, Mak Lampir yang diketengahkan. tapi pada aku Mak Lampir sememangnya hebat dan pilihan menjadi ratu diartikel kali ini sememangnya tepat. Jangan jangan DT ada apa apa ngan Mak Lampir agaknya. saja nak test card dan nak tengoh respond dari pelawat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:46 PM

Penulisan kali ini ada climax dan anti climax. Mula mula baca aku fikirkan penulis sudah berpindah kubu kerana aku sangkakan dia yang punya artikel ni. Tapi bila dibaca seterusnya aku dapati si Anuar yang yang bercakap. yang tak bestnya cerita penutupnya agak meloyakan. Mak Lampir, Mak Lampir .........

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 1:52 PM

Madame Presidente konfiden laki dia takkan buat perkara tak senonoh dengan peramugari macam tu, sebab tu dia tak ikut sekali.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 1:57 PM

Sebagai peminat setia ustazah Abby, saya ingin mengutarakan rasa kecewa bila ustazah Abby disingkirkan dari menjadi peramugari "prebet jet". Belum apa2 lagi PKR sudah mengamalkan kronisme melantik orang2nya sendiri menjadi peramugari walhal sebegitu ramai muslimut PAS yang cantik, jelita, muda remaja boleh mengisi jawatan itu.

(Takbirrrrr).

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 3:31 PM

mati hidup 4 kali pun belum tentu !

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 3:32 PM

Sememangnya satu mimpi ngeri buat kaum adam !

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 3:32 PM

dia tercekik biji limau

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 3:35 PM

Bila tersepit dan fikiran mencari2 alasan ( bukan memikirkan kebenaran ), setiap apa yang keluar dari mulut pemimpin , biar alasan tu tampak memperbodohkan diri, akan diterima bulat2 .

Cakaplah apapun..... mereka akan terima. Makanya artikel ini ....

....................
Reply To This Comment ...................
September 25, 2012 at 3:37 PM

Atas alasan itulah mungkin Pas akan keluar dari PR hahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
aloya
September 25, 2012 at 3:37 PM

Laughing My Ass Out..LMAO

LOL

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 25, 2012 at 4:28 PM

Nampaknya ramai juga yang meminati Mak Lampir yer? Apa kata penulis keluarkan artikel berkenaan Mak Lmpir sahaja? Aku agak ada juga diantara pelawat yang dah jatuh hati dengan beliau ni, cuma malu nak mengaku. ini yang dikatakan "benci tapi rindu". Aku sangat sangat dan tersangat suka dengan komen diatas dan juga respon DT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 2:20 AM

alang-alang cakap berbelit biar sampai lidah terbelit. memang ko saja bloger yang sajak untuk melayan putarbelit haramkah ke atas 'jet pinjam'. bloger lain bukan tak mampu tapi takdak sense of humor kot...he he

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 1:56 PM

HAHAHA LAWAK GILA LA TAKBIRRRR!!!SEMPOI LA LU BRO DIN

Post a Comment