........... Innocence of Muslims - Umat Islam Cepat Melatah Dan Terlalu Emo - Anwar | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Innocence of Muslims - Umat Islam Cepat Melatah Dan Terlalu Emo - Anwar

Thursday, September 27, 201221comments


Rupa Nabi Muhammad ?  gila seks, penzina , kejam, tamak ? ?


Umat Islam SELURUH DUNIA PROTES ! !


ARE MUSLIMS WASTING TOO MUCH TIME AND ENERGY ON THIS ? - Ngeh Koo Ham
Tidakkah terfikir yang umat Islam hanya membuang masa dan tenaga dengan semua protes ini ?


THERE IS A 'PROBLEM WITH THE MUSLIM PSYCHE ... PEOPLE ARE EASILY ENRAGED AND EMOTIONAL' - Anwar Ibrahim
REAKSI DUNIA ISLAM menunjukkan 'ADA MASALAH DENGAN SAIKOLOGI UMAT ISLAM ....MEREKA TERLALU EMOSIONAL DAN CEPAT NAIK MARAH / MELATAH.'



Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 9:32 AM

Setuju dgn Anwar tu bro..sebab tu hanya berapa ribu je umat islam yg berhimpun kaku dibandingkan dgn jumlah umat islam kat malaysia ni.dlm beribu2 tu separuhnya balik rumah terus mkn kfc n mcd...berhimpun bkn sbb islam..tp sebab parti.Sebaiknya kita rasional n majukan ummah islam kita ni..bila islam maju n kuat..tiada siapa yg berani melekehkan islam..mcm zaman khalifah dulu..

....................
Reply To This Comment ...................
September 27, 2012 at 9:51 AM

dan dalam pada kita menunggu jadi kuat, kita biar jelah orang kafir dan orang Islam sendiri yang bersekongkol dengan mereka, memperlekehkan agama dan Rasulullah ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 9:54 AM

paparan secara visual begini disertakan dengan komen sikafir dan Jew sympathiser itu memang POWER bro ! Gerenti orang Pas pun tak berani nak backup Anwar, lainlah kalau semuanya hanya berbentuk tulisan

Boleh buat poster artikel ni !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 10:33 AM

Terbaek dinturtle.... memang Anon 9.32am bebal... kita boleh berdemonstrasri, asal jgn sampai bunuh org (mcm Duta US kat Mesir) atau musnah harta benda... boikot le makanan Yahudi tu... xpe... tapi jgn sekali-kali buat "dono" atau "dont know" bila org dah pijak agama kita... PS: Bengong le, sampai sekarang aku xpaham camne anon 9.32am boleh xde rasa kat hati bila Nabi kita dibuat sedemikian ghupa... sama le ngan pemimpin "ANUgerah" ko tu... boleh sound umat Islam ni emosional kuat sangat??? baghal tahap gaban...

....................
Reply To This Comment ...................
September 27, 2012 at 10:40 AM

Tidak semestinya pengomen yang baik penulisan Melayunya seorang Melayu atau Islam.......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 11:32 AM

Umat Islam didunia telah memberikan isyarat bahawa Islam tidak boleh diperlekehkan lagi. Selagi tidak dibuat demo selagi itulah orang orang bukan Islam akan memikirkan Islam seolah olah telah pupus. Bagaimana pun saya sedikit terkilan dengan orang orang Islam di Malaysia, terutamanya pemimpin pemimpin Islam yang ada. Belum lagi kedengaran suara suara mereka menyentuh hal ini. Di Malaysia penghinaan terhadap Islam kerap berlaku, tetapi tidak pun kedengaran suara suara mereka melainkan sebok berpolitik dan meraih undi.

Baru baru ini berlaku lagi penghinaan terhadap Nabi Muhammad dan ALLAH saperti disaiarkan oleh beberapa blogger. Beliau yang menghina memohon maaf bla bla bla selepas respon keras dari segelintir umat Islam. Kemana menghilangnya pemimpin pemimpin Islam yang sepatutnya mempertahankan Islam yang suci. Ada kah mungkin mereka mereka membiarkan kepada umat umat Islam yang lain bertindak atau mungkin kah mereka mereka itu tidak peka apa yang berlaku disekeling mereka, atau mungkin kah mereka dah tahu tapi buat buat tak tahu kerana takutkan UNDI hilang?

Saya lihat umat umat Islam yang bangkit untuk mempertahankan ISLAM tidak mendapat backing dari pemimpin pemimpin Islam di negera ini. Kami sebagai pengundi ingin melihat sesuatu komitmen dari pemimpin ISLAM yang telah kami pilih. Ada kah patut mereka yang menghina ISLAM dimaafkan begitu saja? Bukan kah negara kita punyai undang undang yang boleh melindungi ISLAM, begitu juga dengan agama lain? Sekiranya ada mereka mereka dari umat ISLAM yang menghina agama lain, gerenti ditangkap serta dihukum. Entahlah apa nak jadi ........ kera dihutan disusukan, anak dirumah dibiarkan bertempiaran.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 11:38 AM

Anon - September 27, 2012 9:32 AM

biarlah betul kamu cakap tu bang. jika kamu seorang islam, aku rasa sudah tentunya kamu terusek dengan apa yang sedang berlaku dan kamu pastinya marah dengan kenyataan DSI dan NKH. macamana kamu boleh bersenang dengan KFC dan McD semasa agama kamu dicabar, dicaci dan dihina ketahap maxima? kalau kamu seorang islam, aku sarankan kamu perbuat solat taubah banyak banyak dan jika bukan kamu jauhi diri kamu dari berkara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 11:44 AM

Bang, tak payak nak sebut nama itu sebab kita semua dah tau bahawa beliau adalah perosak Islam dan bersifat dajal akhir zaman. orang yang perlu kita tanya adalah pemimpin PAS saperti Nik Aziz, Hadi, Mat Sabu dll; apa kah peranan dan tanggungjawab mereka didalam mempertahankan kesucian Islam? Kalau boleh mereka dakwa parti PAS adalah parti Islam dan mengundi PAS masuk syurga, mengapa kah tidak mereka menuntuk supay Islam dibendung dan dijaga agar kesucianya tidak dinodai?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 11:48 AM

Sekurang kurangnya kita xkan ditanya DISANA nanti.biarlah apa pun org nak kata janji kita tunjukan perasaan kita.kalau xder yg protes xderlah pengarah tu di tangkap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 11:50 AM

demo kerana nabi apanya kalu yg buat parti politik?apsal mufti x turun.apsal agamawan x turun.diaorang nabi lain2 ke?..apsal buat kat kampung baru?video tu buat kat kampung baru ke?..setakat demo dpn kedutaan us,apa yg blh dpt bro.kalu betul sayangkan nabi kita,buat mcm kat mesir tu.barulah us bukak mata..

....................
Reply To This Comment ...................
September 27, 2012 at 11:56 AM

Artikel ini berkenaan komen Anwar dan ahNgeh terhadap protes umat Islam SEDUNIA bukan terhad kepada negara kita.

....................
Reply To This Comment ...................
September 27, 2012 at 11:57 AM

Sayangnya diMalaysia pemimpin2 Islamnya melebihkan politik dari segala-galanya, apapun mesti mengambil perkiraan politik. Semua - baik dari Umno maupun Pas atau Pkr..... SAMA SAJA !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 12:04 PM

Memang betullah tu DT. Kita sebagai umat Islam, lakukan yang mana termampu. Selagi kita tak respon mereka akan anggap kita bacul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 12:44 PM

DT,

PANDANGAN BARAT TIDAK SEMUANYA BETUL

Barat melihat poligami sebagai gila seks tetapi mereka tidak melihat main kayu tiga, seks bebas dan ketagihan melanggani cinadol sebagai gila seks.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 12:51 PM

anon 9:32,

"Sebaiknya kita rasional n majukan ummah islam kita ni..bila islam maju n kuat..tiada siapa yg berani melekehkan islam..mcm zaman khalifah dulu.."

Komen: takdak bukti perlekehan tak berlaku di zaman khalifah. perlekehan akan tetap berlaku sampai bila-bila sebagaimana yang kitab suci nyatakan cumanya cara dan penampilannya mungkin berbeza.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 12:56 PM

DT,

Bagi Barat, menghina orang bukan Barat boleh dibenarkan dalam konteks kebebasan bersuara tetapi kalau orang bukan Barat kata "holokaus tidak ujud", kata-kata itu akan dianggap satu penghinaan terhadap Barat yakni bukan kebebasan bersuara.

Semua ini berlaku kerana antara mentimun dan durian...menggolekpun mentimun luka, digelenpun mentimun luka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 1:42 PM

Anon: September 27, 2012 11:50 AM

Kiranya tak dapat menahan amarah, maka kita akan bertindak melulu. Sapertimana yang berlaku di Mesir, pendapat saya memang tak betul. Maknusia yang melakukanya terlepas kenapa pula yang lain dihukum? Buat demo dikedutaan US adalah kerana dari sanalah kekecohan ini meletus. Lagi pun kita hendakkan US mengambil tindakan keatas pelakunya. Demo bukan sahaja diadakan di Kg Baru tetapi juga ditempat aku di Selatan Tanahair pun buat selepas solas Jumaat hari yang sama di Masjid. Bersabarlah bang dan kita tengokkan undang undang mengambil tempat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 1:45 PM

Betul tu. Takkan lah org kutuk nabi yg kita sanjungi, kita buat derk Je? Kita bukannya buta, bisu atau pekak. Selagi nyawa di kandung badan, takkan ku biar orang kafir menghina agamaku. Agaknya anwar buat buat pekak,bisu dan buta waktu dia buat statement tu.. Bodoh punya anwar!
Pretty cute princess 84

....................
Reply To This Comment ...................
September 27, 2012 at 2:46 PM

Salam semua..Mari kita berfikir sejenak berkenaan artikel NKH dan AI..

Cubalah berfikiran positif dalam menilai sesuatu tanpa mencampuradukkan dengan kemarahan di hati. lIHATLAH DARI SUDUT POSITIF.

Penghinaan terhadap orang Islam juga kpd Muhammad saw bukan berlaku sekarang, ia telah bermula puluhan tahun dahulu. Namun adakah kita yang ada di sini berfikir, kenapa selama ini, kita masih tidak mampu mengekang gejala penghinaan ini! Apakah orang islam sikit!kenyataannya 1.6 Billion umat islam.Tetapi kenapa seperti buih-buih dilautan!..bila ada kenyataan penghinaan kpd umat Islam, maka kononnya bersatulah berdemo,mahupun menunjukkan perasaan bhw kita umat islam tidak redha perkara ini..Namun laksana buih dilautan,tidak lama kemudian senyap sunyi, buih2 dilautan pun lenyap..Bila ada penghinaan lagi, berdemo dan protes..langsung selama puluhan tahun tiada 'Permanent Solution' kata orang engineering...

Jadinya, apa yang kita buat sekarang sepertinya 'Fire fighting'..Kata2 Anwar dan Ngeh Koo Ham itu sepatutnya membuka mata umat Islam, sudah sampai masanya bersungguh2 mencari jalan supaya tidak akan ada lagi penghinaan sebegini di masa hadapan..Namun bagaimana!..Apakah dengan mengikut hawa nafsu yang duduk dihati kita seperti yang anda semua komen di sini..semua komen penuh dengan nafsu amarah..sepattunya kita mencari jalan bagaimana nak 'Solve' problem nie!..

Jawapannya hanya satu...Bersatu!!!Bersatu!!BERSATU!!!..bagaimana menyatukan seluruh umat islam!..dengan bertindak tidak mengikut HAWA NAFSU...hanya itu jawapannya..Apabila kita bersatu seluruhnya..pasti tidak akan terlepas walau satu karikatur pun daripada hukuman yang setimpal..Fikir2kan sahabat semua..FIKIRKAN!!!!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 3:15 PM

SI ANUGERAH TUHAN NI SAMA LEVEL JUGAKLA DENGAN KAFIR PENGHINA NABI MUHAMMAD SAW TU. DIA KATA UMAT ISLAM ADA MASALAH PSIKOLOGI SEBAB CEPAT MELATAH/NAIK ANGIN?? ITU UMAT ISLAM YANG SAYANGKAN NABI. BUKAN MACAM HANG YANG KANTOI BUAT MAKSIAT. LAGIPUN KAN, HANG BUKANNYA PENYABAR SANGAT PUUUUUUN...REPORTER TANYA MANA JAM ROLEX PUN HANG DAH NAIK ANGIN...ITU BARU TANYA PASAL JAM..MALU LA SIKIT WEH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 6:34 PM

perasan x mula2 pencacai ni senyap je bila bab hina nabi ni. lebih2 lagi bila hillary clinton sokong atas dasar kebebasan media kononnya. terasa la tu derang sbb pendokong segala kebebasan yg ada dia dunia ni.

now bila ketua umum PR umum umat islam kononnya terlebih emosional maka mula la derang menari ikut rentak dia.

kedengaran suara2 sumbang pertikai kenapa kita kene boikot dan menyampaikan bantahan.

derang ni xde buah fikiran sendiri ke? kene bertindak lepas idola mereka bersuara ke ?

org kita nampaknya bukan saja manja tp nk pakai otak sendiri pn x boleh.

on the side note saya melihat ni sebenarnya peluang utk kita berdakwah. penghinaan di atas adalah bende yg selalu mubaligh derang canangkan pasal nabi kita. kalau kita amik kesempatan ini menyangkal segala point derang sambil mempergunakan popularity vid tersebut dgn membuat vid/docu pendek juga di youtube maka kita dh cantas kaki mereka sebelah.

melayu hampa.

Post a Comment