........... Bunga Api Upacara Penutup Paralimpik London - Gambar dan Video | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bunga Api Upacara Penutup Paralimpik London - Gambar dan Video

Tuesday, September 11, 20125comments







Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2012 at 10:24 AM

Isu sukan sekarang ini ialah sama ada pingat emas yang dimenangi di sukan olimpik sama nilainya dengan pingat emas di sukan paralimpik,kalau ya apa alasannya dan kalau tidak apa alasannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2012 at 12:08 PM

Takde 'heroes welcome' ke untuk pemenang paralympic kita? Yang sihat diberi pencen, yang OKU dapat tahniah je sedangkan mereka lebih memerlukan. Latihan dan tekanan dalam pertandingan sama je. Majulah sukan paralympic untuk negara.

Joe

....................
Reply To This Comment ...................
September 11, 2012 at 1:15 PM

salam anon dan Joe - errr ... maaflah, nak main isu politik pun tak terkejar jari menaip. Tapi kalau ada pihak yang ingin menghighlitekan isu atlet paralimpik, dipersilakanlah, boleh kalau nak menumpang luahan anda disini. emel dan saya akan artikelkan.

Artikel ni nak tengok bunga api je :)

....................
Reply To This Comment ...................
September 11, 2012 at 1:38 PM

Kecewa dengan kenyataan Menteri Belia dan Sukan DS Ahmad Shabery Chik... lihat pada majlis penutup pun kita dah tahu pengiktirafan dunia kepada sukan paralimpik.. tapi di Malaysia di asingkan pengiktrafannya.. Sedangkan mereka juga membanggakan dan mengharumkan nama Malaysia dipersada dunia...

Aku
Bukanlah Seorang Perwira
Gagah Menghunus Senjata
Namun Hati Rela Berjuang
Walau Dengan Cara Sendiri
Demi Cinta Ini

....................
Reply To This Comment ...................
September 12, 2012 at 12:24 PM

Dari sudut pendidikan, kita masih ketinggalan di belakang berbanding di beberapa negara yang mengiktiraf kebolehan OKU dalam penglibatan sukan dan rekreasi. Hinggakan ada kursus pengajian Therapeutic Recreation & Sports (di US). Di sini, hanya ada tandas dan laluan pejalan kaki untuk org istimewa sahaja. Naik bas pun payah. Ingat isu org istimewa tahan teksi satu pun tak nak berhenti di ibu kota yang didedahkan TV3 2 tahun lepas?

Post a Comment