........... Bloggers Dan Media Pas Sudah Hilang Roh Perjuangan - Agenda Politik Mengatasi Kebenaran | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bloggers Dan Media Pas Sudah Hilang Roh Perjuangan - Agenda Politik Mengatasi Kebenaran

Wednesday, September 26, 201220comments

Bloggers dan media Pas sudah semakin hilang arah perjuangan Islam mereka ! Satu tuduhan serius yang pastinya mendapat reaksi keras dari orang Pas, ( jika mereka baca lah hehehe ) namun saya mengalu-alukan jawapan balas jika ada.

Biar saya kemukakan bukti dalam bentuk dua artikel terbaru mereka dalam menangani isu yang saya kira ...... mencabar KREDIBILITI PERJUANGAN mereka. Panjang sangat jadi saya cuma copy sebahagian dan sediakan link. Untuk memahami maksud saya, anda perlu berikan perhatian kepada CARA yang mereka gunakan bukannya POINT yang mereka kemukakan.

1 - Isu Jet Anwar

Artikel SAMA yang dicopy paste oleh hampir semua bloggers Pas bila mereka menjawab isu ini. Hmmmm ... tak salah rasanya kalau kita gelar mereka sebagai bloggers copy paste.

Anwar naik jet, kecoh 1Malaysia.. Zahid Hamidi naik jet peribadi ke Mekah ni kenapa diam?

Bersungguh-sungguh benar mereka.. tetapi mengapa Zahid Hamidi yang pernah melakukan perkara yang sama dengan Anwar lakukan iaitu terbang menggunakan jet peribadi milik kawannya tidak dipersoalkan.

Anwar cuma meminjam jet peribadi milik rakannya untuk terbang di dalam Malaysia.. tetapi Zahid Hamidi terbang ke Arab Saudi untuk mengerjakan Haji..

2 -  Isu Hudud - Nasha vs Lim Guan Eng 

 Kalau sebelum ni Ust Nasha 'bertunjai' dengan Karpal Singh yang mewakili golongan tua DAP, kali ni mantan Timbalan Presiden PAS ni pilih untuk 'bertunjai' dengan Guan Eng pulak, golongan yang sikit moderate dalam DAP.

Pasainya pada aku kenyataan macam tu sangat tak seiring dengan komitment yang patut PAS tunjukkan untuk teguh bersama Pakatan Rakyat dalam PRU13 yang mungkin diadakan pada bila-bila masa saja lagi.

Bukan maksud aku PAS perlu berlembut atau mengalah termasuk yang melibatkan isu perlaksanaan hukum hudud, tapi sampai tahap pilih 'sparring partner' macam tu nampak macam ada agenda lain.

Dan aku harap sangat yang 'agenda lain' tu bukan agenda Majlis Syura' ataupun mungkin lebih tepat lagi kalau aku kata bukan agenda sebilangan ahli Majlis Syura'.

Apakah yang anda perasan dari artikel Jet Anwar diatas ? 
 
Media Pas langsung tidak mempertikaikan alasan2 yang diberikan oleh Anwar. Tak perlu nak kemam dulu ker...... SEMUANYA mereka telan bulat2 ! Dan mereka mengHALALkan tindakan itu atas alasan Zahid dulu pun pernah buat yang seumpamanya.

Apakah sekarang soal HUKUM sudah ditolak tepi oleh pejuang2 Islam dialam maya ( suka sangat mereka dengan gelaran ini kot ) dan kini cara Machiavelli pula yang mereka anuti ? Cara dimana Matlamat menghalalkan Cara ? Kalau Umno boleh buat maka PR juga boleh buat ?

Kalau Umno buat benda Haram maka PR juga boleh buat benda Haram ?


Bagaimana pula komen mereka terhadap Nasha ? Tidak sekali pun mereka sentuh APA yang Nasha timbulkan tapi mereka lebih teruja hendak mempertikaikan NIAT beliau. 
 
Apakah KEBENARAN sudah tidak penting lagi bagi mereka ini sebaliknya AGENDA POLITIK pula yang jadi keutamaan ?

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 8:57 AM

Terus xtau nak comment apa. tapi nak komen jugak. haha

Zahid Hamidi tumpang kawan dia, kawan dia ada sekali lam kapal tu. Anwar pinjam kawan punya(kawan tu pulak kata anwar sewa sebenarnya. skang tak tau sapa yang betul).

Tapi puak pakatan rakyat memang macam tu pun. Apa yang UMNO buat adalah haram. Tapi kalau pakatan yang buat benda tu akan jadi halal. sebabnya UMNO buat boleh, takkan kami buat tak boleh.

Sama la macam isu rasuah, salah guna kuasa, kronisme, nepotisme. alasan dia " UMNO lagi teruk, kami sikit je ni".

Benda yg dulu haram terus jadi halal bila pakatan buat.

"wal halalku waman Harammu"


-gapodio-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 9:04 AM

Setuju 110% dengan tuan. PAS bukan lagi berpaksi kepada kebenaran. Kita kena faham, blogger PAS bukannya dari golongan ulamak tetapi dari kem Anwarinas. Geng ulamak mana pandai tulis blog sangat. Dan yang pasti, blogger Pakatan tidak kira PAS, DAP, PKR sudah dilatih supaya bila tidak ada point untuk menjawab isu, escape route mereka ialah "divert". Modal diversion mereka ialah;
1. Altantuya.
2. Cincin 24 juta.
3. Scorpene.
4. Rosmah.

Yang lain tu tambah sendiri ye. Panjang list tu kalau nak tulis satu2.

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 9:25 AM

memang tepat tulisan saudara...mereka tidak menjawab, tapi mereka mencari perkara yg boleh mereka pertikaikan utk mentutp kesalahan mereka..sedih dgn org2 mcmni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 10:04 AM

Alhamdulillah, jika benar zahid mengunjungi mekah menggunakan jet peribadi. Semoga beliau diberi pahala kerana menziarahi tanah suci. Cuma, saya tertanya-tanya, bila pulak nuar nak mengunjungi masjidil haram menggunakan jet peribadi. Almaklumlah sebelum ni dah banyak pihak mendesak supaya beliau mendedahkan gambar-gambar beliau semasa menunaikan umrah.

Dalam PAS dipercayai ada 3 kelompok utama iaitu Pro-Ulama, Anwarinas dan Syiah. Nasa masih diperlukan dalam PAS untuk memerangi kelompok Anwarinas dan Syiah. Dua kelompok tersebut dianggap mampu memporak-perandakan PAS. Nasa berani menongkah arus demi memastikan kepimpinan ulama dimartabatkan semula oleh PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 10:05 AM

DT,

jet berkenaan dipinjamkan pada KETUA PEMBANGKANG atau pada Pakatan Rakyat?

bagi saya, komposisi maloan yang naik jet berkenaan menampakkan ia adalah 'tajaan' untuk Pakatan Rakyat...bukan untuk ketua pembangkang.

dalam konteks politik, ada perbezaan jelas antara pemberian pinjaman pada individu atau organisasi politik?

organisasi politik mestilah diwajibkan untuk mendedahkan dan merekodkan apa jua sumbangan untuk tujuan politik sebagaimana amalan di lain-lain negara.

rakyat yang sudah celik semestinya tidak mahu organisasi politik jadi tempat di mana pihak luar boleh pinjamkan apa saja kerana logiknya dalam hal seumpama ini mesti 'ada udang sebalik batu'.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 10:13 AM

ada juga benarnya apa yang pihak lawan cakap iaitu depa buat apa yang ameno buat...contoh paling klasik ialah video biru terlampau...yakni csl buat video terlampau...ketua pembangang juga nak buat video biru terlampau.

kesimpulannya: terbukti benar...kes ditutup yang arip.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 10:38 AM

ZAHID TUMPANG KAWAN DIA SAMA2 PERGI UMRAH...BUAT BENDA BAIK TU BEB. SYUKURLAH.

ITU ANUGERAH TUHAN PEGI BUAT APA? PEGI SABAH LABUAN KENCING RAKYAT BEB. BUKAN BUAT BENDA BAIK PUN..LAGIPUN, TUAN PUNYA JET TAK IKUT. SIAP KATA JET DISEWA. SI PENIPU PULAK KATA DISPONSOR..PAKAR KENCING BETUL LA MAMAT TU..ITU PUN MASIH NAK SOKONG KA?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 11:23 AM

Adakah perjuangan islam ini hanya didokong oleh bloger Pas sahaja?Adakah bloger umno menulis untuk upah dan tidak berusaha memantapkan akidah spt Hassan Akidah?Tapi anda sendiri boleh menilai minda bloger Pas berbanding bloger Umno..hhahahahah..ternyata bloger umno jauh tertinggal dlm peperangan maya ini.Dr segi kuantiti mmg banyak..Tp kualiti?..think about it bro...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 11:32 AM

Apa nak pelik...puak BANGANG mnyalak kata UMNO/BN mengamalkn kronisme , nepotisme tp yg TERANG jelas dlm parti depa Puki R, DAPig dan PASial semua ada...bapak, anak , menantu dan HANTU kepunyaan mrk pon ikot pegang jwtn dlm parti...

DSN , isteri serta menteri berjoget ala-ala masa jamuan raya abis di gegar kata MASALAH MORAL pemimpin UMNO tapi bila ANU brjoget time org brtakbir raya depa kata ANU melaksanakn tugas ahli politik...


Tok gundu dan pentadbirannya gagal dan lemah xnak komplen tapi dok marah kjaan pusat atas kegagalan kpimpinan PAS MENTADBIR kelantan..

ANUwar semasa jadi TPM mrkla PAS dan DAP mnyalak menuduh ada kes salahlaku seks dan mncanangkn keseluruh pelusuk negara mrk ada BUKTI...siap bg anugerah lg AL JUBURI..tapi bila ANU join depa lak sgl salahlaku seks ANUwar dah jadi HALAL..

mmg sah..penganut pakatan haramJADAH mengamalkn WAL HARAMMU WAL HALALKU..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 1:07 PM

amat jelas sekali mereka mereka itu akan mentaati hukum yang menyebelahi kepada mereka. bolehlah juga dikelaskan mereka mereka itu beragama MARDUD/ikutan. Islam kepada mereka hanyalah nama dan digunapakai untuk kepentingan politik dan peribadi. pencacai pencacainya serupa juga, jadi PAK TURUT. ada akal tapi tak digunakan. mereka akan menyembah/mendewa dewakan pemimpin mereka tanpa berfikir. kalau ditakrifkan dalam pelajaran agama, hukumnya syirik. Allah akan mengampunkan dosa sebanyak buih dilaut tetapi tidak dengan syirik.... wallahu'alam

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 2:13 PM

SETUJU!

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 4:25 PM

Kalaulah boleh ditanya mereka ini - Apakah kepentingan politik mengatasi segala2nya ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 4:27 PM

Komposisi penumpang tidak semestinya menjawap tajaan/pinjaman/sewaan jet bersifat peribadi atau parti. Kalau saudara yang ditaja jet, tidakkah saudara mau ajak kawan2 ikut sekali ...... terutama pramugari cantik tuh ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 4:30 PM

Okla, saya sentuh sikit isu Zahid... tidakkah ia disebut sebagai MENUMPANG ? Jet dah on the way dan alang2 ada seat kosong, maka diTUMPANGnya Zahid.. Jauh bezanya dengan menaja SATU JET untuk kegunaan peribadi

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 4:31 PM

Think about what ? Tang mana yang ada kualitinya blogger Pas ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2012 at 4:31 PM

Berat tuduhan tu bos ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 4:45 PM

DT,

bayangkan kalau A pinjamkan kereta sport pada B tetapi B gunakan kereta sport untuk angkut pakwe dan makwe dan tayang sana dan sini. apa A akan kata pada B? "aku sebai tuan punya kereta tak gunakan kereta sport untuk melaram, alih-alih B pulak gunakan kereta tu seolah-olah dia yang punya...dah lebih ni" ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 5:22 PM

BLOGGER PAS PEJUANG ISLAM? ISLAM YANG MANA? MANA YANG ISLAM?
SOALAN INI PATUT DITANYA BERULANG2... RASA NAK TERMUNTAH PUN ADA...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2012 at 5:36 PM

kualiti dalam memfitnah adalah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 9:09 PM

Kesian blogger pembangkang ingat mereka berkualiti. Masuk bakul angkat sendiri.

Post a Comment