........... Bila Melayu Islam Intelek Masuk Dap .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Melayu Islam Intelek Masuk Dap ....

Tuesday, September 4, 201248comments

Baca tajuk saja dah bunyi lain macam ..... bila media Pas juga turut sama menghebahkannya, lagi lah bunyi lain macam ... 

Dari Harakah yang mengopy artikel Rocket -  Lagi intelek Melayu umum masuk DAP



Prof Dr Mohamad Tajuddin Mohamad Rasdi dan isterinya, Norhayati Yusof hari ini mengumumkan memilih untuk menyertai Parti Tindakan Demokratik (DAP).

Standardlah alasan yang mereka berikan konon mahu jadi jambatan antara Melayu ngan Dap bla bla bla .... Suka sangatlah media Pas mencanangkan berita ini bagi pihak Dap....... janji ABU.

Hmmmmm MELAYU INTELEK .......  mereka orang ISLAM kan ? Dan intelek itu maksudnya orang yang berpelajaran tinggi, yang IQnya tinggi. Dan bila orang seumpama itu memilih Dap dan BUKANNYA Umno, sudah pasti ia jadi berita.  Dah la MELAYU , INTELEK pulak tu .....

“Sebab saya masuk DAP adalah kerana saya mahu memberitahu kepada rakyat bahawa DAP bukanlah parti untuk bangsa Cina dan India sahaja, sebaliknya untuk semua,”

Masuk Dap bukan sebab perjuangan Dap tapi sebab nak buktikan Dap itu bukan parti Rasis Cina ?  Huh ? Ni apa punya alasan daaaa ...... tapi mungkin orang INTELEK ni ada cara berfikir yang unik, tak sama dengan orang biasa macam saya.

Hmmmmmm .... orang ISLAM INTELEK  ........pilih untuk masuk Dap tapi BUKAN Pas ? Dan orang Pas tumpang bangga dan ikut sama menghebahkannya ....... ? Kenapa mereka tidak pilih Umno, itu kemungkinan besar sebab tidak bersetuju dengan cara Umno. Perbezaannya jelas buat mereka - antara hitam dan putih. Tapi sesama pembangkang, apakah pula perbezaannya pada mereka ?

Saya ulang balik ya - ORANG ISLAM INTELEK PILIH DAP DARI PAS ....... dan orang Pas tumpang bangga ! ? ? ?

Patutlah pun mereka pilih DAP !

Share this article :

+ comments + 48 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:05 PM

ORANG ISLAM INTELEK PILIH DAP DARI PAS ....... dan orang Pas tumpang bangga ! ? ? ?

Patutlah pun mereka pilih DAP !

Aduuuuuuuuh ..... TAJAM GILER !! Tapi bro, saya rasa orang Pas tak tertangkap maksud tersirat. Biar saya jelaskan -

Itu menunjukkan Pas ni PARTI DAYUS !

( betul kan bro DT ? )

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 10:07 PM

TAHNIAH ! Saudara juga sama INTELEK ! :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:12 PM

Intelek la sangggattttt melayu sekor laki bini tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:20 PM

x nampak inteleknya pn. kalau hanya pada phd x kemana.

cthnya ramai org yg belajar ilmu agama balik2 masuk pas. seolah2 org yg ade portfolio agama kene sokong pas. maka bagi saya mereka bukanlah org agama sebenar sbb x dpt melarikan diri dr persepsi karut bahawa islam itu pas.kefahaman mereka begitu cetek walaupn belajar byk ilmu agama.

sama la mcm di atas kononnya intelek. tp ade seribu satu sebab yg org xde phd pn boleh faham dan tahu kenapa kita sebagai islam dan bangsa melayu x boleh menyokong dap. intelek la sgt..kalau pn sbb strategik pn derang hanya mendukung biawak hidup. firasat saya x lama lagi bagi la 5 tahun akan keluar jgk nnt.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 10:32 PM

tunku aziz yang masuk pastu keluar dap tak kira golongan intelek ke?musykil ni....

....................
Reply To This Comment ...................
herakoz
September 4, 2012 at 10:33 PM

Saudara, Umno perlu mengkaji kenapa ramai golongan intelek dan professional melayu menjauhi Umno. Ramai yang mempunyai persepsi Umno dikuasai golongan peniaga2 dan kontraktor2 parasit yang hanya ingin mendapat kontrak kerajaan dan mengkayakan diri. Tambahan pula ramai kontraktor2 ini tidak mempunyai pendidikan yang tinggi, tapi disebabkan kabel politik mereka kaya raya. Sejauh mana kebenaran dkawaan ini Wallahualam. Dr Mahathir sendiri mengakui ramai professional melayu menjauhi Umno.

Kalau di KL ni, golongan muda professional melayu rata2 menyampah dengan Umno. Ini perlu diberi fokus supaya kelak di masa akan datang Umno masih relevan di kalangan orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:36 PM

benarlah kata tum m...umno hanya dihuni oleh orang2 yg rendah pendidikannya..mcmna nak masuk..baru nak masuk dah kena cantas..

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 10:37 PM

Hmmmm ..... jadi ramai intelek Melayu masuk Dap ? Berapa ramai ?

Atau masuk Pas ? Berapa ramai ?

Pkr ? Lebih banyak yang keluar dari masuk !

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 10:40 PM

dan yang cerdik pandai semua masuk Pas ...... ketuanya si Mahfuz ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 10:40 PM

baca di sini sapa prof ni.

http://mahaguru58.blogspot.sg/2012/02/blasphemous-malay-professor-confused.html

terlebih intelek jd sesat.
moga Allah swt selamatkan kita semua drpd syirik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:46 PM

mereka golongan intelek dah dapat merasakan cina kafir dap akan memerintah dengan di bantu oleh kaldai kafir pas..contoh dah ade jiran terdekat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:48 PM

lebih baik si mahfuz dr hisham n rais yatim...hahahah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:49 PM

melayu intelek yg otaknya dah biul, sebab itu masuk dap!

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 4, 2012 at 10:52 PM


Bepelajaran tinggi tidak semestinya befikiran matang, tidak bepelajaran tinggi tidak semetinya mempinyi IQ yang rendah. Sijil hanya ukoran yang nyata tetapi achap-kala dapat dilihat serba kekurangan.
Dalam permainan politik percatoran amat penting terutama menghadapi pilihan raya.
Kalau mamat ni masok UMNO peluang untuk jadi calun amat tipis,setidak-tidaknya masok DAP kalau tak menang pon dah dapat tital 'bekas calun'walau pon mungkin disedari dipergunakan DAP bagi kepentingan politik mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:57 PM

INTELEK APE MENDENYE... INPELEK ADE LAH...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 10:59 PM

Jangan cpt melenting din..Ini adalah kenyataan..wpun perit kene terima.. Kebanyakan dlm UMNO hanya mementingkan tembolok mereka & smpai masa mereka2 ni dicantas
Mengikut khabar angin yg aku terima..DSN akan meletakkan byk calon2 Intelek yg bukan dr UMNO..ini secara tak langsung memertabatkan imej UMNO itu sendiri serta MEMATIKAN parasit2 yg dok berulat dlm UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:04 PM

Saya BUKAN backing Umno, tapi saya sering dengar tuduhan sebegitu. Jadi saya tanya balik - kalau tidak masuk Umno, kemana mereka pergi ? Sebab saya tak nampak mereka yang intelek ini masuk Pas ataupun Pkr atau Dap ?

Saya nak sebut - Melayu intelek lebih suka duduk atas pagar hehehehe - tapi tak sampai hati nak tulis ! :))

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:27 PM

Bila melayu habis berfikir inilah jadinya. Kita biasa dengar ungkapan " saya telah habis fikir, maka saya ambil keputusan ini"...bla bla bla. Maknanya Melayu yang menyertai DAP ini adalah melayu yang telah tidak diperlukan lagi oleh bangsa Melayu kerana kebiasaannya melayu-melayu ini sudah "habis fikir". Manusia ni bila dah berhenti berfikir, maka mereka mulalah melakukan perbuatan yang bodoh-bodoh, perbuatan yang bakal merugikan diri sendiri dan keluarga. Kesian...

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:29 PM

Boleh tahan juga skill spin saudara ya :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:31 PM

DT,

betulkan kalau saya salah

intelek melayu masuk parti melayu bukan kerana melayu tetapi nak jadi jambatan antara melayu dan lain-lain bangsa

intelek melayu masuk parti islam bukan kerana islam tetapi nak jadi jambatan antara teokrasi dan kebajikan

intelek melayu masuk parti demokrat bukan kerana demokrasi tetapi kerana nak buktikan parti berkenaan benar-benar demokrat???

wow, hanya intelektual melayu dapat membuktikan kedemokratan sesebuah parti, yakni tugasan yang gagal dipikul oleh intelek cina dan india?

fuh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:35 PM

Saya intelek melayu...bidang matematik. Saya tukar dari PR kepada BN kerana byk yang tak logik dari yang logik. Matematik adalah logik. Every steps in the solution can be accepted by our logic. Nothing vague atau kabur...everything making sense...but not in PR

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:42 PM

Errr ...........

( Paneh ! tolong eden, apo nak dijawab ni hah ! )

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:43 PM

Mahfuz - I not agree ! My area not kabur, only when they burn the hampas padi only kabur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:45 PM

Saya kenal isteri dia ni..pernah ngajar satu sekolah sama-sama..Tak sangka lak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:46 PM

dah abih pikio punye pasal, tunjuk punggung di dataran merdeka pung ada yg sanggup buat...makanya jangan abih pikio, Yoep

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:51 PM

Dia ni bukan intelek tapi otak elekkk... sbb dah tak boleh nak berfikir lagi...dah blurr sbb tu masuk DAP ataupunnn mungkin nak cari publisiti sbb kurang popular

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2012 at 11:51 PM

Potong stim betullah komen saudara ! Ceritalah sikit kenapa ' tak sangka lak ' tuh ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:53 PM

tapi orang PAS tak suka logik, diorang suka short cut tiket masuk syurga, ha ha ha.

Orang PKR tak suka logik, diorang bedal je lelaki perempuan dan silap2 anak sendiri pun sebat.

Orang DAP tak suka logik, dia kira nak untung je halal haram sebat juga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2012 at 11:57 PM

Cara mudah nak jadi MB kalau tiba-tiba pakatan menang la tu. What else, kalau bukan money matters. memang pemusnah bangsa orang macam ni. orang cina DAP sendiri dalam hati mereka mesti berkata kalau diaorang mesti tak sanggup buat kerja macam ni utk bangsa sendiri. Dalam hati mesti kata bodoh punya melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:04 AM

bertindk masuk dap menunjukkan depa laki bini tak intelek!

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 12:10 AM

Maknanya hasil tarbiyah pas kpd dap yang dibangga2kan itu bukanlah dap semakin hampir kpd islam, tapi melayu islam semakin hampir kpd dap (yang terang2 menentang islam). Pas harus bertanggung jawab kpd si phd ni, bukannya mereka (pas) nak beristigfar kerana melayu islam dah menganut parti yang menentang hudud, malah berbangga pulak. Kita tengok mcmana puak pas nak spin isu ini.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 12:23 AM

Pas dah terang2 berpesta dan sokong. Macam masa sak dan aspan masuk Dap bukannya Pas, mereka pun ikut sama bersorak. Orang Pas mungkin tak nampak tapi orang luar yang nengok Pas ni, rasa macam ...... sedih dan kesian pun ada. Dengki ya amat kepada Umno hingga lupa segala nya.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 12:23 AM

Bijak dalam pelajaran bukan berrerti bijak dalam segalanya. Ramai yang bijak, tapi memilih dadah sebagai penyelesaian masaalah. Ramai yang bijak memilih rasuah sebagai pendapatan sampingan. Tapi seorang yang bertaqwa akan menghindar segala salah laku tak kira ianya bijak atau tidak. Dalam islam, orang yang bertaqwa adalah sebijak2 insan, bukan bijak sini (dunia) saja tapi bijak sana (akhirat juga). Kalau mamat ni bijak, sudah tentu dia memilih umno sebagai wadah perjuangan melayu dan islam, tidak memilih DAP yang memperjuangkan cina dan kristian...

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 12:30 AM

Sekadar pandangan...
Salah satu sebab Intelek dan professional masuk DAP ialah (1)UMNO BN tidak aktif di dalam kampus. Tiadak ada engagement walhal PKR, PAS dan DAP aktif dalam kampus (2) Individu inginkan publisiti dan kemungkinan nak jadi calon. Lebih lebih lagi DAP dan pakatan rakyat ada peluang (kononnya)(3) Tabiat buruk UMNO. Apabila minta sesuatu tidak dapat, masuk parti lain.
Ulasan lanjut di nasirwise.blogspot.com

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:34 AM

Salam Bro, ...ni bukan Melayu intelek... tapi Melayu jelek. Konon ada Phd... tapi otak ada kat kepala lutut!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:37 AM

Bro, orang yang nak masuk politik mesti dah ada perkiraan mereka. Kalau masuk UMNO you will be a nobody sebab dah ramai intellects dan juga hardcore / diehard members, jadi paling mudah masuklah DAP sebab tiada persaingan dan harapan untuk dijadikan proxy memang mudah.

Masuk PAS pulak takut jatuh standard sebab ramai sangat pemimpin2 yang terror seperti Mat Sabu, Mr. Bean, Din Pudu Sentral dll dan saingan akan jadi sengit.

PKR tak payah masuk ...

Tapi bila Melayu masuk parti yang jelas menentang agenda Melayu, mesti ada penjelasan yang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:39 AM

Sebenarnya dap amat mengalu2kan kemasukan org melayu yg ada value. Dengan harapan suatu hari nanti mereka boleh mewakili dap di kawasan majoriti melayu. Maksudnya senang nak meraih undi melayu melalui proksi org melayu. Hehehe......negara republik malaysia bakal jadi kenyataan.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 1:38 AM

Hahaha. Den pun speechless la din. Cumo den nak tambah, intelek Islam masuk parti Islam sbb tak yakin dgn ilmu sendiri kot. Sobab Islam nyo kureng. Org Melayu masuk parti demokrat sobab demonakerusi. Predictable.

Oghang umah den tongah buek pendidikan habis darjah skrg ni. Agak e dah siap tesis dio sok, silap2 dio pun join DAP gak. Hehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 2:32 AM

Assalamualaikum DT,
(Seronok komen disini, artikel nya powerful!!)
Oleh kerana artikel ini bersifat intelek dan professional,
Ulasan saya cuba mengangkat sifat sifat intelek dalam komen saya.

Premis 1
Professor adalah golongan intelek dan professional.

Premis 2
Keputusan golongan intelek adalah tepat dan betul serta waras.

Premis 3
UMNO adalah Melayu, PAS adalah Islam, DAP adalah eerr… syumul (universal).
(Ketiga tiga komponen ini adalah Parti Politik dan hanya satu sahaja yang berhak dipilih oleh Premis 1.Kriteria yang utama ialah syumul).

Premis 4
Di seksyen ini,Premis 1 dengan mengambil kira Premis 2 harus memilih antara 3 komponen tersebut di bahagian Premis 3.

Keputusan / Rumusan

Dalam senario ini Premis 1 memilih DAP kerana ianya syumul dan universal berbanding PAS dan UMNO.Dengan kebolehan menganalisa yang dimiliki Premis 1 dalam menentukan keputusan,maka keputusan memilih DAP adalah tepat ( rujuk Premis 2).
Reaksi yang ditunjukkan oleh PAS dalam keputusan Professor (bersetuju dengan professor) adalah bercanggah dengan Premis 2, iaitu membuat keputusan dengan tepat.Hanya golongan intelek dapat membuat keputusan yang tepat lagi waras.Mereka yang memilih selain dari DAP terkeluar dari Premis 2.

Maka kesimpulan nya PAS bukan tergolong dalam Premis 2.

Amacam? agak agak boleh masuk dlm Premis 2 tak?




....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 7:25 AM

Demonakerusi ? Hahaha ... General konsensus disini mengatokan itu niat sebonar mereko. Semua nyo akan terbukti bilo tibo hari Pencalonan.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 7:27 AM

Habis tu Presinct nak letak mana ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 11:37 AM

SAYA PROFESIONAL MELAYU ISLAM DUDUK DI BANDAR. BUKAN AHLI MANA2 PARTI TETAPI TETAP AKAN MENJAUHI DAP. BAGI SAYA, HANYA MELAYU YANG BUTA SAHAJA AKAN MASUK DAP.

CUKUPLAH SEKALI TUNKU ABDUL AZIZ DAH CERITAKAN PASAL KEJELEKAN DAP SAMPAI BELIAU KELUAR DARI DAP..TAKKAN MELAYU2 YANG KONONNYA INTELEK DAN HEBAT TAK NAMPAK2 LAGI? BELAJAR DARI KESILAPAN DAN IKTIBAR DARI ORANG LAIN, ITU BARU INTELEK..
TAPI KALAU MASIH BUTA WALAUPUN DAH ADA CONTOH, ITU BANGANG NAMANYA!!! KALAU TAK PUN, MUNGKIN DAH DAPAT HABUAN KOT? SAPE TAHU?

BETUL TAK BRO DIN?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:18 PM

Ini couple Melayu intel outside. Belum apa2 lagi, baru join pun dah dipergunakan sebagai bahan pameran. Tapi ye la orang nak glamour, peduli apa...


Joe

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2012 at 12:35 PM

Intelek belum tentu kaya.

Kaya biasanya intelek.

http://finance.yahoo.com/news/21-ways-rich-people-think-differently.html

Melebarkan ulasan herakoz.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 12:40 PM

intelek???? lawak lah dua ekor laki bini ni...ni namanya ada mata tapi buta hati...dlm Bahasa Inggeris ialah 'he may be intelligent but he has no wisdom'..he may be brilliant but he's a stupid fool...makin ramai melayu2 jadah kategori ni kat negara ni..tok pekong dia tak lain tak bukan si wali terompah jamban n.ajis tua kutok tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2012 at 10:09 PM

Aku menjadi hairan, kenapa yang ada Phd boleh masuk DAP.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 8:31 AM

Sebab dia ada PHD lah maka dipilihnya DAP, kalau takat SRP dia akan masuk UMNO je.hehehe.

Inilah strategi DAP,arecruit Profesional Melayu utk diletakkan sebagai calon dikawasan Melayu. Profesional Melayu selalunya beranggapan bahawa mereka adalah sebahgian dari "policy maker" dalam DAP. Kaedah "TARIK DAN IKAT" yg digunakan DAP adalah merupakan strategi tikam belakang DAP kepada PKR dan PAS. Tikam belakang adalah halal bagi mereka.

PAS dilihat sebagai Bohsia kepada 2 Bohjan iaitu DAP dan Pkr.Ada roomers mengatakan DAP akan meletakkan calon dikawasan PAS.Ini yg memeningkan PAS.

Apa sangatlah inteleknya LGE kalau dahi sendiri pun tak boleh dijaga.

Apa sangatlah inteleknya Mat Sabu bila kata-kata beliau semuanya tidak berfakta.

Apa sangatlah inteleknya Khalid Ibrahim kalau boleh terlebih bayar sampai 100juta.

Apa sangatlah inteleknya Ir(Ikut Rasa) Khalid Samad Islam itu ditafsir ikut kepala dia je.Isu arak,rumah urut dan kalimah Allah adalah halal bagi beliau.

Dan UMNO sendiri mempunyai tahap intelek tersendiri...hehehehe

Dek kerana inteleknya ahli umno, kontraktor yg tak lulus UPSR pun boleh dapat projek 50juta. Saya ada bertanya kepada mereka,macamana boleh dapat projek mega macamni....jawab mereka , kami adalah intelek dalam bodek dan kipas menteri. Kalu dah pakai BMW 7series , kira intelek superb lah...Memang betul lah u ni intelek yg tidak berdegree dan ber PHD.

Bagi saya, Najib bagaikan Duda tua yang serbasalah dalam memilih calon samada nak pilih janda yang tamak atau anak dara yang berkobar-kobar.Dalam erti kata lain, nak pilih orang lama yg luarbiasa kayanya sebagai calon, nanti orang baru protes, nak ambik orang baru sebagai calon takut orang lama sabotaj.Najib dalam Dilema.Tapi takpe disisi Najib ada seorang intelek yang bakal menggegarkan dunia iaitu FLOM.

Pendirian saya sebagai "Fence Sitter" adalah ................Bersambung

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2012 at 11:47 AM

they r my parents.bahasa jaga sket boleh?aku kutok mak bapak ko,suke x?

Post a Comment