........... Artikel Khas Buat Mat Jubor - Tuah Ayam Nampak DiKaki, Tuah Anda ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Artikel Khas Buat Mat Jubor - Tuah Ayam Nampak DiKaki, Tuah Anda ?

Friday, September 7, 201228comments

Artikel ini saya tujukan khas kepada Mat Jubor. Tak perlu saya sebut nama, anda tahu siapa anda, malah satu Malaysia tahu siapa anda.


Tak perlulah anda bersusah hati, bergundah gulana lagi.... percayalah, masadepan anda telah terjamin ! Mungkin anda telah menyesal dengan perbuatan menonjolkan jubor anda keseluruh negara, mungkin anda tengah tension memikirkan masadepan yang tidak menentu bila anda telah dibuang kolej .... mungkin anda malu bila rupabentuk jubor anda tidak lagi menjadi rahsia, malah anda tidak perlu hairan jika gambar jubor anda diframe cantik menghiasi pejabat peribadi peliwat no wahid negara untuk dijadikan bahan fantasi beliau ..

Kenyataannya, ada hikmah disebalik semua itu. Setelah ribut melanda, pasti mentari akan kembali menyinar. Siapa sangka jubor anda kini telah menjadi satu alat politik negara ! Hahahaha .... saya serius ni. Persetankan segala tohmahan dan kata cerca orang ramai, tak lama lagi mereka semua terpaksa menelan balik kahak hijau yang mereka ludahkan kepada anda. 

Pemimpin2 yang cepat mengambil kesempatan menonjolkan diri sebagai pejuang negara dengan mengutuk jubor anda ..... para bloggers yang ghairah mengutuk jubor anda, media yang teruja dengan jubor anda .... tidak lama lagi mereka semua akan memuji2 anda !

AS LONG AS YOU KNOW HOW TO PLAY THE CARDS RIGHT !

Tidak mustahil anda akan ditawarkan segala kemudahan biasiswa kemana saja IPT yang anda mahu. Tidak mustahil anda akan menjadi celebriti menghiasi majalah, paper dan program2 ceramah jelajah negara sebagai ikon remaja , tidak mustahil para remaja akan beratur panjang untuk bersalam dan mengambil autograph anda ......

Anda cuma perlu sebut, sambil menudingkan jari telunjuk kelangit - 1MALAYSIA ! ketika para jurugambar dan media berkerumun waktu anda bersama PM Najib nanti. 

Itu saja.... Betuuuuuuullll ....... Saya bukan cakap kosong. Saya bercakap mengikut sejarah, bersandarkan apa yang pernah berlaku tahun lepas. Dalam semua orang mengutuk menghina dan mengecam budak cina sekor tu dek kerana kebiadapannya menghina negara, orang Melayu dan agama Islam ....dengan sekali twist saja, dia berjaya menukarkan segala yang negatif menjadi positif. 

Sekarang budak cina itu sudah menjadi JUTAWAN ! Kerana dia pandai menggunakan kesempatan yang datang. Caranya - tudingkan jari telunjuk kelangit dan sebut kuat2 - 1MALAYSIA !

Sekarang giliran anda pula ! Alangkah bertuahnya nasib anda...... Gunakan sepenuhnya peluang yang hadir ini, tidak semua berpeluang melaluinya. Jangan persiakan. Pedulikan apa orang lain nak cakap. Mereka semua tu akan berubah nada sebaik saja anda menerima blessing dari PM Najib. Paling tidak pun, mereka akan berdiam diri dan menelan keegoan ... 

Inilah masanya untuk anda ! Tuah Ayam nampak dikaki, Tuah Anda nampak pada Jubor anda !

Tak perlulah nak sensitif sangat dengan sindiran2 orang... terima saja kenyataan dan gunakan kesempatan ! Dari sekarang, biasa2kanlah mulut anda menyebut - 1MALAYSIA ! 1MALAYSIA ! 1MALAYSIA ! Jari telunjuk jangan lupa tudingkan ke langit.

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 2:52 PM

hehehe!!!! sempoi gitu

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 3:01 PM

Salam bro,


Perghhhhhhhh tajam menikam sampai tulang sum-sum bro.Syabas bro! Kita penyokong siang mlm menyokong kerajaan mendoakan kerajaan,menepis segala tohmahan pembangkang sekali mat jubor plak yg dpt jmpa PM.Terbaeeeeeekkkk..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:03 PM

sindiran pedas.sape makan wasabi.die yg rasa pedas menyengat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:03 PM

bro,
hati hati takut mamat sorang tu nampak (you know who), tak pasal pasal jalan kengkang...:-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:24 PM

Hebat bro punya sindiran anak cina dah kaya raya lim sungkit siang pernah pijak gambar pun maseh bebas dan bergaya menteri dlm negeri maseh akan dan akan itu lah menteri AKANNNNNNN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:34 PM

DT

bila demokrasi sampa fasa jelek,

yang jelek dijulang yang molek di tendang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:40 PM

Kalau dalam kes babiwee hanya Pok Jib yg pandang, tetapi aku rasa lar Pok Jib kenalah bersaing dengan Nuar atau Uncle Lim untuk dapatkan budak ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 3:44 PM

Setau saya, najib dah bagitau awal2. Nak jumpa, no problem. Tapi undang2 tetap berjalan macam biasa. Maksudnya, pengampunan najib tetap tak boleh memghalang polis dari meneruskan siasatan. Begitu jugak, pihak kolej dah sound awal2, takkan terima sebarang rayuan untuk belajar semula.

Bagi namewee pulak, najib terpaksa bagi muka kat budak cina tu. Puncanya adalah seorang melayu dari pihak pembangkang yang meniupkan api perkauman di kalangan orang cina. Apabila cina memberontak dan merasakan kononnya hak mereka diketepikan kerajaan pusat. Maka, bermulalah era mereka menuntut yang bukan2. Oleh kerana itulah, di zaman najib mengambil alih negara, perpecahan kaum adalah sangat erius. Najib terpaksa melakukan damage control kerana karenah seorg manusia. Idea 1Malaysia adalah untuk merapatkan kembali semua kaum yang berpecah-belah.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 3:53 PM

HANYA bila ada kepentingan politik. Kalau takde kepentingan, mampos la ko...

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 3:55 PM

Kita nak berbincang mengenai KONSEP atau mengenai TINDAKAN ? Takperlah , satu hari nanti kita buka balik gelanggang ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 4:37 PM

Tajam menikam, luka dilukai, sesak, sinis, tawa dlm tangisan pengisian artikel en Din ni. nasib baik tak tersembur nescafe td.

p/s:en Din, masa tunjuk jub*r bukan main 'hip n happy'..tp bila smpi di balai dia tutup muka?

anon10

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 4:47 PM

saya cuba jadi blogger yang menyuarakan apa yang dalam hati kerana saya yakin ramai yang turut berpandangan yang sama BUKAN blogger yang cuba membentuk persepsi orang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:37 PM

Saya amat bersetuju dengan saranan penulis dan juga percaya segala apa yang penulis gambarkan. Bro! u r the best, speaking from the heart of many UMNO supporters. Kadang kala tertanya jugalah kepada diri saya sendiri guna apalah saya bermatian menyokong UMNO/BN dan begitu setia mematuhi undang undang yang ada. Terbayang jugalah bloggers pro kerajaan saperti anda yang menyengkang mata dan menghabiskan masa mengukirkan kata menyokong UMNO/BN yang tidak dapat apa, hanyalah perjuangan yang dikata untuk mencelikkan bangsa, agama dan negara. Saban kali diblog anda rakan rakan pengunjung melalak dan memekik akan undang undang yang sudah sepatutnya dilaksanakan.

Apalah ada pada kata kata pemimpin yang setiap kali berlaku pergelutan undang undang akan menjelaskan kepada umum bahawa :

".....masyarakat hari ini mahu melihat satu tindakan diambil kerana negara mempunyai undang-undang". - Hishamuddin.

Mereka yang cerdik dan berkepentingan akan mencabar undang undang dengan melakukan perkara perkara keterlaluan kerana imbuhan yang sangat lumayan. Sekelip mata nama mereka akan dijulang kononya saperti kata seorang blogger yang membalas komen saya yang menyararankan pehak berkuasa bersikap tegas;

“Terima kasih atas pandangan yg diberikan.

Ketika pembangkang menabur benih kebencian dikalangan anak2 muda, adalah baik utk kita menunjukkan kan uswah yg terbaik dengan menyemai benih kasih sayang. Benar dia sudah melakukan kesalahan dan wajar diambil tindakan undang2 tetapi pada waktu yg sama sebagai pemimpin negara dan kerajaan bertanggungjawab adalah wajat bagi kita membetulkan kesilapan.

Anak muda ini punyai masa depan yg cerah. Benih kasih sayang yg kita semai mungkin akan memberi kebaikan kepada negara dan sudah tentu balasan Allah lebih baik kepada pemimpin kita.

Jalan yg dipilihnya sudah salah. Bukankah wajar bagi kita menunjukannya jalan yg benar?

Saya tetap setuju jika kerajaan membantu beliau dan anak2 muda yang telah disesatkan oleh pembangkang.

Bak kata Tun Mahathir, Hatred doesnt develop nation.”

Pendapat saya hanyalah satu iaitu permohonan maaf diterima TETAPI undang undang wajib dilaksanakan tanpa mengira bulu. Kalau dah tangan sanggup mencincang, bahu mesti sanggup memilul. Dalam keadaan sekarang pun, mamat tersebut masih berdiamkan diri dan kenapa pula kerajaan mesti respond kepada ibu bapa beliau dengan menagih simpati dari PM?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:38 PM

jangan pulak yang dikejar tak dapat dan dikendong pulak berciciran.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:40 PM

aku yakin mereka diatas tu tidak langsung memikirkan penyokong macam kita. mereka nampaknya desperate untuk mendapatkan undi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:41 PM

segala apa yang penulis perturunkan itu adalah kebenaran. lebih baik diluahkan segala isi hati daripada menjadi api dalam sekam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:42 PM

inilah dikatakan bacul, ada undang undang saperti tak der jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:43 PM

itu semua kerja bodoh. nak jaga hati konon.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:44 PM

baguslah tu bang. bakalah agar dapat yang tak puas hati dapat luahkan perasaan agar di PRU nanti tidak disalah terjemahkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:47 PM

disebabkan itulah saya sangat meminati penulisan saudara yang punyai citarasa tulin. saudara tidak membohongi diri sendiri dan setiap penulisan dapat saya rasakan kejujuranya.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 5:48 PM

Peergh ...lemah lutut baca komen bodek tuh !

Jangan salah faham , isu disini adalah kesudian Najib mahu bertemu MatJubor bukan soal Najib nak maafkan atau tidak.

Lagipun artikel ini adalah satu nasihat jika mat jubor ingin memanafaatkan sepenuhnya peluang yang ada macam budak cina sial itu. Bukan senang nak jumpa PM. Saya yang nak TOLONG PROMOTE Exco pun payah nak jumpa sebab sibuk sangat, apatah lagi PM !

Jadi pengajarannya disini , jika ingin perhatian dan berjumpa PM , buatlah kerja tak senonoh dan bertindak BIADAP kepada SELURUH RAKYAT MALAYSIA, gerenti dapat jumpa PM !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:53 PM

"Saya mohon, untuk masa depan anak saya, berilah peluang kedua kepadanya termasuk untuk melanjutkan pelajaran di mana-mana selepas ini. Kemungkinan ini kesilapan yang tidak disengajakan dan saya harap dia belajar daripada kesilapannya.

"Saya dengan rendah diri, jujur serta ikhlas memohon maaf bagi pihak anak saya kepada Perdana Menteri, isteri dan seluruh rakyat Malaysia," kata A Rahman di Taman Murni, di sini hari ini.

bagaiman pula kalau semua pesalah berbuat perkara yang sama dengan membuat rayuan. ada kah betul sibapa mengatakan kesilapan yang mungkin tidak disengajakan. membuka seluar dan mempamerkan punggung adalah perbuatan yang tidak disengajakan? dahlah tu dia bagi pehak anaknya mohon maaf kepada PM, anaknya nak jadi apa? ada kah betul cara didikanya? aku sememangnya tak masuk akal kerana mungkin mereka tidak mendidik anak dengan agama.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 5:56 PM

sama2 kita tunggu dan lihat apakah hukuman yang akan diterima oleh MatJubor !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 5:59 PM

aku agak UMNO yang taja budak mamat ni. lepas tu dimaafkan kerana nak tunjukkan kepada Malaysia bahawa UMNO adalah sebuat parti yang begitu bertolak ansur. budak mamat tu pun masih mentah, belajar lagi pun. siapa lagi nak bela nasib rakyat kalau bukan UMNO. Hadi cakap UMNO tak bela nasib rakyat, jadi PM kena tunjukkanlah.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 6:02 PM

erk .. no komeng !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 6:28 PM

Bro din, saya faham bro terlalu kritis terhadap najib terutamanya dlm isu sekolah vernakular. Saya pun bukan semua setuju ngn najib. Ada juga yang najib buat tak memuaskan hati saya. Antaranya melebihkan atau memanjakan golongan tertentu dan menganaktirikan golongan satu lagi.

Cuma, ada masanya kita perlu melihat sesuatu isu dari sudut pandangan berbeza. Najib tidak selalu betul, tapi ada kalanya betul. Saya rasa najib nak tunjukkan pada rakyat bhw beliau adalah seorg yg pemaaf dan bukannya pendendam. Dari situ, najib telah memperlihatkan persepsi positif di kalangan pengundi atas pagar.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2012 at 7:22 PM

Err,itu persepsi saudara dan mungkin juga Najib, tapi saya sebagai pengundi atas pagar tidak dapat melihat tindakan Najib cara positif! Saudara juga kena terima yang kemungkinan tindakan Najib ini salah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2012 at 8:21 PM

Terbaik bro Din!!!

Terluah juga apa yg terbuku di hatiku ini!!! Yang paling best, ada wakil!!!

Biarlah aku berterus-terang, kalu zaman TDM nih, budak2 mcm Namawee ato Ammar ato sesaper sahaja yg saja2 nak tunjuk terror (atau telor), silalah ke Kamunting!!!

Lepas zaman TDM, ada sesaper yg berani nak 'hentam' dajjal no.1 negara i.e Al-Jubo! Sembang lebih, telur ntah di mana!

Post a Comment