........... ahNgeh - WHY U SOOOOO STUPID AND BUSYBODY ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

ahNgeh - WHY U SOOOOO STUPID AND BUSYBODY ?

Tuesday, September 18, 20128comments

Ramai yang dah hentam si Ngeh Koo Ham berkaitan tweeter beliau yang BIADAP bila mempersoalkan apakah orang Islam hanya membuang tenaga dan masa melalui tunjuk perasaan /protes terhadap video yang menghina Islam dan Nabi Muhammad - Innocence of Muslims.


Bahagian pertama Tweet itu saya anggap sebagai personal antara ahNgeh dan KJ tapi baris kedua itu ditujUkan kepada SEMUA UMAT ISLAM -

ARE MUSLIMS WASTING TOO MUCH TIME AND ENERGY ON THIS ?

Sebab ramai yang dah hentam, saya cadang tunggu respon ahNgeh dulu dan ternyata ahNgeh very the responsive - dari Sinar -

“Jangan jadikan saya seolah-olah anti-Islam." Demikian penjelasan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham berhubung kenyataannya di Twitter yang dikatakan tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam.

“Secara jujurnya saya sendiri mengecam keras penyebaran video ini, cuma apa yang saya mahu nyatakan, adakah reaksi dan bantahan yang ditunjukkan di seluruh dunia suatu reaksi yang seimbang bagi menentang seorang lelaki."

“Ia hanya suatu pertanyaan kerana bagi saya, masa dan tenaga yang ‘terhimpun’ seluruh dunia ini sebenarnya boleh digunakan untuk perkara lain yang bermanfaat,”

“Jika mereka merasakan ia satu keperluan, kita hormati tindakan itu, saya tidak mempunyai sebarang bantahan sekiranya mereka berhasrat untuk bergabung demi Islam,”


OK, saya nak komen ni ....... sebenarnya tidak banyak berubah komen saya baik sebelum atau selepas ahNgeh berikan respon diatas -

LU APAHAL SIBUK ?

Lu nak tunjuk pandai ? Why , you think all Muslims too stupid and cannot think what's best for them ? Bayangkan situasinya....

Orang tengah panas, tengah marah dengan perbuatan yang terang2an menghina Islam dan Rasulullah, dan perasaan ini dikongsi oleh umat Islam seluruh dunia, cuma mungkin cara mengekspresikannya mungkin berbeza tapi perasaan marah bila maruah tercabar itu SAMA.

Tiba-tiba muncul ahNgeh - seorang pemimpin kafir yang nak tunjuk pandai, cuba masuk campur dengan pertanyaan - KORANG TAK RASA BUANG MASA KER ?


Serius saya nak tanya nih - adakah itu satu tindakan orang pandai ATAU bodoh ?

PERLU KE SEBUT ?  DIAM TAK BOLEH KA ? WHY U SOOOOOOO  BUSYBODY  ! ?  WHY SO STUPID ?

PS - Stupid = insensitip

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2012 at 11:32 PM

buang masa kepala hotak kau lah NGEH..kalau aku kencing kat dewa batu bangang kau yg kaku tak leh buat apa2 tu kau marah tak...otak letak kat lutut punya BABI..dah terbukti DAP anti ISLAM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2012 at 12:24 AM

Macamana dia boleh dapat Datuk? Sampah masyarakat camtu?

....................
Reply To This Comment ...................
September 19, 2012 at 12:27 AM

Betol kita marah dekat Ah Hegeh ni, tapi marahlah kita dengan hati yg lembut dan mencerminkan jatidiri mengikut lunas2 Islam. Bahasa mencerminkan Akidah. Tak gitu Abg Din Turtle?

....................
Reply To This Comment ...................
September 19, 2012 at 12:39 AM

Marah ? Tu bukan marah, cuma SATU PERTANYAAN macam ahNgeh juga :)) Nampak banyak tanda soalan tuh ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2012 at 9:21 AM

APA PERASAAN DIA KALAU NABI DIA DIHINA??? ITUPUN KALAU DIA ADA NABI LAAAAA... KE DIA TAK PEDULIK? OOOOOOO...TAK BERIMAN DIA NIH...TAPI DIA NI JUGAK YANG PAS PILIH UNTUK BERTAHALUF SIYASI KAN? BODOH BETUL PAS...NGEH NGEH NGEH...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2012 at 10:15 AM

kemungkinan besar dia tidak akan bertindak kerana dia adalah kristian..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2012 at 10:18 AM

sori beb, aku tak akan sampai bila2 menghina mana2 Nabi, terutama Nabi2 muktabar dan di sebut berulang-ulang kali malah nama Nabi Muhammad SAW pun hanya sedikit di firmankan oleh Allah.. Nauzubillah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2012 at 4:45 PM

Senang jew jangan masuk campur urusan agama org Islam bukan nya ko tak tahu sensitivi org Islam mengenai hal agama, Saja nak komen sbb gatal mulut lepas org muslim marah ko senang saja minta maaf...pastu tutup citer...ko kena pukul dulu baru tau sakit kan kan kan....

Post a Comment