........... Wujudkah Pondok Geting ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Wujudkah Pondok Geting ?

Monday, August 13, 201217comments

Saya merujuk kepada artikel saya semalam berkenaan dakwaan YB Kelaboran ( KLiK ) YB Mohd Zaki Ibrahim yang menuduh Tuan Guru Abdullah Saamah sebagai seorang TOK GURU PENIPU, yang dibayar oleh Umno supaya mengeluarkan kenyataan bahawa Mengundi Dap itu Haram.

YB Zaki menuduh Abdullah Saamah BUKAN seorang Tok Guru pondok malah pondok itu sendiri TIDAK WUJUD dan dia tidak ada seorang anak murid pun. Untuk pengetahuan Pondok Genting adalah didalam daerah Tumpat, begitu juga kawasan DUN Kelaboran. Maknanya YB Zaki adalah ADUN disana. Jadi ada kemungkinan YB Zaki bercakap benar ........

Seorang Pembaca ada mengirimkan satu link - http://epondok.wordpress.com/category/pondok-geting/ dan disana ada info ini -


dan gambar ini -


Ternyata memang wujud Pondok Geting dan tertulis nama Abdullah Saamah sebagai Mudirnya.

Memandangkan info sudah berusia 4 tahun, saya harap sekiranya ada sesiapa, terutamanya yang menetap di Tumpat dapat mengirimkan gambar2 terkini Pondok Geting bagi membuktikan dakwaan YB Zaki benar atau fitnah.

Saya cuma nak tahu adakah Tok Guru Penipu atau YB Penipu.

PS- Kalau dapat bercakap dengan Abdullah Saamah sendiri lagi cantik ....  akan diusahakan tapi siapalah saya. Ni yang payah bila bergerak solo ...

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 3:12 AM

Aku RESPEK semangat kau bro ! Dedahkan perangai buruk pemimpin2 Pas yang suka menfitnah.

UMNO kelantan jangan duduk saja main telur, tolong2lah brader kita ni ! ambilkan gambar, video ke dan hantar ke dinturtle. untuk kepentingan politik umno jugak ! kalau boleh ngan dollah saamah tu kau angkut bawa jumpa din !

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
August 13, 2012 at 3:12 AM

jika Tok Guru menipu maka buruklah nama UMNO & jika YB menipu itu perkara biasa bg pihak belah sana.

ramai dah kata PAS ni dikuasai Syiah....tgk gaya & buktipun mmg mengYESkan semua tu....Syiah ni dpt Pahala kalau menipu org ASWJ...itu pegangan mereka.

apa2pun teringin juga nak tau cerita sebenar....alang2 dah jd hearsay yg besar, paling mudah, tuan punya badan keluarkan sendiri video/ajak pemberita/blogger melihat sendiri keadaan Pondok Tok Guru sepertimana yg dibuat NFC.

kalau YB boleh buat benda yg samapun cantik jugak....amacam??...siapa yg BERANI????

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 3:14 AM

harap2 Awang Adek baca komen saudara ! hehehehe ..

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 3:16 AM

ya, Umno kelantan boleh kerjasama ngan Pondok Geting untuk keluarkan gambar dan video itu. Bagi menangkis tohmahan Pas keatas mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
August 13, 2012 at 3:17 AM

ada sesiapa ke yg nak usya pandangan Ust Kazim Elias ttg HARAM undi biaDAPigs

teringin sgt nak dgr pandangan dr Ust Kazim....yg ni siap dgn Maahad Tahfiz ada....bukan takat pondok2....dah mcm sekolah swasta

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 3:20 AM

lepas tahu ada blogger akan cari bukti setiap dakwaan mereka, rasanya tak berani dah pemimpin Pas nak hentam Ust Kazim !

Isu ini ada video YB Zaki duk tuduh macam2. Tak puas hati selagi tak dapat tahu cerita sebenar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 4:38 AM

yb 2 yg penipu..pondok geting da lame wujud..malah pondok geting jgk adalah ahli Pusat Pembangunan Pondok Berhad(PPPB). Malah kerajaan Negeri Kelantan(PAS) telah mengiktiraf PPPB mewakili pondok-pondok di negeri kelantan..sy tggl kt tumpat jdi sy tahu pondok 2 memg wujud..

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 7:06 AM

TG Abdullah bercakap demi kepentingan agama dan umat Islam Malaysia manakala YB kelaboran pula bercakap demi kepentingan agama dan penganut pas.Itulah bezanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 7:33 AM

kat gambar tu ada bendera pas. haha
ustaz ni pun dulu sokong pas agaknya tapi bila dok tengok pas ni makin celaru tu yg dia tegur tu..


-gapodio-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 9:13 AM

MUNGKIN TOK GURU NI PUN AHLI PAS..TAPI DIA MENEGUR ATAS KEPENTINGAN AGAMA..TAPI BIASALAH POLITICIAN..BIASANYA AKAN BERKATA2 BERDASARKAN POLITIK SEMATA2..SUKAR AKU NAK PERCAYA SANGAT..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 9:53 AM

YB PAS tu yang menipu. Bukan YB tu sorang sahaja, MB PAS tu pun sama. Bagilah nasihat kat anak buah. Jangan asyik nak buat-buat menangis untuk tarik simpati rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:19 AM

Gambar tu diambil tahun 2008, dulu hamPAS kini BN pada 2009. Tu yang hilang terus 'jasa' pondok ni dari radar PAS. Dulu pondok-pondok sokong PAS, la ni pondok-pondok semua 'PENIPU' sebab sokong UMNO. Biase la... penganut hamPAS punye sewel, korang faham-faham cukup la... Kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:44 AM

Caya la dinpenyu.. lepas nih masih berani tak geng pas menipu ikut suka suka hati (sori amik tagline Chef Ammar)

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 3:15 PM

Syabas din

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 11:52 AM

kalau x salah sya tan sri muyidin pernah pergi melawat pondok tuan guru abdullah tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:54 PM

yb celaka..ambo siap belajar kitab lagi dengan tok guru ayoh lah..ni la kata akhir zaman,yang menjerit perjuangan islam tspi hina tok guru(original la,bukan nik aziz)..tapi yang menjerit perjuangan melayu yang bela tok guru..umno hendak menaikkan agama tetapi telah diputar belit kan oleh yb bodoh 2..tok guru ayoh loh ckap,ketika bliau brsma pas nik aziz tidak suruh pom untuk menaikkan ASWJ,tapi PM kita suruh tok guru ayoh loh menegakkan ASWJ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2013 at 5:55 PM

Mcm manalah seorang pemimpin parti Islam boleh bercakap bohong tanpa rasa bersalah dan memfitnah pula.

Post a Comment